nogmaals, net als wat ik vorige keer zei, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
voor mij is er echt 4 jaar geleden een wereld van verschil ontstaan.
we dachten toen dat we onze paarden zo ongelofelijk goed verzorgde. s nachts op stal, als het regende, veel brok en hooi. en dan overdag in padockjes en heel soms op de wei.
ook deden we de paarden daar een dikke deken op, scheerde sommige zelfs en gebruikte altijd een zweet deken. vaak waren de paarden verkouden, hoe kon dat, ze stonden tot hun knieën in het stro en altijd met regen binnen.
niet alleen het stof wat binnen niet te voorkomen is speelde een rol, maar ook de dekens en het scheren. inmiddels staan bij ons de dieren altijd zonder deken en buiten. sylke heeft de appeltjes zelf in haar wintervacht op haar lijf staan en ondanks dat ze bij een flinke training goed kan zweten (de druppels rollen dan echt van haar vacht af) is ze snel kurk droog zonder zout op haar vacht.
nogmaals ieder heeft zijn eigen manier en redenen om het op zn eigen manier te doen maar ik vind het altijd heel interessant als andere mensen het toch proberen en er heel gelukkig mee zijn.
ik weet dus niet hoe het zit als je je dieren in een box houdt s avonds. nog steeds spreekt het tegen mijn gevoel in, een paard nat weg zetten, maar ik zie en merk dat het beter werkt.