Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:47

idd een mooi merrietje!!!

hier vandaag twee race-drachtige-dames gehad Nagelbijten / Gniffelen
die mochten vandaag op de groene wei wegens vries en hebben daar dus koers gehouden. Tinkerbell heeft zom maar even getoond dat een engelse volbloed niks tegen haar is als ze er zin in heeft. mijn mams stond versteld (ik niet, ik ken mijn paarden Knipoog Tong uitsteken )

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:52

@ chubbie: jeeetje wat wordt hij al groot en vies Knipoog
@ krackertje : als nog gefeliciteerd wat een lekker ding zeg.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:55

Vanmiddag lekker een paar uurtjes eerder naar huis van m'n werk, dus meteen door naar de manege..

Chub heeft me wel weer bevestigd dat ze af en toe even zonder veulen kan en wil.. Kreeg Chivas z'n stal niet in (dwarshoofd, net z'n mama Knipoog ) en in plaats van dat Chub zich druk ging maken, kwam ze zelf ook weer de box en en ging linea recta richting baal voordroog *zoek jij het ff lekker uit met mijn kind* Haha!

Gelukkig kreeg ik hulp, want meneer wilde echt nog niet naar stal.. We zijn uiteindelijk bijna een kwartier bezig geweest.. Clown Na afloop nog even lekker staan poetsen; Chivas heeft last van diarree, door de wormenkuur en doordat hij veel water drinkt/ speelt (of had ik dat al gezegd?). Gelukkig vindt hij het borstelen heerlijk, dus heb ook ff uitgebreid zijn billen schoongepoetst..

Dat vieze komt ook mede doordat het de afgelopen weken zo warm was hoor.. Hij heeft een heel wollig vachtje en staat dus steeds te zweten.. Vandaag was 'ie eindelijk goed te borstelen zonder vochtige vacht..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:48

@krackertje: gefeliciteerd, wat een mooi meisje is het zeg. . . begin nu echt de kriebels te krijgen, maar ja morgen is cuba 250 dagen drachtig dus het einde komt langzaam in zicht.
@hollybollie: leuk filmpje, cuba's beebje is aardig rustig, zie nl nooit beweging in haar buik al kijkt ze wel steeds vaker chagrijnig naar dr buik.
Hier verder geen nieuws alleen dat cuba´s uier rustig aan wat voller begint te worden, zal morgen weer wat pics maken en ze hier plaatsen.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:41

krackertje gefeliciteerd met de aanwinst, knap veulen hoor!

leuk zeg hollybollie. zo zit ook de hele tijd bij mijn merrie hihi. spannend he?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:06

@ amandakè
Haha ok, ik vond het al zo vreemd Knipoog

@ frenia
Ik ben verliefd op jouw geitjes! Ik kom ze stelen *LOL*

@ jennyk
Woooow wat een stormschade balen zeg Ach gut

@ _Marlijn
Nog gefeliciteerd met de mijlpaal!

@ shirefan
Haha voor je het weet scheurt ze uit de deken Haha!

@ Mazzel-meid
Ook jij nog gefeliciteerd met de mijlpaal Haha!

@ Hollybollie
Zooo wat een mooie glansbuik Ja
Helaas heb ik altijd ruzie met filmpjes en kan ik hem niet zien Boos!

@ Neonlight
Jammer dat je er volgend jaar niet bij bent, maar het jaar erop hoop ik toch wel Haha!

@ TJolieke
Mooie dame ze draagt mooi verdeeld.

@ Maseike
Maar de buik zie je wel super buik!

@ inowa
Denk je eindelijk een bevalling mee te maken.. bah joh dat zijn nare dingen Ach gut
Het 2e kalfje gaat vast goed komen Lachen

@ BoefJMouse
Wooow wat een heftig verhaal. Ik zou inderdaad ook niet weten wat ik zou moeten zonder andere mensen.
Wel fijn dat die brandweermannen zijn komen helpen en dat ze er niks aan over heeft gehouden buitenom stijve benen.

@ krackertje
Ik ben erg laat, maar GEFELICTEERD!!!!!!
De naam vind ik overigens erg leuk Ja
En ze is uiteraard prachtig Lovers

@ Bacannie
Ook al zo'n super mooie buik Haha!

@ Chubby
Als ik jouw foto's zie dan wil ik ook zo graag zo'n klein hummeltje er naast hebben lopen nu meteen Haha!
Ik vind het een prachtveulen wees er maar trost op Lovers

Nou ik had foto's beloofd voor zaterdag en ik heb ze gemaakt maar nog niet gepost Bloos!
Dus bij deze!

Allereerst! Misty begint nu eerst zucht beetje voor haar uier te krijgen en trekt niet weg dus het beginsel is gemaakt. Ze moet nog een dikke 2 maand Haha!
Op de foto's kan je echter niet zien hoe dik ze zijn, maar het zijn behoorlijke buiken Haha!

Dan de foto's Lachen
Beide dragen voornamelijk breed dan laag

Misty
Afbeelding

Afbeelding

En wat denkt ze er zelf van?
Afbeelding

Nikita
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat zij er van denkt???
Afbeelding

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:16

@ Faniek wauwie wat een mooie dames zeg.
Vindt die foto,s van Misty erg grappig vooral nummer 3,vraag mij af waar die ogen gebleven ziijn Lachen

En Nikita heeft het zelfde kolletje die mijn haffie had,zie je niet vaak van zulke kleine Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:19

Faniek; Je meiden zien er super uit zeg! Mooie buikjes hoor Cool (Zal me niet verbazen als Blossom ongeveer even ver is als Nikita.. Ik weet het, ieder paard is anders, maar toch zie ik wel overeenkomsten Ja )

Sorry iedereen dat ik zo weinig post! Zal morgen uitgebreid op iedereen reageren Lachen

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:40

@ Faniek: geweldige foto die derde van Misty!!!!
Ze worden mooi rond de dames!!

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:06

wat een leuk ventje die chivas Pling gefeliciteerd!

mijn merrie is nu 238 dagen drachtig,dus nog iets meer dan 100 dagen te gaan:Spannend hoor.

maar ik vind dat ze de laatste paar weken ook iets invalt,ze is ook verkouden geweest,maar voer ik nu voldoende?

het is een arabische volbloed merrie van 12 jaar,haar eerste veulen.
ze werkt niet,alleen 3x per week wandelen we met haar,ze staat wel in een inloopstal,dus dag en nacht beweging/buiten.
ik voer haar nu:ochtend net geen 1/2 schep meusli nature's best van pavo met 1 handje merriebrok van havens.(net dus 1/2 schep totaal)
avond : net geen 1/2 schep slobber van havens,en 2 handjes merriebrok van havens(samen dus iets meer dan 1/2 schep)
verder krijgt ze 3 x per dag 2 plakken hooi,is dus ruim 6 tot 8 kg hooi.
en verder nog wat peen elke dag.

wat vinden jullie?genoeg voer?of moet ik meer gaan voeren nu?ondanks dat ze geen werk doet.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:23

Faniek: Wat zien jouw dames er mooi rond uit!
Volgende week, op 250 dagen, zal ik ook weer foto's plaatsen. Al heb ik het idee dat ze niet echt dik is al.

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:11

@ faniek,
Wat een prachtige merrie heb jij zeg.
Die laatste foto is errug mooi Haha!

Kiony is vandaag 321 dagen, ik ben zo benieuwd.
@ krackertje , wat een mooi veulen zeg, idd prachtige lange benen, en wat een mooie blesje zeg, echt apart koppie.

x Amanda & Kiony

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:56

Waw Faniek,magnifieke fotos zeg!! Cool Ze zien er toch zo goed uit!

Hhenny: Lijkt me een prima voedselschema hoor,je moet echt kijken naar de merrie zelf!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:48

HHenny schreef:
wat een leuk ventje die chivas Pling gefeliciteerd!

mijn merrie is nu 238 dagen drachtig,dus nog iets meer dan 100 dagen te gaan:Spannend hoor.

maar ik vind dat ze de laatste paar weken ook iets invalt,ze is ook verkouden geweest,maar voer ik nu voldoende?

het is een arabische volbloed merrie van 12 jaar,haar eerste veulen.
ze werkt niet,alleen 3x per week wandelen we met haar,ze staat wel in een inloopstal,dus dag en nacht beweging/buiten.
ik voer haar nu:ochtend net geen 1/2 schep meusli nature's best van pavo met 1 handje merriebrok van havens.(net dus 1/2 schep totaal)
avond : net geen 1/2 schep slobber van havens,en 2 handjes merriebrok van havens(samen dus iets meer dan 1/2 schep)
verder krijgt ze 3 x per dag 2 plakken hooi,is dus ruim 6 tot 8 kg hooi.
en verder nog wat peen elke dag.

wat vinden jullie?genoeg voer?of moet ik meer gaan voeren nu?ondanks dat ze geen werk doet.

Mijn merrie werkt ook niet.. Is wel drachtig van veulen nummer 7 maar krijgt per keer toch 1,5 kilo..
ze krijgt wel minder hooi dan die van jou.. Als je denkt dat ze het nodig heeft kan je rustig wat meer voeren.. Ik voer ook nog steeds op.. Ze werkt dan niet.. maar ze heeft het overduideljik nodig.. En als je denkt dat ze te dik word kan je altijd weer wat minderen..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:21

Mijn merrie werkt nog steed min. 4 dagen in de week... ze kreeg ongeveer 3 kilo merriebrokken van havens per dag en nu kreeg ik gister te horen dat ze te vet was. Verward heb haar voor de zekerheid maar iets terug gezet in de brokken ze krijgt nu 2 kilo per dag (en daarnaast krijgt ze geen prestatiebrokken meer sinds maandag) gister hebben ze haar s´morgens in een keer 3 kilo gegeven en dat was echt te veel (mijn schuld stond op de beide bakjes s´ochtens voeren op Gestoord ).
Verder zit cuba vandaag op 250 dagen en was ik mn camera vergeten Gestoord, zal dus proberen om morgen foto´s te maken.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:26

nounounou,ik wilde graag een bevalling vastleggen van de koeien voor mijn stageverslag,een rood-bonte koe moest gisteren bevallen maar toen kwam het niet,vandaag hadden we het verwacht maar het kwam maar niet.
toen ik vertrok nog de banden gecontroleerd en ja hoor,vanacht gaat ze bevallen.....
denk ik nog zo bij mezelf ''ach joh,de zwarte-bonte moet ook nog,nog een kans als ik deze mis''
en wat denk je?? plotseling moet de zwart-bonte koe ook vanacht bevallen.....
stomme koeien zeg.
ik heb wel een foto van mijn lievelings kalfje daar.....ze is echt keimooi en lief..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:39

Inowa, das balen zeg... en kalfjes zijn ook altijd zo schattig he. . .

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:41

deze zeker,
deze is rood-bont met een hele witte kop en witte poten.
en de wimpers zijn rood waardoor ze echt iets wegheeft van een poppetje

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:46

heb een tijdje op mezelf gewoond en achter die boerderij stonden allemaal kalfjes, er waren er 2 die niet helemaal goed waren en die heb ik toen bij cuba in de wei gehad was zo lief om te zien. Moest daar helaas weg en toen zijn die 2 kalfjes met de boer mee gegaan naar zijn huis en ze staan daar nu nog (zijn nu bijna 2) en hebben gezeldschap gekregen van... een shetlander, echt leuk

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:15

Zo, las net mijn mail pas en zag dat ik daardoor erg laat was met het plaatsen van nog 2 foto's. Bloos Sorry dat het even duurde Krackertje, toen ik ze zag heb ik er direct werk van gemaakt.

Dus hier nog een keer Cesselina.

Afbeelding

Afbeelding

Ze is echt super! Vingers aflikken

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:23

@t HHenny Mijn merrie is 321 drachtig het enige wat we nog met haar doen is stappen en losgooien en ze krijgt 3 x daags 1/2 merriebrok en 1/2 ceravit allebij van pavo en 2x daags hooi
Ik heb idee dat dat wel genoeg is

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:17

@Faniek: Leuke foto's! Grappig dat ze allebei gapen voor de camera, lekker onverschillig.
@HHenny: Als ze teveel invalt misschien toch het voer wat opschroeven, ze heeft het schijnbaar nodig.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 10:51

Allereerst: Iedereen enorm bedankt voor de lieve en positieve berichten op de foto's van Wild! Ik ben helemaal trots! Lovers

@ Hollybollie: Wat gaaf, zo'n filmpje! Leuk om te zien, zeg.

@ Chubby: Wat is Chief ( Haha! ) gaaaaaf! Leuke filmpjes en foto's. Wat een lekker koppel heb je zo.

@ frenia: Haha, dat ken ik. Mijn moeder kijkt ook wel eens naar de paarden. met haar ogen dicht. Knipoog

@ krackertje: Wat een mooi dier! Wauw! Nogmaals gefeli, hoor! Hoe doet ze het tot nu toe?

@ Chubby: Jaa, dat kennen we. Eigenwijze ik-wil-bij-mamma-blijven-veulens. Heerlijk! Haha!

@ Faniek: Wat een mooie foto's maak jij toch! De dames zien er super uit!

@ _Marlijn: Hoe is het daar? Met je paardjes?

@ HHenny: Volgens mij voer jij prima. Wild krijgt (bij 4 dagen rijden, 2 longeren en 1 wandelen, halve dagen wei) dit:
Ochtend 1 1/2 kg biks + 2 plakken hooi
Middag 1 1/4 kg biks
Avond 1 1/4 kg biks + 2 plakken hooi
We zijn het langzaam aan het opvoeren en binnenkort zal ze merriebrok krijgen in plaats van biks (één keer per dag). Ze is trouwens 3,5 jaar en het is dus haar eerste veulen, ze is 8 maanden ver.

@ jennyk: Ik ben wel weer eens benieuwd naar foto's van jou!

@ BoefJMouse: Ik ben benieuwd hoor, spannend!

@ CubaLibre: Gefeli met de mijlpaal!

@ inowa: Dat is jammer, zeg!

@ Neonlight: Wat lief dat jij die foto's steeds plaatst! Helaas kan ik ze vanaf hier (school) niet zien. Ik kijk vanmiddag nog even. Hoe is het met Neon?

Hier is het een beetje halen en brengen. Wild heeft erg wisselende temperaturen, veel last van haar buik (staat soms gewoon te bokken in stal) en nog steeds regelmatig dikke klieren.. Ik heb jullie eerder over die klieren verteld. Het was een soort vochtbultje iets onder haar oor, bij haar kaak. Na een paar dagen was het weg. Steeds komt het terug en het wordt ook steeds erger. Inmiddels is het een bult van zo'n 5 bij 15 cm. Ik mag er wel aanzitten, maar ze slaat veel met haar hoofd als die bult er zit. Ook met werken slaat ze. Na een paar dagen is de bult weer weg. Wie o wie heeft een idee? (Mijn instructrice is op vakantie, dus die kan er nu niets over zeggen.)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:33

Ja, ik ben (soms) heel lief. Tong uitsteken

Heb je de DA al bij Wild gehad? Of eigenlijk zeg ik het verkeerd, is de DA er al bij geweest? Zeker omdat haar temperatuur niet gelijk blijft zou het toch een ontstekingsachtig iets kunnen zijn.

Amanda_kiony en BoefjMouse, het begint nu toch wel spannend te worden bij jullie! Ik vind het ook erg spannend, ben heel benieuwd naar Neon's halfbroertje of zusje!

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:47

@ Neonlight,

Wij vinde t ook zoooo spannend, gaat al echt opschieten nou hoor! Bloos
Wel ontzettend leuk, dat het dan een halfbroertje of zusje van jou Neon is. Echt gaaf.
We zien het wel, we wachten "rustig Clown" af wanneer de gekke merrie denkt dat t het beste is.
x Amanda & Kiony [ vandaag 322 dagen drachtig ]