[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tonie

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:35

De veearts schrok zich lam, hij zei jeetje wat een grote, ik snap dat jullie moesten helpen, wie is paps..........?? ik zei ja als jij het weet dan weet ik het ook, EEN PAARD!!!!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tonie op 14-05-06 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:35

leuke foto's tonie!

ben benieuwd naar de naam van je veulen ods!

areke, jouw paardje heeft idd niet zo'n super buik, maarja misschien wijkt ie meer in de breedte dan in de lengte en dat kan je niet zien op de foto!

leuk hengstje mabon!
en t kalfje ziet er heel schattig uit!

oja het veulen van ukkie is een merrie en heet Lady Eve!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:36

Wasty schreef:
MIjn welsh merrie heeft:
Een dikke buik die in een punt hangt.
dikke uiers ( geen melk nog )
Hangende Vagina..

Hoelang duurt dit nog?
ze is al 4 weken overtijd!

als de spenen vol lopen gaat het heel snel, gebeurd meestal 1 uur tot halve dag voor de geboorte, bij die van mij waren ze om 16.30 volgelopen en om 21.u veulen.....

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:43

@Marije: vreselijke merrie. Ik zou haar inruilen voor eentje die ... ehm ... wat vroeger begint met uieren ... ehhh ... oh nee ...

@tonie: sjonge zeg! Daar moet je nog behoorlijk sterk voor zijn! Maar ja, adrenaline heb je genoeg op zo'n moment, denk ik zo maar

Nou, het is weer zondag, dus hier zijn de foto's van Lee :

Voorkant:
Afbeelding
Zijkant
Afbeelding
En uier, dat al flink onder spanning staat!
Afbeelding

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:43

Wasty schreef:
MIjn welsh merrie heeft:
Een dikke buik die in een punt hangt.
dikke uiers ( geen melk nog )
Hangende Vagina..

Hoelang duurt dit nog?
ze is al 4 weken overtijd!

om 15uur waren ze zo!!

Afbeelding

en om 16.30 volle spenen en doorzichtige waterachtige druppels aan 1 speen en om 20u aan 2 spenen, en om 21.15 geboren....

Afbeelding

banden waren wel slap maar niet spectaculair, vulva viel mee, en ze stond tot 1 minuut voor de geboorte begon gewoon hooi te eten.....
Laatst bijgewerkt door tonie op 14-05-06 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:44

oh ziet er goed uit hoor bij LEE duurt niet lang meer, wat een buik en uier.....

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:02

Mac jou merrie heeft flinke uiers.

Pony net buiten gezet, gister zat er aan 1 van de 4 gaatje een druppeltje hars en nu aan alle 4! haar uier is heel dik spenen zijn gevuld. Gisteravond hing er een wit/doorzichtig glimmend slijmig iets uit haar vulva was niet zo heel erg groot.
Haar kling is lang en ontspannen denk dat het niet lang meer duurt.
Laatst bijgewerkt door ZzzeiN op 01-02-22 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:12

Mac... ik vraag me af.... of jullie de 22ste wel gaan halen??? ....... stiekum... En ik moet het nog een keertje zeggen hoor....Lee, wat ziet u er PRACHTIG uit! Het lijkt wel koninginnedag

Niezzz GAAF!!!! Dus voor jou is het echt heel snel nu!! MAN wat spannend!! Succes ermee!!

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:18

ods.. heb je al een naam???

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:28

ods Belgische blauwen horen van oorsprong zo getekend te zijn. Maar tegenwoordig zijn ze meer richting het (zwart)blauw bont.
en worden dus ook al bont geboren. 3 jaar geleden toen de moeder geboren werd stonden we ook heel vreemd te kijken een wit kalf was onze reaktie maar de veeverloskundige was heel ënthausiast. Eindelijk weer een echte zei hij. Dit kalf is zonder enige hulp geboren gelukkig is alles goed gegaan.

Areke leuke merrie's

Mac Stan is echt stoer en ontzettend lief loopt goed mee aan het touw, maar hij is ook erg bezitterig want aan de andere kant van het hek kwam een friese ruin en een tuiger ruin te staan nu die mochten niet in de buurt van Bonnie komen. Meneer begon te steigeren, bokken trappen alles haalde hij uit de kast om Bonnie te verdedigen. Was grappig om te zien zo'n kleintje tegenover een fries en tuiger. Die lee van jou ziet er mooi uit.

MarijeR Copper houdt de spanning erin.

Tonie: Bij jou was het wel even spannend zo te zien gelukkig had je het optijd door van het teruggeslagen beentje en kon je het veulen nog terug duwen.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:01

Mabon dat wist ik niet! Ik vind die bonte wel ontzettend gaaf! Super dat de bevalling zonder hulp is gebeurd, dat vind ik het jammere van de meeste vleesrassen, dat ze gehaald moeten worden.

tonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:13

Niezzz schreef:

Red star lady net buiten gezet, gister zat er aan 1 van de 4 gaatje een druppeltje hars en nu aan alle 4! haar uier is heel dik spenen zijn gevuld. Gisteravond hing er een wit/doorzichtig glimmend slijmig iets uit haar vulva was niet zo heel erg groot.

Nou ga er maar naast zitten zou ik zeggen, ik was ff naar het toilet en was bijna te laat!!!!!!!

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:22

tonie schreef:
Niezzz schreef:

Red star lady net buiten gezet, gister zat er aan 1 van de 4 gaatje een druppeltje hars en nu aan alle 4! haar uier is heel dik spenen zijn gevuld. Gisteravond hing er een wit/doorzichtig glimmend slijmig iets uit haar vulva was niet zo heel erg groot.

Nou ga er maar naast zitten zou ik zeggen, ik was ff naar het toilet en was bijna te laat!!!!!!!

Dat dacht ik de vorige keer ook te doen maar ze deed mooi niets. Toen ging ik niet meer waken toen ging iemand heel stil op de hooizolder waar van je op de stal van het paard kan kijken, toen deed die het wel.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:24

@ Mabon: Stan is een prachtige hengst Hopen dat ie snel raak schiet bij Bonnie Gefeliciteerd met Gieltje!

@ Areke: Mooie merrie's heb je! Ben benieuwd hoe lang het nog zal duren

@ Ullwinn: 346 dagen... veulie mag wel eens wat van zich laten zien dan Spannend hoor!

@Jessje: Medelijden met je Hoop dat je snel uit de spanning verlost wordt! Warrom laten sommige merries hun baasje nou zo lang in spanning... arme baasjes

@Mac: Sym is idd een toverbal Donker geboren, toen steeds lichter en nu weer steeds donkerder!

@ Marije: Die Copper toch... Jou merrie's van jou houden t altijd wel spannend he

@Tonie: Fijn dat t allemaal zo goed gaat Leuke foto's!

@Mac: Mooie Lee foto's! Echt weer typisch Lee Uier wordt goed vol zo te zien.

@Niezzz: Spannend hoor!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:25

Je merries zien er goed uit Areke! Flinke buiken hebben ze allebij

Ahh Jessje nog geen veulen Gon laat je wel wachten zeg Ze was gewoon tegelijk uitgerekend als Miss En die heeft al een veulen van 9 dagen! Heb gedult.. binnekort moet het er toch uitkomen?!

Gefeliciteerd met je mijlpaal Mac! 330 dagen alweer! Tijd gaat zó snel!

Copper heeft dus nog geen haast MarijR Heb je nog wat foto's?

Leuke foto's van de geboorte Tonie Jammer dat de kwaliteit zo slecht is.. Het zou wel heel leuk zijn als ze dezelfde kleur zij krijgen als Noortje

Wat een leuke naam Crazy_Funky!! Als Missy een merrieveulen had gehad, en het was op 4 mei geboren had ze Mukcey Eve geheten (4 mei is de verjaardag van mijn zus Evelyn)

Jaaa.. Lee weer in the picture! Ze ziet er SUPER uit Mac! Ik ben benieuwd hoe lang ze je nog laat wachten.. Ik denk niet dat ze de lengte van de dracht van Shane uit gaat lopen dit jaar

JAAA Niezzz!! Dat gaat de goede kant op!! SUPER hoor!!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:10

Vraagje: Spirit heeft dit jaar geen veulen, die heeft ze verworpen 4 januari na 5 mnd dracht. Maar vorig jaar en het jaar daarvoor wel. Ze is nu hengstig en we zijn haar aan ze is al 2 keer gedekt. Ik heb eigenlijk het idee dat ze al drachtig is, ze is heel erg veranderd kwa gedrag ineens maar ik ga haar vandaag toch nog maar een keer dekken. Maar nou keek ik net naar haar uiers, en ze druppelt melk!! Heeft iemand van jullie idee hoe dit ineens kan? Het is niet van de wei, want ze staat al een maand iedere dag op de wei en vandaag en gisteren heeft ze niet op de wei gestaan..

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:24

Citaat:
Leuke foto's van de geboorte
Tonie
Jammer dat de kwaliteit zo slecht is.. Het zou wel heel leuk zijn als ze dezelfde kleur zij krijgen als Noortje

ja ik weet het maar ze zijn gemaakt met de webcam via internet.....

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:36

Leuke foto's Tonie van de bevalling! Het veulen is idd wel groot en wat heeft jouw paardje toch een lekkere zonnige stal, daar wordt je gewoon vrolijk van!

Symfonie ziet er goed uit Iwayalover mooi dat ze het zo goed doet het is echt al een knappe merrie

Volgens mij spannen sommige van jouw merries samen Marije er waren er toch al meer te laat?

Lee ziet er weer goed uit Mac flinke buik en uier, ze heeft wel kleine tepels zeg of lijkt dat maar zo?

Nou Niezz dat begint spannend te worden, zo te horen, duurt waarschijnlijk niet lang meer.

Mabon ziet er goed uit een leuk hengstje, leuk kalf ook

Jouw merries zij ook al flink aan de maat Areke ze zien er goed uit!

Marlijntje ik zou het eigenlijk niet weten hoe dat kan, maar er is hier vast wel iemand die het kan verklaren.

Met mijn merrie gaat alles goed, ze zit leker in haar vel, is lekker aktief nog
en heeft het helemaal naar haar zin, het uier is inmiddels alweer voller als dinsdag, dat gaat best wel hard Ach we zullen wel zien, voorlopig blijft het nog wel zitten, het shijnt dat ze eerst een aantal dagen melk moet spuiten voordat het komt, dus zolang er geen melk is maak ik me niet druk

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:51

Neonlight schreef:
Mabon, gefeliciteerd met je kalfje!

Superfries, slaan de nieuwe medicijnen nu aan?

Melanie20, scannen op 42 dagen wordt aangeraden, 1 op de 6 merries verstoot de vrucht tussen de 18 en 42 dagen.

Iwayalover, Symfonie is prachtig aan het worden!

Nimber, wat fijn dat Hinke de moederrol op zich neemt!

Tyrza, succes met schrijven morgen!

En voor de rest, meer kon ik niet onthouden na een dag bij te moeten lezen.

ohh dank je wel, dus je moet het na die 42 dagen doen.... of precies op 42dagen?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:52

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:54

Superfries hoe is het met jou meisje??? Ben zo benieuwd wat de nieuwe medicijnen doen!

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:14

crazy_funky schreef:

areke, jouw paardje heeft idd niet zo'n super buik, maarja misschien wijkt ie meer in de breedte dan in de lengte en dat kan je niet zien op de foto!

deze foto is een beetje meer van de voorkant
Afbeelding
iedereen bedankt voor de leuke reacties op mn merrie's en voor iedereen die al een veulen heeft gefeliciteerd

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:22

Een foto van de melk:
Afbeelding
Ik moet snel zijn om de druppels te kunnen fotograferen, er komen erg veel vliegen op haar uier af en ze slaat die met haar staart weg (en dan zijn ook de druppeltjes weg)
Afbeelding

Areke, die glimt mooi!

Ods, ik ga ff kijken!

Bedankt aan iedereen die meeduimt
Het mag nu idd wel gaan komen

Marlijntjuh, ik kan je helaas niet helpen... Schijndrachtig misschien?

Mac, wat ziet Lee er ongelooflijk goed uit!
Hoe langer ze drachtig is hoe mooier ze wordt!!
Ik hoop voor je dat ze een beetje op tijd komt

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:24

Mooi paard Areke, ze ziet er goed uit.
@ Ods wat een prachtige naam, past goed bij haar.
@ Mac, Lee ziet er goed uit. Ook het uier lijkt er toch wel klaar voor. Laat maar komen die kleine!
@Tonie, bedankt voor de bevallingsfoto`s, erg leuk om te zien.
@ Jessje, jaaaa daar moest je gewoon "even 'op wachten. Ze krijgt nu echt snel haar veulen!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:06

Ik ben klaar met schrijven en het lijkt erop alsof Orrinocco zich aan onze afspraak heeft gehouden Harsdopjes!!!!

Wellicht dus vanacht of morgen een veullie En morgen is ze officieel uitgerekend. Dat zou mooi zijn of niet jongens?