Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:51

De tepels leken vandaag trouwens 'geplopt 'zoals dat hier altijd genoemd wordt Knipoog Ze hingen lager en zitten een heel stuk verder uit elkaar. En dat tov twee dagen geleden ofzo. Ik kan de foto's nog niet uploaden, maar zal binnenkort het verschil laten zien in een paar dagen tijd.
Had ook het idee dat er aan een tepel een heel miniscuul hard druppeltje hing. Mag er verder van madam niet aan zitten he, dus is het moeilijk inspecteren zo eronder hangend. Maar het kan ook gezichtsbedrog zijn geweest, dat ik het gewoon wil zien. Haha!
Vanaf wanneer kan ik trouwens het beste de stal klaar maken als kraamstal? Ze is bijna 300 dagen (goh onderschrift), maar ik moet er toch pas serieus rekening mee gaan houden vanaf 320 dagen? Of als het nou echt een druppel was aan de uier misschien wel eerder?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:58

oh ik heb even een stukje terug gelezen en zag dat zo'n soort iets wat op een druppel lijkt (jaja) gewoon wat prut kan zijn. Dat lijkt me ook waarschijnlijker.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:53

HET HEEFT GESKUPT

Was vanavond even aan het poetsen en ik zag ineens een enorme uitstulping in haar buik, ze keek even boos en het was weer weg, maar toch!
Zo vaak zie ik geen leven..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:22

Polly schreef:
HET HEEFT GESKUPT

Was vanavond even aan het poetsen en ik zag ineens een enorme uitstulping in haar buik, ze keek even boos en het was weer weg, maar toch!
Zo vaak zie ik geen leven..

Wat geweldig!!!!!! Het komt wel goed met je dikke muts hoor Lachen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:36

Roxy20 schreef:
MarijeR: Haar afstamming is onbekend. En de vader van het veulen ook ik heb haar zo gekocht. En weet verder niks. Helaas!!

Heb je foto's van jou Welsh Cob's?

Dat is jammer, maar ook een verrassing wat er straks uit komt Lachen
Foto's van mijn cobs zijn te zien op www.stalrephartox.nl en www.foalcam.net

@ Dyonne: Wow wat ziet Mai er al ver uit Haha!
Zij gaat toch vaak overtijd? Misschien houdt ze zich dit jaar wel aan de afspraak. Al hoewel... Met dit weer??? Nagelbijten / Gniffelen

@ Polly: Joepie! Nu hopen dat de kleine zich regelmatig even zo laat zien Knipoog

@ Mac & Jeddah: Updates???? Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:49

@Gitta: alle reden om blij te zijn, dacht ik zo! Weer een kopzorg minder.
@Dyonne: zo! Die staat ook te wachten op beter weer en dan ... PLOP ??

Kraamstal klaarmaken ... tsja ... ik heb 't idd rond de 320 dagen gedaan, maar dat was ook maar een gokje. Beter iets te vroege als iets te laat iig. Die puntjes betekenen wel dat er iets gaande is, maar Lee heeft vorige keer ruim twee maanden met van die prutjes rondgelopen, dus het zegt ook niet écht alles ...

Verder niks nieuws Gaaaap . Uier lijkt wel iets voller (vooral naar achter toe) maar Peps maakt nog absoluut geen aanstalten.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:53

Oh ja, het enige dat wel opvalt is ontzettend veel beweging van het veulen de laatste dagen. Dat schopt en doet, onbehoorlijk gewoon. Gelukkig zit Pepsi er niet zo mee ...

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:56

*stille meelezer is blij te lezen dat Nancy's eulie geskupt heeft*
Knipoog

Verder blijf ik stil meelezen en meeleven

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 00:10

SKUP = goeoeoeoed. Vooral bij Nancy! De merries denken daar waarschijnlijk heel anders over Bloos .

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 00:57

@ Polly
Arme Nancy, maar wel goed nieuws voor jou.

@ Dyonne
Dat schiet al aardig op. Mooie melkbar heeft ze.

@ Mac, Jeddah, Marije
Wachten duurt lang, heel lang. Vooral als je ergens op zit te hopen en te smachten. Sterkte!

Met HM Famosa gaat het heel goed. De smid was er gisteren en hij vond haar heel wat afgevallen en er best uit zien Bloos . Haar hoeven zien er ook weer normaler uit. Dit komt niet meer goed, maar iig sluit de kier tussen de draagwand. Ze heeft honger en krijgt nu onbeperkt kuil. De melkbar is nog in geen velde of wegen te bekennen. De spenen hangen mooi naar beneden.

Ik hoop dat die rotte sneeuw snel weg is. Het heeft hier geloof ik 40 uur achter elkaar gesneeuwd. Er ligt nu een halve meter. Ik ga morgen maar sneeuwpoppen maken in de paddocks.De poppen komen dan achter de paddocks, zodat het water zo de sloot in gaan gaan. Als de sneeuw gaat smelten heb ik weer 1 verzopen paddock en 1 goede paddock en jaloerse paarden. Waarom mag hij/zij wel naar buiten en ik niet Boos! Huilen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 01:52

@Mac, bij Sim loopt de uier nu ook helemaal tussen haar achterbenen door, ze loopt er ook niet zo makkelijk mee nu. Het veulen beweegt nog wel, maar veel minder heftig, tenminste zo ver als ik het zie natuurlijk. Grappig dat die merries dat helemaal niet erg vinden he?!

@Phiabink, maak je wel foto's van de sneeuw poppen?? Ik ben benieuwd!!

@Sjen, okee dan! Dat is mooi! Ik ken dat gevoel van dingen willen zien.. ik kijk dan ook altijd nog even rustig alles nog 3 keer nog een keer na Haha! !

Update Sim; uier nog steeds lekker vol, de overgang van uier naar spenen wordt wat "vager" geen kegels en ze is aan en af onrustig, maar niet zo overdreven als ze gisteren was. Ze drinkt bijna dubbel zo veel water vandaag... zou dat wat te betekenen hebben? Knipoog

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 07:47

Dank jullie wel voor jullie reacties op de skup Lachen
Lees op dit moment ook nog vooral mee, o.a. omdat ze (officieel) nog een tijdje moet.. maar ik kom hier elke ochtend éven kijken voor ik ga werken...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 09:44

* Marije, ze heeft tot nu toe altijd 11 maanden en nog een ruime week gedragen. En wat ze gaat doen dit jaar, geen idee. Ik denk nog een paar dagen.
Weet niet of Mai al veel van het weer gemerkt heeft.
*Phiabink, idd een aardige melkbar al, al komt er nog niets uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 10:06

[naam] heeft een kerngezonde zoon!!! Zie mijn topic Hoera!!! [naam] toch eerder!!! Tong uitsteken

Alles is goed gegaan en [naam] is supermama!!! Vanavond meer, ga nu snel terug naar stal!!! Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 10:11

Ik zag het net. Ik kreeg er gewoon kippenvel van! Die Bibi! Hartstikke super! En dan buckskin met vlek: dit is de JACKPOT in Painttermen. En tegen elke waarschijnlijkheid in. Helemaal geweldig! Proficiat ermee en geniet ervan. Maar dat zal wel lukken denk ik Haha! .

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 10:17

skippy1 schreef:
Bibi heeft een kerngezonde zoon!!! Zie mijn topic Hoera!!! Bibi toch eerder!!! Tong uitsteken

Alles is goed gegaan en Bibi is supermama!!! Vanavond meer, ga nu snel terug naar stal!!! Haha!

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!
Stille wateren hebben diepe gronden. Niemand dacht dat Bibi eerder was. Je heb de rest lekker afgetroeft Tong uitsteken Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 10:18

PS: "Against All Odds" is al vergeven bij het APHA Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 10:43

skippy1 schreef:
Bibi heeft een kerngezonde zoon!!! Zie mijn topic Hoera!!! Bibi toch eerder!!! Tong uitsteken

Alles is goed gegaan en Bibi is supermama!!! Vanavond meer, ga nu snel terug naar stal!!! Haha!

Die Bibi toch heeft ze ons allemaal verrast. Cheese!

Heb gisteren nog eens foto's van roxette haar buik genomen. 9 maanden ver nu. Pling

Afbeelding
draagt in elk geval (nog) niet erg breed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
eerste tiet foto's. Nog niets te zien hoor. Roxette maakt altijd heel laat melk aan.
Afbeelding
Ja ze zijn vies. Bloos Reinig het daar enkel maar in de zomer met wat lauw water maar zoals ik ze nu zie schaam ik me er wel voor. Met wat maken jullie dat nu schoon?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:02

@Jeddah: Joehoe, waar ben je?

Pride heeft zich gister nog kostelijk vermaakt met Baduh in de sneeuw. Lichte ontwikkeling van de uier, maar nog steeds niks boeiend. Wel hebben we het idee dat ze niet gelegen heeft in haar stal, terwijl ze normaal graag al liggend mag dutten.
We denken dat ze de extreme vorst van vannacht afwacht en pas daarna aan bevallen gaat denken. Aaaaah, ik blijf erin. Al 2 dagen overtijd.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:22

WAUW!! Die Bibi!!! Wat super dat we toch alweer een veulentje hebben!! Zou de rest nu volgen??

Sim was vanacht met haar staart aan het zwiepen en heeft de afgelopen 18 uur dubbel zoveel water gedronken... Verder alles hetzelfde.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:40

Roxette ziet er super uit Ja . Glanst tegen je op!

Ik heb zojuist ook maar even sneeuwfoto's gemaakt Bloos .

Even die verveldende puber op zijn plaats zetten:
Afbeelding

Buik in de bocht Bloos! :
Afbeelding

Ingepakte buik Knipoog :
Afbeelding

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:45

@ polly: Wat geweldig!! Het (of ze) Leeft! (leven) Haha!
Nu heb je in ieder geval wat meer zkerheid!

@ mac: Ze lijkt er nog niet erg veel last van te hebben gelukkig Lachen

@ jeddah: Misschien betekent het iets.. Je weet maar nooit Pling
Jullie merries mogen nu wel eens opschieten hoor! Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:46

Zo, die zijn zeker nog lekker fris in de sneeuw!! Leuke foto's Mac! Die buik van Pepsi!! Dat kan zo toch niet veel langer blijven zitten??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:53

jeddah schreef:
Zo, die zijn zeker nog lekker fris in de sneeuw!! Leuke foto's Mac! Die buik van Pepsi!! Dat kan zo toch niet veel langer blijven zitten??

Dat lijkt me ook niet. Onze deuren zijn ook niet zo heel breed, dus eh ... Nagelbijten / Gniffelen

Maar van de zijkant gezien valt het wel mee:
Afbeelding

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:59

De dames hebben het weer gezien en ze zagen dat het volgende week beter wordt. Overdag 7 graden, das iets beter dan 0 of -1. Vannacht wordt het op sommige plaatsen -10 tot -15 (zoek bibber smily). Komt het vannacht, dan wordt het een diepvriesveulen. Sharp Frost is eventueel een naam. Haha!

Er staat hier een harde wind en de sneeuw wordt opgehoopt tot sneeuwduinen. Ik denk dat het weinig sneeuwballen/poppen maken wordt. Het is ijskoud hier.

@Mac
Gave foto's. Ze hebben lol zo te zien. Clown