[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:51

Oh mensen, wat zijn jullie fanatiek met updates! Ik hou het echt niet bij. Qua lezen wel, qua reageren een stuk minder. :o

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:44

Phileine83 snap dat je een hartverzakking had. Ik heb dat een tijd terug gehad maar toen had ze een virus. Het begon een beetje met koliekerig en daarna had ze koorts en wilde amper eten. Dacht nee geen rhino. In de buurt was toen een paar dagen later een uitbraak dus ik kneep hem wel maar de DA zei is een virusje. Koortsremmers gehad en uiteindelijk was ze weer de oude.

Je zit echt verschil bij Kabayo. Komt vast goed maar wel balen dat ze toen niet hadden doorgegeven.
Gelukkig maar want begon al zorgen te maken want ze moet nog effe.

Kimwilliam dat had volgens mij met het bekken te maken.
Vanmiddag komt de hoefsmid.. dacht kan beter nu doen voordat ze helemaal tonnetje rond is.

Naku haar stal heb ik eind december groter gemaakt en er hangt standaard al een camera dus die hoef ik niet te installeren alleen helaas geen geluid. Hoe doen jullie dat? Babyfoon naast je bed tegen die tijd?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:52

Annash schreef:
Oh mensen, wat zijn jullie fanatiek met updates! Ik hou het echt niet bij. Qua lezen wel, qua reageren een stuk minder. :o

Hier idem ;) ik lees alles maar ben soms gewoon zo druk dat reageren erbij in schiet.

Altijd schrikken die zieke merries, bah. Gelukkig lijkt alles goed te gaan.
En al best veel richting veilig, leuk! Ik kijk ernaar uit, elke ochtend kijken of er alweer veulentjes geboren zijn.

Qua osteopaat, degene die Sanaa behandelt is een vriendin van me en zij adviseert de eerste en laatste maanden niet te behandelen omdat dat veel energie kost, energie die ze beter kunnen gebruiken voor de dracht.
De hoefsmid komt hier elke 7-8 weken en dat gaat ook gewoon door in de dracht. Inmiddels zijn de ijzers er onderuit, zodat ze daar goed aan kan wennen (242 dagen). Ik merk bij het rijden wel dat ze gevoeliger loopt helaas. Even afwachten hoe dat gaat lopen.
Sanaa op 244 dagen:

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:16

LaDonna ze ziet er nog goed uit.

Mijn hoefsmid wilde achter niet doen want hij zei als je die stand gaat veranderen kan de navelstreng klem
Komen te zitten en heb je straks een dood veulen dus we hebben alleen voor gedaan en achter was ze gelukkig ook niet nodig.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:36

Phileine83 is ook normaal dat ze op 244 nog niet aan uier beginnen. Je merrie ziet er goed uit. Ik snap idd dat je schrikt van zo een actie als ze koliekerig lijken :(:) nu merk je niks meer aan d'r?

Kiko Het verschild idd heel erg per merrie hoe de uier vult. Vorig jaar 2 merries gehad. Eentje die was al 2 maanden bezig aan uier voor ze beviel, de ander ging van leeg naar bevallen binnen 2 weken :+ uiteindelijk beviel merrie nr 2 nog eerder als merrie nr 1 dus haha. Zolang ze niet ineens te vroeg volschiet zou ik mij geen zorgen erover maken. Ik zou juist geen babyfoon erbij doen. Alleen op de camera kijken. Tenminste ik wordt wakker van elk geluid. Als ze dan briesen, kreunen, plassen of mesten zou ik wakker worden :') heb 1x een camera gehad met geluid op. Na een uur uitgezet omdat ik er helemaal onnozel van werd haha.

Am_horse Fijn dat Nigrante een stuk fitter is al *\o/* Wild thing vult gewoon graag snel haar uier *D Wat zijn je plannen met haar na het veulen? Terug de sport in nog?

Kabayo Fijn dat Zilver is nagekeken en het meeviel. Nu kan ze er weer even tegenaan. Ze ziet er ook goed uit met d'r mooie buik. Die van Tinniee is vanaf vandaag veilig. Heb nog geen pb gehad echter of ze op het lijstje wilt.

Kimwilliam Dan gaat er idd 10 jaar van je leven af als ze zo een actie doen :+ wel raar van je smid. Degene met wie ik de paarden doe ( mijn zakenpartner zeg maar) die is zelf smid en wij bekappen altijd als ze de kraamstal ingaan nog een x ( 310-320 dagen). Na het veulenen wachten we liever even tot de merrie niet meer zo beschermend is. Soms geven ze de achterbenen minder goed of niet zo hoog maar daar houd hij dan rekening mee. Anders ben je dadelijk 4 maanden niet aan het bekappen := lijkt mij trouwens raar dat daarvan de navelstreng gekneld zou raken.

Corinadrenth hoeveel kraam merries verwacht je?

Isa_sofie leuk om te lezen welke weg je met je merrie hebt afgelegd en wat je bereikt hebt :j met maidens weet je idd nooit hoe ze het doen. De uier is wel al goed vol?

LaDonna75 Balen wel dat ze gevoelig loopt zonder ijzers. Hoelang ga je nog doorrijden?

Ik heb nog een paar merries gependeld van de week.

Citaat:
Rondje = merrie, heen en weer = hengst
Spijkervoorspelling - pendelen
Lonniejj - Rosa - merrie
Muronia - Veronia - hengst
Kabayo - Zilver - merrie
Belleboef - Roos - hengst
Corinadrenth - Annika - hengst
Corinadrenth - diva - merrie
Quir - Carice - merrie
Quir - Char - hengst
MallyBelly - Mallow - Hengst
MallyBelly - Zaïra - Merrie
Imani_abby - Mini - Merrie Correct
SophievdV - O-Jidee - hengst
AnsoDM - Mira - hengst
Magic_lover - Ivana - hengst
Ladygiroc - Fenna - hengst
Luna2006 - muis - Merrie
Luna2006 - Bibi - Hengst
Luna2006 - Belle - Hengst
Luna2006 - mees - hengst
Luna2006 - Kato - merrie
Luna2006 - Maylinn - Leeg? pendel bleef stil hangen.
Calice - Poow - merrie
Jennyk - Goldy - merrie
Jennyk - Alinka - merrie
Korbakimmy8 - Cookie - Hengst
Korbakimmy8 - Cupcake - Merrie
Kiko - Naku - hengst
AM_Horses - Wild Thing - hengst
AM_Horses - Nigrante - merrie
angelpam - Flappie - merrie
Nieky1993 - Fleur - hengst
Nieky1993 - Missy - merrie
Nieky1993 - Blue - hengst
Nieky1993 - Amy - merrie
Nieky1993 - Nina - merrie
Nieky 1993 - Tina - hengst
Nieky1993- Lexie - hengst
Nieky1993 - Abby- merrie.
Nieky1993 - Luna - merrie
Nieky1993 - Loes - merrie
Nieky1993 - Chrissy - merrie.
Nieky1993 - Daisy - hengst
Sanet - Lyr - merrie
Stal-HD - maraya - merrie
TJ_Stables - Qalenza - merrie

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Knolselder - wiske - 320 dagen
Isa_sofie - Misty - 321 dagen

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:29

Amai @niecky je zal dus veel merries krijgen al we de pendel moeten geloven

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:43

Vraagje over birth alarm

Ik heb een nieuwe gekocht! Maar nu.. wat voor simkaart moet daar in?

Een Sim only? Of alleen met x aantal beltegoed?
En hoe kan ik kijken wat het beste bereik is voor bij de stal? Qua signaal.

Want moet ik ook kijken voor een kaartje met internet dan? Want verkoopster zei dat deze weer met 5G werkt ipv de oude die op 4G of 3G werkte.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:24

Ik ben weer terug van vakantie!

Nieky, sterkte met het verlies van jullie zwarte hengstje :knuffel:

Knolselder, gefeliciteerd met je knappe tabiano hengstje! *\o/*
En!! Met je merrietje! *\o/*
En!!! Met nog een merrie! *\o/*

Imani, gefeliciteerd met je merrie veulentje! *\o/*

DreamGuide, heel veel sterkte met het verlies van je veulentje :knuffel:

nieky1993 schreef:
In theorie idd. Maar als ik het mij goed herinner van Cynthia82 had ze geinsemineerd met ouder sperma voor zoveel mogelijk kans te hebben op een merrie en kreeg FI toen nog steeds een hengst. Dus daarom dat ik benieuwd ben bij hoeveel mensen dit wel klopt.

Klopt ja _O-
Maar er kan natuurlijk nog altijd 1 mannelijk zaadcelletje nog in leven zijn én sneller zwemmen :+

Pendelen doe ik niet meer aan. 50% kans dat de pendel goed gokt en bij mij gokte hij meerdere keren fout _O-

Fi krijgt een merrie, ik weet het zeker. Een palomino of perlino of smokey cream. Gewoon, omdat ik dit keer voor het eerst géén merrie wil. Ik wil geen moeilijke keuzes, dus die krijg ik wel _O- _O-

Fi is overigens qua gedrag exact hetzelfde bij een merrie of hengst, dus dat zegt (hier) niets.

Met Fi gaat het goed! Ze ziet er ook echt weer heel goed uit nu ze is overgezet van Vitalbix naar Metazoa en grasmix. Ik zal van het weekend even proberen een goede foto te maken.

Vanaf nu doe ik weer gezellig mee :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:25

Ik heb de meest gunstige simkaart er altijd in. Dus de goedkoopste die ik kan vinden en ik heb er 10 euro op maar vaak vind je wel met start tegoed erop.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:22

Welkom terug Cynthia! Hoe was het?

Nieky ik rij zo lang het gaat. Een maand terug liep ze nog op wedstrijdniveau, nu bouw ik het wat af maar zo lang ze aangeeft dat het gaat, blijf ik wel rustig rijden.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:23

Nieky1993 ik slaap ook heel licht en wordt van elk geluid wakker maar om nou elk half uur mijn wekker te zetten ga ik ook aan onderdoor.. Als je dat een paar nachten moet doen. (zit met een burn-out thuis dus mijn energie level is al heel laag).
Ik sta op de wachtlijst voor chip innaaien maar vind dat mega duur. Aangezien mijn merrie veel en lang languit ligt ben ik bang dat ik constant vals alarm krijg met een birth alarm. Dus ben aan het kijken wat de beste oplossing is.
De hoefsmid zei dat dus dacht dat risico wil ik niet dus daarom niks eraf gehaald en gelukkig was het achterbook nog niet echt nodig. Zo heeft iedereen weer een visie

Janinne welk birthalarm heb je gekocht?

Welke PH strips gebruiken jullie? en welke schaar indien nodig voor red bag delivery?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:26

Ik heb de lite 2.0

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:40

Janinevv schreef:
Ik heb de lite 2.0

Daar kan een gewone prepaid in

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:57

Hier ook dat in naai systeem. Wel ideaal en ze lijken er helemaal geen last van te hebben..
Maar alsnog daarnaast wel elk uur de wekker.... samen, dat wel.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:12

loulou schreef:
Janinevv schreef:
Ik heb de lite 2.0

Daar kan een gewone prepaid in

Okee, en hoe kan ik testen welke prepaid het beste is in mijn omgeving ?

En hoeveel beltegoed moet ik er op laten zetten? Voor hoe lange periode ?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:59

Heeft er iemand ervaring met Birth Alarm Premium Smart? Is dat wat? Kan dat overnemen van iemand.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:02

Cynthia: hoe was je vakantie. Naar waar ben je geweest? Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor.

Ik heb geen idee ivm birth alarmen. Mira gaat weer naar de DA. Daar gebruiken ze één voor aan het halster.

Ik had wat gelezen over de ijzers. Die van Mira gaan er volgende maand er vanaf. Maar enkel de achterste. Vorige x had ze zoveel last van bleinen dat ik dat niet meer aandurf.

Ikzelf zit even in een dipje. Een bepaalde keuze moeten maken dat ik dacht nooit te hoeven te maken. Maar het is nu eenmaal zo. Veel ga ik er niet over zeggen. Gelukkig geeft mijn vriend en de mensen die het weten mij enorm veel steun. Ook Mira is mijn lichtpuntje en verlang nog extra hard naar dat kleintje. Volgende week gaan we ook op vakantie. Dit ga me deugd doen.

Bij deze nog een leuke foto van Mira en haar zoon van bijna 3

Afbeelding

Isa_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:17

Phileine83 He bah. Ik snap dat je daarvan schrikt, allemaal als ze in december ook al heftige koliek heeft gehad. Duimen dat het nu over is.

Kabayo Ze is 146cm, perfecte D maat dus. Ik start haar inderdaad tussen de paarden, dit gaat ontzettend goed. Wat een pech met die keuring, maar ik snap zeker dat je het nog een keer wilt proberen. Zeker na zo een super IBOP en haar veulen van afgelopen jaar had toch ook een 1e premie op de keuring als ik het goed heb onthouden? Lijkt mij dan inderdaad absoluut de moeite waard, hopen dat het wit er snel uitgroeit.

Annash Alleen updates zijn ook al leuk, zeker als het om zulke knappe pony's gaat ;-). Ben heel benieuwd wat Carlijn ervan aan het maken is, Davinci viel mij vorig jaar op de Stallion Night erg positief op en van Carlijn haar nakomelingen ben ik fan. Ben ook heel benieuwd hoe haar 2,5 jarige van dit jaar het gaat doen!

Kiko Ik heb het alarm standaard om. Hier maak ik gebruik van de birthwatch, die de temperatuur meet. Voor het eerst dat we dit systeem proberen, dus ben heel benieuwd of het gaat bevallen. En ik heb inderdaad standaard het beeld van de camera naast mij staan. Als ik mij dan 's nachts omdraai kan ik haar gelijk even checken, slaap ik toch beter van :P Ik gebruik gewoon de PH strips van de EJ. Vind het nog niet makkelijk om het goed af te lezen. Misty zit nu net iets onder de 7 denk ik. Gisteren nog tussen de 7 en 8, dus PH is goed aan het zakken. En tja, gewoon een normale scherpe schaar. Eentje die ik ook voor de manen etc. gebruik.

LaDonna75 Sanaa ziet er ook nog in hele goede conditie uit! Misty heb ik tot ongeveer een week terug nog kunnen rijden, maar wel echt met aangepaste intensiteit natuurlijk. Op 7 maanden dracht liep ze nog naar 2x bijna 70% in het Z, echt nog met 2 vingers in haar neus. Daarna merkte ik wel dat ze het steeds wat zwaarder ging krijgen, dus ben ik langzaam wat gaan afbouwen. Zeker toen haar ijzers er inderdaad onderuit gingen, gezien ze daarna iets gevoeliger liep als normaal.

Nieky1993 Ja, ik vind de uier al best vol. Kan uiteraard nog een stuk voller, maar voor een maiden vind ik het niet gek als ze hiermee zou gaan bevallen.

Cynthia82 Haha, ik snap het helemaal. Zó lang op je merrie gewacht (en dan krijg je nog zo een mooi kopietje ook) en dan krijg je er straks ineens nog 1. Zou je ze dan allebei aanhouden en later beslissen? Of is dat niet haalbaar.

AnsoDM Veel sterkte, ik hoop dat je je snel weer beter/blijer voelt. Ze kijken je wel heel lief aan met z'n tweeën, en wat lijken hun bontpatronen op elkaar. Super leuk!

Hier dan een uier foto van vandaag. Ik verwacht vanavond nog niets, maar van het weekend zou mij niet verbazen. Melk begint ook echt van structuur te veranderen. Heel dik en stroperig.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:27

Anso en LaDonna, leuk dat jullie ernaar vragen :) Het was geweldig! Echt de mooiste reis die ik gemaakt heb! we hebben een rondreis gemaakt van een maand. Begonnen in Costa Rica, toen naar El Salvador, Honduras, Nicaragua, Belize en Guatemala :D
We hebben zoveel moois gezien. Gesnorkeld (onder andere met verpleegsterhaaien), stadjes bezocht, actieve vulkanen, de jungle, de Maya ruïnes. Zo mooi! :D

Anso, sterkte met de moeilijke keuze die je hebt moeten maken. Wat het ook is, het is sowieso sterk van je :(:)

Isa, ik wil er echt geen drie :') Qua kosten en qua tijd niet. Dus dan zal ik een keuze moeten maken voordat dit veulen afgespeend wordt.
Een kopietje krijg ik nooit meer natuurlijk, dus dat is super bijzonder! Maar wat als er straks een prachtige, misschien nog beter bewegende, palomino merrie met vier witte benen en een bles uit komt? :+

Het is al spannend bij jou! :):)

Kijk ze blij zijn dat ik terug ben <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 08-02-24 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:29

kiko schreef:
Heeft er iemand ervaring met Birth Alarm Premium Smart? Is dat wat? Kan dat overnemen van iemand.

Ik heb er zo eentje. Tevreden over.

Welkom terug Cynthia!

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:36

Klinkt fantastisch, jouw vakantieverhaal Cynthia82 *D Wat een mooi stel zo hè?

Hoop t ook echt Isa_Sofie! Spannend ook bij jou!!

Nieky1993 die uierfoto was meer “ironisch” bedoeld. Je hebt gelijk, alhoewel er al een tijdje zeker ontwikkeling is waar te nemen.
Ze gaat verder weer helemaal goed gelukkig. Het is m’n kindje, ben zelf ziek als het niet goed gaat.

Sterkte AnsoDM :(:)

Kiko Begrijp ik helemaal. Blij dat het ook bij jou met een sisser is afgelopen toen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:25

Sterkte AnsoDm. Nooit leuk als je een keuze moet maken die je eigenlijk niet wil doen.

Klinkt inderdaad als een geweldige vakantie Cynthia. Daar kun je voorlopig wel op teren. En geweldige foto.

Phileine ja zeg dat wel. Ben een jaar geleden mijn oude merrie verloren aan koliek dus ben altijd wel heel alert erop en kreeg even flashbacks. Heb haar 17 jaar gehad dus was er goed kapot van.

Knolselder wat is de reden dat je juist voor dit systeem bent gegaan?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 00:23

Kiko: toen had de lite geen slaapstand en de premium wel. Gezien de platslapers ben ik toen voor de premium gegaan. Tegenwoordig heeft de nieuwe lite ook een slaapstand.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 00:41

Zo, wat gaan jullie rap! Ik ben momenteel echt te druk met alles door ons veel te vroeg geboren veulen, maar lees trouw mee :j.
Bij reageren lukt even niet door de drukte, hopelijk snel weer :j

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 01:04

Och snap ik Kiko. Ik heb het helaas ook meegemaakt (was weliswaar op oude leeftijd, maar het was wel abrupt einde verhaal).

Ik begreep het Cheytjuh. Ik hoop dat het goed gaat