Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Annash schreef:Oh mensen, wat zijn jullie fanatiek met updates! Ik hou het echt niet bij. Qua lezen wel, qua reageren een stuk minder.
ik lees alles maar ben soms gewoon zo druk dat reageren erbij in schiet.
nu merk je niks meer aan d'r?
uiteindelijk beviel merrie nr 2 nog eerder als merrie nr 1 dus haha. Zolang ze niet ineens te vroeg volschiet zou ik mij geen zorgen erover maken. Ik zou juist geen babyfoon erbij doen. Alleen op de camera kijken. Tenminste ik wordt wakker van elk geluid. Als ze dan briesen, kreunen, plassen of mesten zou ik wakker worden
heb 1x een camera gehad met geluid op. Na een uur uitgezet omdat ik er helemaal onnozel van werd haha.
Wild thing vult gewoon graag snel haar uier
Wat zijn je plannen met haar na het veulen? Terug de sport in nog?
wel raar van je smid. Degene met wie ik de paarden doe ( mijn zakenpartner zeg maar) die is zelf smid en wij bekappen altijd als ze de kraamstal ingaan nog een x ( 310-320 dagen). Na het veulenen wachten we liever even tot de merrie niet meer zo beschermend is. Soms geven ze de achterbenen minder goed of niet zo hoog maar daar houd hij dan rekening mee. Anders ben je dadelijk 4 maanden niet aan het bekappen
lijkt mij trouwens raar dat daarvan de navelstreng gekneld zou raken.
met maidens weet je idd nooit hoe ze het doen. De uier is wel al goed vol?Citaat:Rondje = merrie, heen en weer = hengst
Spijkervoorspelling - pendelen
Lonniejj - Rosa - merrie
Muronia - Veronia - hengst
Kabayo - Zilver - merrie
Belleboef - Roos - hengst
Corinadrenth - Annika - hengst
Corinadrenth - diva - merrie
Quir - Carice - merrie
Quir - Char - hengst
MallyBelly - Mallow - Hengst
MallyBelly - Zaïra - Merrie
Imani_abby - Mini - Merrie Correct
SophievdV - O-Jidee - hengst
AnsoDM - Mira - hengst
Magic_lover - Ivana - hengst
Ladygiroc - Fenna - hengst
Luna2006 - muis - Merrie
Luna2006 - Bibi - Hengst
Luna2006 - Belle - Hengst
Luna2006 - mees - hengst
Luna2006 - Kato - merrie
Luna2006 - Maylinn - Leeg? pendel bleef stil hangen.
Calice - Poow - merrie
Jennyk - Goldy - merrie
Jennyk - Alinka - merrie
Korbakimmy8 - Cookie - Hengst
Korbakimmy8 - Cupcake - Merrie
Kiko - Naku - hengst
AM_Horses - Wild Thing - hengst
AM_Horses - Nigrante - merrie
angelpam - Flappie - merrie
Nieky1993 - Fleur - hengst
Nieky1993 - Missy - merrie
Nieky1993 - Blue - hengst
Nieky1993 - Amy - merrie
Nieky1993 - Nina - merrie
Nieky 1993 - Tina - hengst
Nieky1993- Lexie - hengst
Nieky1993 - Abby- merrie.
Nieky1993 - Luna - merrie
Nieky1993 - Loes - merrie
Nieky1993 - Chrissy - merrie.
Nieky1993 - Daisy - hengst
Sanet - Lyr - merrie
Stal-HD - maraya - merrie
TJ_Stables - Qalenza - merrie
nieky1993 schreef:In theorie idd. Maar als ik het mij goed herinner van Cynthia82 had ze geinsemineerd met ouder sperma voor zoveel mogelijk kans te hebben op een merrie en kreeg FI toen nog steeds een hengst. Dus daarom dat ik benieuwd ben bij hoeveel mensen dit wel klopt.

. Ben heel benieuwd wat Carlijn ervan aan het maken is, Davinci viel mij vorig jaar op de Stallion Night erg positief op en van Carlijn haar nakomelingen ben ik fan. Ben ook heel benieuwd hoe haar 2,5 jarige van dit jaar het gaat doen!
Ik gebruik gewoon de PH strips van de EJ. Vind het nog niet makkelijk om het goed af te lezen. Misty zit nu net iets onder de 7 denk ik. Gisteren nog tussen de 7 en 8, dus PH is goed aan het zakken. En tja, gewoon een normale scherpe schaar. Eentje die ik ook voor de manen etc. gebruik.
Het was geweldig! Echt de mooiste reis die ik gemaakt heb! we hebben een rondreis gemaakt van een maand. Begonnen in Costa Rica, toen naar El Salvador, Honduras, Nicaragua, Belize en Guatemala 

Qua kosten en qua tijd niet. Dus dan zal ik een keuze moeten maken voordat dit veulen afgespeend wordt. 

Wat een mooi stel zo hè?
.