Muronia, veel beterschap!
Iedereen heel erg bedankt voor het welkom heten
.
Cynthia82 schreef:Wat een leuke combi!
Dat Poow zelf bonte ouders heeft, is niet van invloed op haar veulen. Zij is volledig zwart, dus draagt geen gen voor bont.
Weet je of het hengstje homo- of heterozygoot is voor bont?
Bij homozygoot heb je 100% kans op een bont veulen, bij heterozygoot 50%.
Dat durf ik niet te zeggen eigenlijk, heb wel een aantal bonte nakomelingen van dit jaar van hem voorbij zien komen. Maar het belangrijkste vind ik dat we een gezond veulentje zullen hebben met hopelijk het karakter van zijn/haar moeder
.
suus_elviera schreef:Puck en lolly groeien ook goed
Puck
[ [url=m/TrVYoQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rwT7Tf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lolly
[ [url=m/BBbGaT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0sQXjS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DbtpXT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een leuke foto's! Mooi die groeiende buikjes
.
AM_Horses schreef:Shirley. Heel veel sterkte

Muronia fijn dat je weer thuis bent. Beterschap
Wat een leuke pony is poow. Ki zie je niet veel bij Shetlanders. Was hier een reden voor?
Op het moment van de K.I stond ik op stal bij iemand die zelf fokt. Er liep toen ook iemand rond die K.I deed en ik wou graag dat ze gewoon thuis kon blijven en ik haar niet naar een hengstenhouder hoefde te brengen.
Ik had een mooie goedgekeurde hengst op het oog die via ki kon (vers).
1+1 was toen eigenlijk meteen 2 en ze kon mee in het "merrietraject" met andere merries. Doordat ze vrij groot is (1.04) zag de DA ook geen problemen met Ki en is het eigenlijk allemaal heel soepel verlopen.
(Vrijdag hengstig gezien, zaterdag mooi ei en af laten spuiten, zondag Ki, Maandag ei weg, 18 dagen later drachtig gestand, met 36 dagen een kloppend hartje en dan op 5 september nog een mooie scan met alles er op en er aan gezien.).