[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:09

Gefeliciteerd met het hartje Janine!

Muronia gefeliciteerd, mooie leeftijd! Y)(^)

Hier vandaag officieel een eekhoorntje *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:37

Muronia gefeliciteerd!

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:59

Muronia gefeliciteerd met je verjaardag.

Ook gefeliciteerd aan de drachtigen! En heel erg veel succes voor wie nog een poging doet!!! Ik leef met jullie mee.

Ik ben voorzichtig blij. Na 3 mislukte pogingen met diepvriessperma, nu met de 1e keer onverdund vers vandaag een vruchtje gescand. Hopelijk blijft het netjes zitten en heeft het een hartslag bij de volgende scan.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:18

Libera schreef:
_Lente schreef:
Hier nu hopelijk op dag 1, na insemineren met vers sperma (gisteren). Gisteren nog hengstig, vandaag geen interesse meer in de ruin/geen piesjes gezien. Morgen scannen ter controle of het ei echt weg is.
Gisteren wel piesjes gezien die niet echt geel zagen, maar meer doorzichtig. Kunnen ze er zo wat sperma uitwerken, als het er ruim 2,5 uur daarvoor geïnsemineerd is?

Je weet dat het sperma in de baarmoeder gaat en urine uit de blaas komt? :=

Nee dat kan dus niet ;)

Om toch nog even te delen. Dit was er toen uitgekomen. Dan denk je toch...
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:16

Dat lijkt toch echt wel op sperma, dus dat zal tijdens het plassen er wel mee uit gewerkt zijn? Baarmoedermond staat ook wat open als ze hengstig zijn. Maar dan zijn een heleboel zaadjes allang de goede kant op gezwommen natuurlijk.
En blijkbaar is er eentje geslaagd in de uitvoering van zijn taak. Gefeliciteerd!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:32

Lijkt mij op een perfect uitziende troebele hengstigheids plas :D

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:42

Gefeliciteerd vandaag Muronia Y)(^)

En gefeliciteerd met de dracht Lente *\o/*
Bij mijn merrie kwam er vlak na inseminatie ook nog wat sperma uit. Was gewoon het overtollige 'teveel' volgens de dierenarts.

Interessant dat natuurlijk spenen, ik ben benieuwd Caily. Hier gaat het rond 6 maand gebeuren omdat ik de merrie aan het inrijden ben dus wil nog even met haar aan het werk kunnen voor ze alweer hoogdrachtig is :)

Hier nu een bijna-pecannoot baby en een bijna-hamster baby 8-)

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:54

Riv_Q schreef:
Gefeliciteerd vandaag Muronia Y)(^)

En gefeliciteerd met de dracht Lente *\o/*
Bij mijn merrie kwam er vlak na inseminatie ook nog wat sperma uit. Was gewoon het overtollige 'teveel' volgens de dierenarts.

Interessant dat natuurlijk spenen, ik ben benieuwd Caily. Hier gaat het rond 6 maand gebeuren omdat ik de merrie aan het inrijden ben dus wil nog even met haar aan het werk kunnen voor ze alweer hoogdrachtig is :)

Hier nu een bijna-pecannoot baby en een bijna-hamster baby 8-)

Mijn merrie is ook onbeleerd, en wou ik graag na dit veulen gaan beleren omdat ik het niet durf met die stress en het verstoten.
Wat voor merrie heb jij? Mijne is erg sensibel. Maar misschien ga ik het gewooon heeel langzaam aan proberen :D
Zadeltje en longeren gaat ookal stukken beter als eerst, misschien over een tijdje wat gewicht :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:01

Zou lekker mee bezig blijven! Als je het zo rustig aanpakt moet dat goed komen toch. En hoe meer voorbereidend werk je doer. Hoe beter!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:56

Deze merrie is nu 10 jaar geworden. Ze was daar altijd fokmerrie en volgend jaar wordt dan haar zoveelste veulen alweer... Ze is nu een paar weken bij mij. Wilde haar eigenlijk lekker een jaar of twee rust gunnen van de veulens maar ze was al gedekt. Ik ben nu rustig aan bezig met grondwerk, leren longeren, zadeltje op en sinds twee dagen een bitje in wennen. Ze pakt het allemaal super op. Gister voor het eerst spelenderwijs even gehangen. Ze is erg nuchter in karakter ook en vind het allemaal geweldig die aandacht die ze 10 jaar heeft misgelopen :+ Ik ben niet huiverig dat ze hierdoor verstoot. Bij mijn oudere (en stressgevoeligere) merrie ben ik wel voorzichtig geweest, die rijden we nu pas weer na de 30 dagen scan omdat ze vorige keer had verloren. Plan is om nieuwe merrie dus langzaamaan goed zadelmak te maken en de basis qua inrijden en dan het meer serieuzere werk na haar veulen van volgend jaar. Idd zoals ciocco zegt: lekker voorbereidend werk dus! :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:53

Bedankt voor de felicitaties :)

Lente gefeliciteerd met de dracht!

Wat kwam er nog maar weer na de eekhoorn? Ik ben het even kwijt.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:35

Toevallig gisteren opgezocht in dit topic. Kitten:Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:51

Muronia, nog van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag!
Riv_Q, mooi zo, lekker de tijd voor nemen. :j
Gefeliciteerd, _Lente! Hopen dat het goed blijft gaan!
Interessant verhaal over afspenen, daar heb ik nog geen ervaring mee. Ons veulen verwachten we halverwege mei en rond oktober kunnen we meestal niet meer weiden, dus dan afspenen zou qua stalmanagement ideaal zijn, maar dan is het veulen nog maar 4,5 maand oud, klinkt nog zo jong... :=
Cp112, succes!
Janinevv, gefeliciteerd!
Geen ervaring mee, wisanda2003, maar ik hoop dat ze gauw hengstig wordt.
Gefeliciteerd, angelpam!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:07

4,5 maand is ook best wel jong voor afspenen.
Ik probeer altijd op 6 maanden, maar dit jaar doe ik het op iets meer dan 5 maanden.

Dag 81 hier! Op naar de kitten! :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:06

Hier is Wiseguy vandaag naar zijn nieuwe eigenaren gegaan.
5 maanden oud.
Hij stond al 2 weken in de nacht apart en dat ging prima.
Vandaag ging ook super, alleen op de vrachtwagen, en heeft zich keurig gedragen.
Olivia bleef ook mooi rustig thuis.
Die werd netjes in de gaten gehouden.
Dames zullen wel blij zijn met de rust, iig Ariel wel. :))

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:06

Ik kom ook even onder mijn 'mee lees' steen vandaan.

Muronia, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)

Riv_Q, wat enorm leuk om te zien dat ze zo aan het genieten is van de aandacht! Dat maakt het extra fijn om met die dieren aan de gang te gaan vind ik dan.

Jeanine gefeliciteerd met 't kloppend hartje!

Lente gefeliciteerd met de dracht! Geen idee wat betreft het sperma, maar kan me ook wel herinneren dat ik merries heb gezien met een enorme troebele plas tijdens de hengstigheid :+

Poh ik merk wel wat een enorme rust het mij geeft om uiteindelijk toch de keuze te hebben gemaakt om haar bij een inseminatiestation te zetten... Dit is tevens haar blijvend adres trouwens. Haar cyclus kwam dit jaar erg moeilijk om gang, mede door een parasiet die ze op haar lichaam had zitten... Eerste cyclus was dus mogelijk ook niet heel erg optimaal, maar de tweede cyclus netjes vanuit de natuur op gang gekomen en afgelopen donderdag op 26 dagen een kloppend hartje gezien. *\o/*

Edit:
Net even jouw post gemist Renske. Fijn dat het allemaal zo vlot is gegaan en ze er gewoon rustig onder zijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 07:03

Lente bedankt voor dat lijstje, dan heeft Veronia nu een kit-hoorn in haar buik _O-

Renske gelukkig is het allemaal soepel verlopen. Wat worden die kleintjes snel groot, nu al op eigen beentjes verder.

Selente herkenbaar, dan kun je het wat makkelijker loslaten hé? Gefeliciteerd met het kloppend hartje.

Het wordt wat rustiger in het topic, zijn er nog veel aan het proberen?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:04

Een kit-hoorn _O-
Maar dat is al bijna een eenhoorn! Haha
Ze groeien best snel, maar ergens ook weer zoo klein nog.
Nog gefeliciteerd trouwens! Gemist dat je jarig was!

Selente, fijn dat je een kloppend hartje gezien hebt! Vond dat echt heel bijzonder bij mijn merrie om te zien, terwijl ik het al zo vaak gezien had op mijn werk. :+

Fijn dat ze het zo goed op pakt Riv_Q! Ook altijd leuk om met zo'n dieren te werken vind ik.

Hier zaten er drie, helaas. Nu niet drachtig meer en dus volgend jaar maar één veulentje. Ze was nu wel al weer hengstig aan het worden en 2 eitjes aan t groeien (fijn te weten dat ze er dus altijd 2 of 3 maakt en ook op beide eierstokken tegelijk), maar het wordt te laat om nu nog een keer te dekken. Jammer, maar helaas en ook erg veel pech gehad met deze merrie! Uiteindelijk is ze ook maar één keer geïnsemineerd geweest... Volgend jaar nog maar eens kijken of ze dan een baby mag krijgen of toch eerst sporten.

Maar goed nu eens rustig kijken of we komende maanden een leuke drachtige merrie er bij kunnen kopen en anders als het veulen geboren is een jaarling (veulen van dit jaar dus) van hetzelfde geslacht er bij als speel maatje en om samen mee op te groeien.

Gelukkig de andere dus nog prachtig drachtig! Gaan haar met 90 dagen nu nog wel een keer laten scannen, ze is nu 60 dagen. :j
Niet dat we straks een drachtige merrie gevonden hebben en ze m toch nog kwijt is en alsnog maar één veulen hebben. :+
Al kan het daarna altijd nog fout gaan natuurlijk, maar kans is steeds wat kleiner.

De 6 jarige nu dus aan het werk (is wel zadelmak en een keer of 5 of iets op gezeten vorig jaar in stap en draf). Maar aangezien de andere extreem stresst als ze alleen op stal moet blijven en ik stress nu zo laag mogelijk wil hebben met een hamster in haar buik, maar creatief geweest in mijn rijbak:

Afbeelding
Afbeelding

Een "stalletje" in de hoek van de rijbaan met een hooinet aan de rand. Achja het werkt, vosje is nu heerlijk rustig aan het eten en tussendoor aan het kijken hoe de ander aan het werk is. _O-
Libby (de 6 jarige) is zo ook nog een stuk relaxter en geconcentreerder, dus win-win. Alleen op pad leren ze later wel weer, al doen ze dat allebei eigenlijk al heel goed.
Maar goed planning dus omgegooid, maar ergens ook wel weer leuk om met haar verder aan de slag te gaan nu. :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:12

Wat zonde dat het niet gelukt is -O-

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:36

Inderdaad, wat jammer.. :( Hopen dat je andere merrie wel een prachtig en gezond veulentje mag krijgen!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:15

Jammer quir.

Hier gaat de laatste ronde in. De regumate kuur is afgelopen en vandaag weer hengstig gespoten. Vrijdag scannen of er nu wel wat gebeurd.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:25

Inderdaad erg jammer, maar goed het is niet anders. Hopelijk mag Odie een gezonde en prachtige palomino baby krijgen volgend jaar. :j

Had helemaal geen voorkeur voor geslacht, maar hoop nu ergens op een merrie. :))

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:34

Fijn dat het zo rustig ging Renske, voor iedereen fijn!

Selente, fijn een kloppend hartje *\o/*

Haha Quir, goed gefabriceerd stalletje zo.
En wat enorm jammer. Had ze 3 vruchtjes!? Zo bizar vind ik dat... zijn er twee gecrushed of zijn ze vanzelf geresorbeerd? :(

Spannend Mirjam, ik ga heel erg duimen dat de laatste ronde lukt..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:48

Wij hebben vrijdag nog scannen of het gelukt is of niet.
Ik weet het niet, heb er mijn twijfels over eigenlijk.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:26

Muronia, ja vond ik wel... Ik merkte na 3x scannen en nog niet bijna een cyclus op gang dat ik er al echt een sik van kreeg (liep te dansen voor een ruin, droeg haar staart hoog etc). Uiteindelijk bleek ze gewoon niet te kunnen landen op de andere plek.

Quir, jammer zeg dat ze leeg is... Hopelijk troost het wat nu je lekker met haar aan de gang kan, en dat je van de ander een gezond veulen mag krijgen. :j

Het valt me op dat dit jaar veel mensen twijfels hebben over een dracht en dat ze dan toch drachtig zijn. Mijn merrie was de eerste inseminatie ronde super knuffelig maar niet drachtig... Tweede ronde dacht ik echt veel dingen te zien waardoor ik dacht dat ze niet drachtig was, maar uiteindelijk dus toch wel.
Al is ze nu een duivel, zelfs naar mij toe en wil ze enkel eten. :Y)