[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liaan

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:38

Silly, je merrie ziet er goed uit. Als die van jou gister 100 dgn was, dan die van mij vandaag Is je verhuizing goed gegaan?

Mijn merrie is wel lekker temperamentvol. Al vind ik haar met rijden iets makkelijker

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:14

even een vraagje.
Kan je bij de 3 maand scan een geslacht zien? Dat wil ik eigenlijks niet :o

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:46

Geslacht zien, kunnen ze sowieso niet altijd hoor daar heb je al gesofisticeerd apparatuur voor nodig.

Silly mijne is nog maar een 45dagen ofzo hihihi dus normaal dat je bij de jouwe al iets ziet op 100 dagen.
Mijne is natuurlijk altijd dik maar ik heb ze liever rond en gezond want als die van mij invalt dan is er echt iets mis.

Afbeelding

Gras zit er ook wel in maar haar buikspieren zijn niks meer waard en ze is al wat ouder dus alles zakt sneller naar beneden he :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:37

Ik loop erg achter zo te zien en ik ben niet zo goed in de bijlees posts als de meeste hier!

Nog gefeliciteerd met de drachtige merries :)

k zag 100 dagen, dat is al best veel. Mijn merrie is nu denk 40-50 dagen, haha. Ik vind het nu al steeds minder spannend, durf zelfs mn paard aan het werk te zetten haha.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:41

MaritB, haha volgens mij is dat normaal ;) In het begin is het allemaal mega mega spannend. Maar als ze dan eenmaal drachtig gescand zijn, zakt dat weer een beetje af en dan komt de spanning weer zodra het aftellen gaat beginnen :j :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:47

Haha ja, ik voorzie slapeloze nachten :P

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:55

Liaan schreef:
Silly, je merrie ziet er goed uit. Als die van jou gister 100 dgn was, dan die van mij vandaag Is je verhuizing goed gegaan?

Mijn merrie is wel lekker temperamentvol. Al vind ik haar met rijden iets makkelijker

Ooh maar dat is een foto van vorig jaar hoor hihi,

hier een foto van afgelopen woensdag.

Afbeelding

Ik ben nog niet verhuisd, 30 juli pas.

Linda het duurt nog veeeeeel te lang haha, ik ben zo nieuwsgierig dat ik al van vlekjes droom :P

Geslacht kunnen ze heeeeeel af en toe zien rond de 100 dagen zeggen ze, maar dan moet je echt goede apparatuur hebben en hij/zij moet echt goed liggen.
We gaan het voor de lol wel proberen woensdag haha

Marit, mijn merrie is vanaf dag 1 gewoon aan het werk geweest, ik spring er zelfs gewoon mee.
Maar alsnog vind ik het retespannend :D

is dat zo Fotsy? Ik dacht dat je pas met een maand of 6 de buik een beetje begon te zien. Oke, ben ik blij mee om te horen haha

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:40

100 dagen alweer, dat schiet mooi op! Hier zitten de dames nu op 64 dagen dracht. Die eerste 100 dagen grens is altijd een fijn gevoel.

Marit, had het volgens mij al verteld. Maar had het vorig jaar bij hun eerste dracht ook. In het begin durf je haast nog geen mug op hun buik dood te slaan :+ Op den duur ga je ze toch weer als paarden behandelen :P

Silly, wat een mooie foto zeg! Ze ziet er mooi uit zo!

Ik kreeg vanmorgen op facebook herinneringen te zien dat het vandaag een jaar geleden is dat Lies 1A+CK kreeg op de keuring. OMG wat was ik zenuwachtig en daarna trots. Ik ging heen voor een stamboekopname en hoopte op een 1ste premie ipv 2de premie. Later werd ze op de CK gewoon nog ster :o
Afbeelding
(teller van vorig jaar, maar even dat mooie moment er bij gezocht)
Was mijn eerste volwassen merrie die ik er voor deed, als 2-jarige was ze een keer meegeweest, maar dat ging niet helemaal volgens plan (onderuit in de trailer, niet rad, noem maar op). Over een kleine 3 weken mag Roos voor het eerst heen. Ben alweer bijna net zo zenuwachtig en probeer maar weer niet te hoge verwachtingen te hebben hihi.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:23

@Silly, mijn paard was sowieso nog niet echt aan het werk dus opzich niet heel gek dat ik niet veel met haar deed. Maar ik ga haar nu toch wel aan het werk houden, ze wordt volgend jaar al 7 en anders is ze nog steeds niet echt ingereden, haha.

@Aniek, ja dat had je gezegd inderdaad :D Haha :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:47

Dank je Aniek, maar toch maar een 2e premie helaas, maar wel stamboekopname.

Maar ik begrijp wat je bedoelt ik was ook reuze zenuwachtig.
Ach misschien volgend jaar weer.

Dat niet alleen Marit, merries die in goede conditie zijn, schijnen het ook makkelijker te hebben met de bevalling :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:17

Leuk alweer die eerste 100 dagen mijlpalen! Ik moet zeggen dat ik dat niet zo bijhoud, als ik de buiken zie komen, dan ga ik het een beetje bijhouden.

S4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:21

Hoi allemaal,

Ik wil mijn merrie ook aanmelden in het Dikke Buiken Topic *\o/*

Le Papillon (Brownie voor intimi :P ) is een 7-jarige merrie van Sir Shutterfly x Balou du Rouet x Calvaro en is drachtig van Arezzo (Chin Chin x Heartbreaker). Ik ben nu al ongeduldig :+. Ze is nu een kleine 30 dagen drachtig en uitgerekend rond 26 mei 2017, afgelopen zaterdag was er een mooie hartslag te zien van het veulen!

Afbeelding
Afbeelding
Mama Brownie

Afbeelding
Papa Arezzo

Groetjes Kim

(p.s dit is mijn eerste post ooit op Bokt en hoop dat alles goed staat etc :D )

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:28

Wat leuk Silly1972! Ik wou eerst ook laten kijken wat het geslacht is, maar toch besloten af te wachten :Y)

Buik van mijn pony groeit ook al mooi.. Ook wel een beetje van het op de wei lopen de hele dag ( :+ ) maar anderen zien het ook al aan haar. Eerst dacht ik; Nehh dat zie ik verkeerd... Maar de vorm is anders en het valt anderen ook al op :Y)

Charmante foto :+ Ze had net gewerkt en stond te gapen.
Afbeelding
Zaterdag moet ze weer naar de keuring, ben benieuwd hoe ze het gaat doen!

Oh zie nu pas de reactie hierboven! Welkom en mooie combinatie! *\o/*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:42

Jammer van het resultaat dan Silly. Had je wel begrijpelijk commentaar gekregen, of ook de vraag waarom?
Maar zolang je zelf de mooiste/liefste merrie maar weer mee naar huis kan nemen is dat het belangrijkste natuurlijk ;)

S4L welkom en wat een knappe combinatie heb je daar!

Daphne, ziet er goed uit hoor, die van mij (en dan vooral 1) hebben meer buik ^_^
Succes ook op de keuring zaterdag!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:04

Gaat helemaal prima die post van jou hoor Kim!

En erg leuke spring combi ;-) Heartbreaker zit ook in mijn merrie. Prachtig bloed

@ Ceasar, is mijn eerste drachtige merrie, ik tel al vanaf dag 1 haha

Aniek, nee vond het comentaal niet echt begrijpelijk, iemand niet trouwens, maar oke, kan er weinig aan veranderen. (kreeg zelfs het commentaar dat ze te weinig wit op haar hoofd heeft 8)7 )

Nou inderdaad, ik hield helemaal niet van merries tot dat Harmony in mijn leven kwam ;)

13 augustus zelfs ons eerste crosslesje haha

Ik zie het niet echt Daphne, maar ken jouw paard ook niet, andere zullen het weer niet ana mijn merrie zien.
Dat komt later allemaal wel haha

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:17

Silly1972 schreef:
Aniek, nee vond het comentaal niet echt begrijpelijk, iemand niet trouwens, maar oke, kan er weinig aan veranderen. (kreeg zelfs het commentaar dat ze te weinig wit op haar hoofd heeft 8)7 )

Wow, soms hoor je de raarste dingen inderdaad... Zo jammer is dat. Iemand die ik ken had het dit jaar ook al, haar zwarte merrie zou teveel verkleurd zijn en dus niet in keuringsconditie zijn :roll:
Dat is helaas wel het ding met keuringen (het is net dressuur af en toe), wat dat betreft knijp ik 'em ook wel een beetje met Roos straks. Vergeleken met vorig jaar kan het bijna alleen maar tegenvallen. Maar het is ook een hele andere pony als Lies, dus geen idee wat ze daarmee gaan doen.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:27

Esther28, Dat wordt gezellig samen waken op stal.

Silly1972, Dat beloofd wat voor volgend jaar op de keuring.
Ik laat mijn dames ook altijd voorbrengen, gaat toch net wat beter.
100 dagen al weer, ze ziet er super uit!

gblover, Nog even spannend dus

Memere, Goed nieuws dat Dani nog drachtig is en natuurlijk gefeliciteerd met de 2de drachtige dame!
Jammer dat het met de wond nog niet echt goed gaat.
Nu nog duimen dat Joy ook drachtig wordt.

Cynthia82, Brave Fiore, ze lijkt er nogal nuchter onder.

Fotsy , Wat hormonen al niet kunnen doen....

MDJ, Spannend....

AniekR, Wat zal jij trots op haar geweest/zijn!

S4L, Welkom en natuurlijk gefeliciteerd!

Daphne__, Succes op de keuring zaterdag!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:40

Nou volgens mij is Helga hengstig ofzo. Ze is al sinds ze terug is (6 juli) tegen onze merrie's aan het gillen en piepen terwijl ze dat nooit deed. Ik zag haar vandaag ook plassen erbij, dus ik denk dat het allemaal tevergeefs is geweest hier. Ik heb even zitten rekenen omdat de cyclus sowieso al heel vreemd liep. Ze is op 21 juni voor het eerst gedekt na het hengstig spuiten. De dagen daarna moest ze niks van de hengst weten, maar omdat we de hengst erbij hebben laten lopen (aangezien we zagen dat hij zichzelf wel kon redden met het dekken en er nog meer merrie's bij liepen) heb ik niet helemaal gezien wanneer ze allemaal is gedekt. Sowieso ook op 27 juni en 28 juni.

We hebben haar daar laten lopen tot 6 juli, toen was ze niet hengstig. Bij aankomst thuis reageerde ze wel gillend naar onze merrie's, staart ook optillen, maar niet plassen. Dat is tot nu toe de hele tijd zo geweest en dat vond ik wel opvallend. Steeds als ze bij een van de andere paarden in de buurt komt zacht hinniken, een gil en zwaaien met haar staart. Nu vandaag liep ik met de jaarling vlak langs haar en deed ze weer hetzelfde, maar nu ook plassen erbij. Ik had gepland om haar vrijdag te laten scannen, maar ik denk dat het zo niet meer nodig zal zijn.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:03

Murosch ik heb dit jaar mijn merrie nog een keer laten scannen. Reageerde ook extreem naar de andere merries en sprong er zelfs bovenop. Ook zo gillen, hals erop en zwiepen. Maar ze was keurig drachtig dus ik zou zeker scannen. Dan heb je sowieso de zekerheid.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:48

Ik zou toch ook scannen murosch, ze lijkt wel nijdig op de rest en sommige pissen ook van nijdigheid.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:28

Celine14 Kan er zeker mee te maken hebben :j Die van mij was ook onzettend knuffelig en wou graag kriebelen. Ze kriebelt nu ook heel graag terug trouwens, zo ontzettend lief <3 Ik duim voor je dat ze gewoon drachtig is!

Igniss Hopelijk voor jullie ook een mooi veulentje volgend jaar, welkom! En wat een prachtige combinatie, ben ontzettend benieuwd naar het resultaat!!

AnniekSlijk Wat ontzettend balen die onzekerheid. Je kunt helaas ook niet tegen de natuur in :(:) Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid, en is ze nog steeds gewoon mooi drachtig. Ik moet zeggen dat ik het af en toe ook moeilijk in te schatten vind. Sinds ze geinsemineerd is en drachtig gescand is, lijkt alles op hengstigheidtrekjes, terwijl madame gewoon nog netjes drachtig is := Heel veel sterkte met het wachten op de 2e scan :(:)

linda2008 Balen dat je denkt dat ze niet drachtig is, hopelijk heb je ongelijk! Spannend...

Dustinlover Pittige merrie dus := Lijkt me ontzettend balen als je die merrie speciaal voor de fok hebt aangeschaft. Maar hopelijk lukt het alsnog en heb je er volgend jaar nog een mooi veulentje bij :j

Knolselder Afwachten dus met Fre, hoop voor je dat alles weer mooi op gang komt en dat ze nog drachtig wordt dit jaar :j Ben ontzettend benieuwd naar foto's van je nieuwe dekhengst!! :)) Oelala, zie al een foto, wat een ontzettende knapperd!! *\o/*

Hinte Wat een geweldige foto van een prachtig treintje, heerlijk die kontjes <3 En de merrie heeft afgeslagen, spannend!

Kabayo Le Matsjo <3 Heerlijke hengst is het ook he, en natuurlijk nog gefeliciteerd met de dracht van Lady :))

Azara71 Jammer dat Ginger weer hengstig is geworden, hopelijk de volgende keer wel raak :j Het is toch fijn om je paardje lekker bij huis te hebben :j EN Chelsea ook gedekt, spannend hoor :j

Jarmo Balen dat ze gespoeld moet worden en het eitje er net af is :(:) Hopelijk is alles snel in orde en wordt ze snel hengstig en natuurlijk mooi drachtig, ik duim voor je :j

Vulina Drukdrukdruk, spannend hoor! Ben ontzettend benieuwd naar jou veulens volgend jaar!

Myrthee_ Leuk he, merries :') Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid! Sterkte :(:)

MDJ Klinkt als drachtig :j Zou mooi zijn, ook spannend!

Fotsy Bij jou dus ook gedragsveranderingen, maar blijkbaar niet zo positief :P Lastig hoor, een die ineens overal spoken ziet :j Misschien ziet ze ook overal de Pokémons :') En mooie foto van Flo, ondanks dat ze verschoot van de klik :j En Elsa die niets meer moest weten van haar zoon, oh-oh :=

Silly1972 Jij ook al zo'n knuffeltje, heerlijk <3 En herkenbaar, die drachtige buiken van gras, brok en hooi :') En 100 dagen drachtig, gefeliciteerd! En mooie combi :j

Caesar Wat een leuke combi's! Wordt voor jou dus mooi een vroeg en druk veulenseizoen volgend jaar! :))

Esther28 Alweer 2 maanden drachtig, ook al een mijlpaal :j En lijkt me fijn dat alles zo snel achter mekaar is uitegerekend, kunnen de veulens lekker aan mekaar optrekken!

Murosch Fijn dat Helga alweer beter loopt, dat scheelt een stuk zorgen. En dus nog eventjes afwachten voor de scan, spannend hoor. Hoop ontzettend voor je dat ze gewoon drachtig is, sterkte :(:) Ik zou voor de zekerheid gewoon eventjes laten scannen, dan weet je het 100% zeker en kun je het achter je laten, of ze nou drachtig is of niet :j

gblover Vervelend dat je nu nog geen zekerheid hebt, maar ik neem aan dat je met een paar dagen nog weer gaat scannen? Hopelijk niets aan de hand en nog steeds drachtig :(:)

Memere Wat super dat Dani nog steeds drachtig is! *\o/* En nog een 2e merrie, drachtig, gefeliciteerd!! Nu dus nog even spannend of Joy drachtig wordt, ik duim met je mee :j Maar balen dat Dani op zo'n klein oppervlakte nog binnen moet staan, hopelijk gaat het snel beter met haar, en kan ze lekker weer naar buiten :(:) En wat een prachtige combi's en wat een heerlijk veulen!!

Cynthia82 Stoere Fiore!! Wat fijn dat het hangen zo makkelijk gaat, heerlijk zo'n nuchter dier :j

AniekR Mooie herinneringen! Hopelijk gaat Roos het ook goed doen op de keuring :j

S4L Welkom! Gefeliciteerd met de dracht! Knappe merrie en hengst :j

Daphne__ Leuke foto, vind dat ze er goed uit ziet :j Veel succes op de keuring!

Die van mij is alvast begonnen met haar zwangerschapsgym :j Ze was een beetje overenthousiast vandaag :))

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:53

Haha leuke collage zo Milan lover :D.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:55

ze begint er beter uit te zien milan lover

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:06

Het gaat ook zeer zeker beter met haar gelukkig :j Ze heeft even een dip gehad, maar ze lijkt nu zelfs gewoon zwanger te zijn van al het gras :') Én, we hebben nu zoveel gras, dat ze het hooi gewoon laten staan... Ben ik blij om, kunnen we we gewoon met een gerust hart, en lekker genietend de dracht in gaan :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:31

Leuk, nog een Arezzo in het topic :) En ook nog bijna tegelijk verwacht!