[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:06

Eén van mijn beste vriendinnen woont in Brussel. Ze zat vanmorgen bij een conferentie in een gebouw naast één van de stations, haar kantoor is naast één van de andere stations, maar daar mag niemand meer naar binnen of buiten, dus wilde ze naar huis gaan lopen (30 minuten).
Ik heb liever dat ze in dat gebouw blijft...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:21

Drama in Belgie, maar was ook bijna te verwachten als EU centrum. -O-

Wat betreft bijvoeren, ik heb gigantisch veel bijgevoerd, onder begeleiding van deskundigen, maar Neon geeft ook ontzettend veel aan het veulen. Dat maakt ook nog heel veel uit, de ene merrie geeft meer af dan de andere.

Gisteren ook nog een mooi compliment gehad van een kennis van me. Is een man van boven de 80, altijd heel actief in de paarden geweest, en ook keurmeester bij centrale keuringen en hengstenkeuringen. Neon was toch een verdomd goede fokmerrie zei hij. Niet alleen qua veulens, maar ook nog super vruchtbaar.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:53

Dat is waar Neonlight,die merrie heeft al heel wat bewezen! Mag je trots op zijn.

Cynthia vreselijk als dat zo dichtbij is...Ergens zou ik ook wel liefst naar huis gaan,maar het moet veilig zijn.
Alle schooluitstappen zijn hier geschrapt (ze zijn gisteren nog weggeweest) en alle in en uitgangen vergrendeld.
Ook wij kunnen hier niet bellen.

Azara gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Inderdaad geen flatterende foto. :P

Candy houdt het voorlopig nog op status quo zo te zien.

Bo doet flink voort met haar uiertje. Ben benieuwd of ze zal blijven vorderen of ineens stilstaan.

Ik had ook nog wat foto's genomen daarnet maar het is zo tegenstrijdig op een dag van vandaag.
Maar we kunnen maar beter genieten van de kleine dingen en momenten,want het is daar dat je je geluk moet zoeken.

Picasso studeert voor minipaardje.

Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:06

Heerlijke plaatjes, pretty. Picasso is echt leuk getekend!

Wat het bijvoeren betreft krijg mijn dames al redelijk wat :o bedenkend dat Roos toen ze nog gust was 's winters gewoon op het land liep en enkel hooi bijgevoerd kreeg.
Nu lopen ze momenteel niet op het gras, maar krijgen de drachtige dames al ander/wat vettere kuil dan eerst en behoorlijk wat voer erbij...
Straks met de veulens dan wel lekker in het gras en maar kijken hoeveel ze nodig zijn. Roos is wel weer opgeknapt, dus toch nog hoop haar ook keuringsklaar te kunnen krijgen met veulen aan de voet.

Verder is het hier weer rustig met de dames. Misschien was het toch wat voorjaar in dr bol bij Lies en nu is het eerst weer gedaan met het mooie weer.
Roos begint ook te veranderen, nu op 314 dagen, dus bijna safe.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:17

Ik kan jullie echt bijna niet bijhouden.. Even paar dagen erg druk met vanalles en nog wat...

Pretty wat een plaatje!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:36

Nieuwe foto's van vanmiddag :D

Ze heeft een aardig buikje :')

Afbeelding

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:38

Heftig hoor in België. Brrr koude rillingen krijg je ervan.

Wat een lekker ding is het Pretty.
Ik hoop het dat ze gewoon ff stopt.

AniekR, Roos bijna in de veilige 320 dgn.

Vanmiddag haar uier weer een klein beetje terug gelopen. Was nog wel wat narrig, maar wilde wel hooi eten nu. Dus daar wel blij mee.
Wel merkte je op dat haar ademhaling wat zwaarder/zuchtiger was. Beetje lastig te omschrijven. Temp nog normaal 37.7

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:42

Kiki, die heeft ook al een beste uier. Hoeveel dagen zit zij nu?

En hier leek de uier laatst ook weer wat terug te lopen. Meer mensen ervaring daarmee? Was wel heel hard, dus had niet het idee dat het (allemaal) zucht was.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:43

AniekR, op 311 dagen.
Wat ik begreep kon dat nog wel even heen en weer gaan met vullen en weer terug lopen

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:49

Sorry voor de Ego post.. Ik ga vanavond alles bijlezen en reageren ben nu op men werk..

Mierela eet momenteel niet, al der hooi hangt nog in der net.. Dat is totaaaaaal niet iets voor Mierela.. En ik word er best zenuwachtig van, van vanochtend zat ook nog de helft in der net en nu kijkt ze er echt niet naar om... vandaag 322 dagen

:):)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:04

Mijn merrie eet ook niet echt veel nu, is niet echt aanhankelijk zoals normaal maar geen hars of iets verder. Zij moet nog zo'n weekje. Heb paar dagen terug echt hetzelfde gevoel gehad maar nu is er nog niks :+
Ben ook erg nerveus omdat haar veulen van dezelfde hengst vorig jaar is overleden. Ben echt blij als er een levend veulen naast ligt deze keer.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:08

Snap ik helemaal Chimello. :(:)
Kijk naar Nikita,het kan! Al was het wel noodzaak om erbij te zijn en te helpen,aangezien het veulen ook alweer in het vruchtwater gemest had leek hij toch wat in nood.

Spannend Nicole!

Aniek ja hier ook hoor,ze hebben bijna allemaal wel een poos van op en afgaan met uieren. Dan op het laatst ineens een grote terugslag en hup,dan vult hij voor het echie.

Azara flinke buik al.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:13

Pretty Picasso is ook echt prachtig!
Jullie hebben blijkbaar mooi weer, hier regent t nu.

Precies we moeten van kleine dingen genieten, vind ik ook belangrijk. Leven in Angst is wat ze proberen en willen en dat is nu juist wat ik dus probeer niet te doen alleen al om ze dwars te zitten.

Cynth das wel stressen ja, ik zou ook gewoon in het gebouw blijven.

Vulina spannend...

Neon wat een topcompliment!!

Azara leuk een tweede veulen.

Ik lig ziek op de bank bleegghh, mopperde continue dat ik nergens tijd voor heb, maar dit stomme niks doen en je rotvoelen is ook niet wat. Dan maar tijdgebrek eerlijk geschreven.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:16

Pretty, wat een cutie is hij toch <3

Oeh nicole dat word spannend :):)
Was jij ook degene waarbij het al snel spannend werd en te hopen was dat ze het nog even binnen hield? Dat is dan mooi gelukt toch? :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:17

Ai beterschap Tjinta. :(:)
Hier is het inderdaad 12-13 graden en intussen een flauw zonnetje. Maar wel prima weer nog om de veulentjes dekenloos buiten te spelen.
Het is hier muisstil in heel Belgie en het netwerk ligt plat. Bellen is onmogelijk.
Alle schooluitstappen zijn afgelast en de in-en uitgangen gesloten.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:19

linda2008 schreef:
Pretty, wat een cutie is hij toch <3

Oeh nicole dat word spannend :):)
Was jij ook degene waarbij het al snel spannend werd en te hopen was dat ze het nog even binnen hield? Dat is dan mooi gelukt toch? :)

Sie! Toen had ze onder de 320 dagen al een melk test die 6.0 was terwijl ik net op vakantie zou gaan, nu ben ik heerlijk alweer terug en is ze gelukkig 322 dagen

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:21

ah dat is fijn :) nou laat dan maar komen ;) hihi

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:26

Laat maar komen Nicole!

Iemand al iets vernomen van Crines?

Spannend Vulina, na het weekend je eerste baby?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:34

Mas heeft bedacht dat hij tante Tara kan pesten...en dat neemt hij ervan hahaha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:54

Mariëlle, heel veel sterkte :(:) Ik las het nieuws net op de voorpagina en ik vind het super dat jullie het zo naar buiten brengen +:)+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:57

Pretty, maar je hebt blijkbaar wel internet. Hoe werkt dat dan?
Mijn vriendin appt me als ze naar huis gaat en als ze thuis is, dus dat is wel een fijn idee.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:07

Hier werkt alles wel terug, alleen de gsm's kunnen niet bellen. Internet op tel werkte wel die op werk heeft drie uur plat gelegen.
Veel beterschap tjinta, en waar angst is wat ze willen natuurlijk, ik ben ook een harde maar als een groepje vreemde mannen zou zien staan op straat ga ik toch lekker omheen hoor.

Spannend weer voor velen, succes alvast.
Wat is er in Mariëlle haar stal

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:09

Jongens, wat een drama weer. Angst mag niet regeren, maar in zulke tijden ben ik toch zwaar onder de indruk en geef ik toe dat ik toch de drukke plekken wat probeer te mijden. Ja ik weet het, zo krijgen ze wat ze willen. Maar ik vind het wel erg indrukwekkend allemaal. Hoop dat jullie het een beetje trekken daar in België en er geen bekenden bij betrokken zijn :(:) Succes met alles...

Mooi compliment Neonlight! Mag je trots op zijn. En inderdaad, per merrie toch anders qua conditie als ze zogen. Wij voeren hier ook goed, ze staan in flink dik gras in de zomer, maar wij hebben er ook eentje die echt veel aan haar veulens geeft (dekken we daarom ook niet elk jaar). Ik vind het te kort door de bocht om dan te zeggen dat je aan slecht voerbeleid doet.
Pretty, wat een ogen heeft Picasso toch. Net of 'ie aan het dromen is, heerlijk!
Nou Nicole, zou het dan nu eindelijk door gaan zetten? Duimen!
Chimello, logisch dat jij extra nerveus bent. Hopelijk dit jaar een springlevend veulen.
Tjinta, beterschap!
Haha Woogy, Tara krijgt het ook zwaar met haar 'pleegkind' :P

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:17

Fotsy schreef:
Wat is er in Mariëlle haar stal

Ze hebben nu de neurologische variant van Rhino op stal. Echt vreselijk.

Veel sterkte Marielle Y;(

Vandaag toch maar merrie brok gehaald voor Joan, de Pavo podo lac. Ik merk dat ze het nu toch een beetje zwaar begint te krijgen. Het groeit nu zo hard ineens. Ook gelijk een nieuwe deken opgelegd. Nu staat ze onder een regendeken ipv 200 gr. Als het warmere weer aan blijft houden kan ze snel onder de deken uit :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:19

Wat een ellende als je zoveel voor de kiezen krijgt... Sterkte Mariëlle!