[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:53

Jaaaaaaaa mijn merrie is op 20 dagen drachtig gescand. Ben zo blij op de valreep betreft rietjes en de eerste keer mislukt is ze nu toch eindelijk drachtig :) *\o/* *\o/* *\o/*

Floor (Anthal)
Afbeelding

En de hengst GR Psyches Rey (Padron Psyches)
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:04

Rianne1994 schreef:
Sorry heb niet alles bijgelezen. Net pony verhuist en liz is drachtig. Niet gescand maar nu intussen 3 dagen overtijd en normaal stipt op tijd hengstig. Gaan vanavond scanner bellen *\%/*

@ cemlys ik tel 18 dagen vanaf laatste dekking :')

Ja ik normaal ook. Dat zou normaal maandag moeten zijn. Maargoed hengstigheid komt toch elke 3 weken en die kijk ik eerst even. Als ze vrijdag weer hengstig wordt dan ga ik gewoon weer dekken. Wacht dan geen scan af

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:08

Fijn Rianne, hopelijk zegt de scanner hetzelfde :D

Mooi zo Elmars! Gelukkig maar! Gefeliciteerd *\o/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:12

ziet er goed uit Rianne +:)+

gefeliciteerd EF *\o/* geweldig mooie combi

normaal is het nochtans zoals cemlys zegt, 21 dagen na begin van de hengstigheid en zeker met dit weer, zouden ze vlug terug hengstig moeten komen.

Is daarom dat ik ook vermoeden heb dat Elsa drachtig is, zitten nu op 17 dagen na laatste dek maar ze liet zich wel 12 dagen dekken dus vermoed dat ze zich nog wat liet dekken terwijl ei wel al weg was.
We zien het wel.

Rups? foto :o

Victor krijgt de afgedekte merrie's ocharme, de kruimeltjes :D in de natuur gaat dit ook zo ;)

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:12

wauw positieve berichten weer! :D wat goed

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:21

Knolselder, zal straks ff foto's plaatsen van mijn 2 kruisingen.

Gefeliciteerd Elmars_Floor! Echt super! *\o/*

Welkom Nien!

Vanochtend Noumea gescant, ei was er net af aan t gaan, dus dat is super. Nu hopen dat t pakt :)!

Bij Parnasse hoop ik op een Classic champagne of een Amber champagne, merrie zal blijven en een hengst zal verkocht worden.

Bij Bibi hoop ik op een Smoky grullo(overo), grullo(overo), smoky cream dun(overo) of een perlino dun(overo). Merrie of hengst maakt niet uit.
Vlekjes zal t veulen niet krijgen zeer wss omdat Bibi dat ook niet heeft, maar ze is wel heterozygoot voor Owls, dus draagt wel t overo gen. Dus vandaar ff tussen haakjes overo erachter, kan dus zijn dat t veulen dat gen wel mee krijgt.

En als Noumea drachtig raakt hoop ik op een Black overo, merrie zal blijven, hengst zal verkocht worden.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:27

Die van Bibi kan ook heeeel veel vlekjes krijgen hoor :) Ik heb al heel loud-coloured veulens gezien uit solid paarden die overo droegen... :D De hoop dus niet opgeven!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:42

Owh echt :P , had ergens zitten lezen dat die kans echt heel heel heel klein was, Owhh yesss dus t kan wel *\o/*, we zullen t gaan zien :P.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:51

Hoera voor EF!!!
Lijstje wordt langer en langer!

Zo een luide overo zie ik ook wel zitten. Zal alleen niet voor volgend jaar zijn :P

Fotsy, dit is Rups <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:54

rups is :~ en wat kan die lopen <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:57

oh klein mooi ventje, zo schattig, laten ze die op keuring altijd los lopen?

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:59

Rups, wat een ongelooflijk leuke naam! Echt leuk! Knappert ook!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:00

Dit is op show in de Liberty. Op keuring gaan nieuwe jaargang hengsten bij 2e bezichtiging ook los. Maar Rups is nog niet gekeurd dus het is een 'risicootje' op dat vlak.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:45

Volgend jaar keuring Annelies?
Hij is knap!

EF van harte gefeliciteerd!! *\o/*

Rianne klinkt goed! Bevestiging is altijd fijn natuurlijk,nog heel even tot de scan! *\o/*

ML fijn dat het ei eraf aan het gaan was.spannend.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:46

Haha ja nog maar 4 weken. Andere met drachtige merries gefeliciteerdddd :D

Wowww rups is erg leuk!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:05

Dat hoop ik :)
Bedankt voor complimentjes!

Mijnlieverd, eigenlijk heet hij Rubinstein v.d D&D Hoeve :') maar dat roept nogal moeilijk :P

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:15

Ik vind Rups een geniale naam :D En een leuk hengstje ook!

Nog meer (waarschijnlijk) drachtige merries! *\o/* Gefeliciteerd!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:27

Wow, wat een leuke Rups! :)

Wauw, de combi hier bovenaan is ook gaaf zeg, wat heeft Floor een prachtige uitstraling!

Bij Poon inmiddels opnieuw gescand en het overgebleven vruchtje zat er nog en was goed gegroeid!
Zij is drachtig van Farmgraaf.

Gi is 22 juni voor het laatst geinsemineerd, met Hero. Die scannen we op 16 dagen en dan tegelijk met Poon, daar kunnen we dan als het goed is het hartje al zien kloppen.

Vandaag is Sientje voor het eerst gedekt, nu op 8 dgn na het veulenen. Met Hermantico.

Als het meteen gaat lukken hebben we ze volgend jaar weer binnen een maand van elkaar uitgerekend.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:39

Super dat Dupona nog mooi drachtig is!! *\o/*

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:09

Gefeliciteerd iedereen die volgend jaar een veulentje krijgt !!

Nog even een vraagje. Tot wanneer werken jullie met jullie drachtige merries ?

De mijne is begin juni drachtig gescand, dus nu goed een maand drachtig. Ze werk niet verder, af en toe neem ik haar eens mee een eindje om, gaat prima, doen het rustig aan...

Nu ben ik gevraagd of ik begin augustus een lange wandeling wil gaan maken, weet nog niet precies de details maar weet wel dat het berg op zal zijn, dat het wel eens warm zal kunnen zijn maar dat we het wel rustig aan zouden doen. Een vriend van mij rijd dan op haar (is niet zo'n held dus die doet wel rustig), ik op mijn ruin die nog best wel groen is, en een vriendin op haar eigen merrie die net zo ver in haar dracht is als mijn merrie.

Doen of niet doen ?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:52

Als het niet extreem meer is dan dat ze gewoon is, kan je die rit volgens mij gewoon maken hoor!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:57

Ik meld me voor het 4de jaar aan. Biola II (PRE) is zaterdag geinsimineerd door Catavino LG (PRE). Het eitje was maandag weg. 15 juli scannen. Als het bingo is, verwacht Biola haar eerste veulen rond 4 juni 2016.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:14

Even snel een berichtje tussen het hooi binnen brengen door, ik ga van het weekend bij lezen!

Vanochtend Aziza voor de laatste keer gescand op 101 dagen, nog steeds mooi drachtig *\o/*
Na alle berichten van niet meer drachtige merries bij mijn vrienden (en hengstenhouder), vond ik het toch slim om nog één keer te kijken of het echt nog steeds goed zat.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:22

Wat een leuke combinatie's heb ik al voorbij zien komen in het topic.

Vientje ik snap Miep wel hoor :') werken? daar word je toch alleen maar moe van... haha wat leuk trouwens heb even in je profiel gespiekt en ben je wel een paar keer tegen gekomen op concours, toen ik nog in Groningen woonde :)*

Het is inderdaad heerlijk om een eigen stal te hebben, lange tijd zo verwend geweest maar heb nu nog maar 1 pony.. kan de pony prima thuis kwijt hoor maar dan staat ze in de middle of noware helemaal alleen en nee ik wil er geen tweede zo bij kopen voor gezelschap. heb me handen al wel vol aan een en vind stiekem toch ook een kleine pensionstal ook wel heel gezellig. Maar vanaf deze week gaan we verhuizen naar een andere stal, niet veder want het zit nog in het zelfde dorp maar net wat beter faciliteiten voor de pony.

chrisje20 spannend hoopt dat het allemaal gaat lukken :))

Rianne1994 gefeliciteerd met Liz dat is wel ideal zo'n pony die stipt op tijd is :=

Elmars_Floor ook gefeliciteerd met de dracht van je prachtige combinatie, ben heel benieuwd wat voor knapperd daar uit gaat komen :D !!

Knolselder WAUW wat een knapperd die rups <3

PhiaBink nog eventjes in spanning, dat vind ik altijd het vreselijkste oh ja en het punt wanneer ze dan nu daadwerkelijk een veulen moeten krijgen ~~}>

Al_Zawraa gefeliciteerd en dan toch wel verstandig... dan weet je het ook zeker ja.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:59

Zo Blegh..... Ff ego post hoor!
Ben er ff zo klaar mee!!!
Ceslin is WEER vuil terug gekomen van de hengst. Baal er zo van!!
Nu vandaag en morgen spuiten zodat haar baarmoeder schoon word. Hopelijk nog op tijd schoon voor het eitje innesteld......