[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:00

Muzefee schreef:
Goedemorgen... Ben voor mijn begrippen té vroeg uit mijn bed. _O- Oh, en niet eens voor een veulen. :')

Eerst vannacht, half 2 (ja was nog wakker :+ ) mezelf maar eens gered van een megaspin. Sta je om half 2 buiten met je glas bedekt met een stuk papier, met een hysterische spin. :')

En toen werd ik net wakker van gezoem in mijn kamer, een bij! :oo Die is vast via mijn ouders binnen komen turen. :+ Overigens heb ik die een beetje hoofdpijnbezorgd, gezien hij me tussen de gordijnen ging zitten. Die heb ik op en neer laten gaan en toen zat 'ie uitgeteld onderaan het raam, waar ik hem met een kleerhanger naar buiten heb geholpen. :')

Komende nacht hopelijk betere nachtrust. :D

hihi :o

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:02

parouscha schreef:
Zag net dit, wat vinden jullie hiervan?

http://link.marktplaats.nl/341817845

Nee dat zou ik nou echt nooit doen moet ook eerlijk zeggen dat ik het een beetje zielig vind eigenlijk, je moet zo'n zendertje met hechtdraad laten bevestigen en dat betekend dus dat als er bacterien bij komen ze dus een ontsteking kunnen oplopen. Nee zou mijn merrie daar nooit mee lastig vallen.
Maar goed dat is mijn mening dan maar liever 100 slapeloze nachten dan dat ik mijn merrie iets laat in naaien. Ik wilde een veulen en dan mag ik er best wat voor doen toch? het moet er ook weer uit gehaald worden door de dierenarst lijkt mij.
Sorry heel verhaal maar is maar mijn mening natuurlijk...

Wel slordig dat die mensen dat halsteralarm dubbel hebben verhuurd.

jennyk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:03

muzefee: er was iets met appelazijn geven aan de merrie, dan krijg je (naar het schijnt) merrieveulens. Daar moet ook een topic van zijn.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:05

jennyk schreef:
muzefee: er was iets met appelazijn geven aan de merrie, dan krijg je (naar het schijnt) merrieveulens. Daar moet ook een topic van zijn.

Maar de hengst bepaalt het geslacht toch? :=

Ik houd er rekening mee dat er geen merrie meer van die merrie komt, al 9 jaar hengsten, het eerste jaar alleen een merrie. :+

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:06

het gaat om de zuurgraad in de baarmoeder die de mannelijke spemacellen zou doden ofzo :(:) Weet er het fijne ook niet van, volgens mij was het mabon die toen een link naar het topic hier plaatste.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:08

Aha. Noujah we gaan het zien, ik heb zo 1,2,3 geen appel azijn staan en m'n stalbaas zal wel denken. :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:18

vanessakusje schreef:
Rowo pas maar op. Dat had ulfphi ook iedereen zei ach niets aan de hand, 2 dagen later (gister) stond er onverwacht een veulen in de stal. Die van jouw is er toch ook al klaar voor?

Ja die van mij is er allang klaar voor :+ Zo dik ineens die poot, k schrok er zowat van.

En een alarm in de vulva van de merrie??? Hmm lijkt me niks :n

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:23

eindelijk heb ik een fatsoenlijke foto kunnen maken van tammara's tietjes, wat vinden jullie???
Afbeelding

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:29

haha ik vind ze geweldig...
Ze maakt er al wel wat van *gaat nu kijken wanneer het mag komen*

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:33

@ muzefee wow al 9 jaar hengsten!! Dan zal ik als ik jou was liters appelazijn gaan halen ;)

Hier is alles nog rustig behalve in mijn hoofd. Ik kan het soms niet aan dat ik niet weet wanneer ik zelf ga bevallen en mijn peerdje... als alles maar goed komt :S zul je net zien gaan we tegelijk! In dat geval heb ik gelukkig wel een fijn persoon die direct mijn paardje komt begeleiden! Maar toch...

Verder geen veulens geboren vannacht? Het was toch volle maan en ze zeggen dat er dan veel geboortes zijn! Wie weet vannacht ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:36

Ik vindt dat kyra dus vannacht moet gaan haha.

Joto

Hier de 1ste jaren ook hengst na hengst gekomen, Dames zijn nu bezig aan inhaal race, maar we rekenen op 2 hengstveulens nu dus zal het niet meer worden haha

Charaz

Eefje heeft dit jaar voor het eerst een merrie veulen gehad, hiervoor 4 hengsten (waarvan 1 bij ons), wij zijn dus heel erg blij met Julia!!

veronake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:37

Als de flanken van de merrie ineens ingevallen zijn, is dit een goed teken??

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:37

kyrkelover schreef:
Ik vindt dat kyra dus vannacht moet gaan haha.

ik duim voor je !!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:38

Muzefee, bah spinnen zijn ook niet mijn hobby!

Betreft de vulvabirthalarm (leuk woord voor de scrabble) van een dierenarts heb ik ooit eens gehoord dat het daarmee ook goed fout kan gaan omdat dit alarm alleen afgaat bij een normaal verlopende geboorte, wanneer er een foute ligging is van het veulen en het veulen dus niet eens het geboortekanaal in komt, gaat het alarm niet af en loopt de merrie zich helemaal rot te werken tot ze zo uitgeput is dat ze niet meer kan, met alle risico's van dien, en dat zonder dat iemand het doorheeft want het alarm is niet afgegaan.

Es is zenuwachtig in de verse wei, ze stond net te ijsberen langs de draad.
Ze staan daar met zijn vieren, 2 bij 2 in twee afgezette stukjes omdat het anders voor een paar paarden teveel gras is.
Nu heb ik Es maar in het grote overblijvende stuk gedaan, zij kan het gras wel gebruiken en misschien is ze dan wat rustiger, gekke merrie, ga gewoon eten...

Es heeft 3 jaar geleden voor het laatst een merrieveulen gehad, afgelopen 2 jaar een hengst, dus hier hopen we ook op een merrieveulen!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:47

AD en vanessa gefeliciteerd met jullie veulentjes!

Hier zitten we vandaag op 310 dagen. Dierenarts was er gister om te enten en vond haar 'aardig aan de maat'. Dierenartsentaal voor "jeej die is dik zeg!" denk ik.

Heb afgelopen weekend nog een fotootje gemaakt van mijn rollend olieplatform;

Afbeelding

D'r hoofd op die foto deed me een beetje denken aan Sid uit Ice Age (bolle ogen, gekke snuit)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:04

Charaz schreef:
Eefje heeft dit jaar voor het eerst een merrie veulen gehad, hiervoor 4 hengsten (waarvan 1 bij ons), wij zijn dus heel erg blij met Julia!!

Dus er is nog hoop voor mij. :D Dan wel eentje met spikkeltjes graag, of ben ik nu te veeleisend?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:05

Hopen mag altijd NL :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:08

Ach, heb ik keer echt gehoopt en die droom is uitgekomen, dat is Devdan, ik mag nog niet zo klagen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:09

Hehehe, ik hoop nergens op, behalve dat zowel farita als kas er weer bovenop komen... Zie het atm voor beide somber in :( Dat veulen kan me atm gestolen worden tbh

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:10

Neonlight schreef:
Charaz schreef:

Dus er is nog hoop voor mij. :D Dan wel eentje met spikkeltjes graag, of ben ik nu te veeleisend?

Ligt eraan wat je ermee wilt Neon :D . Zou je haar dan nog wel in de verkoop kunnen doen := ?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:11

Airborn schreef:
Zie het atm voor beide somber in :( Dat veulen kan me atm gestolen worden tbh

vertaal eens ff :o?

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:15

hik snap hem oook al nie ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:20

Ik snap um ook niet :o?

Gister (en vorige week ook al) zeiden ze voor de grap tegen mij; je moet je paard tonic geven... werkt wee-opwekkend :=