Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:15

Haha! Haha! Haha! Nu maak je me nog blijer, want ik vindt spirit zoooooooooooooooo mooi

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:17

Essie73 schreef:
Haha! Haha! Haha! Nu maak je me nog blijer, want ik vindt spirit zoooooooooooooooo mooi

Voor de nieuwsgierige, spirit heb ik verkocht toen ze 1,5 was. Ze staat nu bij PVD. Ze is in mijn profiel te zien, onder de naam Jaida.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 22:50

PVD: Het was nog gelukt dus met de hele kudde naar binnen OK dan!

Kitzbi: Hier gaan de veulens in de buitenbak en de merries op de trailer en meteen uit het gehoor, naar een wei in het bos.
Bak is heel goed en hoog afgezet, veulens lopen met hetzelfde groepje waarin ze zijn opgegroeid en na een paar dagen gaan ze weer de wei in waar ze uit gekomen zijn.

Essie: Wat een plaatje.. erg leuk gezicht zo naast elkaar Ja

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:12

Ik ben gisteren teruggekomen van vakantie en net alles bijgelezen. Het is teveel om op iedereen te reageren, maar ik wil wel even Mabon en SA sterkte wensen met hun verlies! Ach gut

En Essie: Nog gefeliciteerd!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 01:50

ja nicole de hengsten gingen al zwemmend naar binnen ROFL
TJonge wat een water zeg!

edit@ nicole wat doe jij om dit tijdstip nog online??? poehe..... Sigaar

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:17

heee nachtbraker!

Marlijn: leuke vakantie gehad?!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:23

@Richtje, fijn dat de mok onder controle is.

@Iorrr, dan ben jij de laatste, hou ons op de hoogte.

@essie, wat is ze mooi, erg apart bij haar haffie moeder, zo`n bruintje Haha!

@PVD, weer een druk dagje gehad.

Over het afspenen, hoe brengen jullie de veulens naar het opfok adres, samen met moeder of alleen?
En wanneer doen jullie de 1e inenting, heeft het zin om net voor het afspenen de 1e inenting te laten zetten (basisenting) omdat je vaker ziet als een veulen net van de moeder af is dat ze snotterig worden, door stress en alles, de volgende enting moet dan toch weer na 4-6 weken.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:31

Ik laat ze meestal bij het chippen ook gelijk enten, en na de 2e enting bracht ik ze dan weg. Nu is dat niet van belang bij mij, daar ik mijn eigen opfok heb....

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:03

Jennyk: is bij jou de schetser/chipper al geweest?? moet ik me zorgen maken dat ik nog steeds niets gehoord heb?

essie: een prachtig veulen! lief gezicht zo voor het eerst op het gras.

ik heb gehoord dat je ze tussen de 4 en 6 maanden kan laten enten en dan idd 2e enting na 4 tot 6 weken.
Ik hoop dat de boerenveearts dat ook zo vind..?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:14

cindy: van wanneer was Aziza ook al weer Bloos
Ilana is van 5 juni, dus nu 2 en halve maand oud.

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:17

Essie Gefeliciteerd met je prachtige veulen, wat een plaatje!!
Iorr wordt nog even spannend dus!!

Áfram is zijn moeders 'worst nightstallion'... hij bijt haar in de benen, aan het halster en bespringt haar met regelmaat...en als ze lekker even aan het rollen is springt hij liefst met 4 benen tegelijk bovenop haar..
Als mama uit rijden gaat staat hij nog steeds te bokken en te steigeren en te hinniken op stal, het verwende ding, vanaf 2 weken leeftijd is hij het gewend dat mama even weg is en weer terugkomt..

Tegen mensen is hij gelukkig niet zo, nieuwschierig en slim, ook wel bijten en klieren soms, maar snel onder de indruk, zijn moeder bijt of slaat nooit naar hem.

Naarmate hij opgroeit wordt ik steeds enthousiaster over hem.. het is absoluut een goed geslaagde match, voor herhaling vatbaar, zowel qua bouw, gangen als karakter en uitstraling!
Ik ben blij Lachen

Het bultje op zijn neus zit er helaas nog steeds...
Na het aanprikken en leegdrukken en paar keer daags spoelen met fysiologische oplossing, een paar dagen later opensnijden en wederom spoelen is weliswaar de pus uit het bultje van Áfram, maar het is niet geslonken...

Op deze foto zie je het goed zitten boven zijn neusgat.

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7TABVBDH.jpg

Het lijkt opgevuld met weefsel, en af en toe lijkt de grootte te veranderen.
Ik heb een week lang dagelijks groene leem erop gedaan en na 2 uur er weer afgehaald.
Ik deed dat wanneer ik zijn moeder ging trainen omdat als hij bij mama gaat drinken hij het afsmeert aan zijn moeder.

Nu doe ik er arnicagel op, maar ook dat lijkt niets te doen..
Iemand ideeen?

Over het afspenen, iemand ervaring met eerst de merries een week lang met veulens bij elkaar laten lopen en daarna de merries weghalen en de veulens in de wei laten?

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:45

wat is Afram toch mooi, die kleur vindt ik zo schitterend,

Ik zweer bij Groene Leem, elk wondje, plekje smeer ik ermee. Het trekt het vuil eruit, en als de klei eraf valt is het wondje mooi gesloten en het vuil eruit !!!

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:46

ja lekker slim weer, lees nu pas dat je al groene leem hebt geprobeert. BLOND heh

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:55

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:56

Ik kom ook weer eens langs.
Nogmaals iedereen bedankt voor het medeleven van Yade.
Ben nog steeds druk met de verbouwing van mijn huisje. Maar gelukkig wordt het heel mooi.

Ik zie allemaal leuke foto's voorbij komen van al mooie grote veulens. En ook van een pas geboren veulentje. Essie73 gefeliciteerd met je mooie veulen.

Iorr spannend zo te lezen bij jou.

Verder las ik nog iets over mok. Ik gebruik hiervoor shapley's MTG ik moet zeggen dat ik dat een wondermiddel vind. Bonnie had 2 weken geleden echt hele erge mok aan alle vier haar benen, en nu voel ik al geen korstjes meer smeer er elke dag MTG op. Bij Maaike gebruik ik het ook voor haar staart en maneneczeem en sinds 2 jaar loopt ze nu weer zonder eczeemdekentje buiten 1x in de 3 dagen behandel ik haar staart en manen ermee. Ze heeft nu bijna geen jeuk meer.

Ook las ik over afspenen. Mijn shetjes gaan begin november naar een vriendin van mij die ook 2 veulens heeft 1 shetlander en een welsh veulentje. ze komen daar op een weilandje met inloopstal te staan en half december komen ze weer naar huis terug.

Het gaat hier met de veulens ontzettend goed ze groeien lekker het verschil van 2,5 maanden is niet te zien.
Brigit die 2,5 maanden ouder is dan Angel staat achter Angel.
Afbeelding

Foto's maken is hier ook moeilijk want ze komen gelijk aangelopen als je de wei in gaat.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ook lopen ze de hele dag te stoeien met elkaar. Of elkaar lekker te krabbelen.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn hele shettenfamilie bij elkaar.
Afbeelding

Met Daphne gaat het ook heel goed ze is lekker aan het verkleuren.
Ze gaat half september/ eind september de opfok in.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:12

vraagje, wil straks het rijden weer gaan oppakken. Wat deden julli emet het veulen? Shanti is nog niet zo heel lang onder zadel, dus vindt alles nog spannend, zit er aan te denken om het veulen gewoon mee te nemen de bak in. Maar hoe doe ik dat met longeren? kan die kleine natuurlijk niet mee laten rennen...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:14

Nou het blijft spannend... NOg steeds geen veulen! Echt een raar idee! Ons eerste veulen (double Trouble) is al 3 weken bij zijn mama weg en ons laatste veulen moet nog komen... Vreemd!!! De merrie harst al een paar dagen, is los, maar veranderd verder nog niks... Gewoon stom afwachen dus!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:42

essie: vorig jaar heb ik ook geprobeert om te longeren met het veulen erbij. Was geen succes, hij beet konstant in de benen van sjanty, echt vreselijk irritant! Mij werd vertelt dat ze even mee rennen en dan gaan toekijken, hier niet dus, maar goed je kunt het proberen natuurlijk.
Ik heb sjanty nu na een week of 4 denk ik weer opgepakt. Gewoon meegenomen uit de wei en Sun bleef bij de andere merrie. Ik had dat al een paar keer geoefend, even sjanty weg en dat ging goed! Zo gaat het nu nog steeds alleen valt het veulen haar moeder half aan als ze terug komt, grooooooote dorst! Haha! Nog steeds rijd ik maar een uur trouwens, dat vind ik lang genoeg.
Nou ja nog 6 dagen, dan moet ze het helemaal zonder mama doen!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:11

jennyk: Aziza is van 31 mei, bijna 3 maanden dus. ik ga maar eens een mail sturen naar t nrps....

essie: ik heb aziza eerst laten wennen dat ik ravita meeneem voor alleen borstelen aan de andere kant van het hek, zo ben ik iedere keer iets meer uit het zicht gegaan. ik rij o.a. in het land(heb geen bak) en dat gaat goed 1e keer gaf ze een showtje weg, maar toen ging ik toch 15 min stappen en weeer klaar, ook opbouwen dus.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:55

ik ga volgend weekend ook afspenen.. is altijd iets waar ik ontzettend tegenop zie

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:21

cindy: ja ach mailen kan geen kwaad, heb jij geen brief gekregen waarin staat welke schetser/chipper bij jou komt? Daar staat ook een telefoonnr. bij dus kun je die ook rechtstreeks bellen!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:22

essie:prachtig veulen, gefeliciteerd!!
iorr: hou ons op de hoogte Lachen
terug van heerlijk weekendje friesland (friesjes kijken Haha! )
afspenen,... pas rond de jaarwisseling voor ons maar volg jullie tips wel, ga ze hard nodig hebben dan Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:31

Essie73 schreef:
B.T.W. Ik stomme trut zat gisteren voor de 2de keer huilend in stal, de eerste keer was toen Di-Jada net was geboren, de vreugde tranen. Gister kwam ik op stal en trof Di-Jada aan met een flinke wond (ontvelling) boven haar oogje. Heeft zich zeker gestoten. Heb er groene leem op gedaan.

Ze heeft ook haar halstertje om gehad, ik heb maanden terug 2 dezelfde halsters gekocht, 1 full en 1 veulen. het staat wijs hoor.

Ach gut

Gaaf zo samen het zelfde halster!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:40

@Jennyk, mooi dat ie zo braaf was!

@Essie, jeetje wat een fijn veulen heb je toch!! Mooie foto's Ja

@Pvd, wat een ellende al dat water! Hier staan ze gelukkig op een hoog land, dus nog mooi droog en buiten Lachen

@Cindy, ik heb ook nog niets gehoord van de chipper/schetser! Balder is nu 2 maanden...

@SR, wat balen dat dat bultje niet mooi wegtrekt! Zou ook niet zo goed weten wat je er verder aan kunt doen Ach gut

@Ior, apart is dat ja!
Maar wel spannend nog dus....!

@Marlijn, welkom terug Haha! Hoe was de vakantie?

@Mabon, heerlijk die kleine bolletjes Lovers
Daphne ziet er ook goed uit!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:41

Balder is gister bij de smid geweest, tenminste.... mama moest en hij heeft hem ook gelijk maar even laten kennis maken Haha!

Hij was zoooo braaf Lovers
En achtervoetjes geeft ie nu ook los in stal, ik ben weer blij met mijn smid Haha!