Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 08:27

Nicole288 schreef:
Haha! Go Sammie

peetje82 schreef:
mijn merrie heet Teredie, de moeder Leredie, en de oma Weredie enz enz, maar ik ga toch echt het veulen niet "Beredie"noemen hoor, klinkt toch echt niet!
Maar goed, we hebben nog even om te verzinnen he?!

Dat klinkt toch hetzelfde als Teredie?

..

Klopt, klinkt toch ook niet!

Echt afschuwelijk, maar we noemen ze nu altijd Trees!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 08:27

Waarom Gerben niet bij een groninger?

@Hollybolly: ik zal nog wel eens kijken of ik mooie namen met een P kan vinden. Alleen voor een hengst of heb je zoiets van ik wil ook een merrie naam met een P, ook al hoeft het niet?

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 08:58

hoi,

ik heb even een vraag tussendoor:
nymphea krijgt nu pavo sportbrokken omdat ze vol in de training staat,vanaf een maand of negen dracht moet ze merriebrokken,kan ik dit in combi geven met de sportbrokken??dat weet ik eigenlijk niet.vorig jaar werd ze niet zo getraind als nu,dus stond ze volledig op merriebrok.

heb ook geprobeerd het veulen te voelen,maar er zit niks geen beweging in haar buik.begin nu toch sterk te twijfelen hoor.nou ja verassing dus als er WEL een veulen naast staat in mei hihi....

ik zit me suf te verzinnen voor een leuke naam met een "b" ik kom er niet uit.pffffffffff wat een ramp.ik vind het voor een baby(en ik heb er 4) al erg laat staan voor een veulen en dan nnog met een bepaalde letter ook.haar veulen van vorig jaar is gewoon naar oma vernoemd met een a ervoor.zij heet: AJENDY

kan moeilijk B_JENDY nemen hahahahahahaha...nou ja we komen er wel uit hihi.

greetzzzzzzzzzzzzz

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:03

ChristaMoor schreef:
Wat erg....!! Zitten we aan de koffie, heb ik het er met mijn man over dat ik zo goed wordt geholpen, krijg ik het ineens spaans benauwd! Het is precies andersom!! Het veulen begint met een naam met een G. en deze naam wordt als hij goed gekeurd wordt als dekhengst, veranderd naar een beginletter M. Ik schaam me diep!!! Ik zoek dus een naam met een G. Ik vond het al zo gemakkelijk gaan en er zaten al heel veel bekend klinkende namen bij, maar dit klopt dus wel. Er zijn veel gemakkelijker namen met een M te vinden dan namen met een G. Help dus nogmaals???Hengsten namen met een G. liefst zo hollands mogelijk (Gerrit is geen optie en nu ga ik wel mijn koffie opdrinken)

vervelend ding

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:24

Neonlight schreef:

@Hollybolly: ik zal nog wel eens kijken of ik mooie namen met een P kan vinden. Alleen voor een hengst of heb je zoiets van ik wil ook een merrie naam met een P, ook al hoeft het niet?

nee, een merrie naam hoeft niet met een P dus kies een lekker een merrienaam uit mijn favo lijstje, mar hengstennamen met een P zou wel handig zijn.. en Palinero heb ik al op mijn lijstje

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:37

Nathalie Bajendy

Ik denk dat merriebrokken wel met sport-mengeling mogen gecombineerd worden hoor, ik het begin bouw ik bij de mijne ook rustig op (ze krijgt 5 scheppen normaal, dat wordt dan eerst 4 scheppen + 1 merriebrok en zo opbouwen)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:43

Zo...ik heb net even 4 (VIER!) bladzijden bijgelezen
Gelukkig ging het hoofdzakelijk over namen dus hoef ik niet zoveel te reageren (anders mocht ik nu opnieuw beginnen want dan was ik alweer alles vergeten )

Tinkerbell krijgt vanaf vanavond merrievoer
Eigenlijk was ik dat nog niet van plan, maar ik heb nu toch moeten bestellen, dus ja
Ik ga wel met heel weinig beginnen, juist omdat ik het eigenlijk nog niet zo voorzien had (pas vanaf maand 10 ).
verder wissel ik hier regelmatig qua voer en heb daar goede ervaringen mee! Nooit kolieken of iets dergelijks, nooit diarree,... en ook geen moeilijk eters als we eens met ze op reis zijn

Bij mij moet de naam met een C beginnen, maar das eigen keuze. Het wordt mijn derde tinkerveulen, dus met de derde letter van het alfabet. Had hier ook een topic over lopen met heel erg veel leuke reacties met namen (naam voor toekomstig tinkerveulen met een c, link is vast onderaan in profiel te vinden).
Ik denk dat het zo wordt:
Casanova Snorremans van Germania (hengstje met veel zwart of helemaal zwart)
Chenoa Snorremans van Germania (hengstje met veel wit)
Carwyn Snorremans van Germania (merrie)
Ik hoop stiekem dat het een Carwyn wordt Chenoa vind ik ook leuk, maar met veel wit verkoopt niet zo goed en bovendien verkoopt een merrie ook beter.
Maar het staat natuurlijk nog niet helemaal vast

Verder...
vind ik die laatste 100 dagen ontzettend traag gaan
dacht dat tinkerbell inmiddels nog maar 90 hoefde...zijn het er nog 93!!! Pfffffffffffffffffffffff

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:51

aaah, namen, daar hoef ik me niet druk om te maken, heb ik bij River wel gedaan, en alle namen die ik had pasten niet bij haar, dus haar naam: Montana River is pas bedacht toen ze er al was, dat doe ik met dit veulen ook maar......misschien word het wel een heel ander veulen dan bij de naam past, dat is toch al een verassing vanwege de kruising, geen idee wat eruit komt.....
ik heb de site ook even bijgewerkt......
cheyenne moet nog euh......
73 days, 12 hours, 1 minutes, and 46 seconds left until Cheyenne's due date

haha makkelijk hoor, zo;n teller.....

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 12:54

Nog 61 voor Macy, al kan het ook al met een dag of 50 als ze haar vorige drachten aanhoudt.

Nog 4 weken en dan zit ze op de 300 dagen. Dan begin ik met haar meer in de gaten te houden en extra te controleren.
Meestal begint ze vanaf zo'n 310 dagen met kegelen en dan begint de echte stress

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:14

het komt voor jou ook al steeds dichterbij, hier mag de eerste 26 februari al.....
en daarna Cheyenne maar als mijn gevoel het goed heeft, dan doet die het netjes volgens het boekje......

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 13:17

Ja dat denk ik ook.
Macy's boekje...

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:18

Damn, nee echt niet, dat kan ze me niet aandoen, dan breng ik haar wel bij jou ......kan ik lekker slapen

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 14:00

Helaas, ik heb m'n stallen tot mei vol
Als ze het tot begin mei binnen kan houden, mag je haar dan brengen

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:04

pauk zit vandaag op 250 dagen

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:08

Neonlight schreef:

Volgens mij is Gerben een echte Friese naam, hoort dus bij een Fries en niet bij een Groninger. Maar misschien kan iemand mij uit die droom helpen, want ik vind dit wel een erg leuke, vrolijke naam. (denk altijd aan Gerben van de Kameleon, dit is ook een echt Fries verhaal)

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:10

aaaggh joh.. wat maakt het uit.. Fries is ook nederlands.. en echt fries vind ik het niet klinken hoor
*Heb ik je uit de droom geholpen nu?*

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:38

Ik zit aan Paintball (voor een bont hengstveulen) of Vegas te denken. Heb geen beginletter waar ik me aan moet (wil) houden, dat scheelt. Ik vind het wel moeilijk hoor...

Wie vroeg er om een naam met een c en eindigend op een a? Ik vind Catjana wel mooi klinken...

Met een P: Paradiso, Pepper&Salt Wat wil je precies?

Gerben is volgens mij wel een noordelijke naam ja, maar klikt wel lekker hollands.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:52

hmmm Marije, als ze het zolnag ophoud, kan ik haar niet brengen hoor, dan zit ik in een inrichting.......

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:19

Precious...vind ik erg leuk

Ik hoop ook dat Tinkerbell me niet zo lang in spanning gaat houden. wat mij betreft mag ze de kleine er op 13 april uitfloepen

61 dagen voor Macy...dat begint echt te korten!!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:35

Pacific

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:53

ik vind precious wel erg leuk klinken!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:36

@ pauk gefeliciteerd met je 250 dagen mijlpaal
de P he mensen... ik heb er al wat langs zien komen, vind ze erg leuk, zal ze even op mijn lijstje zetten... het moet een bijzondere naam zijn, dus als je die naam hoort, dat je benieuwd ben wat voor paard het is.... en het moet ook wel makkelijk uit te spreken zijn en moet engels zijn... dus succes. maar er zijn leuke voorbij gekomen, echt dus alvast bedankt.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:42

Bedankt Pauk, kan ik er toch over nadenken, want het klinkt gewoon leuk!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:44

@ Hollybolly, Pebbles?

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:46

Hoi iedereen,

Ik zal me ook weer een keer melden hier.. heb ik in het begin van het topic ook al gedaan

Ik heb een merrie genaamd Missy Blue en die is nu 229 dagen drachtig! Het is een tinker en ze is 25 april uitgerekend.

Ik heb ook nog een andere merrie, maar die heeft helaas haar veulen woensdag verworpen na een dracht gvan 202 dagen Het was een zwart-bont hengstje.

@ Hollybolly, Paige?