Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:13

Elady; dat is lief van je vriend zeg! Wauw, waar kun je er zo eentje bestellen? Tong uitsteken
Ik kom alleen maar mannen tegen die fout zijn Clown...

skippy1; fijn dat Bieb niet verkouden is! Nu hopen dat het veulen er snel uitkomt als het beter weer wordt, dan heeft ze weer genoeg ruimte voor dr longen Haha!.

Jeetje, die sneeuwfoto's! Bloos!
Hier is het inmiddels ook wit, maar niet zo wit als bij jullie. Er ligt nu misschien een cm ofzo, zal niet veel meer zijn (aan de andere kant ben ik onwijs slecht in schatten, dus wie weet is het niet eens een cm of misschien is het al wel veel meer Haha!). Maar ben benieuwd hoe ik het morgen aantref.
Ik weet wel dat ik de bus om 8 uur níet pak als er zo'n pak sneeuw ligt.. Dan mis ik de eerste 2 uur college lekker en kan ik Ivanka nog even wat bijvoeren Tong uitsteken.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:21

Citaat:
@ Elady: da's lief zeg, mijn vriend loopt alleen maar te zeuren van: Nee he, niet nog zo'n stomme knol erbij... . Heb ook alles zelf moeten kopen.
Hij vindt paarden ook niks maar nu was hij zelf naar een ruitersportwinkel geweest en zelf zo'n baby-ding gekocht (zoals hij het zelf noemt Clown ). Hij had het in zijn agenda geschreven...echt zo lief.
En jullie mogen hem ook niet even lenen. Bestellen...hmm...gevonden bij het grofvuil (nee, grapje, hij is al 2 jaar mijn danspartner en tja...van het een kwam het ander..hebben nu ongeveer een maandje)

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:23

Wat een leuke foto's joh zo met die sneeuw zie dat er nog geen veulens zijn geboren is er ook niet echt weer voor nu ook hier is het nu flink wit en het gaat gestaag door.

Even een update over jasmijn ben vanmorgen met haar naar de kliniek geweest (precies tussen de sneeuw door had er nu niet meer gekomen) en beregoed nieuws.

Ze heeft dus een aanhechtingsblessure van achillespees naar het bot en daarvoor ging ik elke 3 weken voor shokwavetherapie .
Vandaag hebben ze haar klinisch bekeken (volte hard zacht en buigproef) en alles was goed geen pas meer kreupel en de kans op herstel was maar 40% .
Daarna nog een scan en daarop was nog een kleine plek te zien maar niet van betekenis .

Moet nu op gaan bouwen 2 weken stappen onder de man en dan 2 weken ook wat draf erbij dit zodat ze voor de bevalling toch wat beter in conditie is en voor de pees en doorbloeding ook goed.

Kortom ben in juichstemming Haha! dit had ik niet verwacht om het compleet te maken zei de dierenarts ben toch aan het scannen zou ik gelijk maar even uitwendig het veulen bekijken .
had het vorige maand al gezien maar nu heeft hij echt heel op zijn gemak gescand echt heel leuk om te zien en ik heb het op dvd weet alleen niet hoe ik de link erbij kan plaatsen is best heel leuk om te zien.

Sorry voor het lange verhaal Bloos maar ben ook zo dolblij.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 19:26

Ow dat verklaard een hoop, nog maar een week verkering Clown Wij lopen inmiddels al naar de 3 jaar, dan doen ze niet meer zo hun best Haha!

Alhoewel, toen Odess verworpen had was hij er direct, hij kan mijn paardenpraat weerstaan, kijkt belangstellend naar uier foto's (bijna elke dag Schijnheilig ) en ik mag hem altijd bellen, hij is de eerste die aan komt racen zodra Odess een veulen heeft of als ik hulp nodig heb. En, hij heeft zich van de zomer tich keer laten natregenen om mij te kunnen voorlezen op concours... Ik ben ook wel blij met de mijne Lovers

Gitta, wat fijn voor je!!! Kan je nu echt van veulen gaan genieten (nou ja, de dracht) en hoef je je niet meer zon zorgen te maken! Gefeliciteerd!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:30

Gitta; snap dat je dolblij bent!! Echt súper!! OK dan! Fijn dat je nu weer rustig aan mag beginnen (en als je eenmaal bezig bent, dan mag je weer af gaan bouwen voor de bevalling *LOL* ).
Fijn om te horen! Nu hopen dat er vanaf nu alleen nog maar een stijgende lijn in zit! Lachen

Odess, geen week, maar een maand Tong uitsteken!
Ik had een man gevonden met carnaval, voldeed echt aan álles (hij werkt zelfs in de paarden!). Maar toen kreeg ik op mijn donder van mijn vriendinnen; hij was fout, vecht veel en is schijnbaar behoorlijk agressief tegen andere mannen als hij alcohol op heeft.
Hm, dan koelt hij eerst maar even af en dan mag hij terugkomen als hij over het vechten heen gegroeid is Tong uitsteken. Want oef.. hij was écht leuk Schijnheilig.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 19:33

He, heeft ze dat net veranderd? Ik dacht dat ik echt een week zag staan? Blond

Maar goed, een maand, een week, wat maakt het uit! Een jonge relatie in ieder geval Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:34

Jaja...al een maand (heb hem gewoon goed gedrilt, dat is het Clown )

Sanne: Wel zonde dat hij 'fout' is, laat hem even eroverheen groeien en begin gewoon opnieuw. Samen op de boerderij van je oom een fokkerij beginnen. Liefde gaat niet door de maag, maar via het paard Haha! Clown (nee...das flauw)

Odess: Had het verkeerd gezet...sorry..bedoelde dus een maand en had het veranderd

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:37

Haha, ik weet niet of ze het verandert heeft.. ik heb de hele tijd maandje zien staan Tong uitsteken.

elady; over de boerderij van mijn oom hadden we het ook al gehad *LOL*. *zucht* Ooit wordt dat nog wel wat...
Als hij zijn agressieve kant kwijt is en als ik mijn wilde haren kwijt ben Tong uitsteken Haha!.

Hoeveel kost de jaarlijkse inenting trouwens bij jullie? Hier kost die 35 euro en dan hoef ik nog niet eens voorrijkosten te betalen! Ik vind het echt duur en ze wordt niet geënt tegen Rhino, maar echt gewoon de jaarlijkse influenza en tetanus.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:43

Tinne schreef:
E
Jeetje, die sneeuwfoto's! Bloos!
Hier is het inmiddels ook wit, maar niet zo wit als bij jullie. Er ligt nu misschien een cm ofzo, zal niet veel meer zijn (aan de andere kant ben ik onwijs slecht in schatten, dus wie weet is het niet eens een cm of misschien is het al wel veel meer Haha!). Maar ben benieuwd hoe ik het morgen aantref.
Ik weet wel dat ik de bus om 8 uur níet pak als er zo'n pak sneeuw ligt.. Dan mis ik de eerste 2 uur college lekker en kan ik Ivanka nog even wat bijvoeren Tong uitsteken.

Nou jij woont in Zundert dat is vlakbij Essen waar ik woon. Haha! Het ziet hier net een beetje wit maar ik denk dat een cm zelfs al veel is. Haha!
Nu vriest het weer dus zal de sneeuw wel blijven liggen als die valt, laten we echter hopen van niet!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 19:44

Citaat:
Odess: Had het verkeerd gezet...sorry..bedoelde dus een maand en had het veranderd

Yay, ik ben dus niet zo blond Haha!

Ik heb hier de rekening: Voor 2 x een influenza + tetanus enting (voor 2 dieren dus) betalen wij 34,82 euro. Voor de vistie betalen we 23,44. Duur prikje dus Lachen

Jij betaald voor 1 enting 35 euro? Dan betaal je het dubbele!?!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:46

Odess; daar kom ik nu dus ook achter. Ik zit ook in een topic op HK en daar zitten ze allemaal rond de 15 euro. Waarom betaal ik 20 euro meer Verward ...
Ik ben benieuwd wat de rest van jullie betaald...

Loolapelooza; woon jij in Essen?! Dat is niet zo ver weg idd! Wie weet kom ik nog wel op kraambezoek Knipoog! Als dat mag dan Tong uitsteken.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 19:49

Misschien betaal je daarom geen voorijkosten Pling

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:54

Ja maar het is toch belachelijk dat ik dan het dubbele moet betalen. Nu rekent hij gewoon 15 euro voorrijkosten in principe!
Hmm... dit bevalt me niet. Ik ga binnenkort maar eens rondbellen naar de DA in het dorp verderop wat ik bij haar zou betalen.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:56

Odess yep kan er nu echt veel meer van gaan genieten is echt een pak van mijn hart hoor.

Tinne idd ja nu opbouwen en bijna alweer afbouwen Knipoog maar dat boeit me niks had zelf verwacht dat de kans groot was dat ik nooit meer op haar kwam dus die paar weekjes nog stappen met haar daar ga ik volop van genieten echt wel!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:02

Dat snap ik Gitta Knipoog! Geniet er maar lekker van idd zolang het nog kan! Jasmijn zal er vast ook weer wel zin in hebben denk ik OK dan! !

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:03

MarijeR: Haar afstamming is onbekend. En de vader van het veulen ook ik heb haar zo gekocht. En weet verder niks. Helaas!!

Heb je foto's van jou Welsh Cob's?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:16

aah jullie hebben allemaal vet veel sneeuw! Ik heb helemaal niets Boos!

Maar... jaja.. ik heb wel een nieuw speeltje!
Een camera voor in de stal,en dan zo'n monitor voor in huis om de boel in de gaten te houden, echt Uber gaaf. Zelfs in het donker doet hij het prima Lachen
Haa.. scheelt weer nachten en nachten dat ik in de stal zou moeten bivakeren.....
Was in de aanbieding bij de Makro, dus hup, Cynthia wilde er perse 1 hebben Knipoog

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:22

Ik ben hier al een tijdje niet geweest. En lees dus niet alles bij.
Maar onze Cobmerrie even, dag 335 als ik het goed heb.
Afbeelding
Afbeelding

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:46

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:48

@ gitta: Wat fantastisch! Haha! Gelukkig toch nog goed gekomen! Hopelijk gaat nu alles goed tot aan de bevalling (en daarna natuurlijk ook! Lachen )

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:52

Tinne schreef:

Loolapelooza; woon jij in Essen?! Dat is niet zo ver weg idd! Wie weet kom ik nog wel op kraambezoek Knipoog! Als dat mag dan Tong uitsteken.

Tuurlijk. Haha!

Welke VA heb jij trouwens?

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:54

Tinne: Ik rijd nog zo een 3 a 4 keer per week, dat gaat prima. Ze barst nog van de energie. En je merrei in conditie houden is beter voor bevalling.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:25

Pepsi en sim zijn geloof ik zo'n beetje uitgerekent? Haha!

Hoe gaat het nu? Veranderingen? Ik ben zo benieuwd! Haha!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:37

Als sim verstandig is wacht ze een beetje, jeddah woont ongeveer 25 km bij mij vandaan en zo ziet mijn stal er op dit moment uit:

Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:38

Hihi, ik heb ook het perfecte vriendje... Bloos gaat voor mij voeren als ik vroeg naar college moet Haha!
En houdt zelf heel erg veel van dieren, we hebben al bedacht dat we later op een boerderij willen wonen want we willen precies hetzelfde kwa dieren (vooral paarden of course, m'n vriend wil later graag een Fries).
En Siena is helemaal gek van hem, hij kan alles met haar doen, maar als zij tegen hem duwt valt hij ook niet om Knipoog

@Gabryca: jee wat een sneeuw! Hier is het echt de helft (gelukkig)!

@ Tinne: ik betaal ook veel te veel, dat vermoeden had ik al. Ik betaal geloof ik 45 euro, voor 1 paard (niet voor rhino). Terwijl de DA zelfs de vorige keer 200 meter verderop aan het enten was bij de manege. En dan mocht ik 20 euro voorrijkosten betalen! Ik snap dan niet dat andere mensen maar 15 euro betalen voor de vloeistof, want op het afschrift stond dat die 25 euro kostte???
Ik ga binnenkort maar eens kijken voor een andere DA als ik dit zo lees. Ben toch al niet tevreden over deze DA.

Doen jullie nog een enting een maand voordat het veulen komt? Siena is in december geent en ik ben van plan het veulen een veulenprikje te geven, is het dan noodzakelijk dat ik haar nog laat enten een maand voordat het veulen komt? Of is dat sowieso niet nodig als je een veulenprikje geeft?
Ik ga maar even bij een ander topic vragen wie er een andere goede DA weet bij mij in de buurt die een normale prijs vraagt voor entingen Tong uitsteken