[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:42

Hoe ver is jouw merrie kiko?

Ik was het veulen aan het voelen, dat was prima maar de uier liever niet. We zullen het maar respecteren :Y)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 00:06

Am_horse Balen zeg dat Nigrante nog zoveel last heeft. Arm dier, moet toch een flinke klap geweest zijn :(:)

Cookie2222 de buik lijkt idd meer te hangen al :j

Belle_boef Hier heb ik de veulens allemaal tussen 170 en 200 dagen gevoeld. Meestal voel ik voor de uier. Als de merrie eet zijn de veulens ook vaker drukker en dus makkelijker te voelen vind ik.

Thioro Ze lijkt idd niet veel dikker te zijn geworden. Maar moet zeggen dat sommige merries hier ook snel dik zijn en erna bijna niet meer dikker worden :+ . Kunt natuurlijk altijd laten controleren idd.

Muronia heftig zeg, heel veel beterschap :(:). Veroon ziet er top uit, gelukkig voelt ze zich ook weer fit.

Al_zawraa klinkt idd alsof je het druk zat hebt. Je dames zien er goed uit en flink rond al zo te zien :D

Kiko Daar gebeurt idd al wat bij jouw merrie haar uier. Ze is idd flink breed ook. Ik maak niet tussen de uiers schoon eigenlijk. Wel oefen ik dat ik eraan mag komen enz aangezien ik ook pH test maar schoonmaken doe ik niet.

Isa_sofie welkom. Jij kunt echt al aftellen :D mocht je op de veilige lijst willen zodra ze zover is dan stuur mij gerust een pb.

Tinniie Bij jou ook bijna veilig dus *\o/*

Ik heb volgende week de eerste veilig, fleur. Nu zit ze op 311 dagen en de uier begint nu een heeeelll klein beetje te vullen :+ Ze is een Maiden btw.
Afbeelding

De 2de die heeft al flink wat meer. Zij zit nu op 305 dagen.
Afbeelding

De 3de zit op 304 dagen en doet nog niks :')
Afbeelding

En de 4de zit op 303 dagen en begint ook al rustig aan
Afbeelding

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Knolselder - wiske - 318 dagen

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 00:09

Welkom AM arabians, Isa_Sofie, Sabbuh

Spannend Tinniie!!

Kiko je merrie ziet er prachtig uit *\o/* Ze schiet al mooi op, superleuk!! *D

Al_Zawraa mooie collage weer van je mooie merries

Muronia Het is wel te zien dat het goed met je merrie gaat, mooi hoor!

AM_Horses Ik hoop dat Nigrante snel weer de oude is. Heeft ze alweer wat meer zin om naar buiten te gaan?

Niekie Wat een stoere is Booster!! En wat een mooie uier collage. Leuk om te zien.

Cookie2222 spannend! *\o/*

AnsoDM Ik ben nog niet aan de camera toegekomen door allerlei omstandigheden. Ik ga het snel doen.
Jouw merrie groeit ook lekker :j

Voor wat betreft uiers; ik kan haar daar (overal eigenlijk) zonder problemen aanraken (die afspraken hebben we vroeger al gemaakt). Alhoewel daar nog niet veel te beleven valt _O-
Schoonmaken doe ik niet aan.

Afbeelding

Afbeelding
Nog eentje van die lieve meid in het geheel

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 01:11

Ladygiroc ze zit vandaag op dag 286 dus nog 49 dagen tot uitgerekende datum en 34 dagen tot veilig.
Ik zou er inderdaad dan maar vanaf blijven voordat ze weer uithaalt..

Nieky1993 wat grappig om die verschillen te zien. Mijn merrie moet nog langer dan die van jou maar die is al begonnen. Als het veulen voorlopig nog wel blijft zitten vind ik het best. 6 maart ga ik naar een voorlichtingsavond bij de Lingehoeve. Hopelijk daar nog wat tips. Het is mijn eerste keer dus vind het best wel spannend.

Phileine83 jouw merrie mag er ook wel zijn. Glimworm.. ze krijgt ook al een aardige buik. Mijn merrie zie ik nu bijna met de dag groeien niet normaal. Vind het heel bijzonder om mee te maken en geniet er volop van. Iedere avond leg ik mijn hoofd tegen haar buik en als ik dan wat zeg hoor je ineens van alles daarbinnen en soms krijg je een kopstoot.

Am_horse ik hoop dat Nigrante snel opknapt

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 02:54

Carmen. Ik zou voor een mini idd eerder kijken naar een balancer. Metazoa, vitalbix breed en grow, equilin. Er is tegenwoordig best wat keuze.

Az. Wat zijn ze dik! De veulens van afgelopen jaar hou je zelf aan?

Kiko. Al een beginnende uier. Langzaam aftellen
Maak het uier verder ook niet schoon, ofnaja zo goed als niet. Als ik zie dat het erg vuil is wil ik het nog wel eens doen. Maar valt enorm mee.

Isa_sofie welkom, jammer dat je niet eerder mee kwam praten.

Tinniie. Schiet ook al op *\o/* is ze ook al aan haar uier begonnen?

Nieky. Beginnende uiers :):) met een maiden weet je het idd nooit

Phileine ze ziet er goed uit

Nigrante was weer een stuk fitter *\o/* heeft op een kleine paddock gestaan op stal was ze ook weer precies zoals ze was. Bizar dat het dan ineens zosnel omdraait. Gelukkig maar, want ze was echt zielig. Ik durf haar nog even niet terug bij de rest te zetten. Even aankijken hoe het gaat

Wild Thing heeft nog niks van uier. Deze foto was van het weekend, maar nog niks veranderd. Bij haar vorige veulen begon ze met 310 dagen een beetje aan het uier. Veulen was er rond de 335 dagen. Ondertussen is ze 306 dagen drachtig

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 08:11

AM gelukkig dat Nigrante zich beter voelt!

Ah kijk, daar komt een rijtje bijna-veilig merries aan en ook die van Tinniie

Phileine das ook een mooie glimworm.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 08:55

Ohh komen straks een stel veilige merries aan, leuk :D

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:20

Wat fijn AM_Horses, dat Nigrante de goede kant opgaat. Wel echt fijn hè, dat Wild Thing goed gaat? Ze ziet er ook heel mooi uit.

Kiko ik begrijp heel goed dat dat bijzonder is. Ik ben heel benieuwd <3

Muronia, ja echt hè? Haha :o

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:38

Phileine. Jaa echt heel fijn dat wild Thing goed gaat. Al zoveel ellende gehad met haar. Vorig jaar verworpen. Daarvoor wel een gezond veulen. Daarvoor placentitis en uiteindelijk ook verloren. Nog een aantal keer dat ze voor de hartslag scan had verloren. Maargoed we hebben dingen uitgesloten en bleek echt pech te zijn. Gelukkig gaat het nu goed. Zal haar laatste veulentje worden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:10

Wat leuk zeg, leven in de brouwerij hier :D En de eerste veulenstorm lijkt er aan te komen! "Eindelijk". Wat hou ik toch van die periode. Hoop wel dat het weer beter wordt :=

Amhorses je hebt wel veel pech gehad met Wild Thing. Duim dat de laatste loodjes voorspoedig zullen gaan.
Fijn dat Nigrante zo opknapt!

Janine wordt je daar net zoals mij zo enthousiast van *\o/*

Veel merries bijna veilig maar nog weinig dikke uiers, ben te verwend met Zilver denk ik :+ Die zal wel weer rond de 320 gaan denk ik.

Philine scheeld dat ze al wat gewend zijn wbt uier aanraken. Zilver mepte vroeger ook. Nu is het prima. Wat ziet ze er goed uit zeg! Ook al lekkere modderpootjes, net zoals hier := Ik wil lente!

Nieky1993 ook al bijna veilig! Leuk dat verschil in uiers. Je hebt het straks druk :j

Ladygiroc niet van gediend :+ Is het haar eerste veulen?

Tinniie oeh bijna *\o/*

Isa_sofie iedereen negeert je een beetje :(:) welkom! Wat een prachtige merrie heb je! En je mag al lekker waken! Leuk zeg

Zilver vanochtend lekker naar de osteopaat. Ze zat beetje vast op rechts en in de hals. Nu weer lekker soepel :)
Afbeelding
Afbeelding
Nu chillen in de zon. Leuk zo'n uitzicht vanaf de bank. Ze is nu 239 dagen drachtig :j

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:14

Wat leuk dat er nu meer merries in de 300 dagen zitten, idd echt een leuke tijd als er meer merries naar de uitgerekende datum gaan!

kabayo: zilver weer lekker los, fijn!

AM: fijn dat nigrante het weer beter doet en super dat wild thing nog steeds goed gaat!

Nieky: bij jou gaat het straks los! Duimen dat het bij allemaal goed gaat!

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:39

jeetje wat een spannende tijden komen eraan voor vele nu!

hier niet heel veel bijzonders aan de hand, nu een weekje over de 200 dagen heen alleen dacht mevrouw laatst wel nog een ballerina te zijn en deed de spagaat met dr achterbenen in dr stal.... weer 10 jaar van mijn leven :+

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:44

hier is het nog rustig. komende zondag komt de eerste kraammerrie , dan breekt het seizoen weer los.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:01

Ik ben gewoon al zenuwachtig voor alle merries die al bijna mogen! :))

Rosa zit vandaag op 246 dagen, dus wij wachten nog (on)rustig :+

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:34

Am_horses fijn dat weer wat beter gaat met Nigrante en verstandig dat je nog even apart houdt. Ik heb mijn dames ook apart want de shet kan niet met de tinker. Dus ik heb straks nog een uitdaging als het veulen er is want dan moet zij ergens anders staan want ze kan best dominant doen. Ze gaat voor mijn merrie wel opzij maar weet niet wat ze doet met veulen en wil geen ongelukken.

Ik verheug mij ook al op de veulens spam hier. Er komen echt al veel op veilig binnenkort.

Kabayo lekker dat ze weer even onder handen is genomen. Normaal doe ik ook 1x in de 3-4 maanden maar nu even wachten tot na de bevalling.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:22

Vraagje nog over de uier. Ik zie nu dus al verandering maar ze moet nog 7 weken tot uitgerekende datum. Is dat normaal of kans dat ze iets eerder gaat? Ze moet nog 34 dagen tot veilig.

Isa_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:53

Nieky Fleur heeft inderdaad nog geen haast, die wacht op beter weer denk ik.. Die van jou zitten ook al bijna allemaal op veilig, spannend hoor!

Phileine83 Mooi buikje al, wat zit je merrie prachtig in haar vacht. Die van mij is echt een ijsbeer... Gelukkig maar trouwens, want die moet nu natuurlijk ook zonder doen staan..

AM_Horses Had ik inderdaad moeten doen. Merk dan toch dat ik het om de een of andere reden spannend vind. Nergens voor nodig natuurlijk, dus vanaf nu kom ik gewoon gezellig mee praten! Wat fijn dat Nigrante zich weer beter voelt, wat een pech zeg.. Na het veulen weer lekker met haar aan de slag dan, het is zo een mooie merrie om te zien. Wild Thing heeft ook nog niet echt haast, maar moet natuurlijk ook nog eventjes. Ben heel benieuwd naar haar veulen, vind Sisi echt prachtig! Ik kan mij voorstellen dat een kopietje wel welkom is..

Kabayo Dankje! Ik ben ook zo ontzettend blij met haar. 3,5 jaar geleden gekocht, groen en groen bij elkaar. En nu mogen we samen Z2 starten tussen de paarden en heeft ze het afgelopen jaar ook nog eens top gedaan op de keuring (kampioen 4 jaar en ouder niet zogen op de centrale). Daarnaast heeft ze zo een ontzettend lief en werkwillig karakter. Na dit veulen wil ik haar verder in de sport uitbrengen. Ze laat al een goede aanleg zien voor de zwaardere oefeningen als piaffe, dus we gaan wel zien tot hoe ver we komen. En het negeren is niet zo opgevat hoor, ik kom natuurlijk ook pas laat binnenvallen.
Heerlijk die spa behandeling voor Zilver! Kan ze er weer even tegenaan. Ik vind het zo een prachtige fries. Ga je haar nog verder uitbrengen in de sport? En ga je nog voor de ''herkansing'' voor het sterpredicaat? Ze fokt in ieder geval prachtig!

Kimwilliam fijn altijd he, dat soort praktijken.. Ze weten het altijd voor elkaar te krijgen. En voor zulke grote dieren te zijn vind ik ze nog behoorlijk kwetsbaar haha.

corinadrenth spannend! Gaaf hoor, die merriebegeiding voor anderen. Hoeveel verwachten jullie er voor aankomend jaar inclusief gastmerries? Of bellen mensen pas later om hun merrie te brengen?

lonniejj wachten duurt ook lang. En toch gaat het opeens altijd heel snel hè, op het einde?

Kiko Die van mij begon ook zo een maand voor de veilige datum met haar uier. Maar dat verschilt natuurlijk ontzettend per merrie en hoe snel het zich ontwikkeld.

Hier nog weinig veranderingen. Misty had 2 dagen geleden echt zichtbaar last van het veulen, ze liep er bijna stijf van. Volgens de dierenarts hoefde ik mij geen zorgen te maken en was het veulen gewoon aan het indalen. Inmiddels staat ze er weer een stuk vrolijker bij. Vanmiddag had ze weer hars aan haar uier, maar als je het eraf haalt komt het niet zomaar terug. Ook is de PH nog hoog. Banden zijn wel weer heel slap. We houden haar in elk geval goed in de gaten, zeker met die maidens weet je het nooit..

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:44

Het is haar en mijn eerste veulen dus kan er nog niks over zeggen. Maar dacht vraag het even want heb begin maart nog dat ik een nachtje weg moet maar ben bijna in staat omdat af te zeggen. Wil geen risico nemen want het is niet naast de deur.

Voor jou is het ook aftellen. Hopelijk laat ze jou niet al te lang wachten..

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:04

Ik maak morgen weer even een bijlees post maar hier de lijst voor vandaag

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Knolselder - wiske - 319 dagen
Isa_sofie - Misty - 320 dagen

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 02:27

Isa_sofie. Leuk dat je nu toch nog gezellig meeklets.
Wild Thing begint altijd wat later aan haar uier, en dan gaat het altijd wel snel. Wat leuk dat je sisi mooi vindt. Ben helemaal weg van haar. Ze moest een hoop schade inhalen, maar ze is goed onderweg. Heb haar van de zomer uit de opfok gehaald, dat ging echt niet goed. Zat geen fut meer in, groeiachterstand en dun. Nu is ze lekker fit en ondeugend zoals een jong paard zou moeten zijn.

Zo te horen maakt ze er werk van. Ik ben benieuwd wanneer ze bevalt. Met welke birth alarm werk je?

Kiko. Verandering van uier kan wel. Maar als het echt vol loopt zou ik voor de zekerheid scannen op placentitis

Ik weet niet zo goed van wie Nigrante de klappen heeft gehad. Ze staat enkel bij paarden van mijzelf, kan niemand anders de schuld geven :j . Wild Thing slaat niet zomaar. Rosa mijn bijna 3 jarige heb ik nog nooit zien uithalen. Odilia was altijd onderdanig, maar die veranderd toch best wel. Heb haar een keer even ruzie zien hebben met Nigrante, dus ik verdenk haar. Om alles apart te zetten ben ik ook niet zo van. Als Nigrante echt weer goed is, gaat ze toch terug dat groepje in

Corinadrenth. Leuk hoor. Gaat nu echt weer beginnen :):)

Kimwilliam. Oeps dat is altijd schrikken

Kabayo. Wat fijn dat silver weer los is gemaakt. Er zijn toch veel behandelaars die een drachtige merrie niet willen doen. Loop ik nu met Nigrante tegen aan. Doet de osteopaat wel alles meepakken ondanks dat ze drachtig is?

Wild Thing 307 dagen. Helaas weer alles blub -O-
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 04:26

Ik zal het in de gaten houden. De uier is hetzelfde gebleven. Gelukkig nog niet voller. Ik kijk er nu elke keer onder.
Mijn osteopaat wilde in de laatste 3 maanden van de dracht niet behandelen. Scheen niet goed te zijn. Daarvoor kon nog wel.
Wild thing heeft een mooi punt buikje. Hopelijk laat ze jou niet al te lang wachten als ze straks veilig is!

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:39

Kabayo Jaaa lente! Nu kan Zilver lekker soepel de laatste maanden in *\o/*

Kimwilliam pfff dan schrik je je ook kapot jeetje! Is het helemaal goed afgelopen?

AM_Horses Wild Thing heeft zeker een flinke buik. Ik ben erg benieuwd. Echt leuk <3
Ik had daar ook wat over gelezen dat er zoveel ellende is geweest voor Wild Thing, dan knijp je ‘m wel een behoorlijk wanneer ze in de buurt komt denk ik?

Gelukkig dat het stabiel is gebleven Kiko. Komt vast goed :o

Isa_Sofie Spannend hoor :j

Eergisteravond krijg ik ook bijna een hartverzakking. Toen ik Silhouette binnenzette begon ze naar haar buik te schoppen en wilde gaan liggen. Ik heb haar mee naar de binnenbak genomen en daar ging ze rollen. Daarna was het over. Ik heb haar Colosan gegeven en ik ben pas weggegaan toen ik mest zag. In december stond ze ook in Wolvega in verband met Koliek. Uiteindelijk dacht de arts dat haar koliek veroorzaakt werd door een meer gevoelige spijsvertering in verband met de dracht.
Misschien was het eergisteravond het veulen? Haar symptomen duurden maar 10 seconden namelijk. Ik hoop het. Het maakt me wel bang.
Laatst bijgewerkt door Phileine83 op 08-02-24 11:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:01

Mooie buiken allemaal!

Wanneer gaan jullie merries onder de camera / kraamstal?

Fijn dat zilver weer lekker soepel is!

Fijn AM dat je merrie nu beter gaat, hopen op een mooi gezond laatste veulentje voor haar. Zeker gegund

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:23

wauw wild Thing, wat heb je toch een lekkere buik.

Kiko: hier wilt ook de hoefsmid niet meer komen na april ( juni uitgerekend ) dan is het bekken te zacht en is bekappen niet goed ervoor, ook de 2 maanden erna liever niet. heeft je osteopaat nog toelichting gegeven waarom niet ?

Phileine83: ze stond even te trekken met een been, ben gelijk gaan lopen op het harden maar na 3 min was mevrouw weer oververhit en liep te piafferen en te springen naast me en de dagen erna niks gezien aan dr gelukkig.

Janinevv: die van mij staat al in de box waar ze moet veulenen sinds eind september. eind deze maand bestel ik alle spullen voor de camera en gaat ook de camera aan. zo kan ik haar normale gedrag leren en bestuderen zodat als het zover is dat ik hopelijk de kleinste signalen al kan opvangen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:46

Kimwilliam huh niet meer bekappen? Nog nooit van gehoord. Als mijne moet doe ik die gewoon :=
Haha paarden gedragen zich altijd alsof ze zelf de dierenarts betalen :+

Janine Zilver staat het jaar rond in de stal waarin ze bevalt. Moet alleen die ellendige camera weer aan de praat zien te krijgen _-:(

Philine we doen samen de lente dans haha!
Oh nee wat schrikken! Klinkt als koliek inderdaad. Fijn dat het na de Colosan wel opknapte! Pfff. Hoe gaat het nu?

Kiko uier mag nu best veranderen hoor. Ze is immers al bijna veilig. Is volledig normaal en hormonaal :j

Amhorses begrijpelijk hoor dat je niet wil scheiden. Een ongeluk kan altijd gebeuren. Die hoeven zijn hard :=
Klopt inderdaad. Ze heeft alles meegepakt. Ik ga altijd naar de kliniek. Daar worden ze eerst beoordeeld zowel op het harde als zachte en aan de hand daarvan behandeld. Erg tevreden. Ze wordt rechtgezet en dryneedling
Wild thing is lekker dik haha! En ja... weer blubs -O-

Nieky1993 volgens mij was die van tinniee gister ook veilig, of was dat vandaag? :+

Isa_sofie wat leuk dat je zoveel met haar hebt bereikt! En nu lekker een veulentje! Leuk zeg. Goed resultaat ook op de keuring. Hoe groot is ze? Wil je haar tussen de paarden gaan starten?
Zilver wil ik denk ik eerst nog 2 veulens mee fokken (dit jaar Martinus en volgend jaar een ander kleurtje) dan wil ik eigenlijk even een of misschien zelfs 2 jaar (moet even zien, ik en plannen... haha) leeg laten voor de sport. Wij zijn nu M1 en wil gewoon eerst weer goed les hebben. Ze kan het wel, maar ik moet even hulp hebben haha. Blijft een fries die graag hangt en ook de grond induikt ipv omhoog gaat.
Wbt de keuring is een lang verhaal. Zilver kreeg in 2019 haar eerste veulen. Haar vitaminen en mineralen waren veel te laag. Met name de zink. Dit hebben we ook laten testen door een bloedonderzoek. Helaas heeft ze door haar tekorten een enorme witte plek in haar hoef gekregen. Ze is hier dus NIET mee geboren. Maar op 4 jarige leeftijd gekregen. Dit hebben hoefsmid (die haar al 3 jaar bekapt/beslagen heeft) en de dierenarts (die haar ook 3 jaar in behandeling had) bevestigd.
Toen is ze naar de keuring gegaan waar ik nadrukkelijk heb gezegt niet de hoeven zwart te spuiten. Dit is iets gebruikelijks wat met elke fries gebeurd op de keuring. Danwel veulens, merries, ruinen, hengsten en dekhengsten lopen in de baan met gespoten hoeven. Alleen ik wist van het wit en de mensen om mij heen ook. Daarnaast wou ik niks camoufleren. Gewoon eerlijk keuren. Iemand is het vergeten door te geven denk ik (ze stond elders in training) waardoor ze dus wel met zwarte hoeven in de baan kwam. Hier helaas veel gedonder om gehad wat ik niet wou... Simpelweg gezegt, ze kan en mag nu niet naar de keuring.
Wel!! maakt ze enorme ontwikkelingen en ze wordt zeer goed aangevuld met de mineralen en vitaminen en de hoef wordt wonder boven wonder weer zwart!! Ik hoop oprecht, en de hoefsmid denkt dat de kans zeer reëel is, dat we over 2 jaar wel met een zwarte!! hoef (die dan ook ongespoten gaat worden!) weer in de baan kan. Ik hoop het ontzettend. Want ik vind haar nogsteeds sterwaardig. Inmiddels heeft ze wel haar sport predikaat (ZZ enkelspan) en een zeer hoge IBOP score (AAA predikaat, hoger kan niet). Dus dat is zeer positief. Dus ja, keuring wil ik wel, maar mag (nog) niet
Afbeelding
Spannend bij jou! Heb je ook uier foto's? Kan snappen dat het nu wat oncomfortabel begint te worden.

Loniejj duurt lang he :oo Wij nu op dag 240, duurt ook nog lang genoeg voor m'n gevoel...

Corinadrenth leuk de eerste gastmerrie! Begint los te gaan :D

Hier gaf de reden van de osteopaat wbt behandelen de eerste en laatste 3 maanden van de dracht puur "als" het mis kan gaan is het niet hun schuld. Het is verder nooit wetenschappelijk bewezen dat fysio of osteopaat slecht is. Danwel verdoving van een tandarts bezoek oid.

Zilver gister heerlijk in de zon {:}
Ze heeft appeltjes :D
Afbeelding
Afbeelding