[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:27

Vulina schreef:
Waarom heb je met ivermectine ontwormt Murosch? Ik zou de moxidectine gebruiken als ik jou was. Zeker met diarree.

Ja dat is helemaal waar. Ik had de kuurtjes gekocht toen Helga nog bij de hengst liep en heb hem haar meteen bij terugkomst gegeven. Toen wist ik nog niet van de diarree. Dat is nu 8 dagen geleden. Ik heb nog wel een equest liggen, dus die zou ze kunnen krijgen, maar daar moet ik dan nog wel even mee wachten nu denk ik.

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:52

2e premie en stamboekopname en de opmerking dat ik met haar de sport in moet :P.
Nu eerst een veulen haha

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:05

Mooi pony's Ceasar. Inderdaad vroege veulens, kunnen ze bij jou wel al op het land dan? Bij mij komt het veulen ook al in maart.

Silly, leuk gefeliciteerd! Geven ze geen predicaten bij de NRPS?

AnniekSlijk, ik zou ook voor de zekerheid laten scannen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:11

AnniekSlijk schreef:
Caesar, ze is met 18 dagen drachtig gescand. Stel dat ze verworpen heeft of gaat verwerpen dan kan ik nu toch nog niks? Dus het zou dan alleen voor m'n eigen gevoel zijn? Insemineren heeft nu waarschijnlijk toch geen zin, haar naar de hengst brengen gaat sowieso niet lukken deze week, heb t best druk. Ik heb mijn berichten van het dikken buiken topic van 2015 terug gelezen en daar schreef ik ook wel eens dat ze stond te blitzen en te plassen. Wel later, met 50 dagen ofzo.

Hmmm... ik snap je onrust. Ik heb er een die nu ook loopt te piepen en springen op de ander. Voor het eerst, hengstigheid gedrag. Ik heb haar nog een keer extra laten scannen en nog mooi drachtig. Dan zou ik gewoon als je tijd hebt gaan om te scannen. Als je nu te druk bent, dan zou ik dat gewoon later doen. Je kunt er nu inderdaad niets meer aan te doen...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:25

Liaan, alleen bij een 1e premie

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:15

ik zou haar toch niet echt vroeger scannen anniekslijk, zeker als het eigenlijk niet echt uitkomst, ze zal vast nog drachtig zijn, sommige merrie's gaan zelfs zelf aan het dekken als ze drachtig zijn.

murosch herken ik wel een beetje, elsa is ook altijd wat slapper als ze drachtig is, allez ik denk toch dat het van dat komt want heb ze eigenlijk nog niet echt leeg gekend :')

staartschuren ook al iets zo herkenbaar, lijkt of de vulva jeukt en natuurlijk zal dit wel wat verandering geven met uitzetten en zo

silly gefeli, ken er eigenlijk niks van :o

maar had van het stamboek ook een uitnodiging gekregen voor keuring al zeiden ze er zelf bij dat merrie's niet verplicht waren, waarom doen jullie dit? heeft dit een meerwaarde maar de mijne zijn niet voor de verkoop, misschien volgend jaar want met drachtige merrie's kom ik niet onder andere paarden.

oh ja nog vergeten, welkom ceasar
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 13-07-16 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:39

Ceasar welkom weer! Wat heb je toch een gave paardjes! Vooral de bruine geweldig ding!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:56

Ah dank je wel DL en de rest!! Ben ook heel blij met mijn kudde. Hoop dat ze me mooie veulentjes gaan geven!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:31

Welkom Ceasar let je mooie kudde. Ik verwacht er eentje begin maart. Zal veell warme choco drinken worden.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:26

Silly1972, leuk en dan weet je dus wat je volgend jaar te doen staat! Hoe oud is ze nu?

Ik ga vandaag eens kijken bij de CK bij ons in het dorp, altijd interessant en leerzaam!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:34

Knolselder schreef:
Welkom Ceasar let je mooie kudde. Ik verwacht er eentje begin maart. Zal veell warme choco drinken worden.

Ik sluit me bij je aan :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:18

celine14 schreef:
Silly1972, leuk en dan weet je dus wat je volgend jaar te doen staat! Hoe oud is ze nu?

Ik ga vandaag eens kijken bij de CK bij ons in het dorp, altijd interessant en leerzaam!

Ja precies, nu nog even goed door trainen, betere voorbrenger inhuren en hopen dat ze een mooi veulen krijgt haha
De sport in zal niet gaan, die paar maanden dat ze nog kan lopen ga ik geen startkaart voor aanvragen.
Ze is net afgelopen vrijdag 4 geworden.

Predicaat ster krijgt ze alelen bij een 1e premie en als ze dan doorgaat naar de nationale keuring.

Fotsy, ik ben er niet zo heel erg bekend mee hoor, maar weet in iedergeval dat zij en haar nakomelingen meer waard worden bij meer predicaten.
Maar is ook gewoon leuk om feedback te krijgen en te weten wat de goede en slechte punten zijn

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:24

Blijkbaar is het dit jaar een laat seizoen. Gisteren was de DA er en ze zei dat ze nog heel veel werk had met insemineren. Het zal wel aan die natte en koude lente liggen.

Ganseblumchen alias Floor was aan het knipperen. Ik hem dan toch maar DA gevraagd om te scannen. Ze zit op 35 dagen. DA zei dat ze normaal scant op 6 weken. Ze vond vruchtje dus kleiner als normaal en ik heb hartje niet kunnen zien kloppen. Ik ben er nog niet gerust in ...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:47

Dus nu over een week opnieuw scannen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:53

Wauw knolselder wat een hengst <3

Ester28 gezellig , 4 drachtige merries :)

Murosch gelukkig gaat het de goede kant op met Helga!

Silly1972 leuk compliment van de jury! Op naar de dressuur/spring banen!

Gblover hoop dat ze goed drachtig voor jou is met een mooi kloppend hartje!

Ik scan denk ik ook met 3 maanden
Vervelend zeg al die hengstig tonende merries terwijl ze drachtig (horen) te zijn!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:07

Goed nieuws, Dani is nog steeds (57 dagen)drachtig en we hebben een 2e drachtige merrie *\o/* *\o/*

Nu nog kijken of Joy drachtig wilt worden, maandag word ze ingespoten met Chrorulon. Wel zal ze door ons eigen hengst gedekt worden om te kijken of het toch zou lukken, we hopen van wel. Gisteren werd ze gescand om te kijken hoe groot haar ei was gezien ze nu al begint hengstig te worden, mijn DA had totaal geen probleem om te scannen waar ik blij om ben!

Ondanks dat Dani nog drachtig is moet ze nog langer binnen staan en moest ze in nog kleinere stal zodat ze niet veel kan bewegen gezien haar hechtingen gesprongen zijn ondanks de beperkte bewegingsvrijheid die ze had in stal. DA is dus eergisteren en gisteren opnieuw moeten komen en komt maandag opnieuw. Haar wonde is ook nog eens gaan ontsteken en afdekken gaat helemaal niets gezien het een slechte plek is waar veel beweging is.

Dit zijn dus met tot nu toe 2 combi's:
Afbeelding

Afbeelding

2e combi heeft vorig jaar ook met elkaar gedatet met dit als resultaat <3
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:32

Ivy_Power, gefeliciteerd met de dracht van je merrie!

Welkom, Daphne! :)

Gefeliciteerd, Kabayo!!

celine14 schreef:
Wina was vandaag heel knuffelig en kriebelig, morgen (als alles goed is) een maand drachtig. Zou het ermee te maken kunnen hebben of had ze gewoon toevallig overal jeuk?

dat kan heel goed met de dracht te maken hebben! Daisy was ook altijd veel knuffeliger als ze drachtig was.

Welkom, Igniss :)
Ik hoop voor je dat ze drachtig is. Leuke combi!

Wat een grappige foto, Hinte! :D

Kluisteren zou ik ook nooit doen. Als de merrie niet wil, zal ze daar wel een reden voor hebben. Als je haar dan dwingt, wordt het in mijn ogen een soort verkrachting. Nee hoor, als ze niet wil, dan niet.

Nou, Jarmo, dat blijft dus nog wel even spannend.. Hopelijk lukt het dit keer!

Wat een leuk ding, Knolselder!

Gezellig dat je er ook bent, Caesar! :)
Lekker vroeg volgend jaar :brr:
Cool dat al je merries een baby krijgen van dezelfde papa!

Memere, fijn dat Dani nog drachtig is! *\o/*
En wat een prachtig hengstje! <3

Fiore is vandaag 56 dagen drachtig (aankomende donderdag 2 maanden) en we zijn haar langzaamaan zadelmak aan het maken.
Afgelopen dinsdag heb ik voor de tweede keer gehangen en hebben we Fi een paar stapjes laten zetten terwijl ik op haar hing:
Afbeelding

En vandaag kreeg ze voor het eerst een zadel op haar rug:
Afbeelding
Ze was tijdens het lopen wel veel aan het jeuken met haar tanden rond de singel. Er waren ook veel dazen, maar ik heb het idee dat ze het zadel ook maar gek vond :+
Verder vond ze het prima :) We hebben haar ook weer opgemeten:
3 jaar en 3 maanden en 1.46m.
Vader 1.54m, moeder 1.38m.
Volle broer op een leeftijd van 3 jaar en 4 maanden 1.51m.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:40

Cynthia, mijn buurman fokt shets, zeer bewust. Één merrie schopt de hengst écht het licht uit de ogen. Even kluisteren en klaar is kees. Ik ben er ook redelijk op tegen, maar er zijn uitzonderingen...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:50

Gblover ja het gaat niet echt van een leien dakje

Memere gefeliciteerd
Hopelijk wonde ook vlug genezen en je derde merrie dan ook drachtig

Cynthia wat leuke foto's en mooie maat vind ik dat en jongens worden denk ik gemiddeld groter.
Wat goed dat ze het zo rustig opneemt om ze zadelmak te maken.
Zou bij Flo niet pakken amai die is zo schrikkig weer, niet normaal zeg, het is er echt over met momenten, zenuwpees
Hier verschoot ze zelfs van de klik 8)7 pfff hormonen

Afbeelding

Ogen spuwen vuur zeg

Buikje groeit ook goed door vind ik, al zal het gras er ook wel voor iets tussen zitten maar twee jaar geleden had dit ook al snel, buikspieren zijn duidelijk niet meer getraind :o
En Elsa krijg ik ook meer en meer het gevoel dat het goed zit, ze ging daarnet haar eigen hengstenveulen wat meppen verkopen omdat hij ging ruiken vanachter. :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:57

Hahahaha, die kop van Flo _O- Het is wel heel erg met haar gesteld he?

Vulina, dat is ook zo, uitzonderingen zijn er altijd :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 20:09

:j ja het is echt erg en die loopt hier ook meer als een gek rond dan wat anders, en weten dat zij normaal in de top 10 staat van de luiste paarden ooit :')

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:45

Gefeliciteerd memere! Fijn dat Dani nog drachtig is.

Daar zit een pittig koppie op zo te zien!

Vandaag mijn merrie geschouwd en ze had geen interesse. Morgen een afspraak maken om haar donderdag te scannen! :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:20

Memere, ik hoop voor haar echt dat de wond zo snel mogelijk dicht is, kan ze lekker naar buiten.

Spannend MDJ

Nou mijn merrie verre van druk, die is de relaxedheid zelve.

Hoe ver is die van jou nu Fotsy?
Ik vind die van mij ook al een flinke buik krijgen nl.
Oke de stalhouder voert flink ruwvoer, maar toch.

Vandaag trouwens 100 dagen drachtig :D!

En woensdag de laatste scan.

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:27

100 dagen alweer.. Gaat toch best hard zo :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:30

100 dagen? jeetje gaat eigenlijk best hard als je het zo zegt :=
(terwijl het nog heeeeeeel lang duurt)
ALS Jupi nog drachtig is, zit ze vandaag op dag 66 :') duurt nog wel even haha.