[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

C2012

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:24

Mick is zo leuk mopjemop!

Pretty misschien mini-olifantjes fokken? Nooit teleurstelling op een slurfje. :D
Knappe veulens met of zonder slurf in ieder geval!

KBK spannend met Kim!

Eindelijk eens kunnen filmen <3 Meestal stopt ze als ik film :o
https://www.facebook.com/permalink.php? ... tif_t=like

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:32

Fotsy, ik heb heel veel geprobeerd! Uiteindelijk bleek alleen pulp en lucerne wat te helpen. Maar na emmers pulp elke dag, en een veulen die duidelijk gezond was, vond ik het toch hoogtijd om ze te scheiden. Dus ik blijf bij mijn punt; "even" anders voeren en klaar , dat vind ik wel heel makkelijk gezegd. Het verschilt per merrie en veulen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:44

Gaat alles goed met onze Belgische dikke buiken?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:55

Hier is het leger actief. Vliegtuigen, tanks etc komen langs. En dat is de legerbasis in limburg alleen al maar :s

Internet in een grote straal ligt uit daar net als vaste telefoon. Mijn papa en grootouders wonen op 5 minuten van de luchthaven... pff bah.

Zondag naar de beker geweest en daar was amper controle. Doet je toch echt extreem schrikken...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:56

Stel me net dezelfde vraag := hier zitten we nog ver van Brussel maar we zijn allemaal aangedaan.
Crines alles ok, jij moest naar Brussel vandaag, naar rechtbank toch?
Wordt een zwarte dag ;(

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:57

Hier is het voorlopig rustig. Het is wel enorm schrikken, er is altijd wel iemand die je kent op Zaventem...

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:02

Pff schrik me echt rot. Ik werk bij DHL in roosendaal en onze pakketten komen van zaventem en gaan daar naar toe.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:04

Jeetje heftig zeg, voel me niet bepaald veilig. Hele dag op school in Den Haag, is de koningin hier ook nog even op bezoek. Wel heel veel beveiliging daarom maarja... Dacht indd ook gelijk aan Crines, die de hele dag naar brussel ging..

Edit:
Angelpam, kom je zelf ook uit Roosendaal? Ik woon in Wouw!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:11

Tinnie ik geloof daar ook wel in,in die volle maan. Ik dacht dan ook serieus even dat Nikita ging wachten tot woensdag maar gelukkig niet. :D Hup Crome!

Crines dat kan snel gaan voor Sierra!
Slappe banden,sjah...bij shetlanders is dat relatief,noch van Karin noch van Nikita kon de staart recht omhoog,laat staan op hun rug. Shetlanders en kontspieren. :')

Mopjemop schattig! <3 Zo is dat hier,binnen de minuut liggen die veulens plat wanneer ze op stal komen. Dan vind ik het wel fijn dat ze 's nachts op stal gaan,kunnen ze toch extra uitrusten.

TtheOs welkom een streekgenootje! Ik denk eigenlijk zelf dat opvoelen laat in de dracht niet zo een kwaad kan.

Pandakaas oh ja bijzonder irritant als je dan een bijleespost maakt en ineens alles weg is. :P

CL ook ik ben hier heerlijk aan het slapen de laatste 2 nachten. 8-)

Kiki vervelend dat gedoe met die wifi,wij weten er alles van,vorig jaar ook echt gevloekt op dat ding!
Die uier wordt al groter ja! Ik denk dat zij overigens netjes een bomvol uier zal krijgen.

Haha Fotsy als het een troost is,Ti Amo zag ik bijna nooit bewegen in de buik,maar eens eruit..nouja het is een pittig ding. :+

Dankje Elmars Floor! Poppetjes is het juiste woord ja. En dat ze met twee of meer zijn is inderdaad heel fijn. Nouja,als ze alleen zijn,weten ze van niet anders natuurlijk. Dan zoeken ze wel iemand om te gaan lastig vallen hoor. :D
Pittig met de schapen! Hier zijn we nu even uitgelammerd tot begin de zomer. Gelukkig is dat mijn schoonvader zijn taak nu,toen hij nog niet op pensioen was en in shifts werkte,gebeurde het wel eens dat mijn arm in een schaap moest verdwijnen. :')

Dankje Linda. Het heeft iets hé. Altijd leuk zo iets "extra".
Star voelt zich weer helemaal thuis bij haar oude plekje zo te zien!

Daar is Woogy weer met haar mensenlarves.. :+

Venthe druk druk :(:) Als ze het te lastig krijgt kun je het bij stapritjes houden? Ik reed mijn warmbloed door tot 10 maanden dracht maar op het laatste gingen we veel wandelen,dat vond ze fijn.

Van dat zogen...tuurlijk is het een kwestie van goed bijvoeren,maar ik voer hier héééél wat bij als het nodig is en toch zie je diezelfde types toch steeds weer inboeten. Soms mag je gewoon ook méér eten leggen,als ze genoeg hebben,stoppen ze toch met eten en blijft het liggen.

Ceasar rij je dan zelf in of een jongere? Hoe gaat het met je ballonbuikmerrie? :D

Mini-olifantjes. :') Een gat in de markt! Slurfjes gegarandeerd en zonder is het maar link. :')

Zaventem....hier ook geschrokken. Wij wonen er gelukkig een eind af, maar wie moet niet eens daar zijn hé? Zo erg.
Ik vraag me af in welke wereld mijn zoontje moet opgroeien,hij is zo lief en gevoelig en te goed voor de wereld,maar gaan die het wel redden daar? 't Houdt je toch bezig. ;(

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:20

Idd pretty, dat is ook mijn grootste zorg.. In wat voor een wereld moet mijn dochter opgroeien? :/

Crines hopelijk alles oké, Brussel staat op z'n kop nu.

Hier reden net ook legervoertuigen voorbij, toch allemaal maar vies, wij wonen op 500 meter van een van de grootste potentiële terroristische doelwitten in belgie...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:22

Bah zeg Tinnie...
Ik deel je zorgen.
Crines...hoop dat alles goed met je is!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:29

Ja bbrrrrr eng wat er nu allemaal in België gebeurt. Niet alleen op de luchthaven maar ook al gedonder in de metro.
Maar naar mijn een idee een vergelding omdat ze die verdachte van Parijs hebben opgepakt een paar dagen terug.

Betreft het afspenen denk ik er nu over om het veulen er tot minimaal 6 maanden bij te houden, mits Bo het trekt. Voordeel is wel dat ze straks lekker weer de weide op kunnen.
Wel leuk om iedereens ervaring erover te lezen. Altijd weer leerzaam.

Caesar, hopelijk lukt het bij jullie!
Al 3 gedekt, gaat goed!

Crines, hopelijk alles oke!!!!!

Hier vanmorgen een Bo die niet d'r eigen was. Bijna alles stond buiten lekker hooi te eten, maar Bo nam een hapje en ging weer afgezonderd alleen staan. Ruintje uit de paddock naast haar zocht haar steeds op over de draden. Normaal mag die nog wel eens klieren (speels dier) maar deed oh zo lief.
Banden weer slapper, staart kan bijna op haar billen, maar nog geen afdakje.
Uier vanmorgen:
Afbeelding
Haar niet blije hoofdje :(:)
Afbeelding

Voor degene die hun paard onder een deken hebben staan, hoe doen jullie dat?
Met de nacht heb ik hem nu op stal af, maar voor buiten vind ik het net ff te fris nog.
Maar vind die riem achter haar billen niet zo fijn, deken heeft geen gekruisde riemen tussen haar achterbenen door.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:37

Het ergste vind ik dat er op de match van 2 dagen geleden gewoon amper controle was. Ze hadden daar even goed een aanslag kunnen doen een paar duizend mensen kunnen doden...
Als je kijkt naar de tyfo's van beide ploegen wat er allemaal is binnen geraakt... hoe kan dat met een zogenaamd niveau 3?
Krijg de kriebels als ik er aan denk want had even goed toen kunnen gebeuren maar dan had ik het niet meer geweten...

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:38

zo hey zie alles over Brussel verschijnen op de radio en Facebook ..
op dat alles goed gaat met de Belgische dikke buiken ..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:39

vreselijk wat er zoal gebeurd in de wereld ;(

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:45

pretty schreef:
Ceasar rij je dan zelf in of een jongere? Hoe gaat het met je ballonbuikmerrie? :D

Mijn eerste pony heb ik met mijn toenmalige bijrijdster gedaan. Zij reed mijn paard al en is toen ook op de kleine gegaan. Heel fijn gegaan, maar helaas ben ik verhuisd en kan ik nu niet meer met haar samenwerken.

Nu doe ik de basis zelf, dus longeren, zadeltje erop en iemand erop zetten, maar het echte doorrijden laat ik wel doen. Daar zijn de huidige verzorgers iets te klein voor (7,8 en 10) en vind het met die kleine ponies erg belangrijk dat ze zich gedragen :+

Met Candy gaat het super, dit is de huidige stand van zaken: :+
Afbeelding

Afbeelding

Over Brussel, verschrikkelijk. Ik probeer het naast me neer te leggen, bang worden ligt niet in mijn straatje. Dit zal altijd wel blijven, terrorisme is nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met de mensheid.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:54

Alle Belgjes heel veel sterkte, wat een stress vooral als het zo dichtbij komt.
Gisteren dachten velen zo weer eentje gepakt, vandaag lijkt t alsof gewoon weer een blik gewelddaders opengetrokken is. Verschrikkelijk.
Crines alles goed?
Tinniie pfft echt stressig.
Luna2006 alles oke met je vader en grootouders?

Manda wat een prachtige dochter heb je!

Afspenen doe ik puur op gevoel en situatie. De wat later geboren veulens gaan er meestal wat eerder af dan de vroegen omdat ik t altijd in een keer allen tegelijk doe.
Kaika was al bijna 8 maanden. Ik zag aan Annisse helemaal niks die trok t prima ondanks dat ze wederom drachtig is.
Cantate kan het veel minder goed hebben. Na 5 maand zogen neemt zij ras aan gewicht af. Veel eten werkt gewoon niet.

Kiki Bo kijkt echt alsof ze het goed zat is en veulen vandaag wel mag komen. :')

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:03

Onverwachts krijgen wij er toch een tweede veulentje bij *\o/*

Ik zocht al een poosje een Shetje voor mijn eigen plezier, lekker tutten en zo ... :o
Maar eigenlijk wou ik toch ook graag dat ons tinker veulentje straks lekker met een vriendje kon spelen.

En gisteren toevallig een shetje te koop voor en lage prijs, en drachtig. Veulen word eind april begin mei verwacht :D Als het goed is zal ze eind van de week bij ons komen dus nog even spannend.

Op de foto's staat ze er raar op, als ze eenmaal thuis is zal ik betere foto's maken :D

Afbeelding

Afbeelding

De hengst die haar gedekt heeft

Afbeelding

Dus we krijgen een shetje en ons veulentje zal samen met een leeftijd genootje op groeien *\o/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:04

Vreselijk wat er in België gebeurd nu ;( Wat denken ze ermee te winnen? Het enige wat ze krijgen is nog meer tegenstand. Klinkt misschien heel hard maar ik zeg uitroeien die handel, bah :r

Crines, ik hoop dat alles goed met je is?

Wat betreft afspenen, mijn doel is om het veulen er 6 maanden bij te laten lopen. Maar het zal er allemaal aan liggen hoe Joan het doet.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:16

Ik wacht nog steeds op 1 berichtje en hoop die snel te hebben. Rest is gelulkig veilig maar internet ligt uit

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:37

Internet ligt hier ook uit op het werk, we zitten met de handen in het haar, blijkbaar ook al een notariskantoor in Gent gehoord waar alles plat ligt. Onrustwekkend is dit.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:41

Hoorde net op de radio dat idd het telefoon en internet netwerk eruit ligt in België, deels ook door overbelasting

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:34

Noisy schreef:
Vreselijk wat er in België gebeurd nu ;( Wat denken ze ermee te winnen? Het enige wat ze krijgen is nog meer tegenstand. Klinkt misschien heel hard maar ik zeg uitroeien die handel, bah :r

Zij denken dat ze hiermee in de hemel komen en voor eeuwig worden beloond. Puur een geloofsovertuiging :(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:41

Vulina nog geen baby nieuws?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:42

Noop... Merrie harst lichtjes, verwacht het nog niet vannacht. Maar weer afwachten!