[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melanie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:18

Biancaa schreef:
@tonie, goh wat een mazzel dan dat je erbij was. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als je er niet was geweest Wel een apart gezicht lijkt me, 2 van die lichtgewichten met hun armen in een gat en maar trekken

@ods wat isze prachtigggg dat kleine streepje aan de onderkant echt onwijs apart <Moeders staat er ook al zo trots bij.

@niek hihihi ga jij altijd zo vroeg naar school, lekker stukje fietsen dan Heb je nu de bevalling wel gezien of was je nu ook te laat voor de bevalling (IPV school )

@freialover tja kegelen hoeft niet veel te zeggen, sommige kegelen zelfs meer dan 2 weken Dus netjes afwachten maar

@Mac ohhh je mag nog wel ff, ze is "pas" 329 dagen drachtig hihihi nu maar hopen dta ze niet overtijd gaat lopen.

@Niezzz Spannend hoor, dat zal wel niet meer zo lang duren Hoop dat je iemand kan vinden om te gaan waken, zodat jij even kan gaan rusten.

@Marije Pffff lijkt me echt erg als een paard overtijd loopt, dan heb je volgens mij het idee om de hele dag maar bij haar te blijven omdat als je weggaat je net zal zien, dat zij gaat bevallen...

@melanie20 Ga je haar nu ook over een paar weken laten scannen om te kijken. spannend hoor, veel succes !!!

Nou volgens mij heb ik iedereen gehad, zo niet mijn excuses. Ik ga dalijk weer bijlezen... nu even mijn huis opruimen

we word daar gescant op 18 dagen.....

en wil er hier thuis nog eens laten scannen...
maar wie weet op hoeveel dagen dat dan het beste kan??

tis de eerste keer voor mij en de pony dus allemaal erg spannend!!!

Amandake

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:22

@crazy-funky - Ods - Vrijalover : ze heeft hèèl het jaar bij een hengst gestaan , is half Juni voor het eerst gedekt (4x), niet gescant , heeft geen uierontwikkeling ,wel zèèr dikke buik is hengstig geweest 3 weken geleden en heeft zich volgens de buren laten dekken door onze Ditch

EN TOCH SLUIT IK HET NIET UIT hihi zal straks nog eens foto's maken

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:40

Tonie en Niek, van harte gefeliciteerd!!! Mooie veulens.

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:47

Ben benieuwd, een heel jaar bij een hengst staan is natuurlijk wel erg verdacht! En je hebt natuurlijk altijd rare merries die graag een uitzondering willen zijn. Bijvoorbeeld door hengstig te worden tijdens de dracht Ben benieuwd naar foto's!!

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:54

Met Obelix gaat het echt goed. Beter dan dat ik verwacht had eigenlijk. het is dat je het weet anders zou je serieus denken dat Hinke zijn echte moeder was Ze gaan echt met elkaar om zoals moeder en kind dat horen te doen. Hij gallopeerd ook echt aan haar flanken mee enzo. Alleen drinkt hij niet bij Hinke maar uit de voerbak Vanmorgen was ik vroeg en toen lag hij te slapen maar wel onder Hinek d'r hoofd hoor!

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:40

Marga donderdag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marga vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:44

Flappie heeft dr veulen!!!!!!!!!

Het is een vos hengstje... Met achter 2 witte benen (Tot de hak) En een hele gaave bles!!!
Verder weet ik nix, heb de eigenaresse niet gezien.... Heb wel een foto op mn telefoon, maar die krijg ik niet naar mn mail gestuurd.....

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:47

Gefeliciteerd! wanneer is het geboren?

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:51

Gefeliciteerd Saffier!

Ulwinn, Marga heeft ook een best buikje

Gon is vréselijk nerveus
In de stal kan ze geen 2 sec blijven staan, buiten ook niet (ze loopt zelfs rond te rennen, maf beest) Ze weet met zichzelf geen blijf
Ze heeft vandaag in elk geval haar kilometertjes wel afgelegd

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:08

Weer een berichtje van mij

Nora moet nog 5 dagen. Haar uieres worden echt met de dag voller en ze wordt ook steeds moederlijker. Ze staat dus bij een shetlander in en behandelt het echt als een kind . Vandaag was voor het eerst dat ze geen appel, kuil wou :S...Heel apart... Misschien binnenkort ??

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:27

Spannend Jessy!!! Misschien maakt het veulen wat herrie in de buik?!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:32

Niezzz schreef:
Gefeliciteerd! wanneer is het geboren?

Ik denk vannacht..... Gister middag stond er in elk geval nog nix naast......

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:34

@niezzz: oeh!! HEEL erg spannend!!
@jessje: zal ze nu dan echt ... ??
@c_f: wat een grappige foto van Uk met haar uk. Lijkt net of ze niet bij elkaar horen!
@superfries: agossie ... maar dat ze nog rondhobbelt is al heel wat ... ik blijf voor je duimen.
@Nimber: ach, wat een superpaard, die Hinke! Obelisk heeft maar geluk met een pleegmama als zij.
@Ullwinn: goeiemorruguh wat een buikengeweld! Gigantisch gewoon! Die derde foto !
@saffier: PROFICIAT !!
@chey: dat klinkt ook al veelbelovend

Ik gok dat jessje vanavond/vannacht eindelijk haar veulen mag gaan bewonderen!

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:45

Heb net een berichtje gehad... Veulen is om 24:00 uur geboren. Vader is Quantum (Ik denk een franse hengst)....

Ik vind zn bles echt gaaf!! Jammer dat ik geen foto kan plaatsen....

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:51

@saffier Gefeliciteerddddd snel foto's gaan maken he

@Cheytje, dat is het begin toch, als ze iets niet meer willen eten

@ullwin ohhhh mooi buikje, ik dacht dat Lizzy al een behoorlijke buik had... Maar hoever is ze nu of heb ik daar ergens over heen gelezen?

@Nimber wat fijn dta het zo goed gaat en dat Hinke zo'n lieve pleegmoeder is. Komt dus allemaal in orde als ik het zo lees.

@Amandaké (moest 3keer je naam lezen en volgens mij heb ik hem nog niet goed hihihi) Een jaar bij een hengst, kan me dan haast niet voorstellen dta er niks zit

@superfries tjee wat zielig, wel goed dat ze nog rondhobbelt, al is het nietveel, maar zo gauw ze blijven liggen is het helemaal niet goed. Nu maar hopen dat het nieuwe medicijn aanslaat.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:52

@saffier jaaaaa ons een beetje lekker gaan maken!!! foto foto foto

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:05

We hebben alvast een aangespoelde walvis
Afbeelding

Puntbuikje!
Afbeelding
Afbeelding
Als toekomstige moeder moet je natuurlijk de omgeving afspeuren:
Afbeelding

En wat ze al de hele dag doet: rondwandelen (en af en toe rondrennen )
Afbeelding

Haar buik ziet er helemaal anders uit nu, veel meer naar voor en op een 'puntje'

Mac ik hoop dat je gelijk hebt!!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:20

Saffier, gefeliciteerd!!!

En nog meer merries die het spannend gaan maken zie ik!!

Ben vandaag even bij Cheveyo en Koko geweest. Wat een lekker wollig dingetje is dat! Echt heerlijk! Ben helemaal ondergekwijld door zowel Showgirl als Koko...

Daarna ben ik nog even langs Lisje en Vic geweest, alwaar ik uiteraard ook weer werd afgelebberd. Het gaat nu echt lekker met die 2. Vic word brutaler (Eh Chev, knip jij die telefoonlijn tussen Vic en Koko ff door, want sinds vandaag heeft ie het maaien met zijn voorbenen ontdekt) en Lisje blijft mooi vol...

Heb nog weer een aantal leuke plaatjes kunnen schieten...

Zoals je kunt zien kunnen we nu lekker overal bij, mams staat om zich heen te kijken of te eten
Afbeelding

Hij word ook zelf steeds nieuwsgieriger (en brutaler)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=AJISFRNM

Afbeelding

En al een echte stoere man!
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=INFZGXQF

En mams laat het allemaal maar gelaten toe…
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OLXDVJJO

Tot slot ben ik nog langs het land geweest om ff koeken te voeren en water te pompen, kwam een heerlijk tafereeltje tegen (oh ik wou dat Lisje en Vic al weer thuis waren!) :

http://www.mijnalbum.nl/Foto=ECUN7FQ3

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:39

@wenk : wat een lieverd !!
@jessje : lekker buikje
@biancaa : naam is juist hoor

Hier de beloofde foto's van cartouche

Haar buik op 13/04/2006

Afbeelding

haar tietjes op 13/04/2006

Afbeelding

buik vandaag

Afbeelding

vanachter

Afbeelding

en tietjes vandaag

Afbeelding

Hmm ben zelf benieuwd of daar iets gaat naast staan binnenkort

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:44

Saffier gefeliciteerd!

O ik had weer wat, sinds vorig weekend zijn we begonnen de merrie merriebrok te gaan voeren, eerst een halve kilo per dag en daarna halverwege de week een hele ( een deel sportbrok vervangen natuurlijk, dus 3 kilo op een dag totaal) zie ik vandaag een beetje schimmel op die merriebrok , kan dit heel veel kwaad, ik heb de zak met brokken natuurlijk meteen op de mesthoop gegooid (ik heb nog een andere zak ander merk veel hardere brok) maar ik had er iig nog weinig van gevoerd, dit zal toch geen gevolgen hebben?
En dat wat leukers, ik heb vandaag eerst is een veulenhalster gekocht een leren halstertje echt zo lief, ben er helemaal blij mee

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:48

Sh!t jongens, ben behoorlijk gaar van 2 hele dagen schrijven, morgen de 3e dag... en nu is de merrie weer ontzettend onrustig....

Hoop dat ze het nog eeeeeen dagje even binnen houdt... anders trek ik het morgen niet...

Ods
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:51

Tuurlijk leven we met je mee superfries jij behoord net zo te genieten als wij doen en niet in angst te zitten. We blijven duimen voor je meisje!!

Nimber WAUW!!! Geweldig dat ze het samen zogoed kunnen vinden, dat betuigd wel karakter zeg!! Dat moet je toch wat doen of niet Nimber?

jessje ik dacht dat ook te zien aan de buik... dat het meer naar voren zit.... mmmm toen ik dat zag bij Snap.... was ons veulen er een paar uur later

WenK wat heeft jou Vic schattige kleine oortjes!! Gaaf!

amandakè qua buik zeg ik 'zou kunnen' maar qua uier nee, tenzij je nog een maand moet wachten....?

Ohh Tyrza, hoe kan je dat nou zeggen??? Nog even wachten

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:16

Ik ga zo bijlezen na een drukke dag op de manege. Had nog wat foto's van Symfonie gemaakt. Van Sietske ben ik door alle drukte vergeten 'n uier en buikfoto te maken vandaag

Jaja zien jullie het ook? Symfonie wordt donker aan t koppie te zien

Afbeelding

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:17

Die groeit mooi uit!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:38

@Ods, Tonie, Nathalie, Niek, Crazy_funky, Saffier wie ben ik vergeten?? Gefeliciteerd!!! Zoveel veulens ineens! Leuk

Heb niet meer alles bijgelezen. Te veel (tot 150 tereug gelezen)

@Superfries: Heel veel sterkte met het veulen. Zag dat t wel al iets beter ging, maar ik ga iig nog duimen

Veel dikke buiken gezien ook Die van Jessje mag nu ook wel eens een keertje hoor! Succes met wachten en waken meid en voor de rest die gaat waken ook veel succes!

@Sammie: Ja ik denk ook wel dat ze mooi uitgroeit als ze eenmaal dat vachtje en de kale plekken kwijt is