Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:45

Op het land kunnen ze wel lopen, maar verder niet. Wordt gewoon een lekker poetstbeurt en verder niks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:47

O O als we kegeltjes nu maar niet gaan verwarren met ijspegeltjes met die kou! Haha!

Echt...als t niet gesneeuwd had en niet zo ontzettend koud was, dan hadden er vast al een stuk of 5 veulens meer rondgelopen hier in NL!!! Bah wat haat ik dit weer...

En [naam] is dus nog verkouden ook . Gelukkig heb ik n hele goede, leuke dierenarts. Hij zou vanmiddag bij ons op stal komen en toen ik hem vanochtend belde was ie een klein beetje bezorgd...maar temp. was gisteravond 37,4 dus netjes. En heel erg hoesten of snotteren doet ze gelukkig niet, wie weet kan ik erger voorkomen! Voor de zekerheid gaat ie vanmiddag toch maar even bij [naam] kijken en dan kijken we even hoe we dit gaan behandelen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:49

Oh, das ook niks als ze verkouden zijn! Vooral nu niet hoor!!
Ik hoop dat ze snel weer beter is!

Hier mijn bak, er liggen 2 specie tonnen in en 2 grote pionnen..rara waar zijn ze??
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:54

Zo, dat is ook een aardig pakje sneeuw! Hier lag vanochtend nog maar een "dusting", maar het sneeuwt nu ook aardig door. Paardjes konden dus gelukkig wel naar buiten.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:10

Euh ... hier blijft de sneeuw tot nogtoe helemaal niet liggen. Clown Het sneeuwt wel (of ijsregent beter gezegd) maar zodra de vlokjes op de grond vallen lossen ze op. Cool (maar het vriest wel Verward)
Naja, van mij hoeft ie niet te blijven liggen. Schijnheilig

Hier ook nog steeds geen veulen of tekenen van naderend veulen ...
Nog 10 dagen ...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:15

Pfff wat gaat dit topic hard ik kan het niet meer bij sloffen Lachen

Nog een halve maand en de cam komt op mijn paardje ze is nog steeds behoorlijk dik en ze is vandaag lekker in de sneeuw geweest al vond zij dat niet zo'n succes..

Madam met haar dikke buikje:
Afbeelding

Maar het andere paard vond het GEWELDIG:
Afbeelding

@ jeddah dat is mij een te lastig zoekplaatje Ja Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:33

Haha, die onderste foto: geweldig!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:41

nog steeds niets! Het is wel erg spannend nu! Lachen

Wij hebben hier ook zo'n 30/40 cm sneeuw! Zoveel dat we sneeuwvrij waren! Haha!

Wat heeft odessa al veel uier zeg! Ze gaat echt hard!

Verder staan alle paarden er goed bij zo te zien! Ze groeien echt goed Lachen

Ik hoop dat jullie merries nog even wachten met dit weer..

Die onderste foto is echt super, van die haf in de sneeuw! Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:43

Oef het is nu kwart voor 1 en het heeft hier nog steeds niet gesneeuwd.
Alle zwangere merries die nu uitgerekend zijn mogen wel hier naar toe komen hoor... Clown De weiden zijn groen en de stal is droog en warm! Haha!

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:23

Dit is mijn drachtige Welhs Cob merrie van 4 jaar. Ze moet waarschijnlijk veulenen eind maart. Dus al bijna.

Afbeelding

Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:25

Ik kijk nu naar buiten en zie ook groen gras, Ivanka loopt dus ook lekker buiten. Of misschien staat ze binnen, toen ik er vanochtend was, ging ze naar binnen toen ik klaar was met haar stal uitmesten.
Het "sneeuwt" hier nu wel, sneeuw tussen aanhalingstekens, omdat het net pluisjes lijken die af en toe naar beneden komen dwarrelen Rolleyes
Ik hoorde op de radio dat Piet Paulusma morgen voor in het zuiden zo'n pak sneeuw had... *zucht*

De DA is vandaag nog bij Vank geweest, hij zou eigenlijk afgelopen vrijdag komen, maar hij had het toen te druk. Maar hij vond alles er goed uit zien Lachen. Dus dat was ook weer een hele geruststelling Knipoog !

Hmm.. stel dat er nou morgen wel zo'n pak sneeuw ligt, dan hoef ik misschien ook niet naar school... zou ik ook niet erg vinden, morgen een schooldag van half 9 tot half 6 en dat is echt te láng Clown .
Sh*t, volgens mij heb ik morgen nog presentatie ook... hm, ik zal eens aan mn huiswerk beginnen Clown

Roxy20; zo zo, die ziet er goed uit! Lekkere bolle buik! Rijd je nog veel?

Jeddah; jeetje Bloos!, die bak is echt een zoekplaatje! Snap dat je je paarden niet buitenzet! Is dat nou de kruiwagen die daar vooraan staat?

Die foto van die haf *LOL*, gewéldig!! Haha!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:29

Pride gaat denk ik wachten tot de vorst morgen ('s nachts tot -15!!!!) weg is en dan zal ze wel werpen. Toch? Koe

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:38

-15????! Bloos!
paasei zeg... misschien toch nog maar de dikke deken bij Ivanka opgooien! Alhoewel.. ik heb niet echt het idee dat ze het koud heeft met de dekens die ze nu opheeft. Hm, ik kijk nog wel wat ik doe Clown

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:02

Hier ligt bijna geen sneeuw, tenminste als ik die foto's zo zie is het hier echt heel weinig! Misschien 5 cm? Paardje staat lekker op stal met uitloopje (van steen dus gelukkig geen blubbertoestanden).
Ga d'r zo maar water brengen, daar ligt wel een hele dikke laag ijs op. Ik was juist zo blij met deze winter, dat ik maar heel weinig had hoeven ijshakken enzo, en dan begint het in maart nog! Boos!
Ik hoop dat alle merries de veulens nog even binnenhouden, wel spannend zeg, ongeveer drie keer per dag kijk ik hier of de veulens al geboren zijn, maar ik hoop ook dat ze wachten tot na die strenge vorst!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:07

Leuk Roxy20 een welsh cob Lachen
Wat is haar afstamming en door wie is ze gedekt?
Ik heb 2 welsh cob merries drachtig en heb er nog een aantal lopen.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 17:12

Ik ben van plan om zeker vanaf 300 dagen, regelmatig te temperaturen. Vanochtend heb ik al een keertje proef gedraaid. Toen had ze 37.8. Welke temperatuur is ongeveer normaal voor een paard?

Haar uier is nu voor het eerst merkbaar minder na al dat rennen. Ook zijn haar benen mooi 'opgedroogd' na pakweg 6 uur in de sneeuw lopen OK dan! Is de sneeuw toch nog ergens goed voor!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:30

wat een heerlijke foto van die Haflinger in de sneeuw!

Rigaud is ondertussen haar schijnbewegingen aan het oefenen: afgelopen week had ze wat uier gekregen, gisteren was het bijna helemaal weg. Ook wilde ze vanochtend eigenlijk niet naar buiten, terwijl ze normaal altijd vrolijk mee gaat. Ze denkt vast dat ze niet vroeg genoeg kan beginnen met onvoorspelbare dingen Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:35

Ah! De Haf in het sneeuw is echt heel erg leuk!!
Ik heb ze hier toch ook maar een paar uurtjes buiten gezet, ik heb ze wel laten beloven om voorzichtig te doen, en dat doen ze ook braaf!

Odess, normaal is rond de 37,5, maar elk paard zal zijn eigen gemiddelde hebben, net als mensen dat hebben, ik heb normaal bijvoorbeeld 36,2, ben een koudbloed Knipoog .
Als je het een week elke dag doet zal je wel een goed idee krijgen van wat haar normale temp is.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:50

Het is hier vandaag niks vergeleken bij de alpen. Er licht hier 40 cm sneeuw. De paarden zakken tot hun knieen zowat weg. De pony's staan tot hun sprong in de sneeuw. We hebben ook hier in Spierdijk lawine gevaar!!! De sneeuw komt nu naar beneden en dan heb je dit als resultaat Haha!

Afbeelding

Van de pony's zijn de volgende sfeer (ploeg) foto's gemaakt Bloos

Afbeelding
Afbeelding

Famosa heb ik even los gelaten in de bak. Het was bokken en debiel doen. Ik vond het een beetje gevaarlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de verandering, HET SNEEUWT NOG STEEDS!!!! Boos!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:57

Het is bij jou al net zo erg als hier Phiabink!
Afbeelding

En ook hier is het de hele dag nog not droog geweest!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 18:07

Thanks, daar kom ik dan gauw genoeg achter. Ik dacht dat paarden net iets kouder waren dan mensen, maar hoe ik daar nu weer aan kom dan? Haha!

Ik lees trouwens dat het na zondag beter weer wordt... Baby Boom! Haha! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Ook hier sneeuwt het nog steeds, er ligt inmiddels meer dan 50 cm!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:35

Let is snow, let is snow, let is snow Gestoord . Kerst is al geweest, dus het mag weer ophouden. Ben het nu al zat. Vannacht gaat het vriezen, dus hopelijk morgen sneeuw/ijsvrij. Dit is geen doen. Dan heb ik namelijk ook geen mondeling duits Go jij! Go jij!

Kwam net thuis, is mijn vriend bij mij thuis (woont nog gewoon bij z'n ouders) zegt hij: "Ik dacht, kom laat ik naar Eer gaan, heb wel zin in een sneeuwgevecht". Nagoed...wij sneeuwgevecht gedaan. En zit nu op te warmen (het enige leuke aan sneeuw...tis wel romantisch Haha! )
Kreeg van hem ook nog een veulenhalstertje omdat Lady morgen 8 maanden is...is hij niet lief Lovers

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 18:44

O, wat lief van hem Lachen Ik heb het halster gewoon zelf moeten kopen Clown Haha!

Sneeuw heeft ook positieve effecten hoor! Het is bijvoorbeeld goed voor de benen van je paard enzo Ja Always look on the bright side of life!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:04

Goed nieuws!

Biebje is niet of helemaal niet erg verkouden! Pling Hij dacht er eerder aan, omdat ze echt zo ontzettend buitengewoon dik is (hij vind haar echt heel erg dik!!!) er gewoon minder plek is voor haar longen, doordat het middenrif helemaal naar voren wordt geduwd. Het kan zijn dat ze daardoor zwaarder ademt (hij hoorde eigenlijk alleen iets bij t inademen). Verder, mocht t wel een koudje zijn, dan was t niet ernstig en omdat ze al zo dicht op de datum zit wil hij ook geen Ventipulmin geven (Wilde ik sowieso nu niet om dezelfde reden Knipoog ).
ze heeft nu een zweetdeken onder haar regendeken, daardoor heeft ze t net iets warmer en gaat t wellicht snel over.

Enne, net uur gewandeld in de sneeuw, uiteraard mét hoevenkrabber! Haha! Madam vond t erg lekker en liep lekker te stappen. Sneeuw was niet erg Cool .

bij terug komst uiers bekeken, paar foto's gemaakt, enne.... Bloos! kleine witte dingetjes op de spenen... Bloos! . Piepklein, en vast nog niet de aanzet tot echte kegeltjes, maarehh...t zat er mooi wel!

@ Jeddah: En hoe is t met Sim? Gaat t komen??? Hyper!

@Mac: Peps vind het zeker nog te koud Tong uitsteken...?

@ Elady: da's lief zeg, mijn vriend loopt alleen maar te zeuren van: Nee he, niet nog zo'n stomme knol erbij... Boos! . Heb ook alles zelf moeten kopen.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:09

Wauw Elady, wat lief dat ie dat voor jou koopt!
Ik heb dat mooi zelf moeten kopen, mijn man denk er nog niet aan... Slapen

@Odess: Odessa's melkfabriek is duidelijk goed in gang geschoten!! Knipoog

BRRRRR, die foto van die haf in de sneeuw, geef mij tijdens deze dagen maar een heet stomend bad Clown