Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Pff, warm weer en m'n merrie staat weer wat hengstig te doen. Deed ze de vorige keer ook, maar kan er toch wel wat nerveus van worden.
Vorige keer zei een veearts dat merries die met ruinen/hengsten leven het vaker doen. Geloof qua ontwikkeling en groei ook wel dat ze drachtig is en ga nu (nog) niet checken.
imani_abby schreef:Bedankt iedereen voor de berichtjes! Gelukkig is alles stabiel en ben ik sinds vandaag terug thuis maar wel met platte rust, en wekelijkse controles. Baby doet het gelukkig wel helemaal goed, helaas hebben ze geen oorzaak gevonden waarom mijn lichaam al in arbeid ging… voor mijn gemoedsrust is het ook wel beter dat ik thuis ben zeker met de merrie’s. Gelukkig is mijn vriend er wel die ook wel al een paar bevallingen bij de pony’s heeft gedaan en de DA is ook op de hoogte. Dus zij kan hier ook binnen de 10 min staan. Verder veranderd er niets aan de pony’s hun uier, terwijl ze vorig jaar wel beide te vroeg waren bevallen. Afwachten dus…
1 voordeel, ik heb veel tijd om dit topic te volgen nu
Nicky1963 schreef:imani_abby schreef:Bedankt iedereen voor de berichtjes! Gelukkig is alles stabiel en ben ik sinds vandaag terug thuis maar wel met platte rust, en wekelijkse controles. Baby doet het gelukkig wel helemaal goed, helaas hebben ze geen oorzaak gevonden waarom mijn lichaam al in arbeid ging… voor mijn gemoedsrust is het ook wel beter dat ik thuis ben zeker met de merrie’s. Gelukkig is mijn vriend er wel die ook wel al een paar bevallingen bij de pony’s heeft gedaan en de DA is ook op de hoogte. Dus zij kan hier ook binnen de 10 min staan. Verder veranderd er niets aan de pony’s hun uier, terwijl ze vorig jaar wel beide te vroeg waren bevallen. Afwachten dus…
1 voordeel, ik heb veel tijd om dit topic te volgen nu
Fijn dat je weer naar huis mocht! Heb je nu weeënremmers in pilvorm?
Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik al weeën met 18 weken. 't Was even geen pretje met die medicijnen, maar mijn baby is keurig blijven zitten tot 39 weken. Houd moed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Succes met wachten op de veulens.
superpony schreef:Pff, warm weer en m'n merrie staat weer wat hengstig te doen. Deed ze de vorige keer ook, maar kan er toch wel wat nerveus van worden.
Vorige keer zei een veearts dat merries die met ruinen/hengsten leven het vaker doen. Geloof qua ontwikkeling en groei ook wel dat ze drachtig is en ga nu (nog) niet checken.
Nicky1963 schreef:Vraagje: mijn veulen van 11 dagen oud wil ik ontwormen, ze heeft wat diarree. Heeft iemand enig idee voor hoeveel kilo ik ivermectine moet geven? Ik ben het vergeten hoeveel ik mijn vorige veulens gaf.