De oudere geroutineerde merrie waarvan de foto's zijn is ze ruim over de 200 dagen ...
MDWStables
Geplaatst: 13-09-17 19:03
Mooie buikjes! Van fleur is ook wel te zien dat het nummer 6 wordt. Ze wil alleen niet normaal stil staan voor een foto nu ik alleen ben dus foto is niet best. Gelukkig valt het land hier nog best mee. Er moet nog een keer ingekuild worden en daarna kunnen ze in de wintermaanden ook op een groter stuk als dat nodig is.
Ze is vandaag 131 dagen
Muronia
Geplaatst: 13-09-17 21:01
Zal ik dan ook maar even showen? 123 dagen drachtig en maiden (en vies, maar oke)
Omg Murosch en dat voor een maiden ze gaat voor de dikste buik dit jaar zeker?
Oh Chantall al 200 dagen, ja dan is het normaal dat ze al zo een buik hebben. Al toont de mijne altijd heel snel, iets met een eerste dracht en buikspieren niet meer getraind erna.
Gelukkig bij jullie te nat dan jeanaa want las dat horse event zelfs zaterdag was afgelast
Jammer voor alle merries die niet drachtig geraakt zijn. Hopelijk krijgen jullie volgend jaar een nieuwe succesvolle kans!
Montana wordt eind september gescand voor de gustverklaring indien nodig. Fingers crossed dat de vrucht nog aanwezig is!
Binau
Geplaatst: 13-09-17 21:45
Sorry dames, tijdje niks van me laten horen! Was even druk.
Wat jammer dat sommige toch niet drachtig blijken te zijn!
Erg leuk om de groeiende buikjes te zien! Sommige merries zijn al behoorlijk dik!
Bin is 81 dagen drachtig, maar aan haar kun je echt nog niks zien. Ze is wel hard bezig haar wintervachtje aan te maken. Qua karakter is ze wel pittig aan het veranderen. Normaal kun je uren met haar tutten, maar nu heeft ze het na 10 minuten echt wel gehad. Stilstaan is dan geen optie meer
Nou.. ik herinner me nog, jaren geleden had volgens mij DL een witte merrie die zo mega dik was op het laatst dat ik het zielig vond. En nu ben ik er bang voor dat de mijne net zo gaat worden
Ik meen ook al wat te zien bij Vienna, maar dat zou eigenlijk nog niet moeten kunnen met 80 dagen toch? Misschien toch gewoon spekkies...
Moratoetje
Geplaatst: 14-09-17 17:00
Wat een slecht weer pffff..... hier lopen nog een deel van de paarden 24/7 buiten, ook de merries met veulen. Maar begin zo langzamerhand de neiging te krijgen om ze binnen te zetten. Ze zien er zo sneu uit met die regen
Chantalll
Geplaatst: 14-09-17 17:17
Ja echt he Moratoetje, hier ook zwembaden ... de weilanden ... bij mij staan ze ook overdag zoveel mogelijk buiten en nacht binnen.
Vulina
Geplaatst: 14-09-17 17:49
Het valt hier nog aardig mee We hebben 2 natte stukken, daar staan nu dus even geen paarden op. Groepje jaarling merries vanochtend;
MDWStables
Geplaatst: 14-09-17 18:03
Als ik wist dat ik het de hele winter moest doen met dit stukje land dan werd ik acuut depressief... (ik heb geen paddock oid) gelukkig het voordeel van de boerderij dat we heel veel land hebben. Het houdt nog steeds goed en de paarden lijkt het niet te deren. Bah... Niks aan. Hier gaan ze sowieso binnen in de nachten. Mijn ouwe wil niet buiten blijven.