[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

uiltje001

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:08

Mijn camera draait nu op de WiFi via een vaste kabel. Heb er een Einstein bij gehad.
Wanneer de WiFi het niet doet mag je niet op de reset knop drukken. Daar ontregel je alles mee. Dit gebeurde bij ons dus ook. Stekker eruit en even wachten was het advies.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:19

Vandaag geprobeerd met een Wi-Fi versterker maar dat werkt dus helaas ook niet.
Morgen met powerline proberen (van stopcontact naar stopcontact) anders houden de ideeën op

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:47

Kiki ik heb niet alles meegekregen over je camera. Maar wij hadden vorig jaar ook problemen met ontvangst via kabel of wifi. Je hebt ook 4g camera's, heb je wel goed ontvangst met je mobiel daar? Wij gaan dit jaar een 3g/4g camera kopen, dit werkt dus op een simkaart, en de kosten vallen echt reuze mee.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:04

Buiten gebied met een hele trage verbinding, wifi instabiel.
Die van ons kan volgens mij geen simkaart in.
Kabel trekken van de modem naar de camera mag niet (iets met bang dat andere illegaal gebruik maken of zoiets).

Uier vanavond bij Bo weer ietsje pietsje voller.
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:05

manda wat een schattige dochter, ze zijn soms zo om op te eten, wat goed dat je ook zo lang borstvoeding geeft.

Heb ik ook gedaan maar toen ik echt in de stress kwam van het werken was het hup gedaan :P ook nooit aan gewicht moeten inleveren.
oh en mensen lekken dus ook al soms weken van te voren, zegt dus eigenlijk niks, melktesten dus :D

Mijn merrie wordt swinters altijd wat schraler euh laten we het stellen op minder dik :o maar das omdat ze zo weinig winterhaar altijd aanmaakt en ze dus teveel energie moet steken in warm blijven.

woogy wow zeg, kippenvel moment die onvoorwaardelijke liefde en dan wat een stress zeg amai, ben je net bevallen, kan je daar al wat kloppen gaan verkopen, zie me al bezig :+

Tinne ze houdt het nog even spannend, maidens _-:(

kiki das al een beste uier, kan ineens vlug gaan, succes met de camera

CL je mag terecht trots zijn

Mickey is echt leuk, blij dat het zo goed gaat met hem. Niet te veel corrigeren, ze snappen dit nog helemaal niet, geduld en volhouden, druk zetten en ze moeten weggaan van druk, dit doe je door veel te oefenen en in het begin met een touwtje achter de poep even duwtje geven zodat ze het door hebben als ze druk krijgen achter de oren, de druk wegvalt als ze voorwaarts stappen en meer druk krijgen door achterwaarts te stappen, snap je?

Chimello ook nog niks, tjonge volle maan dan?

Pandakaas de ontstopper misschien? ze vertoont toch niet het cookiesyndroom?

wow cynthia, noisy zo sportief, ik word al moe alleen al van de gedachte :+

leuk als ze zo blij afkomen he Crines

hier ook voor de eerste keer deze morgen dat Elsa een iets wat gevulde uier had, was deze avond weer leeg, dus oedeem maar komt eindelijk schot in. Hoop alleen dat beebje iets rustiger is buiten de buik dan in de buik :=

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:19

@fotsy, ik begrijp je wat je bedoelt qua druk.....

Ben met Younah de Parelli weg ingeslagen en zie echt mooie dingen gebeuren! Maar wat je van zo een kleintje kan verwachten, is mij onbekend.
Vraag ik niet te veel? Ben ik wel duidelijke genoeg? etc......daarom maar even een lesje ingepland en kijken hoe dat verloopt. Hij Is erbij aanwezig en mss even 5 minuutjes iets doen, wil hem ook niet overvragen.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:35

Pagina 150

Betreft het afspenen: Wij hebben Azhar met 7 maanden aangehouden. Daarna naar de opfok gebracht.
Denk wel dat het met merrie veulens het makkelijker gaat dan met hengstenveulens. Wel mooi om te lezen hoe het ook anders kan inderdaad. In de opfok kwam hij eerst met een andere veulen te staan, daarna in een groep veulens. Merrie kon het overigens prima aan en werd ook gewoon weer bereden.

pagina 151

Pretty wat is picasso een plaatje <3 wat een poppetjes van paardjes heb je toch..
En die foto van je zoontje erbij! Om van te smelten <3
Wel leuk dat de veulenttjes ook wat aan elkaar hebben :) De mijne staat straks maar alleen.

Kiki Mooie uier al. Dat begint ergens op te lijken al.

Over het wifi probleem hou ik met buiten heb daar echt geen verstand van.. ;)

Manda: Mijn zus "zoogt" haar dochtertje ook nog steeds. Niet volledig meer maar voor af en toe een slok en die is al 2 jaar. Schijnt in NL een beetje taboe te zijn maar in alle niet Europese landen heel gewoon. Ik trok net daarin tegen net 6 maanden met beide kids.. (viel er helaas niet van af :')

pagina 151:

Manda wat een heerlijke fotos van je kids. Wat gaat het hard!

Woogy mooi filmpje inderdaad.

Loes: Tante worden is ook heel leuk! En toch ook zeker wel een beetje spannend :D

pagina 152:

Tinnie Crome nog steeds niet bevallen.. had wat paginas gemist en toch stiekem al verwacht.

Crines: In volle galop. Heerlijk dat ze dat nog doen met de dikke buiken.

Mopjemop: Wat is ie toch gaaf!! <3

Pandakaas: Heb dat ook zeer regelmatig gehad. Echt een super bijlees post. klik ik net het verkeerde tabblad weg.. druk ik net op een verkeerde knop.. Grrrrr :')
Wortel werkt niet? Net als bij mensen zeggen ze de kern/stam van een ananas. Nou ik was een week overtijd heb op een ananas lopen kauwen (ontzettend bitter de kern) met lichte ananas allergie in de zin van blaren in mijn mond.. mijn er gebeurde gewoon niks.. :')

Ben benieuwd of er nog veulentjes komen...
Laatst bijgewerkt door Elmars_Floor op 21-03-16 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:39

Wij hebben het druk gehad met geboorte van de schapen.. Teller staat nu op 11 lammeren.. en nog 2 die overleden zijn.. maar 4 die het niet zo heel goed doen en bijgevoerd worden met de fles. (waarschijnlijk koper te kort bij het schaap dus lammeren met slappe achterhand) en eentje van een 3ling die de fles moet hebben. Dus ben blij dat Floor nog 2 maanden moet. Heb de handen even vol hier.

Gisteren wedstrijd gereden op Azhar (zoon van Floor) 44km in de endurance. En heb nu spierrrrr pijn pfff. Maar ben gebroken.. Vrijdag was ik ziek met spugen en alles erbij dus vandaar dat ik even niet op bokt bent geweest..

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:48

CubaLibre, ze heeft je toch wel een tijdje in spanning gehouden met haar gedrag! Maar uiteindelijk is het het zeker waard :) Alleen vind ik wel lastig dat deze een platslaper is, krijg soms wel 5 keer per uur alarm en dat dan ook nog verdeeld over verschillende uren in de nacht.. Gelukkig heb ik over een week vakantie :D

Vervelend camera's die het niet doen! Heb hier ook flink moeten puzzelen. Meer opties dan al aan aangedragen kan ik niet verzinnen. Hopen dat de powerline werkt morgen kiki1976.

Elmars_Floor, ach arme jij maar dapper op een ananas knagen dan :(:) Je hebt ook wel je handen vol aan de lammetjes zo te horen. Dan is het zeker fijn dat je nog niet hoeft te waken voor een veulen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:57

Dat witte oortje van Picasso vind ik echt ge-wel-dig!!! <3 zo schattig!!

Die baby spam is echt altijd goed hoor :D

Patrick, hoe is het daar bij jou?

Joan, jij rekent 320 dagen toch? Wat is dan overtijd? Ik houdt gewoon 340 dagen aan (dan kan het alleen maar meevallen ;) :P haha)

Star zit morgen op 320 dagen, maar ze maakt geen aanstalten hoor. Ze doet lekker "theeleuten" met haar zwangere vriendin! hihi
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:50

Dwaze mensen...ik hoef echt niet bij de bevalling van een mensenlarve te zijn, bahbah. Al dat lawaai, gestress, hoeveelheid mensen en laten we eerlijk zijn...het is geen mooi veulentje wat eruit komt rollen ;-)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:53

Hahaha

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:02

Hihi

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:18

hahaha :P even in de kijkdoos mee kijken :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:25

Inderdaad 320 dagen noem ik geen overtijd. Als je echt zo'n ieniemienie hebt zou dat kunnen, maar ik tel altijd gewoon 11 maanden bij de mini's en 340 bij mijn kwpn.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 00:36

Manda schreef:
Hoe komt dat eigenlijk dat zoveel merrie's dat zo slecht trekken een veulen te zogen?
Mijn merrie's heb ik nog nooit aan gemerkt dat ze inleveren zelfs na 8 mnd nog niet, blijven mooi op gewicht en worden zelfs weer gewoon bereden na een maand of drie, dus kan me er niet veel bij voorstellen dat men zo vroeg al moet spenen ivm de merrie (en vroeg vind ik 4 a 5 mnd)

Zelf 'zoog' ik mijn dochtertje nu al 7 mnd volledig, ik ben zelf niet de dikste en kan niet veel missen maar ben gelukkig ook geen gram afgevallen terwijl iedereen zei dat het zoveel energie kost en je gaat afvallen, nou daar merk ik gelukkig niks van en mijn baby heeft zelfs spekrollen op haar bovenbenen :D

Is wel heel verschillend per merrie, de mijne heeft er ook geen last van en die gaat veel eerder aan het werk dan 3 maanden. Die gaat gewoon met 14 dagen weer onder het zadel. Maar ik ken zat merries die enorm inleveren.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 07:24

Jullie hebben gelijk hoor, heb natuurlijk 320 dagen gerekend terwijl het makkelijk 340 dagen kan zijn :j Meer in de zin van overtijd van de datum die ik gerekend had bedoel ik eigenlijk ;) Veulen komt als het er klaar voor is, dus wacht braaf af. Ik ben gewoon veel te nieuwsgierig :D

Star gezellig aan het theeleuten, nog even genieten van de rust zonder drukke veulens :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 07:55

Poosje terug een reuze interessant artikel van een onderzoek gelezen over merries die slijten tijdens de dracht en het zogen. Die krijgen domweg onvoldoende te eten.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:12

Vervelend Kiki van die camera's die niet werken! Ik heb besloten om toch ook te kijken of ik een camera op kan hangen maar eerst nog even toestemming vragen van de staleigenaar en of er internet op stal is (in de kantine wel in ieder geval..)
En spannend die uier lijkt al goed te vullen!

Elmars_Floor, 11 lammeren!! wauw daar heb je dan zeker je handen vol aan.. Hopelijk redden de lammetjes die nu de fles krijgen het. Buiten dat je spierpijn hebt, hoe ging de wedstrijd? Lekker kunnen rijden? En het klinkt een beetje alsof de griep je probeerd in te halen.. Neem op tijd je rust he! Beterschap

Linda, leuke foto! Star vind het nog wel ff prima zo

Ik vind het allemaal maar spannend worden... Merk dat die van mij nu wat sneller begint te puffen tijdens het rijden dus galopperen laat ik nu achterwegen maar ze draaft nog steeds vlot en vrolijk rond. Over 2 weken verhuisd ze na haar bevallings adres en denk dat ik haar dan maar gewoon op 'rust' zet (beetje longeren, los en in de molen).
Verder ben ik gewoon heel erg druk met stage, werk, opdrachten voor school en een herkansing van vorig jaar die eraan komt. Soms vraag ik me echt af waar ik de tijd vandaan moet halen... Ik lees dus braaf mee maar reageer niet altijd.
Fotsy haha jij ook zo'n stuiterbal daarbinnen? Wel grappig om die bewegingen te zien maar af en toe zielig voor de merrie :') Ik heb er ook zo één

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:26

Venthe het komt ook allemaal dichterbij, maakt het alleen maar spannender natuurlijk :D
Ja soms niet normaal in die buik, Elsa blijft er wel heel rustig onder, knabbelt gewoon lekker verder.

Heb ik ook gemerkt woogy, gewoon wat meer of ander eten. Ze staan hier op light eten dus even ander gekregen. Ik vind het heel mooi om te zien dat ze hier nog bij mams lopen na bijna 12 maand, zelfs de hengst en nog grote liefde met de mama's.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:32

Venthe, ik heb hem nu idd gewoon opgehangen. En heel af en toe heb ik geluk en kan ik kijken.
Ik heb zoiets van, beter iets dan niets hihi.
Vannacht voor het eerst even kunnen kijken toen ik alarm kreeg, en ik had beeld *\o/*
Juich nog lang niet te hard, maar was er al wel blij mee.

Pretty, nou mensenlarve hoef ik ook niet te volgen hoor haha.

EF leuk al die lammetjes, ook weer bijzonder.
Moet eigenlijk zeggen dat ik alle dieren geboorte's altijd wel bijzonder vind om mee te maken.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:33

Nou woogy en fotsy, dat vind ik wel heel makkelijk gezegd... Ik heb er heeeeel flink aan moeten voeren om mijn merrie op gewicht te houden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:42

Weet ik Linda maar ik zag ook wel dat de hoeveelheid opdrijven geen optie was dus ander eten en terug zelfde hoeveelheid en was klaar. En natuurlijk als ze swinters op het gras kunnen staan dan zullen ze zo niet invallen maar das niet altijd mogelijk. En het is ook meer de spieren die wegkwijnen waardoor het lijkt alsof ze zwaar inboeten.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:51

Zogen... is hier ook per merrie verschillend geweest, de 1e merrie waarmee ik ben gaan fokken kon de 1e heel goed aan, de 2e echter niet en die is toen ook vrij vlug gespeend.

De 2e merrie (moeder van Dazzle) kon t ook makkelijk aan totdat Dazzle 6 maanden oud was en die liep ook gewoon 6 dagen in de week onder het zadel.

Jill zullen we gaan zien hoe ze het vol gaat houden maar als ze m'n merries leegzuigen dan gaat t veulen gewoon eerder eraf.

Kwa voer krijgt ze iig meer dan voldoende en anders krijgt ze bijgevoerd maar als het echt niet gaat, gaat t niet... vind niet dat je dan maar meteen kan zeggen dat ze niet voldoende gevoerd krijgen want je weet gewoonweg niet wat mensen aan voer in hun zogende merries gooien ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:55

Ik ga even een inhaalpost doen, aangezien mijn internet thuis nog steeds eruit ligt: (vanaf pg. 150)

@Mopjemop: ik krijg met een beetje geluk 4 veulentjes in 2017. Heb dit bewust gedaan omdat ik nu de mogelijkheid nog had voor een hengst aan huis en omdat ik de merries op wil laten gaan voor voorlopig keur en ze daarvoor een veulen aan de voet nodig hebben. De 3e is nu ook gedekt. Met de 2e ben ik nu gestopt, daarvan hoop ik dat ze met de nu dragende merrie samen kan. Dan heb ik ze in koppeltjes lopen straks. Maar wat een plaatje is je mannetje toch, gaat het nu helemaal goed?

@Bonnydione; ik kocht een paar jaar geleden een drachtige merrie en toen is het virus erin geslopen. Moet je me nu zien :) Dus je weet het nooit, nooit eenmalig zeggen!

@Cynthia, doe het je niet na. Ik ren nog geen 1 kilometer haha!

@Woogy, wat vindt jij het grote voordeel aan zelf spenen dan? Met 5 maanden lijkt het me een prima moment. Als ze eenmaal gespeend zijn, kunnen ze daarna toch weer prima samen met mams?

@IkheetEsme; succes met het volgen en de laatste loodjes. En welkom!

@Pretty; wat is Picasso toch een knap kereltje. En wat schattig met die 2 dekentjes om! Heerlijk!

@Crines; spannend hoor, je bed er al naast! Dat is nog het "echte" waken eigenlijk he. En heerlijk om te zien dat de bollies nog lekker actief zijn!

@Manda; wat een leuke fotos van je kids. En dat vrolijke bekkie, heerlijk!

@KBK; dat gaat dus spannend worden, leuk!! Heel benieuwd wat voor reus-in-spe eruit komt.

@Woogy; nou, arme merrie! Je zou ze he.. dat jonge spul! En eens, ik heb ooit bevalling van vriendin bijgewoond (zelf geen kids) en dat vond ik best eh... heftig! En dan werd het nog een keizersnede, dus de echte ellende is me bespaard gebleven.

@Tanjaatjuh, hier ook een stal vol koeien. Wij hebben ook echt van die golven. Aantal weken niets en dan 6 of 7 in 1 week. Dat is voor je nachtrust niet bevorderlijk haha

@Kiki; we kunnen elkaar de hand schudden. De monteur zou tussen 10 en 12 komen vandaag en hoop dat onze aansluiting dan weer hersteld is. Word er nu wel zenuwachtig van.

Zo beetje bijgelezen en hoop dat ik niemand heb overgeslagen.

De 3 jarige staat nu samen met de drachtige merrie en die ga ik het 1e weekend van April wegbrengen om beleerd te worden. Wellicht dat ik dan nog net kan schouwen voordat ik haar wegbreng. Anders zal het toch een cyclus overslaan worden. Ben heel benieuwd, zondag voor het eerst erop en dat ging super!!