Jaaaa zowel Emmy als Cemlys hun veulens zijn er,gefeliciteerd! Twee hengstjes op een nacht.
Onze toppers volgens mij zal ze echt wel meer uieren dan dit,de banden zijn inderdaad al goed slap maar ik zou toch wachten tot ze tenminste iets van uier heeft.
Tja hoe het hier ging vannacht. Vanaf een uur of 10 werd mams erg onrustig, en maar heen en weer lopen in de paddock, veel happen in haar buik, maar of dat van jeuk was of van pijn weet ik niet. Dit duurde maar en duurde maar. Ik zette elk half uur de wekker om wakker te blijven zeg maar. Om 12 uur toch even in slaap gevallen, kwart over 12 schrok ik wakker en staken de voorbeentjes er al een stukje uit. Ik snel gekeken, waren twee beentjes en een neusje, dat zat goed. Snel de buurman gebeld, die zou erbij zijn en de kids wakker geroepen en manlief. Ik weer naar buiten, de merrie had het best zwaar en was lichtelijk in paniek, maar ineens was het hoofdje erdoor en toen floepte de rest erachteraan. Snel het vlies van de neus gehaald. De merrie bleef liggen. Die bleef heeeeeel lang liggen en na 20 minuten hebben we haar overeind gehaald. Ze keek af en toe naar t veulen, maar dat was het dan ook, ze snapte er echt niets van al hinnekte ze soms wel lief, maar geen gelik ofzo. Na een half uurtje stond het veulen en toen die echt stevig stond hebben we ze naar stal gebracht, tijdens die 15 meter lopen, kwam de nageboorte eraf en had de merrie toch wel wat zorgen om haar kleine spruit, of hij wel mee kwam. Op stal geprobeerd het veulen te laten drinken, maar hoewel er overdag melk genoeg druppelde uit de uier, kwam er nu niets uit. Na twee uur nog niet gedronken te hebben de veearts gebeld en die heeft haar gespoten om de melkproductie op gang te helpen. Vond het veulen super gezond en sterk. Inmiddels heeft het veulen gedronken! En hij heet Ghadir H. Ik ben dolgelukkig en ga vandaag niets doen behalve buiten bij het veulen zitten en genieten!!! Foto's komen straks, dat moet even via de pc. Maar het is een plaatje!
Fijn Emmy! Klinkt als een typische jonge merrie die niet goed wist wat er gebeurde Waarschijnlijk liet ze toen door de stress ook haar melk niet goed schieten! Maar alles goedgekomen dus,geniet jij vandaag maar dubbel en dik van je veulentje!
Manda
Geplaatst: 17-04-15 07:51
Emmy gefeliciteerd! !!
Cemlys ook gefeliciteerd! Heb je een foto van de vader, ben wel benieuwd . Wat een prachtig fijn hoofdje heeft hij ook!!!
Cemlys, jij ook van harte! Eindelijk dan... En wát een mooi koppie zo op deze foto's, prachtig! Emmy, mooi verslagje. Altijd weer spannend! Mooie naam ook.
AnniekSlijk
Geplaatst: 17-04-15 08:46
Weer een vruchtbare nacht geweest, gelukkig alles weer goed gegaan. En idd het regent dit jaar palomino's
Veulentje stuitert al in de rondte en hoorde hem ook net plassen. Ik zou nog een uurtje slapen maar nu pas wakker geworden haha. Hier ging verder alles erg vlot. Zo even kijken of het darmpek er ook af is. Drinken hoor ik hem ook doen. Het is trouwens wel een snelle. Mn vriend had hem wat omhoog geholpen en hij stond nog maar net of hij hupte richting uier. Merrie vond het eerst allemaal wat gek en spannend en schrok ook dat hij zelfs kon bewegen
Merrie werd hier echt onrustig een paar uur voor de geboorte. Ik heb mn wekker toen naar elk half uur verzet. Maar hoorde dat ze lag te persen. Dus kind van bank af geduwd, wat doorsliep. Mensen gebeld. Gefilmd en ook nog wat geholpen haha. Maar ik trok even een beetje bij en floep ... merrie bleef ook nog even liggen. Die was zooo moe. Maar ze heeft het top gedaan.
Cemlys
Geplaatst: 17-04-15 08:57
Weet niet wie ernaar vroeg. Dit is de vader. Gramblin echo