[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 02:19

SteffieA schreef:
Hoi manueeltje, vrienden van ons hebben nu 3 x meegemaakt dat de merrie verwierp na de Rhino enting. 1x van henzelf en 2x van anderen. De DA's zeggen dan wel dat het veilig is maar dit verhaal doet toch anders vermoeden. Dus zij en wij enten daar ook niet meer tegen. Schijnt toch een heftige enting te zijn.
Maar gelukkig is ze er weer bovenop. Alvas heel veel succes volgende week!

Ik ben er ook niet voor, maar het is verplicht bij ons op stal helaas...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:30

Rhino enten wij ook niet voor, hoewel het soms wel gebeurd bij verkoop, maar dat is aan de koper. :) Heb inderdaad vaker verhalen over verwerpen gehoord. :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:33

Hier ook geen rhino enting, staleigenaar doet er niet aan bij zijn eigen paarden (en geef hem groot gelijk daarin, komen niet in contact met andere paarden en het is een privestal, komen ook geen andere mensen eigenlijk) dus heeft het bij Neon ook geen zin. Bovendien geldt voor Neon hetzelfde als voor zijn eigen paarden.

marjolein88

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:09

hier ook geen Rhino enting, maar probeer wel zo min mogelijk vreemde paarden op het erf te hebben.... lijkt me verschrikkelijk om het te krijgen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:24

Ik durf de mini's niet te enten tegen rhino :=
Ze reageren al zo heftig op de gewone enting en mijn ervaring met de grote paarden/pony's is dat een rhino enting toch nog wel wat meer reactie kan geven.
Mijn fokmerries houd ik dus ook zoveel mogelijk thuis maar ja de showpaarden gaan wel naar internationale shows en reizen veel dus je sleept makkelijk wat mee aan virussen...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:49

Hier enten we dit jaar voor het eerst niet tegen rhino (vorige 4 jaar wel gedaan). Omdat er toch niet echt duidelijk is in hoeverre het werkt, het verhaal mbt verwerpen (ondanks dat het hier altijd goed gegaan is tot nu toe), en het feit dat onze paarden in principe niet in contact komen met vreemde paarden, hebben we dit jaar besloten het niet te doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:43

Nou, Neon vandaag 201 dagen drachtig, hoogste tijd voor "buik"foto's.

Afbeelding

Meteen maar een topic gemaakt, komt namelijk niet vaak voor dat ik de camera meeneem.
[KS-ITP] Neon showt haar "buik"

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:54

Zo rollend lijkt het heel wat en haar spiegelbeeld in de waterplas is helemaal geweldig!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:45

Neon ziet er goed uit! :D Inderdaad met die spiegeling in het water, aparte foto's zo! :j

Hier al de hele avond weer druk bezig met de beads. Leuke bead gemaakt zonet en zal nog even verder aan een leuke kerstbestelling en dan ben ik wel weer toe aan mijn bedje... *gaap*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:59

Jammergenoeg kwam ik daar pas achter toen ik thuis was, anders had ik daar wel wat meer rekening mee gehouden met de foto´s, spiegelbeelden staan er meestal niet helemaal op. Tja, ik ben ook geen fotograaf maar knip maar wat raak. :+

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:14

Mag ik neon even lenen? kan ze mooi het water uit onze bak slurpen :+
voorderest wel een mooibuikje !

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:23

Mijn mooie vent is aangekomen en het is inderdaad de bedoeling ermee te gaan dekken :)

Neon ziet er goed uit zeg!

Fab der veulen is door elkaar geschud denk ik.. Fab was helemaal happy dat ze even op de wei mocht in plaats van in de modder :P
Afbeelding

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:20

Knappe buikjes allemaal.
Hier beginnen de dames ook behoorlijk zwaar te worden.

Onze merries zijn wel tegen rhino geënt. Ook al is de ene merrie er eigenlijk allergisch aan.
Dubbelde enting voor de dekking, en weer geënt op 5 maanden dracht en op 7 maanden. Op 9 maanden weer.
Ik ben er ook geen fan van maar met 2 grote fokbedrijven die recent met rhino te maken hebben gehad, amper enkele straten verderop, wil ik ook geen risico nemen. Op 1 van die bedrijven is men 2 jaar terug bijna 3/4 de van de veulens verloren. Het ging om tientallen veulens. En om het nog vreselijker te maken, verwerpen ze ook nog eens op 8 à 9 maanden, net als het einde in zicht begint te komen. -O-

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 08:23

Diamant haar zwangere buikje :o
Afbeelding

En di papa: Chippendale onder Severo Jurado Lopez hengsten competitie Roosendaal
Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:40

Wow wat een stuk :oo

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:16

Hier ook geen rhino enting trouwens.. Gewoon normale enting..

Idd chippendale is erg mooi beesie :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:48

:wave:

Fab ziet er goed uit! Leuk als ze zo jolig zijn. :))

Mooie papa manueeltje! :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:50

Ziet er goed uit manueeltje!

Hier doe ik ook niet aan rhino entingen. Nooit gedaan ook.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:38

Mooie foto's. Neon ziet er goed uit.

Ik ent ook niet tegen rhino, ik kom toch weinig bij andere paarden en had er wisselende berichten over gehoord. Als ik dit zo lees dan heb ik er geen spijt van.

Wel k*t inderdaad als je dan veulens verliest op 9 maanden dracht, denk je er al bijna te zijn.

Nou ik ben weer met de da in de weer. Noiva heeft op een spijker gestaan, brr als je dan dingen leest wat er allemaal mis kan gaan.... Ik hoop dat het zo ver niet komt, ze stond er echt heel zielig bij, bah.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:11

ik ben zelfs bang om de gewone enting te doen
bij ons op stal is er een merrie die zelfs dan de veulens verwerpt |(
dus ik durf niet meer..

morgen om half vijf afspraak op de kliniek en dan gaan we een buikecho van roosje maken, want ik word gek van mezelf
wil nu dus zekerheid :D

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:34

Hallo allemaal,
Ben al een tijdje niet geweest in dit topic. Ik ben dit jaar een veulen verloren (zij was 2 maanden oud), dus het heeft even geduurd dat ik weer een beetje van de nieuwe dracht kan 'genieten'. Mijn merrie is inmiddels bijna 150 dagen drachtig en alles lijkt heel voorspoedig te gaan.
Wat Rhino betreft. Ik heb bij mijn vorige veulen alle Rhino prikken gedaan en bij deze dracht doe ik dat ook weer. Ik wil geen risico lopen daarmee.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:37

Hoop dat het met Noiva allemaal meevalt! In een spijker stappen is niet niets...

Enten heb ik pas weer in juli. Is het veulen al geboren maar kan het nog wel profiteren van de antistoffen in de melk.
Maar dus hier ook alleen de gewone. Heb me wel laten inlichten over de Rhino entingen en snap het principe maar gezien ik ook wisselende reacties erover hoor durf ik het toch niet aan met mijn merrie. Helemaal niet nu ze zo moeilijk drachtig te krijgen was dit jaar.

Gisteren nog op wedstrijd geweest en mijn merrie heeft de smaak weer te pakken dus we gaan in januari toch maar door met de wedstrijden. :)
Laatst bijgewerkt door Dwyne op 18-12-11 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:41

Hoever is jouw merrie Dwyne?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:42

Wat betreft in een spijker trappen, hebben hier ook een pony gehad, is allemaal met een sisser afgelopen. Kwam echt nét niet tegen het hoefbeen aan. Genezing is goed verlopen, pony heeft altijd al gevoelige hoeven, maar is eerlijk gezegd nooit meer 100% zuiver. Nu wordt er niet op gereden, ze wordt alleen ingezet als fokmerrie en ze is pijnvrij, wat het voornaamste is. :)

Hier enten we in de winter, altijd ergens in november. :j

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:43

Merel_Claire, moest even tellen maar we zitten nu op 183 dagen oftewel 6 maanden ;) .