[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:28

inowa: nou daar had ze iig ook buik Ja je ziet wel dat het nu meer is, maar het verschil is niet zo extreem (wat ik eerst wel dacht)

Was net een mailtje aan het sturen naar de mensen die het veulen van Angel gereserveerd hebben, en ontdekte toen dat Angel vandaag alweer 192 dagen ver is Bloos! bijna de kaap van 200 bereikt! Wow! wat gaat dat snel dit jaar!
Tinkerbell zit vandaag op dag 160.
Dat vlot ook goed, maar hoe vroeger de merrie uitgerekend is, hoe sneller ik het toch telkens vind gaan Clown grappig!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:39

Njadien en Shanaya zijn resp. 279 en 266 dagen drachtig. Njadien zit dus al bijna op de 300 dagen (en dus levensvatbaar).
Ik ben echt zo benieuwd naar de veulens!
De kittens groeien trouwens goed, ze schreeuwen wel veel en sinds een paar dagen kunnen ze redelijk zien, ze kijken nu echt op als je bij de doos komt staan. En dan beginnen ze te schreeuwen en te schreeuwen en te schreeuwen net zo lang tot je met hoofdpijn weer wegloopt Clown Ach, ze zijn best leuk hoor... als ze niet zo vreselijk hard schreeuwen dan Tong uitsteken Tis niet dat ze je weg willen hebben, ze willen gewoon uit de doos en aandacht enz. En ik kan er geen 5 tegelijk optillen en vasthouden enz.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 23:50

haha shamalArabs. Ik heb hier nog wel wat parcetamol liggen. Dus als je wil.

Ja fernia ik vind het ook snel gaan vicky zit op 196 dus gaat ook erg hard.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 08:32

Zo, dat gaat echt hard bij jullie. Uhm, Tes is 2 juli gedekt, dus moet even rekenen hoeveel dagen dat is... Clown

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:11

Cheveyo schreef:
Als je toch kunt kiezen dan zou ik zorgen dat je binnen de papierhengsten blijft.

Zéker dat is voor mij erg belangrijk. Lachen

Daarom zoek ik iets binnen de stamboeken van het NRPS, EASP, KWPN, Arab of Volbloed.
Mistral is zelf NRPS. Vandaar... Haar oude eigenaresse heeft haar alleen EASP ingeschreven omdat dat voor de fokkerij interessanter was ofzo. Lachen Maar de premies heeft ze bij het NRPS behaald.

Verder maakt het kleurtje me niet zoveel uit, het is een goede pony dus ik zou er wel een goede hengst op hebben. Het liefst een paard zodat ik een E-pony/klein paard kan fokken. Ik persoonlijk zat aan United te denken, dan laat ik Siena (NRPS, ex-kwpn) daar ook door dekken volgend jaar en krijgen ze beiden van dezelfde hengst een veulen. Maar hij is alleen wel 16 cm groter dan Mistral, het wordt uiteraard KI maar ik vraag me af of dat wel gaat.

Dankjulie wel voor de complimentjes! Bloos

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:22

Ik heb nog wel 2 knappe kerels staan hier Knipoog
Kuray heb ik jullie al mee dood gegooit inmiddels vrees ik Bloos
Maar ja, ik ben ook zo trots op dat manneke. Hij heeft gister voor het eerst al eens een zadel op gehad, zo braaf, zo relaxed!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:39

Even ego-berichtje, Relana heeft een nieuwe mijlpaal bereikt van 150 dagen Haha!
Vandaag even foto`s maken, houden jullie tegoed.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:51

@Frenia, bijna 200 dagen, gaat idd snel, is het veulen wat Angel nu draagt al verkocht?

@SA, bij jou gaat het helemaal snel bijna levensvatbaar, een geruststellend gevoel Haha!
Mooi dat Kuray zo braaf is met zadelmak maken, wil je hem ook onder het zadel voorbrengen?

@Myrdal, op www.foalcam.nl kan je de datum uitrekenen, is een zeer leuke site Haha!

Nog even over de nieuwe pony die ik gisteren gekeurd heb, is helaas niet goed gekeurd, klinisch was ze goed, maar op de röntgen kwam naar voren dat ze in beide achterbenen spat had, in 1 been al behoorlijk, DA vond dit op 4-jarige leeftijd al een erge bemerking, ik heb dus van de koop af gezien Huilen
Erg balen, had alles al klaar, en dochter huilen natuurlijk.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 10:22

Myrdal schreef:
Zo, dat gaat echt hard bij jullie. Uhm, Tes is 2 juli gedekt, dus moet even rekenen hoeveel dagen dat is... Clown

www.foalcam.nl Ja

September: Ik geloof dat ze over het algemeen als regel aanhouden dat een hengst tot 15 cm groter mag zijn. Dan maakt die ene cm ook niet echt uit, zou moeten kunnen hoor.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:33

September: Ravita is 1.41 en de hengst Aranik die ik gebruikt heb is 1.58 als ik het goed heb, dat kon nog!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 13:42

Ok dan, bedankt voor de link! Tes is nu dus 117 dagen drachtig...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:02

monique: ja die is al verkocht. is de laatste jaren hier altijd zo geweest. Het veulen dat Tinkerbell nu draagt is het eerste dat nog niet voor de geboorte gereserveerd is...Ik hoop bijna dat dat een hengstje wordt, dan kom ik niet in de verleiding het te houden Tong uitsteken Clown
Nouja, het is nog lang tot half april, dus wie weet is ie tegen die tijd ook verkocht Knipoog

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:22

kitzbi zit op 150 dagen.

Afbeelding

Ze ziet er toch goed uit

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:50

kitzbi droeg vorig jaar toch ook heel bescheiden? vind dat ze nu toch al ietsiepietsie ronding heeft Haha! ze ziet er zeker goed uit!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:07

Ja op de laatste dag zag je pas echt dat ze drachtig was.
je ziet het nu echt wat beter dat ze drachtig is

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:00

Kuri zit nu op 136 dagen, ben heel benieuwd wanneer ik het bij haar ga zien. Lijkt wel alsof ze zwanger buikje heeft, maar ze hebben de laatste maanden ook ontzettend veel gevreten. Hou het er dus maar even op dat het daarvan komt Knipoog Ga morgen wel even een foto maken en dan elke maand één, kan ik het een beetje vergelijken.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:10

monique4 schreef:
@SA, bij jou gaat het helemaal snel bijna levensvatbaar, een geruststellend gevoel Haha!
Mooi dat Kuray zo braaf is met zadelmak maken, wil je hem ook onder het zadel voorbrengen?

Ja ik wil hem ook in de sport hebben Knipoog Het liefst zoveel mogelijk takken, alleen niet de rensport, dat geeft me net te veel risico's en dan zijn ze ivm training ook erg lang van huis. Zoals het er nu naar uit ziet beginnen we in de western.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:45

heb even gerekent en icoliene zit nu op 137 dagen.......mijlpaal dus allang gehad

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:22

Nou ik ben net weer thuis, ging om 12 uur de deur uit. Voor de 2e keer in 1 week de DA op het erf, vorige keer Destiny met waarschijnlijk een voorhoofdholteontsteking en nu Firenza met lichte koliek Huilen

Ik zou om 12uur Menno wegbrengen, maar we gingen eerst nog even de paardjes eten geven. Dus we kwamen aan en de paarden stonden helemaal achteraan in het weiland. Firenza keek wel heel geïnteresseerd op maar kwam niet. Maar dat kon ook komen doordat er een groep jonge hengstjes in het weiland er naast stond. Dus ik voer gehaald, loop het land weer in, komt er een rijtje paarden aanlopen (nou ja aan sjokken Nagelbijten / Gniffelen ), Black voorop, dan Des en dan Firenz. Dit vond ik al wat vreemd, want Firenza komt gewoonlijk altijd als eerste aandraven. Ik zet die voerbak voor haar neus, en ze loopt gewoon weg. Verward Toen had ik al direct in de gaten dat er echt iets mis was, want normaal doet ze alles voor eten. Ik liep achter haar aan en toen ging ze ineens liggen. Ik heb op dat moment meteen de DA gebeld(sowieso vertrouw ik het niet met koliek, maar al helemaal niet als ze drachtig zijn). Die was er na 20 minuten, ondertussen hadden wij Firenza weer omhoog gehaald, en was mijn moeder gekomen om Menno weg te brengen. De dierenarts heeft haar even nagekeken en een spuit gegeven tegen de pijn. Toen zag je Firenza direct opknappen. Ik heb haar even in een afgezet stukje land gezet met een plukje hooi, dat ging super. Maar na een paar uur begon die pijnstiller uit te werken, dus ging ze weer steeds liggen. Meteen maar weer de dierenarts gebeld, ze had ondertussen ook nog steeds niet gemest(al 4,5 uur niet). Dus de DA weer gekomen, toen moest ze op stal, want de DA wilde haar van binnen even onderzoeken. Maar ze heeft nog maar een paar keer in de stal gestaan(die is pas net af), dus daar werd ze zenuwachtig van. En toen kwam alles er meteen uit, ik geloof dat ze wel drie keer gemest heeft, in vijf minuten. Nou ja toen vond de DA dat het dan echt de goede kant op ging, dus heeft hij haar alleen nog een pijnstiller gegeven. Dus ik zet haar in het land, en toen was ze ineens weer helemaal fit. Ze knalt zo door het schrikdraad van haar afgezette stukje heen, en zo door de draad richting het gras(dat had ik dus net afgezet zodat ze daar niet kon gaan eten) Bloos Gelukkig ging dat verder goed.
Daarna ben ik even snel bij mijn ouders thuis wat gaan eten, en net weer langs geweest. Ze staat er nu weer fit bij en eet weer gewoon. Lachen

Maar ik hoop nu de komende tijd even geen dierenartsen meer nodig te hebben.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:11

Vandaag de dierenarts op bezoek gehad voor onze niet-drachtige merrie. Die heeft een "blijn" gehad (hoe noemen jullie dat? Clown ) maar ze mankt nog steeds als ze 's ochtens buiten gaat, overdag niet en dan wel weer tegen dat ze 's avonds binnenkomt. Dus daar de da even voor laten komen...
(ze krijgt nu pijnremmer en antibiotica)

Veearts was net weg en ik sloeg me voor het hoofd...
want ik was vergeten hem te vragen of hij even mijn merries wilde opvoelen nu hij er toch was Rolleyes
vond het zo oerstom van mezelf...

Gelukkig heb ik 2 veulentjes die hun baasje een heel erg groot plezier wilden doen... want vanavond heb ik van allebei een schopje gekregen Haha! Hyper! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ben helemaal wàànzinnig gelukkig!!! Nog steeds 2 beebs op komst!!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:59

@Destiny02, phoeh koliek, dat is idd schrikken, gelukkig verder goed af gelopen, beterschap met Firenza Ach gut

@Frenia, beterschap met je merrie Ach gut
En de veulens gevoeld Hyper! bij allebei de merries, super Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 00:09

bedankt allemaal.... ik reageer nog niet zoveel, eerst maar eens wat namen onthouden Bloos en ontdekken wanneer onze nikita is uitgerekend Clown

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 02:45

Reb nu 175 dagen drachtig, dus nu over de helft... En ze ziet er heeeel goed uit! hihi

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:36

Hier heeft de eerste merrie ook de 200 dagen mijlpaal gehaald vandaag Go jij! Go jij!
Tijd dus voor wat foto's...

Afbeelding
Afbeelding
Zelfs voor 200 dagen een beste buik Haha!

Bijna een mijlpaal voor Macy:
Afbeelding
Voor haar doen echt nog slank en de buik die er zit, is echt van het veulen.
Meestal kan ik bij haar rond de 200 dagen wat voelen dus ik probeer het al een paar dagen.
Veullie werkt nog niet mee
Wel merk ik aan Macy dat ze het voelt, soms kijkt ze al op haar manier boos naar haar buik Haha!
Tijdens het werk gaat het wel wat in de weg zitten, vooral met de galop. Maar ze doet nog erg haar best.

En Isis:
Afbeelding
Afbeelding
Buikje valt nog mee.

Als het goed is, ga ik in december ook nog de hengsten bekijken waardoor Isis & Dynamic gedekt zijn.
Toch nog even heen en weer naar de USA Tong uitsteken

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:20

Vandaag weer bij mijn dikke dame geweest.
Ze doet het gelukkig nog steeds heel erg goed. Ze is momenteel 183 dagen drachtig van Scandic.

Afbeelding

Afbeelding