NouNou, we hebben weer wat meegemaakt.
T was gister, gewoon zondagmiddag, rond half 5 Kiony losgegooit.
Ik was beetje foto's met me nieuwe telefoon aant maken en die gekke merrie liep rustig door de bak.
Opeens hoor ik een knal en ik kijk; zie ik Kiony half tégen de muur aan rollen,
t eerste wat ik dacht was : "Nou lekker slim uitgedacht zo tegen de muur", en daarna "Oh god, straks komt dr veulen ofzo"
( want Aman & ik hebbe die zelfde ochtend nog bewonderd naar dr uiers staan kijken, omdat dr al wat vies spul uitkwam )
Kiony wou op staan maar t lukte niet & toen kreeg ik door dat ze vastlag. Dus ik renne door die bak,
ze lag in de verste linkerhoek. Lag mevrouwtje helemaal met dr kont in de hoek en met dr beentjes tegen het schot gevouwen, &
als ze probeerde om te rollen, knalde ze weer tegen t andere schot aan! Ze lag dus gewoon harstikke vast!
Maar t is echt een wereldknol , want ze bleef harstikke rustig. Ik ben bij dr gaan zitten, beetje aaien enzo. en ik wou al hulp roepe, maar dr was haast niemand op stal. Toen hebbik er 5 sec alleen gelaten en zag ik Cagla (bijrijdster van Donja) en Tamara (eigenaar van de nieuwerd op stal ; Rose Summerland) die liepen gauw mee, en Cagla ging Jurgen halen ofzo.
Maar ja, Jurgen waster helemaal niet! Niemand niet, dus op een begeven moment de brandweer maar gebeld.
Want ze lag al ong. 10 min op dr zij, met een 318 dage oud veulen in dr buik, dus lekker lag ze niet.
Ik 112 belle, dat ik een brandweer wou omdat mn paard vast lag in een bak, wordt ik btw. eerst 6x doorverbonden maar oké,
Brandweer was dus onderweg. Daarna kwam Barbara (van Kenny) en Shirley (Nora) , die gauw Jurgen en Satis belde.
Heel drama maar oké,
Ondertusse begon het arme paard ook steeds meer in paniek te raken , ze ging weer vechten enzo, dus bennik op dr nek gaan zitte en barbara bij dr hoofd , Jezus Jezus Jezus.
Nou brandweer dr bij, 5 échte brandweermannen in pak ( of 6 ? ik heb geen idee meer, t ware dr dus best veel )
Toen hebbe ze de brandweerslang achter Kioon dr kont gedaan en getrokke, nou t ware maar een paar cm en toen stond ze gelijk op.
Voor de rest niks aan de hand, alleen een beetje stijf in de achterbenen, maarja dat is logisch al lig je een minimaal al een kwartier met je benen opgevouwen tegen zo'n schot.
Daarna rustig in dr stal gezet, en maar slobber gaan maken, en effe dr benen gecheckt, daarna nog effe gestapt enzo.
Nou vanmiddag maar effe weer kijke als ik uit school kom, want mevrouw zal flink stijf zijn vrees ik
Maar goed, zo zie je maar weer,
[ "Er gebeurt werkelijk nooit wat op Manege de Voortstede, gebeurt er is wat, ister niemand " ]
Sjonge jonge, Ik heb mn sensatie ook wel weer gehad deze week.
Sorry voor t lange verhaal, maar moest t kwijt.
X Amanda (verzorgster) & Kiony [ die inmiddels ongeschonden en wel alweer 319 dagen drachtig is ]