en heeft ook nog een veulen van juni/juli!! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en heeft ook nog een veulen van juni/juli!!
bokkiej schreef:Mijn verzorgfries is ook, nog maar net, Drachtig!en heeft ook nog een veulen van juni/juli!!
www.henswoude.nl, maar die mag nu niet meer dekken. ik weet niet hoe dat zit, maar daar staat nog een fries. en die heet ook riemer. en is ook van Riemer fan henswoude!
heeft dit iets met het stamboek te maken ofzo?
erg leuk voor een haf of een fjord
geweldig !
gaat snel hier!
het veulen voel ik nu bijna iedere dag
) En voor een merrieveulen hebben we het wat lastiger, want Jive komt uit een merriestam met allemaal bloemen namen...zelf heet ze eigenlijk Margriet
en haar moeder weer Iris...dus we zoeken nog een bloemennaam met de B
help? 
maarjah, wat wil je met een weekje trainen van te voren na 3 weken vakantie.....
haha, schoot me te binnen..
Cayusejuhh schreef:hihhihihi * zit zich te verbijten om NIEt te zeggen hoe de gup hier gaat heten *
haha...Hollybolly schreef:ik heb een hoop leuke namen, maar ik vind dat een naam:
1. bij het veulen moet passen
2. uit te spreken zijn
3. bijzonder, dus niet zo één die als je het roept, de helft van een kudde aan komt stormen
ben dus op zoek naar DE naam, ik denk dat wanneer het veulen er is, je iets speciefer gaat kijken naar een naam, zowiezo een hengst of merrie, maar misschien gebeurt er net iets. of heeft je veulen iets speciaals, dat weet je niet.
)
Zitten we aan de koffie, heb ik het er met mijn man over dat ik zo goed wordt geholpen, krijg ik het ineens spaans benauwd! Het is precies andersom!! Het veulen begint met een naam met een G. en deze naam wordt als hij goed gekeurd wordt als dekhengst, veranderd naar een beginletter M. Ik schaam me diep!!! Ik zoek dus een naam met een G. Ik vond het al zo gemakkelijk gaan en er zaten al heel veel bekend klinkende namen bij, maar dit klopt dus wel. Er zijn veel gemakkelijker namen met een M te vinden dan namen met een G. Help dus nogmaals???Hengsten namen met een G. liefst zo hollands mogelijk (Gerrit is geen optie en nu ga ik wel mijn koffie opdrinken)