Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:01

Wat ligt er bij jou veel sneeuw PhiaBink! Hier ligt nog niet eens een klein laagje! Niet dat ik daarmee zit overigens... Vork IK WIL DE LENTE!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:10

Ods, het medium Clown

@PhiaBink: Is dit allemaal zo naar binnen gewaaid??? Ik dacht dat dit buiten was!

Ik wil ook lente en wel NU Boos! Boos!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:58

Citaat:
Nu schelen Lady en Ivanka trouwens maar een maand! Ivanka is namelijk over 10 dagen 7 maanden!
Idd...ik weet nog wel...al die berichtjes van jou dat het maar niet lukte, terwijl het met Lady precies hetzelfde verhaal was. Lady was bijna 2 maanden drachtig toen jij vertelde dat Ivanka de 18 dagen had gepasseerd!

Ik ga emigreren...wie gaat er met me mee?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:18

Ooow Jeddah spannend! Wie weet bevalt ze braaf op de uitgerekende datum. Nagelbijten / Gniffelen

Zeg Phia, deur vergeten dicht te doen ofwat? Clown

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:11

Hier is het echt niet grappig met de sneeuw, kon net niet harder als 30 rijden en het is spekglad..

Nancy is overigens rustig.. gaat z'n gangetje.
Weet nu helemaal niet meer wat ik van dr moet denken.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:16

Sim was even erg onrustig... maar is nu weer normaal... kan nog wel dagen duren zo Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:31

Spannend Jeddah!!! Hyper!

[naam] is back in plopstand again! Boos! Enne...Biebje heeft een klein koudje opgelopen...paar droge kuchjes, bijna-dierenarts heeft even geluisterd, hoort beetje te veel in heel klein deel de longen...Morgen komt de DA toch op stal, maar even vragen wat ik er aan moet doen...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:31

Herkenbaar Jeddah Haha!

Macy's late update:
Geen idee wat ze dit jaar van plan is Verward Verward Verward

Ze lijkt helemaal klaar voor het veulenen, uier vol en strak, kleine kegeltjes die er regelmatig af vallen en er later weer zitten, banden los, vulva erg ontspannen, heeft vanavond al 2x kort gelegen en nu... staat dat rare beest te eten!
Ja nu gaat ineens alles erin, brokken, hooi, alles lijkt schoon op te gaan Verward

De laatste uierfoto's van vanavond:
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond laat check ik haar nog een keer.
Ze kan zo neerploffen om te veulenen maar ze kan dit ook makkelijk nog een paar weken volhouden.
Fijn zo'n merrie die van spanning en sensatie houdt Afbeelding

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:55

Mac schreef:
Ods, het medium Clown

@PhiaBink: Is dit allemaal zo naar binnen gewaaid??? Ik dacht dat dit buiten was!

Ik wil ook lente en wel NU Boos! Boos!

De sneeuw is via de ventilatie in het dak naar binnen gewaait. We kunnen wel 1000 kleine balen hooi en stro kwijt en ik ben als de dood voor hooibroei.
Bep heeft gelukkig een regendeken op. In die stal komt de sneeuw ook naar binnen waaien. Ze kan af en toe nog al een heethoofd zijn, dus ze koelt lekker af zo Clown

Net boven de rode lijn zie je de ventilatiegleuf bij beide schuren.

Afbeelding

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:57

Nou dames, even een laatste post van mij voor de komende dagen.
Ik ga een paar dagen naar Duitsland en ik vind dat alle veulentjes toch minstens tot komend weekend moeten wachten voor ze geboren worden.
Dan kan ik tenminste ook lekker meeleven Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 00:20

Het is veeel te koud hoor om een veulentje te krijgen, maar dat weten de merries denk ik ook wel. Spannend om te lezen over die harsdruppels e.d. Het waken zal nu trouwens wel bijna niet gaan met die kou?! Ik kreeg met het opstrooien e.d al blauwe handen, laat staan als je echt buiten moet blijven! Ben er nu zsm weg, de sneeuw moet plaats maken voor de lente want dan kan ik weer langer bij d'r zijn! (ben koukleum)

Ik denk inderdaad ook dat ze instinctief niet wil dat ik te dichtbij kom om haar aan inspectie te onderwerpen (die merries zullen sowieso wel denken: ga je er weer onder duiken? }> ). Bedankt voor alle reacties hierover.
De sneeuw heeft trouwens de knoop doorgehakt voor mij of ik nog met haar ga rijden. Dat stopt dus vanaf deze week. Als de sneeuw nl. eenmaal weg is (als ik de weerberichten moet geloven duurt dat toch nog een tijdje), dan zit ze al op 10 maanden. En dat vind ik toch wel de max.
Ze had ook erge honger, zal maar weer een slobber brouwseltje gaan maken Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 00:33

Mac??????
Is het al lente bij jou? Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 00:36

Waaaaar Lente!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wij willen ook lente en die gorre witte bende moet weg!!!! Paarden kunnen niet naar buiten Boos!

Is bij Mac de lente aangebroken????? Ik hoop dat Pepsi verstandig is en de kleine nog even warm bij zich houdt. Is toch geen weer, 1 maart, de lente is begonnen!!! bij de meteologen dan >;)

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 00:38

Spannend allemaal!! Ik houd het topic goed in de gaten.

Het is inderdaad koud, maar mijn Phily heb ik wel alle dagen even naar buiten. Ze lag de eerste dagen nog wel wat te rillen in de stal maar heeft inmiddels al een flinke vacht Cool dus dat redt zich wel.

Succes!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 04:14

Phiabink, Sim weet dat het sneeuwt hoor! Ze heeft vandaag gewoon buiten gestaan als altijd, maar nu na de foto's gezien te hebben van hoe het er bij jou uitziet houdt ze het toch maar even in Haha! .

Ik ben net wakker, Alfred heeft tot nu gewaakt voor me, ben net even op stal geweest en ze ziet er normaal uit, grote gevulde uier, maar geen kegels.

Phiabink, ik lag vannacht te bedenken dat ik in het gedoe rondom mijn hond helemaal vergeten ben te vragen hoe het nou met Henk zit! Wat vreselijk dat ie daar al zo lang mee loopt! Ik hoop dat het onderzoek donderdag iets meer gaat vertellen.

Nou, gaat weer naar de bank verder waken, ze doet tussendoor de raarste dingen, schrapen tgen de muur aan bijvoorbeeld Clown .
Ik heb het idee dat we zo nog wel een paar dagen doorgaan.. vooral als je naar buiten kijkt, er ligt zeker 10-15 cm sneeuw hier!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:21

Het is de hele winter lente geweest en als hier geveulend en gemetseld moet worden krijgen we DIT Boos! Boos! . De uitzetter voor het metselwerk van de stal is wel gewoon gekomen (de bikkel Ach gut ), maar metselen gaat natuurlijk niet.

Heb nog geen ochtendcheck gedaan (t spul staat te eten), maar ik was gisteren dusdanig niet onder de indruk van Pepsi dat we het volume van de camera naar beneden hebben geschroefd en gewoon een nacht normaal hebben geslapen (vanaf een uur of 2) Bloos! . Ik weet het: dat is gevaarlijk, maar nu hebben we weer energie om verder te waken. Het kan nl. wel even gaan duren op deze manier ...

Phia: mooie constructie. Met die sneeuw is even balen natuurlijk, maar dat komt gelukkig niet al te vaak voor.

Balen van Bibi! Ik hoop dat het niks ernstigs is. Dit kan ze natuurlijk niet gebruiken nu.

Nou, hier dus echt nog niks .... Macy dus maar Tong uitsteken ??

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:53

Bij Macy gebeurt er de komende tijd nog niets hoor, zij kachelt, ehhh kegelt Clown nog wel even door.
Er zitten nu op beide spenen af en toe kegeltjes, nu is het wachten op druppende melk en dan hebben we nog een week te gaan Cool

Alle pony's lopen al lekker te spelen in de sneeuw, ik ga nu eerst proberen mijn CV weer aan de gang te krijgen, natuurlijk net met dit weer stopt dat ding ermee Boos!
Het is hier nog maar 12,5 graden in huis *zoekt bibbersmiley*

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:16

@ Jeddah
Vandaag moet hij naar de ARBO arts om de papieren op te halen voor morgen. De ARBO arts heeft na een jaar toch ingezien dat Henk iets anders aan zijn rug heeft dan de 100.00 andere die een overbelaste rug hebben. Heel slim, als je een jaar van iemand hoort dat het slechter gaat en dat hij trillende kuitspieren heeft en raar gevoel in zijn benen heeft. Ik hoop dat er morgen wat uit komt!!!!!! Polly haar moeder had ook zo iest, mocht het morgen weer niks zijn, dan kan ik het adres van een arts krijgen die Polly haar moeder heeft geholpen.

@ Mac
Dit is de 2de keer dat er sneeuw in het hooi hoj ligt. Het valt dus heel erg mee. Er ligt nu een cm of 30-40 hier Clown . Henk is de auto aan het uitgraven en een sneeuwschuiver is net voorbij gegaan Clown . We zitten dus een beetje ingesneeuwt hier. Boos!

@ de a.s. moeders, trek die melkbar nog even in en laat het veulen in het weekend komen. Donderdag wordt het nog koud en dan wordt het beter!!!!!

********GRATIS AF TE HALEN, HEEL VEEL SNEEUW*************

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 10:44

Wat een weer he, ik trof Timon aan met overal sneeuw en ijspegels. Kreeg het gevoel dat de bikkel het toch wel een beetje koud had na zo'n nacht afzien dus die heeft even een deken op. Odess de dikste deken op en gaan Haha! Er ligt hier dik 40 cm sneeuw en met de paardjes in het land levert dat mooie plaatjes op! Heb ff een filmpje online geplaats Haha!

http://www.bfdevelde.nl/destimsn.MPG

Odessa's uier ziet er momenteel zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Al behoorlijk Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:56

Zo dan!! Bij jullie ligt er echt behoorlijk wat sneeuw!! Tot hun buik d'r in ... wieieieieie!! Ik geloof dat wij nu 'ns een keer als enige in Nederland NIET zoveel sneeuw hebben Haha! . Mij hoor je niet klagen Knipoog .

Odessa's uier is al flink!

Fijn, van die doctoren die lukraak een label aan je klachten plakken omdat die toevallig veel voorkomen Boos! . Lekker makkelijk ...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:04

Hm, weer geen veulies dus.. Jammer Knipoog. Ach ja, komt wel als de sneeuw en de kou weer weg is...
Hier ligt ook geen sneeuw, maar hoorde net dat in het noorden onwijs veel sneeuw lag.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:06

Zoo, Odess, ik heb even dat filmpje van jou bekeken Wow! .. Wat een pak sneeuw zeg! Volgens mij heb ik dat hier nog nooit gezien! *LOL*

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:12

Tinne schreef:
Hier ligt ook geen sneeuw, maar hoorde net dat in het noorden onwijs veel sneeuw lag.

Dat kan je wel zeggen! Niet normaal, ik kon bijna niet bij de paarden komen! En er wordt op school niet eens les gegeven. Oke, dat laatste is best prettig Haha! maar door dit rotweer kan het veulen echt niet naar buiten en dat is wel jammer! Dan zou ze totaan de knieën in de sneeuw staan!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:28

Ik vind het zo vervelend weer nu. Ik zag op ITP een topic dat er 50 a 60 cm sneeuw lag. Moet er niet aan denken, hier ligt er 25 cm...maar leuk vind ik het niet. Hoop dat het snel ophoudt, heb strakjes les in een buitenbak, ben benieuwd...lijkt me nou niet echt slim om nu te gaan rijden. IK WIL EEN BINNENBAK!!!!

Zit het nieuws te luisteren, er komt nog 15 a 30 cm bij aaahhhh

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:30

Goedemorgen Gaaaap
Sim de halve nacht onrustig geweest, val ik om 07.00 in slaap... wordt wakkeer tegen 10.00 uur en ik zie haar rondjes en rondjes lopen, ikdus gelijk klaar wakker!!! Ze is alweer onrustig!!
Maar.... toen keek ik op de klok........... ze heeft honger Haha! .

Haar spenen lijken zich wat meer te vullen, maar dat was moeilijk te zien met een zeer boze merrie, geen kegels in elk geval.

Wat een SNEEUW!! We hebben hier zeker 40 cm gehad en het sneeuwt nog. Alfred is nu de oprit aan het scheppen want hij komt met de auto de garage nu niet uit.

Ik denk niet dat ik de paarden naar buiten kan doen vandaag Huilen , het sneeuw is zo hoog en dik dat ze van de ondergrond echt niks zien en in de bak liggen balken, bomstammen, pionnen en meer speeltjes, plus de kuilen die ze gegraven hebben, maar daar is nu NIKS van te zien!

Senna zou geloof ik wel wille, ik deed haar luik open vanmorgen en gelijk als een gek in de stal staan bokken, JIPPIE! Sneeuw!! Net een klein kind Ach gut !