[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:25

Bedankt dat je het vraagt Kabayo. Mentaal ben ik al een stuk beter. Ik ‘voel’ me niet meer zo ziek. Behalve dan dat ik nog snel buiten adem ben en heel snel moe.

Ik heb een paar fotootjes van gisteren nog van het laatste veulen. Ze heeft een super lief snoetje, is echt klein en nieuwsgierig. Leuk meisje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En vandaag een filmpje van de 2 anderen. Sinds vandaag introduceer ikze IN de kudde. Ze stonden nu al een weekje in stal (overdag wei). En die stallen zijn’in’ de grote stal zeg maar. Dus iedereen kon al snuffelen en wennen. En dan vandaag allemaal samen op de wei. Zodat er ook interesse is in het gras en niet enkel inde veulentjes. Ging heel goed.

Knappe hengst heb je uitgekozen voor Zilver!

AMArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:35

Hee hallo Allen,

Iedereen gefeliciteerd die al een veulentje in 2024 heeft mogen verwelkomen.

Kan ik nog aansluiten?
Wij krijgen eind april & begin mei een veulen. Beide een Arabisch Volbloed.

Ben erg benieuwd en nieuwsgierig wat het dit jaar gaat worden!

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:44

Wat een leuk filmpje Knolselder! Daar kan je toch uren naar kijken... <3

Welkom AMArabians!

claucarlien

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:53

Wat super schattig die stuiterende veulentjes knolselder

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:53

Welkem AMArabians! Altijd leuk een mede-Arabierenfokker :D

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 01:52

Hoi allemaal.
Ik wil me bij dit topic aansluiten.
Ik heb 2 merries waarvan de exacte draagtijd een verassing is.

Bij 1 zien de uiers er zo uit
Afbeelding

En haar buikje
Afbeelding

En bij de andere merrie zo
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:05

Laten we misschien ook in de lijst bij zetten of het correct is of niet :) Goed voor het overzicht te bewaren niet?

Citaat:
Rondje = merrie, heen en weer = hengst
Spijkervoorspelling - pendelen
Lonniejj - Rosa - merrie
Muronia - Veronia - hengst
Kabayo - Zilver - merrie
Belleboef - Roos - hengst
Corinadrenth - Annika - hengst
Corinadrenth - diva - merrie
Quir - Carice - merrie
Quir - Char - hengst
MallyBelly - Mallow - Hengst
MallyBelly - Zaïra - Merrie
Imani_abby - Mini - Merrie Correct
SophievdV - O-Jidee - hengst
AnsoDM - Mira - hengst
Magic_lover - Ivana - hengst
Ladygiroc - Fenna - hengst
Luna2006 - muis - Merrie
Luna2006 - Bibi - Hengst
Luna2006 - Belle - Hengst
Luna2006 - mees - hengst
Luna2006 - Kato - merrie
Luna2006 - Maylinn - Leeg? pendel bleef stil hangen.
Calice - Poow - merrie
Jennyk - Goldy - merrie
Jennyk - Alinka - Leeg? pendel bleef stil hangen
Korbakimmy8 - Cookie - Hengst
Korbakimmy8 - Cupcake - Merrie
Kiko - Naku - hengst
AM_Horses - Wild Thing - hengst
AM_Horses - Nigrante - merrie
angelpam - Flappie - merrie
Nieky1993 - Fleur - hengst
Nieky1993 - Missy - merrie
Nieky1993 - Blue - hengst
Nieky1993 - Amy - merrie
Nieky1993 - Nina - merrie
Nieky 1993 - Tina - hengst
Sanet - Lyr - merrie
Stal-HD - maraya - merrie
TJ_Stables - Qalenza - merrie

Hier geen plannen om weer te dekken. Behalve mocht ze weer een hengst krijgen. Dan bekijk ik dit wel even of ik wel of niet wil. Maar ik geef toe dat hengsten kijken zeer leuk is.

kiko: Heel heftig met al dat vocht. Ik hoop voor jou dat het allemaal oke blijft nu met je vader

corinadrenth: Bijna aan een nieuwe mijlpaal!!

Sanet: Nog een bescheidenbuikje. Maar ze ziet er goed uit!!

Phileine83: Al je camera kunnen uittesten?

nieky1993: Al die mijlpalen weer. Loes begint er vast al aan. Op hoeveel dagen bevalt ze normaal of varieert dat ? De andere twee zien er ook heel goed uit

claucarlien: die onderbuik foto's niet handig. Ik leg mijn telefoon gewoon op de grond en trek zo een foto. misschien wel handig voor de volgende keer.

goldenarrow: ooee Anna komt ook dichter zeg! bijna die 300!! Ze zien er alle drie top uit!

Kabayo: Wat een knappe hengst is dat. Maar ging je zilver niet eens een jaartje rusten of heb ik dat mis op?

Knolselder: fijn dat je je al iets beter voelt. Dat filmpje heerlijk om te zien.

AMArabians: welkom. Welke hengst? Foto's mag je altijd even delen hoor :)

Sabbuh: welkom. Van die ene merrie ziet het er uit alsof het niet zo lang meer ga duren. Die andere kan ik niet zo goed zien. maar volgens mij nog niet echt iets aan de hand. Succes alvast

Verstuur ik al op verzenden vergeet ik een update over mira.
IK vind toch wel dat ze het zwaarder heeft dan haar vorige dracht. Wij gaan regelmatig tour gaan wandelen en waar ze vroeger altijd de kop nam loopt ze nu meestal gewoon rustig achter. Gisteren toen we net terug waren. En aan het babbelen geslaan met mede stal genootjes terwijl ik er nog op zat. Voelde ik weer schopjes heel leuk om te voelen en ook om te zien. Het was nog bezig toen ik afstapt. Helaas niet op film want het stopte dan plots weer.
vandaag 263

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:01

Knolselder: oh dat is echt met recht klein spul te noemen, maar wauw zo schattig! En mooi getekend!

Onze merrie zit woensdag op 280 dagen. Gisteren zei ik nog tegen een vriendin dat ze niet zo dik is, maar toen we even later het dek er af trokken vonden we toch wel dat ze inmiddels een echte dikke buik heeft :') Ik voel het veulen niet vaak bewegen.. de merrie heeft ook veel ruimte in haar lichaam dus misschien ligt het nog hoog. Of het is een rustig kind, kan ook nog.

Ik hoop echt op een veulentje met wat wit er aan.. dat vind ik echt zo mooi!

Gisteren is Alteet Preferent verklaard en hij is de grootvader van onze beide merries. Altijd fijn!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:58

Citaat:
Rondje = merrie, heen en weer = hengst
Spijkervoorspelling - pendelen
Lonniejj - Rosa - merrie
Muronia - Veronia - hengst
Kabayo - Zilver - merrie
Belleboef - Roos - hengst
Corinadrenth - Annika - hengst
Corinadrenth - diva - merrie
Quir - Carice - merrie
Quir - Char - hengst
MallyBelly - Mallow - Hengst
MallyBelly - Zaïra - Merrie
Imani_abby - Mini - Merrie Correct
SophievdV - O-Jidee - hengst
AnsoDM - Mira - hengst
Magic_lover - Ivana - hengst
Ladygiroc - Fenna - hengst
Luna2006 - muis - Merrie
Luna2006 - Bibi - Hengst
Luna2006 - Belle - Hengst
Luna2006 - mees - hengst
Luna2006 - Kato - merrie
Luna2006 - Maylinn - Leeg? pendel bleef stil hangen.
Calice - Poow - merrie
Jennyk - Goldy - merrie
Jennyk - Alinka - merrie
Korbakimmy8 - Cookie - Hengst
Korbakimmy8 - Cupcake - Merrie
Kiko - Naku - hengst
AM_Horses - Wild Thing - hengst
AM_Horses - Nigrante - merrie
angelpam - Flappie - merrie
Nieky1993 - Fleur - hengst
Nieky1993 - Missy - merrie
Nieky1993 - Blue - hengst
Nieky1993 - Amy - merrie
Nieky1993 - Nina - merrie
Nieky 1993 - Tina - hengst
Sanet - Lyr - merrie
Stal-HD - maraya - merrie
TJ_Stables - Qalenza - merrie

Ja goed plan om erbij te zetten of de pendeltest het goed had!

Kabayo: Bij friezen moet je de dekking al reserveren? Of is dat dan alleen bij de jonkies?

anso: wat leuk dat je schopjes zo kunt voelen!

sabbuh: dat is al best serieus uier!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:54

Claucarlien Dat is een flinke buik zo van de onderkant gezien :D. Je andere merrie maakt het al wat spannender dus.

Belle_boef Loes is drachtig van onze hengst Tiesto. Daisy is ook drachtig van hem overigens. Amy is drachtig van onze andere hengst Booster.
Afbeelding

Goldenarrow Je merries willen gewoon anders gekleurd zijn :D mooie buikjes hebben ze. Estonia blijft mijn favoriet <3

Kabayo we hebben 2 hengsten een een 3de zijn we aan het groot brengen. Die is nu nog te jong. Booster ( de "kleinere"hengst van 1.48m) is een onwijs sterke vererver. Op bijna elke merrie waar ik hem hier op heb gezet versterkt/verbeterd hij de merrie. Kan foto's laten zien van nakomelingen die allemaal correct gebouwd zijn met meer als voldoende behang uit heel gevarieerde merries. Tiesto ( de grotere hengst van 1.60m) hebben we nog maar een paar jaar. Vorig jaar heeft hij 4 nakomelingen gegeven, dit jaar zijn er 6 drachtig. Hij vererft iets minder sterk door dan Booster dus het is even kijken dit jaar wat hij doet met bepaalde merries en afhankelijk daarvan wordt bepaalde of hij ze terug mag dekken of Booster. Die merries hebben met Booster al hele mooie nakomelingen gegeven dus daarvan weten we wat eruit kan komen. Dus we kijken zeker per merrie wat beste past en wat er vererft wordt met welke hengst. Denk ook dat eraan ligt wat je fokdoelen zijn en voor welk publiek. Wij fokken echt een familiepaard. 90% van de mensen die hier komen kijken naar karakter van de ouders en het veulen. De genen interesseert ze vaak niet zolang ze weten wie vader en moeder is. Degene die kopen om mee door te Fokken die kijken meer naar combi behang/bouw/karakter. Plus punt hier is dat toekomstige kopers beide ouders kunnen bekijken, ermee kunnen omgaan en zien hoe ze zijn met ons.

Jeetje de hengst die je wilt al volgeboekt := . Die gaat het druk krijgen.

Knolselder Gelukkig voel je je al ietsje beter. Hopelijk genees je verder vlot. Wat een leuke foto's en filmpje <3 . De introductie ging best vlot zo te zien.

AMArabians Welkom, heb je foto's van je combi's?

Sabbuh jij ook welkom. De eerste merrie heeft al flink uier zo te zien. Zijn ze drachtig gekocht of gewoon lang bij de hengst gelopen dat je de exacte draagtijd niet weet?

AnsoDM Loes heeft nog maar 1 veulen gehad hier. Toen beviel ze op 330 dagen. Toen had ze op 300 dagen een gelijkaardige uier als nu dus gok wel ergens dat ze ong hetzelfde doet.

Mira heeft ook best een flinke buik zo te zien. Leuk hé als je ze zo kunt voelen <3

Sophievdv kan idd allebei dat het of een rustig veulen is of dat de merrie veel ruimte heeft. Het veulen van Loes en Lexie hier voel ik ook amper, hele rustige veulens.

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Knolselder - wiske - 316 dagen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:31

Ik lees hier soms de opmerking 'ben je dan niet bang voor rhesus'?

Wanneer heb je daar dan precies een verhoogde kans op?

Wat een mooie buikjes komen er al voorbij! <3

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:58

Ooohhh dat veulen filmpje <3

De draagtijd niet weten lijkt me echt zenuwslopend.

Verder een welkom voor de nieuwe en wat een lekkere babybuiken komen er alweer voorbij.

Mijn merrie had geen last van de dracht vandaag. Liep te sjouwen voor de wagen alsof we aan het losrijden waren voor het Z :') daarna was ze wel moe.

Afbeelding
244 dagen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:44

Afbeelding

Mijn merrie begint nu wel met uiertje al… 282 dagen

Zorgen? Dit is in avond het schiet niet vol vol

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:23

Nieky1993 beide zijn (achteraf) drachtig gekocht.

Die eerste heb ik gekocht met veulen aan de voet maar laten scannen omdat ze de hele zomer geen teken van hengstigheid liet zien.
Veulen zou op papier van 1 mei zijn maar met scannen werd ik al gewaarschuwd dat er een groot veulen in zat. Volgens die gegevens zou ze eind maart / begin april het veulen krijgen maar als ze af gaat op de grote met scannen (vergeleken met meerdere merries van dezelfde draagtijd en grote) zou ze dus verder moeten zijn.

De andere is geheel onbekend, zij is pas vanaf eind november bij mij.

Kortom heel spannend ook omdat het mijn eerste veulens worden en hoop dat ik erbij mag zijn :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:14

Janine zo'n uier heeft de onze ook ongeveer. Het is in de ochtend iets voller.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:26

Okee, geen zorgen dus.
Maak me normaal niet zo’n zorgen maar deze merrie ken ik niet.

2 april is ze 340 dagen. Ik denk dat als ze zo door gaat wel iets eerder gaat..

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 01:35

Wat gaat het snel hier!

Janine. Is wel wat uier, maar ook nog niet mega. Ik denk eerder wat vocht dat ze vasthoud. Als je het niet vertrouwd kan je altijd voor de zekerheid scannen.

Kabayo. Jeetje dat dit zo snel al 'volgeboekt is' bizar

Ansodm. Ze begint ook goed uit te dijen

Welkom voor alle nieuwelingen in deze topic :wave:

Knolselder geweldig <3 kan nu helemaal niet meer wachten!

Goldenarrow. Besmettelijk kleurtje := weet er alles van. Langzaam gaat het opschieten, ik ben benieuwd

Nieky. De combinatie White Dream met een zwarte merrie geeft altijd een valk of Palomino. Als de merrie geen vos gen draagt enkel valk. Rosa zou zomaar vos kunnen dragen, dus toch nog een soort verassing wat het dan gaat worden. Dit jaar dek ik enkel Rosa. Wild Thing gaat met pensioen, met de andere merries hoop ik de sport in te gaan.

Wat een mooie buiken. Gaat ook al lekker opschieten! Mooie beginnende uiers.

Wild Thing doet nog niks met haar uier. Enkel zie je haar banden al wel wat slapper worden. 304 dagen ondertussen.
Afbeelding

Nigrante is nog niet helemaal fit. Vandaag voor het eerst even in de paddock gezet na een week op stal staan. Maar ook dan bleef ze nog heel kalm. Ze heeft een beetje rond gescharreld. Vandaag heeft ze de laatste novacam gehad. Ik hoop dat ze snel wat opknapt, zo ken ik haar niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:16

Onze dame is begonnen met wat meer uier maken, uitgerekend 13 maart
Afbeelding

Wildthing heeft ene flinke buik zeg

Sabbuh
Spannend zeg zo'n verassing ei ;)

Janine
Ziet er niet heel zorgwekkend uit zo op het eerste gezicht

Ladygiroc
Mooi rond is ze

Nieky
Prachtige hengst <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:46

Knolselder wat fijn dat je weer opknapt. Wat een leuke foto's, vind de bonte echt leuk! Geweldig filmpje ook. Mooi om te zien!
Dankjewel, ik ben erg blij met de keuze

Seven ook al begonnen aan het uier. Straks veel merries veilig denk ik

Amhorses ja met de jonge hengsten moet je er snel bij zijn. De oudere hengsten hebben geen limiet, dus dat maakt nooit zoveel uit.
Wow wild thing bijna veilig *\o/* Ik ben zo benieuwd! Ze is lekker bol
Beterschap voor Nigrante, wat heeft ze?

Janine nog niets om zorgen om te maken :)

Sabbuh welkom. Vervelend lijkt het mij dat je de datum niet weet. Wel leuk. Verassingspakketjes :D

Ladygiroc haha lekker fanatiek :D Ze ziet er inderdaad moe uit :P

Dais_ rhesus kan opspelen als je meerdere malen met dezelfde hengst dekt. De melk die de merrie geeft is eigenlijk vergif voor het veulen.
Google; "Een ander woord voor rhesus is neonatale icterus (NI). is een ziekte van het pasgeboren veulen. Door antilichamen in de biest van de merrie tegen de rode bloedcellen van het veulen, wordt het veulen ziek. Het veulen drinkt de biest, maar de antilichamen breken de rode bloedcellen van het veulen af.".
Ik zou zelf gewoon zekere voor het onzekere nemen. Daarnaast zijn er zoveel leuke hengsten, heb nu al keuzestress :P
Wanneer je er precies kans op hebt weet ik niet. Sommige dekken 10x met dezelfde en dat gaat goed, andere hebben na de 2e keer al een rhesus veulen

Nieky1993 bedankt voor je uitleg! Ik kan mij er ergens wel in vinden :j Grappig dat bij jou ras de bloedlijnen er eigenlijk niet toe doen. Dat is hier stap 1 van het fokken :P Maar ja. Dan spreek je over Friezen. Wil je überhaupt nooit van buitenaf dekken? Of komt het nu gewoon zo uit omdat je zelf 3 hebt.
Ja echt abnormaal snel! Maar ik ben het wel gewent :P

Jennyk bij de jonge hengsten alleen! De oudere hengsten hebben geen limiet. Ik denk ivm de leeftijd om ze te beschermen? Ik weet de reden eigenlijk niet

SophievdV haha zo herkenbaar! Ineens een dikke buik als je de deken er af haalt.
Zeker fijn dat atleet preferent is! Staat toch weer mooi op het papier.

AnsaDM klopt inderdaad! Dat was wel het idee. Maar nu ben ik zelf zwanger dus ga even zien hoe en wanneer ik alles ga doen. Ik wou in dat rust jaar namelijk ook graag starten. En dat gaat nu niet :=
Jammer dat Mira meer last heeft. Ze ziet er wel goed uit

Welkom AMarabians!

Hier gaat 't wat door. Zilver is nu dekenloos. Kan prima boven de 10 graden. Ze heeft t ook niet meer koud. Nog 83 dagen te gaan

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:15

Dais_ zoals kabayo al zegt wordt het veulen dan ziek van de biest van de merrie omdat ze anti stoffen aanmaakt tegen de rode bloedcellen van het veulen. Dit heeft vooral te maken met bloedgroepen die verschillen tss de merrie en de hengst. Ik heb dit stuk ook nog even gekopieerd ter verduidelijking: Het punt is dat de meeste paarden Q en A positief zijn, echter de merries die negatief zijn hebben derhalve een heel grote kans met een positieve hengst gedekt te worden en daarmee antistoffen kunnen gaan maken in hun biest. Om een risicodekking voor deze merries te voorkomen, zou je dus een negatieve hengst moeten uitzoeken.

Van een eerste x veulen van een bepaalde combi zijn er nog geen issues omdat de merrie pas na een aantal dagen die anti stoffen aanmaakt, dan heeft het veulen de biest al gehad en is er geen issue. Bij een 2de veulen van dezelfde combi heeft de merrie al anti stoffen direct na de geboorte en is er dus risico dat je een rhesus veulen krijgt omdat die de biest met anti stoffen drinkt. Maar dit heeft dus te maken met de bloedgroepen van ouder dieren en komt dus niet zovaak voor als vele denken. Het is beetje dikke pech als je net 2 ouder dieren hebt die niet overeen komen kwa bloedgroepen. Ik heb hier een merrie die nu haar 4de veulen krijgt van dezelfde hengst en nooit issues ermee. Maar het kan goed zijn dat een andere merrie wel issues gaat krijgen als haar bloedgroep dus anders is.

LadyGiroc Ze heeft nog energie zat dus :D mooi buikje heeft ze al.

Janinevv ik zou mij er idd geen zorgen om maken. Mocht je toch zorgen hebben kun je altijd aan de DA vragen voor eens te scannen.

Sabbuh Ooh dat is spannend dan idd. Weet je wel wie de vaders zijn?

Am_horse ik ben nu al benieuwd welk kleurtje het wordt dan :D wild thing heeft al een flinke hang buik zo te zien. Wat Balen zeg dat Nigrante nog niet de oude is. Hopelijk knapt ze snel verder op.

Sanet Die is idd al begonnen aan uier te maken. Je merrie is ong tegelijk Uitgerekend met 3 van mij zie ik :D jouw merrie heeft wel al meer uier haha.

Kabayo Het Tinker stamboek is ook nog een relatief jong stamboek. Er is van een hele generatie paarden gewoon ook niks bekend van afstamming :+ . Sterker nog onze Ierse merries is ook niks van bekend. Daar houden ze amper dingen bij kwa papieren. En bv sommige zijn de ouders wel van bekend maar niet opgenomen in het paspoort. Via DNA kun je dat wel later verifiëren als de hengst eigenaar mee werkt. Maar zo zie je dus hoe enorm dat verschil nog is met andere stamboeken en waarom genen dus niet zo sterk eraan toe doen, zeker niet voor mensen die gewoon een familie paard zoeken. Ik heb hier eerlijk gezegd weinig interessante hengsten in de buurt. En vind het zonde om een mindere hengst van in de buurt erop te zetten terwijl we zelf een betere hengst hebben :o. Hengsten die ik interessant vind zitten op 3-4u rijden. En ik kan hier niet 3-4u weg als we telkens 5 of meerdere merries hebben die kunnen bevallen :+ . Dat is mij het risico niet waard om ze alleen te laten zolang. KI is niet zo gekend bij ons en heb sowieso liever natuurlijke dekking.
We hebben overigens wel al drachtige merries gekocht, bewust drachtig van een hengst die we aansprekend vonden of zelfs drachtig laten zetten door die hengst voor ze naar ons komt.

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Knolselder - wiske - 317 dagen

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:18

Kabayo. Bizar dat ze zoveel dekken. Vindt het nog best een groot aantal voor eerste jaar. Ik denk dat veel hengsten jaloers zouden zijn :+

Nigrante heeft vorige week zondag klappen gehad. Oa op haar elleboog,wat erg pijnlijk was. Ze kon niet lopen, dierenarts erbij (jep op zondag) foto's gemaakt. Gelukkig niet gebroken. Paar nietjes erin om de wond te dichten.
Dag erna was ee een andere dierenarts op stal, heb ik nog even laten kijken, hij had het over beschadiging van spier. Zou zeker 6 weken duren. Ik mocht kleine stukjes stappen. Heb haar steeds uit stal moeten trekken. Ze kan het nu wel prima belasten, maar ze is verre van fit. Normaal haat ze het op stal, en nu vindt ze het maar prima. Ze heeft ook nog een flinke bult op haar flank, daar lijkt ze gelukkig geen last van te hebben

Dat was dus de poging om haar nog even onder het zadel op te pakken -O- na 6 weken vindt ik het niet eerlijk meer. Haar buik stopt ook niet met groeien :Y)
Afbeelding
Jep ze had het erg naar haar zin buiten, not. Gelukkig gaat dit nu een stuk beter.
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:34

180 dekkingen, daar is inderdaad menig hengst jaloers op. Bij de ponyhengsten is 25 al een mooi aantal, zo hoorde ik van een hengstenhouder. Nou ja, andere populatie.

Mijn merrie zit op dag 241 vandaag dus nog 99 tot uitgerekend en nog 79 tot veilig :)

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:11

Wat een mooie buikjes allemaal!

Brownie zit morgen op 300 dagen. En heeft al een beste buik. Uier begint heel ietsje te veranderen nu.

Afbeelding
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:30

Wat interessant over die rhesus.

Hier vandaag 204 dagen.
Vanaf wanneer kan je het veulen zien bewegen? En zie je dat hoog of juist lager in/onder de buik?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:44

belle_boef schreef:
Wat interessant over die rhesus.

Hier vandaag 204 dagen.
Vanaf wanneer kan je het veulen zien bewegen? En zie je dat hoog of juist lager in/onder de buik?

Vanaf 180 dagen ongeveer. Bij mijn merrie voel en zie ik het veulen bewegen in de flanken. Ik zal even een plaatje zoeken.
Niet de mooiste foto, ik wilde Sanaa haar buik op de foto zetten maar de poetsplaats is niet groter. Maar je ziet wel wat ik bedoel.
Afbeelding