Ben nog aan het bijlezen Jullie gaan zo hard! Even een vraag tussendoor, betalen jullie bij de dierenarts ook apart voor insemineren? Ik heb wel het merriepakket en krijg de inseminatie apart gefactureerd? Verbaasd mij. Heb deze merrie thuis bij andere DA dan de andere merrie waarmee ik naar de hengstenboer ga dus herken het daarvan niet…
Woensdag gaan we merrie 2 op dracht scannen! Merrie 3 word deze week geïnsemineerd, spoelen is goed gegaan dus hopelijk nu nogsteeds mooi schoon.
Wij betalen eigenlijk alles altijd los. We hebben 1 DA die wel met een pakket werkt, daar zit insemineren er wel gewoon bij in. Alleen alle 'extra's' komen daar nog bovenop (hengstig spuiten, ei afspuiten, spoelen, etc.) en de stalling moet je nog betalen dan.
Hier ook de hengstenhouder die insemineert, dat zit bij het dekgeld in. Mijn dierenarts betaal ik (naja, denk ik , nog geen rekening gezien) los per scan.
Hoi allemaal. Op het laatste moment besloten om toch te dekken en vandaag 18 dagen scan gehad. Onze Yfke (ster v. Reinder 452) is drachtig van Auwert 514
Qua insemineren; Wij hebben de scan mevrouw die aan huis komt scannen en dat betalen we per keer. Zij heeft ook geinsemineerd en dat hebben we ook los betaald. De op drachtig scannen is gratis.
Alles aan huis. De HH betalen we de hengst, maar sprong en verzenden apart. Kan onbeperkt.
Heb nog nooit met rijdpaarden gefokt, maar heb toch wel sterk het idee dat het met de quarters iets anders gaat. Er zitten wel kleine verschillen qua dekgeld, all in, hoeveel rietjes etc, maar verder is de gang van zaken redelijk gelijk.
Balen voor waar het nog niet is gelukt en de rest die wacht, duim ik nog even voor. Gaat best snel nu. We zitten nu toch weer in eerste week Juli en wij gaan vd week al voor 2e scan. Ben je als alles meezit toch zomaar al voorbij de eerste maand.
Hier kun je thuis scannen of langsgaan op de praktijk. Je kunt ah begin vh seizoen kiezen voor losse scans of een abonnement. Vorig jaar had ik gekozen voor een abonnement, was de merrie in 1 cyclus drachtig.. Dan kan het niet uit. Nu gekozen voor losse scans en gelukkig pakt het goed uit. Dit ging wel heel snel.
Sterkte voor alle wachtenden! En succes voor wie nog bezig is en het niet zo goed wil lukken.
ik ga vandaag maar eens een taart brengen naar mijn kliniek/hengstenhouder in Heerde, nu 2 jaar alle merries in 1 x drachtig, vorig jaar 3 en dit jaar 2.