Jeetje Andreab weer zoveel pech, toch jammer altijd.
Moratoetje
Geplaatst: 11-09-17 16:25
Balen Andreab .... na zoveel pech ... sterkte
draaakje
Geplaatst: 11-09-17 19:51
Jeetje Murosch, wat een enorm akelig vooruitzicht. Onwijs veel sterkte.
Hier is Khaleesi vandaag precies 60 dagen drachtig:
Afgelopen weekeind hadden we show waar ze het super goed gedaan heeft Ze moest van de hengsten niets weten Over 3 weken gaan we voor de zekerheid nog een keer scannen
Sterkte Murosch, de teller maar even stop zetten en genieten van iedere dag die er verstrijkt.... Making memories.
AndreaB
Geplaatst: 11-09-17 20:11
Ze zou nu rond de 9 weken zitten we hebben er bewust voor gekozen om nog eens te scannen i.v.m. de rekening. Het dekgeld is nu niet echt goedkoop te noemen, dus dat is dan nog een soort van meevaller we gaan het volgend jaar misschien nog eens proberen. Hopelijk zitten we dan in een iets positievere flow.
Dank jullie wel allemaal. Jee jolandje dat is ook heftig, jij ik veel sterkte.
Andrea, wat ontzettend jammer dat het niet is gelukt.
AniekR
Geplaatst: 11-09-17 22:30
Murosch, wat een vreselijk nieuws! Kan me voorstellen dat je het aftellen inderdaad helemaal niet meer ziet zitten... Wat ook al gezegd is, hopen dat je bij de paardjes toch een beetje afleiding kunt vinden in deze zware tijd!
AndreaB, dat is ook balen zeg! En wanneer was ze voor het laatst nog drachtig gescand?
Gisteren is hier het oudste 2017 veulen opgehaald, de andere volgt ook binnenkort. Dus gaan nu echt op naar een nieuw seizoen. Vrijdag komt de dierenarts Lies nog een keer scannen. Altijd nog even weer spannend, zeker als je dit soort verhalen weer leest. Ik betrapte haar afgelopen week wel weer eens op wat hormonaal gedrag
Myrthe, ik heb de eerste factuur van het vroege veulen ook wel al gehad, van VDL. Ze zullen wel een beetje kijken naar wanneer ze drachtig zijn geraakt..
Deze keer moest ik een bookingfee betalen op voorhand en pas zaad als merrie drachtig gescand werd. Heb levend veulen garantie en als er met merrie iets zou gebeuren mag ik zelfs andere gebruiken. Had wel korting door vroegboeking.
Had jij ook niet zoiets xlaaraj? In de aqha en apha geven ze meestal wel mooie voorwaarden vind ik
Amai al velen aan de helft zo, begint dan eigenlijk al te tellen hoor. Hier ook bijna aan de 100 dagen. Hou het eigenlijk niet zo bij hoor
goeroe
Geplaatst: 12-09-17 14:22
Wat een verschil in timing van de rekening. Hier de rekening al ontvangen en betaald ruim voor de eerste scan op dracht. Vind ik zelf wel prettig, betalen moet je toch en dan heb je het gelijk maar gehad. De rekening van het insemineren (verzorgd door een andere hengstenhouder) heb ik daarentegen nog steeds niet ontvangen, daar zal ik zelf wel weer achteraan moeten.
Wat een ellende Murosch, heel veel sterkte.
Verder niet echt nieuws hier. Eerlijk gezegd ben ik nog niet zo bezig met op- of aftellen.
Bij de mini's is het over het algemeen; betalen als je de merrie brengt, anders word er helemaal niet gedekt... Dus mijn dek voor 2018 is zelfs al betaald omdat ze bij de ene poging in 2017 niet gepakt heeft (en ik wel in 2018 terug mag komen natuurlijk)
Ik heb betaald nadat ze drachtig was gescand, mocht ze onverhoopt toch nog verwerpen dan mag ik haar volgend jaar weer laten dekken. Vind dit heel erg netjes. Ook het scannen (zowel op eisprong als dracht) en de begeleiding zaten bij de prijs in.
Ik heb de rekening bij van uytert vandaan al wel gehad en ook die van de dierenarts van daar. 30 sep gaan we nog voor de gustregeling scannen dus mocht ze leeg zijn krijg ik geld retour denk ik
Chantalll
Geplaatst: 12-09-17 20:01
Vanavond nog even foto's van 1 van onze dikkiediks gemaakt In het zeldzame zonnetje van vandaag. Brrrr wat een weer.
paardje2013
Geplaatst: 12-09-17 21:52
Ik heb bijna alle rekening ook gekregen en betaald.
Die ziet er al goed uit Chantalll het weer is inderdaad verschrikkelijk we kunnen de paarden hier niet eens meer op het land hebben dus staan ze nu al in de bak
Ik heb ook even een foto gemaakt
42 dagen
Fotsy
Geplaatst: 13-09-17 16:02
hier net hetzelfde, alles staat al op het winter stukje, nat, vuil en modder dus, hoop dat dit niet blijvend is voor de winter
ook foto genomen van mijn moddermonster, beetje camera schuw als ze drachtig is, ze denkt vast : ze is daar weer om van die gênante tietfoto's te nemen van voor valt buikje nog mee maar ze draagt dus weeral duidelijk naar beneden, ik zeg het toch, weer een merrie