[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:52

We zijn ondertussen al met veel wakers he? Woensdag is het blijkbaar volle maan, hopelijk beslist crome hier dan ook eens om te bevallen, ze zit dan ook precies op 340 dagen.. :D
Ik heb toch ook altijd de indruk dat er echt iéts meer veulens geboren worden in de dagen rond volle maan? Jullie ervaringen met volle-maan bevallingen? :D

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:56

Mijn moeder heeft een kraam bureau en is overtuigd van de 'volle maan er komen baby's aan' uitdrukking...zal vast ook voor dieren op gaan.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:58

Ja mij valt het soms ook op, zowel hier in het topic als in m'n vriendenkring op Facebook, dat het dan altijd wel veulentjes-boom lijkt te zijn. Ben benieuwd :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:00

Wel ik heb al de hele tijd het gevoel dat Sierra niet wacht tot komend weekend... :=
En had ook al zitten denken dat ze misschien wel eens zou kunnen bevallen met volle maan woensdag... :j

Ik denk trouwens dat Sierra een hengstje krijgt en Imperiosa een merrietje :+ Nouja, wrs wordt ik omdat ik dat nu zo zeg straks 'gezegend' met twee hengstjes :o

En Crome maakt het nu toch ook al lang spannend hé? Haar uier was toch al een heel eind vol?
Misschien is mijn gevoel dan toch niet veel waard en moet ik nog 2 weken wachten bij Sierra :') Zo lang loopt zij nog niet rond met een 'volle' uier.

Maar op de weide staat ze vaak voor zich uit te staren ipv te eten. Ze gaat ook vaak een eindje van imperiosa vandaan staan en loopt soms zelfs te ijsberen :=

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:02

wauw woogy, heftig maar mooi filmpje van de natuur in actie! Wel echt een badass mama hoor!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:03

Ja ik weet niet meer wat ik van crome moet denken. Ze heeft bijna een week lopen te harsen, heel haar benen plakten vol, nu sinds paar dagen geen hars meer en bijna geen druppel melk meer uit te krijgen.
Verder super slappe banden, platte mest, snachts meer plat liggen dan rechtstaan maar het zet niet door..

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:10

Ah wat vervelend Tinnie, dat zijn inderdaad geen eenduidige signalen. maakt het wel moeilijk voor je zo.

Platte mest heeft ze hier ook wel een beetje, maarja ze staan natuurlijk ook wel in het gras... En ik denk dat de mest van Imperiosa even slap is eerlijk gezegd :D

Slappe banden nog niet :n mijn VA zei het ook al: banden zijn nog niet echt slap. Ik heb echt de indruk dat die in de loop van vorige week veel slapper waren dan vorig weekend. Haar ruggengraat en schoft staken ook niet meer zoveel uit leek het wel.
Staart kan recht omhoog, maar ook niet meer dan dat.

Hoe ze slapen heb ik echt geen idee van. In ieder geval samen in één stal, want er is altijd maar één stal vuil 's ochtends 8)7

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:11

Tinniie schreef:
We zijn ondertussen al met veel wakers he? Woensdag is het blijkbaar volle maan, hopelijk beslist crome hier dan ook eens om te bevallen, ze zit dan ook precies op 340 dagen.. :D
Ik heb toch ook altijd de indruk dat er echt iéts meer veulens geboren worden in de dagen rond volle maan? Jullie ervaringen met volle-maan bevallingen? :D

Mss komt die baby van mn zusje er woensdag dan eindelijk uitgerold.

Jeetje dat filmpje, die merrie klapt er op los.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:19

Haha Cemlys. Harst ze al? _O- Ik denk dat wij zwangerschap bij mensen veel te technisch zien door onze ervaring bij de merries :D

Hier daarpas ook een hilarisch gesprek gehad op het werk. Een collega is zwanger en een andere collega wordt binnenkort voor de tweede keer papa en dan ik erbij met mijn 2 veulens... een echte babyboom op kantoor :+

En ik vind die merrie op het filmpje nog zachtjes :o Ik had zelf echt zin om die hengten een goed pak rammel te geven :o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:22

Ik mag haat niet meer vergelijken met paarden :') denk zoveel zal het niet verschillen... zei al, als je melk gaat lekker komt het eraan :D jammer genoeg geen live camera :')

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:38

zou wat zijn, allemaal op de live camera mee kijken of 'het' eraan komt :wow:

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:50

Ik kreeg net deze foto van mijn verzorgster. (heb toestemming om hem te plaatsen)

Afbeelding

Zo komen de dames altijd aangelopen als ze ons in het vizier krijgen <3
Dikke buiken of niet, racen kunnen ze nog hoor :Y)

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:01

ff snel gelezen wat een heerlijk dottje is er geboren
en wat een knappe veuntjes alle maal

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:14

Mooi filmpje van de merrie, moest toen ik het veulen zag aan Mick denken :D

Ga nog ff spammen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M'n Pielemosie gaat direct liggen/slapen als hij en mams weer op stal komen. Best vermoeiend hele dag tussen de grote paarden.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:28

Wat is hij toch schattig Mopjemop <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:34

Knappe Mick! Gaat het nog steeds goed met hem?

MG.. Noisy.. 19 km.. ben je niet helemaal lekker? Pfffff.... ik ga woensdag weer. Had gisteren nog lastvan mijn benen en vandaag ongesteld geworden, dus mag ik lief voor mezelf zijn.
Woensdag hoop ik 2.5km, 200 meter lopen en 500 meter.

Wat een heerlijk blije baby, Manda!

Arianne... nee.. ik vind ze allebei andere voordelen hebben.. ik word gek! Hahaha..

Kiki, mijn rug is ook niet helemaal wat het moet zijn en mijn heupen ook niet. Bij mij is het juist zo dat mijn ha me adviseert om te blijven hardlopen, omdat mijn lichaam daar juist sterker van wordt en hij verwacht dat mijn klachten daardopr minder worden.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:41

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:47

Cynthia als ik ga hardlopen dan ben ik echt de sjaak met mijn rug. Maar misschien ook wel dat er wat ijzerwerk inzit haha

Pretty, ja die graden kan je idd instellen en die heb ik al op max staan.

Wat een heerlijke veulen spam weer

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:55

Ja het gaat nog steeds goed met Mick. De paarden zijn erg correct naar hem.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal en geen veulenervaring maar denk dat het wel een lief stoer paard wordt. Hij hinnikt als we aankomen en komt ook eigenlijk altijd naar ons toe lopen. Is rete nieuwsgierig en niet gauw bang voor dingen.

Hij loopt ook met regelmaat bij de andere paarden. En vanmiddag galoppeerde hij even voorop met de groep achter zich aan, dat was echt ff komisch :D De leider van de kudde corrigeerde dat dan ook even maw "ken je plek vriend". :D jij hoort niet voorop

Volgende week heb ik weer grondwerk lesje met Younah en neem Mick dan mee. We hadden hem van de week even meegenomen naar de bak maar dat vond ik wel lastig. Hij is dol en loopt niet echt mee aan de lijn(leeft z'n eigen leven zeg maar)en ik weet niet zo goed hoe ik hem moet corrigeren.

Dus ben benieuwd...maar las ergens dat de concentratie niet langer is dan 5 minuten ....

Hoe doen jullie dat?
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 21-03-16 20:02, in het totaal 2 keer bewerkt

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:55

Wat is het een knapperdje mopje!

Nou, ik ben benieuwd of er hier snel wat gaat komen. Nog gene hars, nog geen dikke uiers, geen glanzende uiers, niks noppes nada :+

TTheOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:01

Begon hier ook maar even mee te lezen deze middag,.... Nog 30 pagina`s te gaan en ik ben het topic rond _/-\o_

We kochten zelf een dikke week geleden een drachtige irish cob merrie, al gaan we steeds meer twijfelen aan dat drachtig zijn,.... Ze zou voor eind maart uitgerekend zijn, dierenarts durft haar niet meer op te voelen,.... Nog even afwachten dus!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:04

Hahaha.. Kiki.. dan zou ik het ook niet wagen, nee :D

Fijn dat het zo goed gaat met Mickey! Gelukkig goed opgeknapt na zo'n rotte begin.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:58

Oke, ik had echt een mega bij lees post van alle 10 de bladzijdes getypt, klik ik op voorbeeld, alles weg -O- Dan ga ik hier maar weer gewoon verder, opnieuw typen kan mijn slaperige hoofd van het slaapgebrek niet aan :') Waar halen jullie ook de tijd vandaan zo veel te reageren haha :+

In ieder geval zag ik veulen-spam <3 Straks word het alleen maar meer mooie veulentjes kijken! Volgens mij ook al weer wat merries die het spannend maken :) Of in ieder geval vullende uiers.

Stukje over afspenen, is inderdaad best een verschil per merrie. Als je er met voeren niet tegenop kan, is het soms het beste ja zo snel mogelijk af te gaan spenen als het kan. Je hebt natuurlijk ook merries die hun drukke veulens ook erg vervelend gaan vinden. Ik heb bv nu nog het veulen van vorig jaar bij de merrie staan welke nog drinkt. Als ze dit jaar gedekt word ga ik ze pas echt scheiden, maar nu kan ik ze met gemak van elkaar weghalen enzovoort.

Wortel heeft trouwens niet geholpen , pony draagt nu 4 dagen over :+ Ook nog 1 uitgerekend vandaag, maar nog steeds maken ze geen haast zucht. Ben zo benieuwd :D

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:00

Volle maan babys merk ik ook bij ons in de koeienstal , vooral de koeien die maar door blijven lopen en niet willen bevallen dan hoppaaa allemaal :')

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:02

Succes pandakaas... ik was toch wel blij dat de mijne bij 336 dagen dacht: oké, genoeg! Kom er maar mooi uit!

Hij is echt uitgevouwen uit z'n moeder gekomen en hij is echt heel lief en makkelijk dus ik ben blij ;)

Ben m'n slaapgebrek van de afgelopen weken in aan het halen :)