[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:13

Dat zijn leuke kleurkansen Noisy!! Wat wil je zelf het liefst?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:14

Pretty, ze zou gedekt worden door een hengst die nog geen ervaring heeft, daarom, we zullen zien!

Wat een mooie kleurkansen Noisy! Benieuwd wat het gaat worden. Nog zo lang wachten, pffff!

Wat voor kruisingen zijn er allemaal gemaakt bij sommigen? Ik zag er een paar voorbijkomen maar ik weet niet meer juist wat bij wie :P
Ik vind altijd wel leuk te kijken wat eruit komt. Ik had vroeger 2x Haf X Tinker kruising, waren prachtige dieren!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:15

wow wat een kleurkansen :wow:

Mijn grootste kansen zijn bruin, mogelijk met zilver en 50 procent kans op bont :D ik ben persoonlijk gek op zilverappel, maar zilverbruin vind ik minder mooi... Ach, het is toch altijd een verrassing. Zelfs een hele "gewone" bruine kan heel anders uitpakken dan je verwacht :)

Pretty, ik herken pico echt in hem, volgens mij hebben ze hetzelfde bijdehante karakter :') wat een mannetje al joh!!
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 30-06-15 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:23

Gave kleur kansen. Dan word het echt nog een beetje een verassing wat eruit komt. :D

Wij hebben morgenochtend de scanning...
Wij houden het bij een volbloed arabiertje maar ben inderdaad wel benieuwd welke leuke kruisingen er op komst zijn.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:23

Kom ik aan met 50% kans op schimmel en 50% kans op bruin :Y) :))

Gaaf zulke kleurtjes :j

Dat hengstveulen :') Die is in opleiding voor dekhengst, op tijd met zijn studiekeuze :P

Interessant zo die technische praat, leerzaam :j Hier een volledige nitwit, dus heb een tijdje terug maar een boek gekocht om me in te lezen :o? B-) :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:42

Wij krijgen 2 'gewone' KWPN'ers, en 1 x appaloosa x vos KWPN en 2x appaloosa x fries :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:51

Ik snap niets van marley. Ben net hier. Zet Luna erbij, is het echt beiden stampen en bijten voor kapot te krijgen... Dilys erbij en Luna weg, totaal geen probleem. Morgen dan nog maar eens proberen met 3 erbij te zetten.

Met Marley heb ik deze kleurkansen. En dan natuurlijk telkens 50% kans op bont. ik gok op een minimaal bonte valk merrie dit jaar.
32.81% - Buckskin
32.81% - Bay
12.50% - Palomino
12.50% - Red (Chestnut/Sorrel)
4.69% - Black
4.69% - Smoky Black

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:12

mijn merrie buckskin met quarter hengst dunskin zal voor volgend jaar zijn maar daar zaten ook leuke kleurkansen bij :P dit jaar hebben ze me met maar 6% kans een prachtige palomino merrie gegeven <3

mijn combi voor dit jaar, ik denk wel dat ze drachtig is +:)+, mijn perlino hengstje Marcelle (AaEeCRCR) van 1m met mijn vosbonte merrie Elsa van 1m14cm (nog niet kleurgetest maar volgt nog) we gokken op (AaeeToTo)

Afbeelding

hoop stiekem op een bontvalkje :P
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 30-06-15 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:24

Een bont palootje is ook heel leuk Evelyne O:)

Luna kan het niet dat ze gaan vechten voor de rangorde nu Marley weggeweest is van huis? Want dan kan er wel wat veranderen in de kudde.
Ja Cas zijn eerste veulentje hier staat mee op de foto,het zilverappeltje inderdaad.

Elmars-Floor heel spannend dus voor jou morgen!

Linda2008 Ik hoop dat het na het afspenen allemaal wat minder wordt hoor,ik heb al wat ervaring met hengstveulens maar qua dekneigingen overtreft deze alles! Pico ook ja?

Ah Knolselder het is niet door Alec dus. Benieuwd,altijd spannend de eerste keer dekken.
Hij krijgt gelukkig wel een ervaren vrouwtje. :D

Dankje Noisy! En ja ik kan geloven dat je hoe dan ook blij bent met de dracht!

Rianne dat klinkt mooi voor Liz! We duimen voor de scan! Ja Joey is een échte vent. :=

Evelyne Kikkie is heel erg hengstig nu en Ella zal volgen 1 van de dagen zie ik al.
Ja hé,het heeft lang geduurd,dat scheren in de winter deed zijn vacht geen deugd maar he's back!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:26

Gaaf al die kleurkansen. Als liz nu drachtig is(morgen niet hengstig gaan we afspraak maken voor scannen) dan krijg ik maar 1 ding en dat is palomino :')

Het kan dus erger vientje _O-

Linda ik vind bruin persoonlijk heel mooi hoor <<)

En fotsy ik ben verliefd op jouw hengstje <3

Bedankt pretty duurt alleen nog 4 weken :=

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:27

Oh jee := Ik bel net de DA voor de 17/18/19-dagen scan...geen DA rond die tijd :oo En aangezien wij geen opvoelbox meer hebben (die schuur is zojuist gesloopt :') ) ook onduidelijkheid of we naar kliniek moeten of niet. el daar een weekend bij, mijn eigen afwezigheid ivm voor werk naar Keulen zijn, en en en...stress :=

Ze bellen straks terug, als ze uitgepuzzeld en -overlegd zijn :+

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:28

Zo ff alles bij gelezen, heeft ff geduurd, want jullie kletsen zoveel :P :D

Mooie kudde heb je Pretty! En wat een knappe dader! :9 :D

Spannend RX! Hopelijk zijn ze allebei drachtig!

Herkenbaar Aniek, ben stiekem ook al aan t nadenken over de hengstenkeuzes voor volgend jaar :o :P

Haha Vientje, klinkt echt t zelfde al Bibi :P, hopelijk is ze drachtig ook net zoals Bibi!

Hahaha Pretty _O- , dat is altijd, als je zoiets zegt, dan moeten ze op een of andere manier altijd ff t tegenovergestelde doen of laten zien van wat jij zegt tegen iemand :') :D .

Gefeliciteerd Knolselder *\o/* .

Hopelijk is gaat Ceslin nu wel drachtig worden Ubimone! K zal iig duimen voor je!

Spannenddd Elmars_Floor, ook voor jou ga ik duimen!

Hopelijk over 18 dagen idd goed nieuws Luna! Nog even 18 lange dagen in spanning zitten...vind dat zelf altijd zo langggggg durennnnn haha. T liefst wil je t gewoon meteen weten :P.

Nou Chrisje nu heb je iig meer duidelijkheid. Hopelijk gaat t deze ronde wel lukken!

Haha Fotsy zie t gezicht van jouw man al helemaal voor me als hij dit allemaal zit te lezen _O- . Voor ons is t allemaal zo normaal, maar iemand die niet in dat wereldje zit denkt echt wtf :D .

Haha Pretty jong geleerd is oud gedaan he :').

Hopelijk is Liz idd drachtig Rianne! Spannendd!

Wauwww gave kleurkansen Noisy! :~

Edit er is alweer een bladzijde bij gekletst :')
Dus we gaan nog ff verder :D

Knolselder, ik verwacht volgend jaar een Merens X Quarter horse en hopelijk een Merens X Paint horse en natuurlijk een Paint horse van Bibi, maar dat is geen kruising :P.

Ook gave kleurkansen Luna!
Laatst bijgewerkt door mijnlieverd op 30-06-15 14:32, in het totaal 4 keer bewerkt

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:29

Net hier een surprise visit van de DA...
Ik had een afspraak staan voor donderdag, maar het is voor dan nu al mega druk, dus belde ze of de paardjes binnen stonden dat ze er dan meteen aankwam...
Ehm, nee...., maar kan geregeld worden!
Ik zelf moest echt even naar de school van mijn kinderen, maar bij terug komst blijkt de schimmel waar een tweede vruchtje van is afgenepen nog steeds mooi drachtig! Gelukkig maar!
Dan Princess... Mijn gevoel zei drachtig, maar dan zal je net zien zei ik nog... Maar ook deze blijkt drachtig!
Yes!!! Ik zit op een roze wolk op dit moment!
Ik ga vanavond even op mijn gemak terug lezen en reageren.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:32

Ml mooie bijleespost!!

Ylana super twee drachtige dames erbij!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:37

Super Ylana,gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

Oei Vientje,er zal hopelijk wel een mouw aan te passen zijn!

Rianne ik ben zelf ook gek van bruin. Maar palomino komt er vlak achter <3
Nog 4 weken geduld is wel lang dan. Maar als ze niet hengstig wordt deze week kun je er toch vanuitgaan.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:40

Gefeliciteerd Ylana *\o/*.

Trouwens als Noumea nu nog niet drachtig wordt na al dat gedoe wat ik gisteren gehad heb en al die stress dan _-:( :') :D.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:42

@pretty: jaa haha gisteren had ze hengstig moeten zijn. Maar dat is niet het geval vandaag ook totaal geen intresse in de hengst.
Haha ja ik ben ook gek op palomino. Maar t wordt zo snel vies :')

@ml: ik duim mee voor jou!! En noumea +:)+

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:53

Gefeliciteerd ylana :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:03

Leuke kruisingen komen voorbij! Ik ben benieuwd naar die merens en naar de friesen met appaloosa!
In mijn gedachten ziet het er erg gaaf uit!

Luna, Sampsons moeder is een palomino. Dat wil zeggen dat hij zeker vos draagt. Daarbij de grote kans dat Marley homozygoot vos is, geeft je een heel ander percentage.
Zelfs als ze wel Agouti draagt, is de eerste 4 kansen die je krijgt 12,50% kans op palomino of vos, al dan niet bont.

En gefeliciteerd Ylana!!!!!!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:05

Het is een buckskin, die kan toch nooit homozygoot vos zijn?
Hij is dan Ee

Edit, aah Marley is de merrie, ik had ze omgewisseld, ja die is ee ja :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:10

Gefeliciteerd Ylana :) Fijn ook dat de ene van de tweeling is blijven zitten!

Knolselder, ik ben ook erg benieuwd! We hebben éénmaal een zwarte uit een fries gehad, uit een panterbonte (Scen Tao). We verwachten binnen nu en 4 weekjes ook nog een veulen van een fewspot hengst uit een friese merrie :) Ik ben ook erg benieuwd!

Pff, donderdag merrie keuring van het KWPN. Is voor ons een uur rijden, met jonge onervaren merries op de trailer. En het wordt hartstikke heet. Kijk er erg tegenop. Op de trailer is het nog redelijk koel (3 raampjes open, waait het wel wat door) maar het zal daar ook wel bloed heet zijn. Heb wel begrepen dat ze het programma iets inkorten, alleen lineair scoren en vrij bewegen en daarna gelijk de uitslag (dus geen gezamenlijke ronde meer).

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:14

Gefeliciteerd Ylana!!! *\o/*
Gaat nu echt steeds beter hier met al die goede berichten :D

Gaaf zeg al die kleurkansen! Dat vind ik bij de arabs altijd echt jammer, niks geen spannende kleurtjes... Ik teken gewoon voor de 1,5% kans op zwart, al zal het wel gewoon een schimmel worden :+

Leuke kruisingen zeg, heel benieuwd!

Dat veulentje :oo Jong geleerd is oud gedaan :D :') Mans kereltje zeg!

Nog steeds geen bericht uit Nijkerk.... Morgen misschien toch maar even bellen want word nu wel nieuwsgierig :=
Ik heb vooraf geroepen 'wordt inseminatie op 1 juli' (precies 1 jaar geleden dat mn hengstje is ingeslapen) maar zou wel heel apart zijn als het daadwerkelijk zo uitkomt. Mn da zei inseminatie op maandag maar dan zou ik nu toch wel eens wat gehoord moeten hebben lijkt me :=

Ik zoek trouwens nog een huisje voor een 2-jarige palomino Welsh A hengst, leuk ding, heel nuchter. Weet hier misschien nog iemand? Heb m net ook op de bm gezet :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:17

Oeh leuk Vulina, vlekjes gegarandeerd!!!
Je post de nieuweling dan toch ook even hier he?

Idd Tinne :P
Komt neer op 25% vos, 25% palomino en dan volgt bay of buckskin en later kleine % zwart of smokey.
Maar kan allemaal! Ik had ooit 3% kans op een zwartbonte en hij werd geboren ook.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:21

Ben ook heel benieuwd volgend jaar knolselder, heb ook al 2 kruisingen, 1 paint horse x merens uit Parnasse en 1 tinker x merens uit Noumea :).

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:28

En heb je daar foto's van mijnlieverd? Klinkt heel leuk