[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:21

ReneZ: gefeliciteerd! Idd graag foto's!
DL: wat een verhaal seg, beestje springt idd niet verkeerd, maar als jij zegt dat het zo'n bikkel is, echt te erg vind ik zoiets!
Amandake: :wave: ze is echt wel tonnetje rond! Zalig! Kyra ziet er toch ook drachtig uit hoor! :)

Hier gisteren onze ruin laten scheren, ziet er weer lekker strak uit! Wel moeten verdoven, het is niet zijn favoriete bezigheid, zeker zijn hoofd niet. Maar hij ziet er weer lekker proper uit nu! Vanavond lekker wassen en het solarium in, is ie weer tiptop! :)
Even wat minder nieuws, mijn vriendin haar veulen van 7 maanden kwam gisteren buiten en galoppeerde op 3 benen. Woensdag nog alles normaal... Stap belastte ze het achterbeentje wel, in draf was ze licht kreupel, maar galop dan hield ze het been van de grond. Het been was niet dik, geen wond erop, niet warm. Paardje was verder ook lekker alert, wou nog spelen en at normaal. Geen koorts. DA komt deze middag langs, maar iemand een idee hier wat het kan zijn? Of ook zoiets heeft meegemaakt?

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:52

@marijeR : ok bedankt ,ik hoor het wel ;-)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:56

@ Hera, acuut kreupel zonder warm/dik been, dan denk ik aan een hoefzweer? Maar kan natuurlijk van alles zijn, dus goed dat de DA langskomt.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:09

Ja, dat kan, maar ze steunt er wel op, als het een acute hoefzweer is dan staan ze er toch ook liever niet op, ale dat zie ik thuis uit ervaring met mijn oudje, als die een hoefzweer heeft die mankt echt wel heel erg in stap en draf ook. Ik dacht misschien aan iets verrokken of een spierscheurtje ofzo van gek doen buiten of verkeerd opgestaan na liggen in de stal... raar is het in ieder geval. Hopelijk weten ze idd vanmiddag wat het probleem is...

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:07

Wat is Romy tonnetje rond!
En dan moet ze nog ''even''...
Romy ziet er ook wel drachtig uit. Wanneer zou ze uitgerekend moeten zijn??

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:08

Amandake In romy kan kitzbi wel 2 x in hahahahaha wat een buik :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:34

Whow Amandake Romy is letterlijk tonnetje rond...geen twijfel mogelijk dat daar een beebje in zit. *\o/*

Hera kan het veulentje niet uitgegleden zijn op de wei, dat de banden wat opgerekt zijn? (van de knie bedoel ik).
Owh je schrijft het zelf ook al zie ik... was dus ook mijn eerste gedachte.
Ik weet niet hoe je in het Nederlands omschrijft, wij zeggen het paard is Hangbeinlahm. Dat zie je vaak als het de banden van de knie zijn.
Ze steunen er wel op maar krijgen het pootje niet zo goed mee zeg maar en zo snel mogelijk weer het andere been naar voren.

hier sneeuwt het, maar blijft niet liggen, wat een drekweer.. paarden worden er zelfs chagrijnig van.
Vechten om het best beschutte plekje.
Ik heb ze net maar op stal gezet... zodra het droog is kunnen ze wel weer naar buiten.
Wanneer houdt t op dit prut weer? :brr:

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:30

Hier staan ze ook thuis. in de stal met uitloop en dan nog sjaggie!
Pff het is ook nooit goed haha

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:37

Ja, hier is het zo al de hele dag aan het motregenen... paarden staan ook geparkeerd onder de bomen, mijn ruin staat in de loopstal met zijn hoofd buiten en zijn kont binnen... resultaat een half kletsnat deken en paard met een kletsnat hoofd :D

Ja, in draf is ze gewoon kreupel, in stap zie je er niks aan, maar in galop heft ze het voetje van de grond en galoppeert dan echt op 3 benen met het andere beentje iets opgetrokken en hangend...
Denk dat het idd iets gerokken of gescheurd is... breuk ben ik bijna zeker van niet en ontwrichting ook niet, dan moest ze niet steunen en meer pijn hebben... ze is nog gewoon vrolijk...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:48

:wave:

Het weer is echt prutter dan prut! Hier staan ze ook alweer binnen, ze willen ook graag naar binnen. :j

Ik heb lekker bijgeslapen vanochtend! Wel was ik vroeg wakker, dan zit het ritme erin natuurlijk, maar heb me maar snel weer omgedraaid, haha.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:59

Tjinta schreef:
hier sneeuwt het, maar blijft niet liggen, wat een drekweer.. paarden worden er zelfs chagrijnig van.
Vechten om het best beschutte plekje.
Ik heb ze net maar op stal gezet... zodra het droog is kunnen ze wel weer naar buiten.
Wanneer houdt t op dit prut weer? :brr:

Dinsdag geloof ik, dan blijft het weer bij regen..
Hier is nu zo'n beetje alles een zwembad, tot zelfs een kwart van de bak staat een grote plas op.

Poon moet nog iets langer dan 3 maanden. Wat gaat het hard. Ze heeft 1 keer eerder in maart al geveulend, toen was het redelijk weer en konden ze goed buiten blijven. Het is al vaker best goed geweest in maart, daar gaan we nu dan ook maar weer voor :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:07

Hera moet nog 3 maanden, 3 weken en 2 dagen :D

DA is net weg bij het veulentje, waarschijnlijk is ze te snel gegroeid, is nu 7 maanden en toch al rond 1.40m en de banden van de knie waren gerokken. De knie was ook beetje dik nu. Ontstekingsremmers en 3 weken boxrust. Daarna kijken of het beter is en zo niet moeten er foro's worden gemaakt.
We hopen dus op het beste, maar het valt nog goed mee. DA dacht dat het allemaal wel weer goed kwam!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:15

Goh, apart eigenlijk dat ze dan al zo snel de hoogte in gaan. Gelukkig is de prognose goed! :j

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:17

Ja, ze is heel groot. Prachtig veulen wel! Mams is 1.68m ongeveer en paps is 1.74m (nu 4j) Dus hij geeft wel degelijk maat. :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:40

Hier ff ego bericht,heb al een week geen internet dus heb veel gemist.
Zal zo snel mogelijk de boel bij gaan lezen.

Winoa mag voorlopig niet meer gereden worden,ze heeft een plekje op haar schoft met een korstje erop.
Geen idee of het door de deken of zadel komt maar ze heeft ontzettend veel pijn aan en rond haar schoft.
Ben nu zalf aan het smeren wat verzachtend werkt maar verder kunnen we niks doen.
Het moet met rust genezen,vermoedelijk is het een kneuzing.
Zal straks haar reactie eens proberen te filmen als ik zalf smeer,ze word echt gek van de pijn.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:43

Oew klinkt niet goed met dat veulen...op vorige stal eens een veulen gehad die ook te snel groeide maar dat werd alleen maar erger.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:35

Hera schreef:
ReneZ: gefeliciteerd! Idd graag foto's!
DL: wat een verhaal seg, beestje springt idd niet verkeerd, maar als jij zegt dat het zo'n bikkel is, echt te erg vind ik zoiets!
Amandake: :wave: ze is echt wel tonnetje rond! Zalig! Kyra ziet er toch ook drachtig uit hoor! :)

Hier gisteren onze ruin laten scheren, ziet er weer lekker strak uit! Wel moeten verdoven, het is niet zijn favoriete bezigheid, zeker zijn hoofd niet. Maar hij ziet er weer lekker proper uit nu! Vanavond lekker wassen en het solarium in, is ie weer tiptop! :)
Even wat minder nieuws, mijn vriendin haar veulen van 7 maanden kwam gisteren buiten en galoppeerde op 3 benen. Woensdag nog alles normaal... Stap belastte ze het achterbeentje wel, in draf was ze licht kreupel, maar galop dan hield ze het been van de grond. Het been was niet dik, geen wond erop, niet warm. Paardje was verder ook lekker alert, wou nog spelen en at normaal. Geen koorts. DA komt deze middag langs, maar iemand een idee hier wat het kan zijn? Of ook zoiets heeft meegemaakt?

Niet meer van toepassing.
Nou sterkte voor het veulen.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 16-12-11 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:38

inowa schreef:
Hier ff ego bericht,heb al een week geen internet dus heb veel gemist.
Zal zo snel mogelijk de boel bij gaan lezen.

Winoa mag voorlopig niet meer gereden worden,ze heeft een plekje op haar schoft met een korstje erop.
Geen idee of het door de deken of zadel komt maar ze heeft ontzettend veel pijn aan en rond haar schoft.
Ben nu zalf aan het smeren wat verzachtend werkt maar verder kunnen we niks doen.
Het moet met rust genezen,vermoedelijk is het een kneuzing.
Zal straks haar reactie eens proberen te filmen als ik zalf smeer,ze word echt gek van de pijn.

Even opletten wij hebben laatst een hele plaag gehad op de renstal waar ik rijdt.
Plekken die begonnen bij de schoft die uitzagen als drukplekken waar dan vel en haar afkwam en ook echt groot werden.
Later bleek het echter een huidziekte te zijn een agressieve vorm van schimmel en 3/4 van de stal heeft het gehad.
Ze vonden het ook allemaal zeeeer pijnlijk.
Oh ja deze paarden zijn er eigenlijk allemaal tegen geënt en hebben het toch gekregen.
Dus let even op dat het zicht niet uitbreidt en het niet toch iets anders is als een drukplek.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:47

Bedankt voor de tip! Ontdekte net weer een plekje net na de schoft,hebben een filmpje gemaakt van winoa haar reactie.misschien worden die vanavond nog geplaatst.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:07

Ja hadden wij ook. We weten ook echt niet hoe ze er aan gekomen zijn.
Het was een soort schimmel maar leek ook heel erg op ringworm door de ronde plekken.
Begon bij alle paarden rond de schoft .
Wij dachten eerst aan drukplek, toen aan een pad die misschien de huid verstikte etc. maar bleek het dus allemaal niet te zijn.
1 paard loopt er nu al zeker een maand mee die heeft zo'n grote plek op de schoft dat is dus nog steeds niet dicht.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:09

Apart inowa. Heb er verder geen ervaring mee, maar klinkt als iets wat wel even in de gaten gehouden moet worden. :j

Heaven staat weer lekker te knabbelen, verder niet veel gedaan. Ze is wel tevreden zo. Morgen zal ze wel weer flink smerig het land uit komen. :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:39

Klinkt niet best inowa.. Even in de gaten houden.

Morgen komt mijn cremello.hengstje :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:14

Jee wat vervelend inowa.

DL spannend. Is het ook je bedoeling om met hem te gaan dekken of niet?

Vandaag een mail gehad dat het vorig jaar door ons gefokte jaarling, dat naar belgie is verkocht, het prima doet. Hij staat buiten met vriendje en schuilhok, is ondeugend maar erg braaf. Altijd leuk om te horen dat het goed met hem gaat.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:20

Mijn dikke dame mag donderdag 22 december nog de VSN Trofee lopen en dan gaan we het rustig aan afbouwen in de training, ze word nu toch wel behoorlijk zwaar, en je merkt het nu wel een beetje met rijden dat ze sneller moe is.

Had haar begin van de week de Rhino enting gegeven en daar is ze toch een paar dagen niet echt lekker van geweest, ze was echt een beetje loom en wat koortsig.
Gelukkig is ze nu weer fit.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:42

Hoi manueeltje, vrienden van ons hebben nu 3 x meegemaakt dat de merrie verwierp na de Rhino enting. 1x van henzelf en 2x van anderen. De DA's zeggen dan wel dat het veilig is maar dit verhaal doet toch anders vermoeden. Dus zij en wij enten daar ook niet meer tegen. Schijnt toch een heftige enting te zijn.
Maar gelukkig is ze er weer bovenop. Alvas heel veel succes volgende week!