[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:29

Merlinde schreef:
Ahg, de poging bij Won was ook niet goedkoop. Maar wat ik zei, de DA heeft me gemazzeld en de helft van de bezoekjes weggestreept, geen avondtarief, en geen zaterdag tarief gerekend. IPV scannen heeft die vaak opvoelen neergezet. Dus als er nu niets in zit, was het nog steeds ergggg duur, maar gelukkig red ik de 3 nullen niet meer :D

pffff nou die red ik dubbel en dwars... :+
Het is zonde dat ik nu bij 2 verschillende DA's moet zijn. Anders had dat ook weer kosten gescheelt.. maar goed, om nou weer naar de andere kant van NL te rijden vind ik ook weer zo wat... :D

fokfanaat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:30

belachelijk duur merlinde!

ik vind mijn da al prijzig, volgend jaar toch maar naar een andere hh, en dan kan ik ook in het pakket bij de da.

nu was ik al met al 300,-per merrie kwijt om ze drachtig te krijgen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:30

Donja gefeliciteerd! :D

26-05... schitterende datum :D :j Dan is Lente ook uitgerekend...

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:33

hahaha, nou ik niet meer :D Ook wel fijn. Voor een veulen had ik zeker waard gevonden. Maar ik was wel even goed ziek toen ik hoorde dat ze hengstig was volgens stalgenoten... En ik de rekening nog niet gehad had.......

Ahg, fokken is gokken :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:34

Merlinde schreef:
hallo, ik kom ook even binnenvallen..

Nadat ik van het jaar mijn merrie door Schönglanz heb laten dekken, wat mislukte.. Laat ik haar morgen toch nog even scannen. Na de laatste keer dekken heb ik niet meer laten scannen want iedereen had haar hengstig gezien, en ze was ook nog eens in de sloot gevallen. Het zal allemaal niet echt mee. Maar ik wil toch even zekerheid. Ook omdat mevrouw erg goed is in mij te spiegelen..

Wanneer begonnen jullie er wat van te zien? Wondertje is 84 dagen geleden voor het laatst geinsemineerd ( en daarna gescant of het eitje weg was )

Spannend!! Ik hoop voor je dat ze toch drachtig is!!
Bij Daisy's vorige drachten zag ik pas rond 7 maanden een klein buikje (op 7 en 10- jarige leeftijd) . Nu is ze 15 en zit ze op precies 4 maanden en heeft ze net zo'n buikje als de vorige twee keren op 7 maanden (zie pagina 150 van dit topic).
Bij sommige paarden zie je na 3 maanden al wat en bij andere pas weer op 9 maanden ofzo...

Ik ben voor scannen inclusief voorrijkosten € 65,- kwijt.

Donja, gefeliciteerd!! 10 dagen later jarig dan ik :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:37

Dat blijkt toch inderdaad per paard te verschillen...
Lente is 'nog maar' 3 maandjes zondag, maar die dijt behoorlijk uit.... ( of zou het van het kuil komen? :+ )

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:38

Dankjullie :D

Ik zal binnenkort eens een foto maken, dan kunnen jullie vergelijken! Van Kwallies buik natuurlijk :D

Cynthia82

Hahahaha!! Van het kuil kan ook, maar bij Dais twijfelde ik eerst; veulen of gras? Maar nu is het duidelijk veulen, het is namelijk heel anders dik..

Fiebie

Merlinde schreef:
hahaha, nou ik niet meer :D Ook wel fijn. Voor een veulen had ik zeker waard gevonden. Maar ik was wel even goed ziek toen ik hoorde dat ze hengstig was volgens stalgenoten... En ik de rekening nog niet gehad had.......

Ahg, fokken is gokken :D

Volgens mijn buurvrouw had ze ook ''sporen van hengstigheid''
Maar zolang ze mijn ruin nog een trap voor zijn bakkes geeft, maak ik me niet zo'n zorgen... :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:39

Cynthia82 schreef:
Hahahaha!! Van het kuil kan ook, maar bij Dais twijfelde ik eerst; veulen of gras? Maar nu is het duidelijk veulen, het is namelijk heel anders dik..

Ja dat is bij Lente ook inderdaad...
Ik zie aan Lente als ze dik is van het gras, dat het eronder gaat hangen....

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:40

Mijn merrie staat gewoon op het land, heeft niet meer gras oid gekregen. Ze krijgt alleen twee handjes merriebrok. Mijn paard werd nooit van iets dik. Ze kreeg op een gegeven moment twee tot drie kilo per dag, deed niks en kwam nog niets aan... :+

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:45

Afbeelding
Hier Wondertje gister..
Twijfel heel erg of dat bij haar flanken gras is, of misschien toch een klein mormeltje. En het is nihil.. Maar het valt mij wel op. En de masseur ook :+

Verder is ze baggervet, want ze staat al vanaf juni zo ongeveer stil, maar de stalbaas wil haar niet op dieet zetten..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:51

Merlinde schreef:
Afbeelding
Hier Wondertje gister..
Twijfel heel erg of dat bij haar flanken gras is, of misschien toch een klein mormeltje. En het is nihil.. Maar het valt mij wel op. En de masseur ook :+

Verder is ze baggervet, want ze staat al vanaf juni zo ongeveer stil, maar de stalbaas wil haar niet op dieet zetten..

Ik duim voor je! :j
Waarom wil de stalbaas haar niet op dieet zetten?
Daar ga jij toch over of?

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:54

haha, ja er staat op de deur een handje bix + plukje kuil, maar dat neemt die iets te ruim...

Gelukkig mindert die wel hoor, maar niet zo weinig als ik zou willen. Want er ligt nog steeds een berg kuil voor een groot paard. En ze staat ook nog op de wei!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:57

Mwah.... als ze drachtig blijkt, kan ze ook wel wat gebruiken natuurlijk :j Laten we voor nu maar zeggen dat het ergens goed voor is.... :P

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:59

Ik heb erg getwijfeld om Merel nog een keer te laten scannen, omdat het vruchtje te ver weg lag. Vanmorgen contact gehad met de VA en hij zegt dat alles ok is, omdat navelstreng en vruchtvliezen goed waren. Daar ga ik dan maar vanuit.

Mijn merrie is ook 16 en dit wordt haar eerste veulen.

Spannend Merlinde. Ik duim voor goed nieuws!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:57

Onze 17-jarige merrie (trakehner) krijgt volgend jaar haar laatste veulen, dat is dan veulen nummer 11 voor haar en meer dan genoeg, daarna mag ze grasmaaier spelen.

Voor mijn 13-jarige merrie (ijslander)wordt het ook het laatste veulen (2e).

De 7-jarige merrie (ijslander) is voor het eerst dragend en daarvan wil ik eerst eens zien wat eruit komt, ze zal dan eerst de sport in gaan voor ze misschien weer gedekt wordt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:53

Fiebie schreef:
Pfoei dat is veel geld zeg! Is dat dan geen totaalpakket?
Ik betaalde voor Lente €110 all in... :j
Maar goed, die stond dan ook bij de hengst... :o

Ik betaal via de Dalhoeve ook 110€ voor een totaal pakket, maar ik woon boven A'dam en om dan iedere keer op en neer te rijden naar de Dalhoeve is ook een onderneming. Ondanks dat ze enorm braaf is op de wagen.

Ik heb mijn DA er ook over aangesproken, hij woont 6 km bij mij vandaan, maar hij wil niks. Ik ben de enige met een drachtige merrie en vanaf 6 merrie gaat hij wat regelen. Dan vergeet hij volgens mij dat die ook niet helemaal gelijk lopen.........

Wel grappig dat iedereen al een buik ziet, zelf zie ik nog helemaal niets bij haar en ze hoeft van mij ook niet zo dik te worden :+

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:10

wat duurt wachten lang.... Normaal was die er altijd rond 8 uur wel. Denk dat er meerdere moeten scannen :+

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:59

Die van mij is vandaag 150 dagen *\o/* schiet al op.
Volgend weekend laatste wedstrijdje en dan rustig aan afbouwen.

Mijn paard staat ongeveer 20 min. van de hengstenhouder af en heb ook een pakket van ong. € 110,-. Scheeld toch behoorlijk.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:04

Vandaag wordt wonder toch gescant merlinde?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:22

Ik gok dat die van mij nog steeds drachtig is, doet zo chagrijnig als iets als er ook maar een paard in haar buurt komt. dus we gaan er maar van uit. ze begint ook iets voller te worden heb ik de indruk. Ik ben benieuwd.
En wat worden baby's toch groot, is nog als de dag van gister dat ik mijn jaarlingetje kocht. Nu is ze 2.5 en heeft gister voor de eerste maal een zadeltje opgehad, aansingelen, stappen, draven, ze deed het of ze het al jaren deed. Dit is tot nu toe de snelste die ik ooit geweten heb. eventjes overgehangen en wederom niks reactie, ze stond netjes stil. Rest wachten we nog even mee, ze is nu pas 2.5, maar wordt een echte kids pony dus ;).

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:33

Ik betaal voor scannen geloof ik zo rond de 35 euro als ik naar de VA toe ga.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:29

Nou, Wonder heeft dus weer lopen spiegelen. Kl*te paard..

Da kon toch echt geen veulen vinden.. Jammer, maar helaas.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:36

wat jammer Merlinde.