Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:16

@ Marije: Spannend!!! Oei oei!!! Bij [naam] zien dr uiers er ongeveer net zo uit, maar dan zonder kegeltjes. Nagelbijten / Gniffelen

@Odess: nog even joh, dan zit jij ook in spanning!!! Bijna 300!!! Go jij! Go jij!

@Polly: Hopelijk gaat alles goed en heeft de 1e dekking zijn werk gedaan... Laat je weten hoe t blijft gaan?

@ Jeddah: hoe is t met Dutchie? Alles goed gegaan vannacht? Enne met Sim? Wanneer poept ze die kleine nou eindelijk uit!? Knipoog [naam] gaat eerst hoor als Sim niet oppast!!! Cool

@ Mac: Die blije Pepsi ook... Dromen Wat een slaapmuts zeg!!! Ook voor haar: Schijnheilig tuurlijk mag je meehelpen, stuur je gelijk ff een pb-tje!!!

@Iedereen: tja...als t aan [naam] zou liggen poept ze t liever vandaag nog uit dan morgen, denk ik, maar ja...t weer he!? Vanmiddag weer even kijken, hou jullie op de hoogte!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:32

Zo, ik ben weer bijgelezen met die ochtendupdates. Op de een of andere manier had ik vandaag al het gevoel dat er geen veulen was geboren vannacht.. Rolleyes .
Maar, het blijft spannend, een echte nek-aan-nek-race! Haha!

Mac; ze draait er altijd vol enthousiasme naartoe, maar die kalveren gaan dan aan haar neus likken en daar is ze niet zo van gediend Tong uitsteken .

Maar ze begint echt een drachtige look te krijgen idd Cool . Whii!

Polly; stel nou dat die eerste dekking zijn werk gedaan heeft, zou dat dan kunnen verklaren dat ze nu al zo dik is en er misschien wel helemaal geen tweeling in zit, maar gewoon een veulen dat al bijna geboren gaat worden??

Marije; die kegeltjes van Macy Gestoord *LOL* ! Ze begint er altijd wel lekker op tijd mee zeg.. Tong uitsteken

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:39

Odess schreef:
Nog 1 ding, Odess plakt nu tussen haar uier, vies bruin spul. Maken jullie dat schoon? En zo ja, hoe?

Babydoekjes Bloos

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 11:40

Oke Haha!

Ik zal het eens gaan proberen Ja Thnx.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:31

Als het van een eerdere dekking is vind ik haar nog steeds huge, maar het zou alles kunnen verklaren.
Uier was niet echt veranderd, ze staat alleen nog geconcentreerder met haar kont tegen de muur....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:53

Ik val ook even in dit topic.
Dit is Roos haar dikke buik. Ze is half mei uitgeteld dus moet nog ong 10 weken. Het is haar eerste veulen, Roos word dit jaar 4. Ze draagt best breed, hoe haar buik naar beneden hangt vind ik heel erg mee vallen, maar ze is BREED (wat je niet op de foto zie) niet normaal meer.
Afbeelding

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:07

Mac schreef:
Jemig, we krijgen een nek-aan-nekrace!! Ik weet nu écht niet meer wie er eerst gaat. Bibi? Pepsi? Sim? Nancy? Macy? Noor?

Je vergeet Vanta weer in de rij hoor, die heeft ook nog maar 11 dagen te gaan. Tong uitsteken
Zul je zien dat zij stiekem als eerste van allemaal gaat, omdat ze altijd wordt vergeten hier. Haha!

En Marije wat een uier al zeg! Tegenwoordig zie ik bij Van ook hele kleine inieminie prutjes aan de spenen zitten maar wax hebben we nog lang niet. De uier blijft geeneens hard na het joggen.
Maar ze is wel hééél erg rond. Haha!

@Chamaya, mooie merrie heb je joh, is het een D-pony?

@Esme, wat een voorpluk. Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:50

Loolapelooza schreef:
Je vergeet Vanta weer in de rij hoor, die heeft ook nog maar 11 dagen te gaan. Tong uitsteken
Zul je zien dat zij stiekem als eerste van allemaal gaat, omdat ze altijd wordt vergeten hier. Haha!

Bloos! Ach gut
Je zult idd zien dat ze uit pure wraak eerst gaat. Ik ZAL opgemerkt worden Haha! !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:36

Tjeetje wat een rij bijna mama's zeg!!! Ben erg benieuwd wia wanneer... Hyper!

Ga vanavond maar even naar [naam], heb vanmiddag nog veel te doen...even kijken hoe het met de ploppers is! Knipoog

@Mac: heb je mn pb gehad? En...kun je er wat mee?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:06

Geen veulens of tekenen dat het eraan gaat komen, wel vandaag uitgerekend! Jahoe!
Vanochtend werd ik gebeld op mijn GSM, zie ik dat het de dochter van de staleigenaar is (zo iemand die je nooit belt omdat je 'r toch elke dag op stal ziet) en ik kreeg zowaar een hartstilstand. Ik was bang dat er wat was met Pride (of Baduh natuurlijk) of dat de geboorte begonnen was, dus ik neem op, vraagt ze of ik stevige voeremmers kan leveren. Koe Godsamme, ik had bijna een puffer nodig. Waaaaaaaah.
Hou jullie op de hoogte.

@ Jeddah + Mac: Hoest met jullie ladies? Willen die WEL al beginnen aan het betere bevalwerk?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:20

Jaaaa .... Pride is natuurlijk -net als Peps- ook vandaag uitgerekend!!
Wat een actie zeg om je zo te bellen. Ik zou geloof ik ook een rolberoerte krijgen ...

Het spul staat al bijna een uur bij het hek te wachten. Ik denk dat ik ze vandaag maar wat eerder binnen haal ... kennelijk vinden ze het niet leuk meer buiten ... kan ze geen ongelijk geven ...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:01

@ MarijeR: Ik krijg echt een minderwaardigheids gevoel van die Macy van jou!!! Als ik haar uiers zo zie, en ik kijk dan naar die van Kila, heeft Kila net zoveel uier als een ruin Knipoog Hoop stiekum een klein beetje dat Macy jou voor de gek houdt, in plaats van dat Kila mij voor de gek houdt Haha! .

@ jeddah: Het wordt spannend daar!! Hopen dat die `prutjes´ snel grote kegels worden!!

@Gitta: Spannend! Hopen dat het inderdaad een stuk verbeterd is. Heb je tenminste niet al die moeite voor niets gedaan! Laat het ons weten morgen!

@chamayalover: Mooi paardje hoor! Zit zeker ook al een mooie buik onder!

@Mac: Als we nou onze eigen weer pagina maken. Zetten we er gewoon op dat het mooi weer wordt, wie weet trappen de dames erin!

@Nimber: Mooi dat alles goed gaat met het veulen!! Als het er goed uitkomt wil nog niet gelijk betekenen dat de rest ook goed gaat. Een kennis bleek een veulen met een hart probleem te hebben. Die kon nog geen 5 minuten op zijn benen staan. Die hebben ze toen ook helaas af moeten maken. Maar ben dus heel blij dat het met dat veulen van jou zo te horen alles goed gaat!

@PhiaBink: Een kennis heeft ook een verkleining van zijn ruggenmerg, maar dan in zijn nek. Is duidelijk waar genomen, maar ze kunnen er helaas zeer weinig aan doen. Ken wel weer een ander verhaal waar iemand hetzelfde had in zijn rug, en daar hebben ze via een operatie het ruimer kunnen maken.
Heel veel succes in ieder geval!!

@Odess: Ik pulk het ook wel een beetje met mijn handen weg. Vind Kila nog wel lekker ook Haha!

@Polly: Hoop zo voor je dat het niets ernstigs is!! Vertel ons als je meer weet!

@bubbels: Ik zou ook een hartverzakking hebben gehad hoor! Tjee, dan schrik je je echt een hoedje...

@iedereen:
Het gaat met Kila wel goed. Ze is alleen wat magerder aan het worden heb ik het idee, dus heb vandaag ook maar merriebrok gekocht (en slobber en wortels, maar daar hebben we het niet over Bloos ) Ze kreeg al pulp en meüsli, maar ga er nu dus ook maar merriebrok aan der geven.

Zit trouwens een beetje met een dilema. Ze staat nu dag en nacht buiten, met onbeperkt voordroog (zit tussen hooi en kuil in). Heb nu met dit weer alleen de neiging om haar binnen te halen. Maar wat is wijsheid. De komende week of 2 komt het veulen nog zeker niet. Als dit er wel op begint te lijken gaat ze zowiezo op stal. Ik denk dat ze op de wei met haar vriendjes het meer naar haar zin heeft dan alleen op stal. En op de wei heeft ze onbeperkt voordroog, lekker de ruimte. In de stal kan ik haar natuurlijk wel een boel voordroog geven, maar niet onbeperkt.

Mijn verstand zegt dus, laat der lekker buiten staan, maar mijn moedergevoel ( Bloos ) wil der binnen halen. Iemand advies?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:15

Even een snelle update van mij uit, zo lief dat iedereen begaan is met Dutchie Ach gut , het gaat goed met haar, al is ze nog een beetje duizelig en slaapt ze, uiteraard, veel.
Dutch woont, wegens het niet met de jonge Rottweiler overweg kunnen, bij mijn ouders, dat is wel hier op het terrein, maar in een ander huis, daar ben ik vandaag dan ook de hele dag geweest om bij haar te zijn.

Simply is vanavond binnen gekomen met net zo veel uier (misschien zelfs iets meer) als waarmee ze vanmorgen naar buiten ging, ze doet een beetje onrustig, dus ik hop vanavond maar veel heen en weer tussen Dutchie en hier op de camera kijken.

Ik hou jullie op de hoogte als er echt spannende dingen gebeuren!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:21

Fijn om te horen dat het (naar omstandigheden) goed gaat met Dutchie, hopen dat ze weer snel helemaal opknapt Lovers .
...zul je zien dat Simply vanavond de kans schoon ziet om dat veulen uit te poepen als jij bij je ouders zit...
Rolleyes

bubbles; ik snap dat je schrok van dat telefoontje zeg!
Dat komt een beetje overeen met dat iemand voor de "lol" gaat bellen als je ook gebeld kunt worden door je school of je geslaagd bent voor je eindexamen Gestoord.

Loolapelooza; zul je zien dat Vanta eerst gaat ja! Haha! Of nou ja, eerst... Rilexta heeft iedereen toch wel érg verrast! *LOL*

Ik heb nog even een update over de kuikentjes, die gisteren nog in vol ornaat bij mijn oom rondliepen en te piepen...
Mama kip was zo slim om vandaag een buitenwandeling te gaan maken, in de sneeuw met veel wind. Ik ging Ivanka net voeren en kwam een heel spoor dode kuikens tegen... Ach gut
En binnen zag ik Mama kip in haar eentje rondlopen (met de haan achter haar aan Gestoord ).
Sneu voor de beestjes... Ach gut

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:22

[

Mijn verstand zegt dus, laat der lekker buiten staan, maar mijn moedergevoel ( Bloos ) wil der binnen halen. Iemand advies?
[/quote]

Tja mijn merrie kan naar binnen maar staat veel buiten niet dat dat nou het advies is waar je wat aan hebt Clown zou zeggen volg je gevoel en gebruik je verstand Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:24

@jeddah: fijn dat het goed gaat met Dutchie. Ik vind het ook altijd vreselijk als er iets met 1 van de beestjes is. Mensen kunnen nog aangeven wat er is, maar met dieren blijft het giswerk, ook voor wat betreft hoeveel pijn ze hebben.

@Wendy_Kila: als ze gewend is om buiten te staan maak je haar er waarschijnlijk niet blij mee als je haar binnen haalt. Heb ik ook een keer geprobeerd toen het slecht weer was. Had meteen de complete Muppet Show op stal ....

Overigens eten mijn paarden momenteel ook enorm veel. De kou vraagt toch wel veel van ze, volgens mij. Het rantsoen van mijn ruintje is binnen een maand verdubbeld en nog is hij niet overdreven vet. Ook de dames krijgen meer als voor de vorstperiode. De energie gaat rechtstreeks in het warm blijven, lijkt wel.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:25

Wat zielig van de kuikentjes Verdrietig !! Kennelijk had niemand mama-kip ingelicht over de gevaren van onderkoeling Ach gut ....

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:31

Ben net weer even bij Sim wezen kijken, heeft haar hooi niet opgegeten en ze 2 witte puntjes op elk uier...

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:34

Citaat:
@elady, zo die heeft ook al wat uier! En wat een spenen he? Maar ja, 5 veulens hebben al geruik gemaakt van de melkbar, dus wat wil je?
Idd..Hier weer wat foto's van onze mamma.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Buik na het rijden.

Zo Sanne...Ivanka d'r buik lijkt wel groter al die van Lady Haha!
Schiet echt al lekker op bij d'r zeg! Geniet er van, want over ongeveer 100 dagen heb jij een dartelend veulen bij je paardje op stal staan!
Toch digi van je zus mogen lenen?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:37

@ Jeddah
Fijn dat het goed gaat met Dutchie.
Ojeeeeeee............

@ Wendy_Kila
Dankje. Het is te hopen dat er in het VU artsen zijn die naar Henk willen luisteren. Dan kunnen ze misschien vinden wat het is. 20 jaar met pijn in je rug lopen is niet goed voor je humeur. Dat humeur is de laatste paar weken echt om gek van te worden.

@ Mac en Jeddah
Laat die meiden zien dat het nog te koud is!!!! of laat ze de foto's zien in onderstaande link!!!!

viewtopic.php?f=53&t=376634&hilit=
Dit is Spierdijk 1 maart 2005

Famosa heeft niet buiten gestaan. Ik heb met haar gewandeld door de sneeuw. Ze heeft zeker 20 min. lang sneeuw lopen happen en de sneeuw van mijn jas gelikt. Ze vond het heel spannend.
De ukkies hebben wel in de sneeuw gespeelt. De honden waren helemaal gek. Vooral Silly. Ze is 10 maanden ou, dus haar 1ste sneeuwpret dag.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:41

jeddah schreef:
Ben net weer even bij Sim wezen kijken, heeft haar hooi niet opgegeten en ze 2 witte puntjes op elk uier...

Ohoh.................
Nagelbijten / Gniffelen
Haha!
Succes vannacht! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:43

Mac; niemand had dr voorgelicht idd... Was echt een sneu gezicht, echt een heel spoor kuikens Ach gut .

PhiaBink; ik zie je honden al helemaal gaan in die sneeuw idd *LOL* ! Gestoord

Elady; ziet er goed uit! Hihi, die spenen van haar zijn wel een beetje uitgerekt al zeg Tong uitsteken!
Ik mocht zondag idd wel de digi meenemen, ze had namelijk aan mij beloofd om mee te gaan, want ik wilde het bos in en dat mag ik dus niet alleen en vond het ook wel leuk als daar foto's van gemaakt zouden worden. Maar ze voelde zich niet lekker (smoesjes, het was gewoon te koud Tong uitsteken ), dus mocht ik zelf de digi meenemen Lachen.
Nu schelen Lady en Ivanka trouwens maar een maand! Ivanka is namelijk over 10 dagen 7 maanden! Hyper!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:44

Nou jeddah, dat wordt pendelen vannacht!! Spannennnnnd!

Pepsi's uier is compleet ingekakt.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:54

Ons hooihok Huilen .
Afbeelding

Ik heb geen hoesters op stal, maar het komt hier voorgeweekt zo uit de baal in de stal Clown

Het is weer aan het sneeuwen hier.

Jeddah, sterkte met het heen en weer gaan. Bind anders langlaufs onder!!! Hier kan je die heel goed gebruiken.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:00

Awwww ik baal voor je Mac, ze is vast al dat vocht aan het kwijtraken om plaats te maken voor Biest!! Clown

Jeddah laat mij zeggen dat Simply geen echte kegels heeft maar witte puntjes, net als de foto van MarijeR ongeveer een paar dagen geleden, of was het gisteren??

Verder is Jeddah gewoon helemaal in de ban van het veulen krijgen, ze zit voor de camera, naar Simply te kijken die niets doet, zelfs niet eten, met mij aan de telefoon en laat mij de updates op Bokt zetten, is dat niet aardig? Tong uitsteken Cool
Laatst bijgewerkt door Ods op 01-03-05 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt