Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amitro123 schreef:Cioccolato schreef:Ik zou der nog steeds nu naar een bevalstal brengen. Naar iemand die er echt verstand van heeft.
En ja, liever ruimer van tr voren voor de bacteriën. Maar in dit geval liever onder toezicht van mensen die er al wat meer verstand van hebben.
Ja wou ik ook doen, maar nu ben ik bang dat als ze bijvoorbeeld overmorgen zou bevallen dat de biest nog geen weerstand bevat tegen de bacteriën die daar zijn voor als het veulen geboren wordt. Dus ik vind het wel moeilijk nu. Als ze thuis nu bevalt ga ik zowieso de veearts laten komen voor alle zekerheid.
Hommage schreef:Imani_abby Sterkte daar! Hopelijk kunnen ze het nog flink rekken.
Amitro123, heb je wel een birth alarm? Dat is zeker in combinatie met camera wel heel fijn. Ik heb zelf ook geen stroom en wifi, maar de Reolink GO PT Ultra werkt bij ons top.
Meissieline bekend plekje! Van welke hengst is jouw merrie dragend?
AM_Horses schreef:Amitro. Als je haar niet goed in de gaten kan houden, is de beste keuze om weg te brengen. Er kan zoveel misgaan...
Muronia. Wat leuk zo'n lammetje
Eloon is er dus ook echt klaar mee. Het wordt warmer. Dus laat ze maar komen
Imani-abby. Heel veel sterkte. Een spannende tijd, hopelijk verloopt alles goed, en kunnen ze nog rekken
Meissieline. Bijna veilig, spannend
Kabayo. Dat is wel verdacht ja
Babootje. Wat een heerlijk ventje
Nieky. Nog één veilighoe gaat het met fleur?
Uier was wat nattig bij rosa. Stro hing eraan. Haar buik leek ook wat hoger te liggen. Ik mocht voor het eerst haar uier weer aanraken. Uier kan voller, maar je weet het nooit. Dus ik hou haar toch maar extra in de gaten.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Muronia schreef:330 dagen hier vandaag, op naar de laatste paar... hoop ik
Muronia schreef:Oh het veulen heet Ventje, nu snap ik hem pas. Wat een leuke naam voor een leuk Ventje
Muronia schreef:AM die begint in de buurt te komen![]()
Oh het veulen heet Ventje, nu snap ik hem pas. Wat een leuke naam voor een leuk Ventje![]()
Amitro ik zou de tips hier ter harte nemen en de merrie naar een beval-stal brengen. Mocht je de bevalling missen en/of er gaat iets niet volgens het boekje dan heb je geen idee wat je moet doen en breng je daarmee het leven van het veulen en je merrie in gevaar. Dan is het risico dat er iets niet goed gaat als je haar wegbrengt vele malen kleiner. Het is niet flauw bedoeld maar je vragen getuigen ervan dat je echt niet bent voorbereid en dat vind ik persoonlijk erg gevaarlijk zo vlak voor de bevalling. Een bevalling van een paard blijft altijd een beetje een spannend moment, ook als je meer ervaren bent maar snel kunnen ingrijpen en basiskennis hebben is wel echt het minste dat je moet kunnen.
330 dagen hier vandaag, op naar de laatste paar... hoop ik
Babootje schreef:Cioccolato schreef:Zodra de bevalling begint ben je al te laat als je gebeld wordt. Voortekenen kunnen wel gemeld worden
Misschien kun je vragen of het gefilmd kan worden
Sommige beval-stallen hebben een camera op de stal staan, zodat je de bevalling kunt meekijken.
Babootje schreef:Cioccolato schreef:Zodra de bevalling begint ben je al te laat als je gebeld wordt. Voortekenen kunnen wel gemeld worden
Misschien kun je vragen of het gefilmd kan worden
Sommige beval-stallen hebben een camera op de stal staan, zodat je de bevalling kunt meekijken.
Laylah2002 schreef:Ff een vraag kan je ook menselijke glijmiddel gebruiken voor het paard?
Want vroeg mij af of ik gewoon ff naar de drogist kon rijden of perse echt moet bestellen.
Kabayo schreef:Ik heb nog nooit antistoffen getest![]()
Imani_abby sterkte! Hopelijk blijft de kleine nog even binnen
En dan nog iets. Zou wat zijn... Merkte vandaag op dat ze ineens uier had?
Maar ze is toch echt leeg gescant en duidelijk hengstig geworden. Ook is ze niet zo dik. Ik vertrouw op mijn dierenarts en ik denk ook niet dat ze dragend is. Maar zou wel een leuk cadeautje zijnIk hou het in ieder geval in de gaten en ga eerst op vakantie
[ Afbeelding ]
Foto van januari
[ Afbeelding ]
Laylah2002 schreef:Ff een vraag kan je ook menselijke glijmiddel gebruiken voor het paard?
Want vroeg mij af of ik gewoon ff naar de drogist kon rijden of perse echt moet bestellen.
Zaquira schreef:Amitro, op deze manier is het vragen om problemen, zeker als je geen idee hebt wat je moet doen als het mis gaat. Waarom breng je haar niet gewoon weg zoals iedereen al aangeeft?
Mijn kleine baby is alweer een week oud en ik ben zoooo verliefd.
[ Afbeelding ]