[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elegance_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:07

Gefeliciteerd iedereen met alles geboortes en wat een prachtige veulens zie ik voorbij komen <3 jullie gaan hard ik lees wel alles mee maar kom niet toe aan reageren.

Hier nog geen verandering wel hebben we uit kunnen rekenen op hoeveel dagen Elegance ongeveer zit dit moet tussen de 296 en 311 dagen zijn.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:21

Kiki fien begint eraan de vorige x een paar maanden geleden toen is het hetzelfde gebleven en nu heeft ze iets of wat verandering.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:56

Oh pretty, dat witte oortje!

Kiki dat is al een mooi uiertje!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:59

Pretty, wat cute! Merrie gaat er wel mooi voor staan. :))

Ik speen tussen de 4 en 5 maanden. Merrie trekt langer niet goed. Veulen is voor de verkoop, tenzij het perfecte merrie veulen geboren wordt. Maar daar geloof ik niet in na al die hengsten.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:40

Spannend KBK!!!!

Kiki, ik zou dan wel meer op mijn hoede zijn idd, maar t rare is, ik had bij Bibi ook een halsteralarm en die heeft geen een keer toen ze lag aangegeven dat ze weeën had, of enige mate van onrust, zelfs niet toen ze aant bevallen was, vind dat nu achteraf maar raar, nu jij zegt dat het bij jouw Bo wel aangegeven wordt, dacht eerst miss dat dat weeën meten niet werkte aan t halster, maar alleen aan de buiksingel, maar dat is dus niet zo dan.

Pretty wat een leukert!!! Leuk ook zo samen 2 hengstjes, kunnen dadelijk samen lekker spelen idd!

Trigger moet t tot nu toe alleen met die zuurpruim van een mama doen :D. Trigger wordt nu natuurlijk met de dag nieuwsgieriger en wil steeds meer op ontdekkingsreis, en gaat steeds meer weg rennen, maar mama wordt daar dus maar bloedchagrijnig van, arme Trigger :').Of als een van mijn andere paarden in de buurt komt er überhaupt alleen maar naar kijkt, als blikken konden dooien, waren een aantal van mijn andere paarden er geweest :'). Andere mensen vindt ze ook maar niks in de buurt, al 2x geprobeerd iemand te bijten, oeps := :D. Maar goed dat gaat wel over met de tijd :P .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:45

ML, deze kan je zowel aan het halster bevestigen als aan de singel, zit daar misschien het verschil in?
Aan de andere kant zeg ik, haar banden zijn nog niet slap genoeg. Kont wel platter, maar nog geen afdak zeg maar

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:54

Kiki ik ga niet echt af op de waardes in die SMS'en. Je interpreteert het verder wel goed,het is de mate van onrust die ze registreren.
Nikita ging steeds plat liggen en rechtte zich dan nu en dan,daarna weer platliggen,...dat zijn allemaal "persbewegingen" volgens het alarm.

Crines als die uier eenmaal vol blijft kan het snel gaan...dus spannend!
Lijkt me echt een goeie koop geweest te zijn dan hé.

Bedankt iedereen voor de fijne reacties op oa Picasso. Ik ben heel blij met mijn veulentjes tot zo ver! *D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:11

Aha dank je wel Pretty, hier kan ik wat mee +:)+
Degene waarvan ik het alarm leende wist het ook niet helemaal. Ook niet of de SL:1 CT:10 waarde was ingesteld of een melding was (haar partner stelde hem altijd in) maar ondertussen weet ik dat het een instelwaarde is.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:15

Ja, lastig! Ik ga proberen zo laat mogelijk af te spenen, mits het veulen verkocht wordt.
Als het niet lukt, omdat bijvoorbeeld mijn merrie mager wordt, is het natuurlijk een ander verhaal.
Het zou fijn zijn als ie er lekker lang bij kan lopen, dan kan ie de zomer gewoon op het land ipv in die vieze opfok stallen!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:18

Volgens mij zit er echt altijd een groot verschil tussen de merrie's qua afspenen. De twee merrie's van mijn stalbaas kun je daarin ook echt niet vergelijken, de een kan zo een paar maanden met het veulen staan en geeft er niets om. De ander valt snel in en is het ook gewoon snel zat als de veulens groot worden en lastig gaan doen.

Met Klasien weet ik het nog niet precies, ik wil haar eigenlijk wel weer langzaam opbouwen na de bevalling in de hoop dat ze dit jaar nog gekeurd kan worden. Halen we dit niet dan is het jammer maar het zou mooi mee genomen zijn. Maar met het trainen betekend dat wel dat het veulen af en toe even in de stal zal moeten staan.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:42

Neonlight ik gok dit keer op een palomino panterbonte merrie voor je, moet toch haast wel na al die hengsten :D

Zelf denk ik dat ik nu eens hengsten krijg, kan toch niet zo zijn dat er hier enkel maar merrie's geboren worden hihi. En ik zou best een mooi hengstveulen nog willen aanhouden voor opfok, helaas dat die van Mabelle niet voor het nas kan ivm ontbreken afstamming Mabelle, maar via het WPCV zou dat wel kunnen mocht het echt een hele mooie appaloosa hengst zijn wil ik dat nog wel overwegen.

Kiki ja alweer 7 maanden! Gaat eigenlijk echt veel te hard allemaal....., en wat zijn we allemaal verliefd op dat lieve dametje, mijn oudere dochter en zoontje zitten er de hele dag bij kusjes te geven haha (en ik ook <3 <3 )
Even twee fototjes spammen van mijn altijd vrolijke baby <3

Afbeelding

Afbeelding

Nu ik het toch over mensen baby's heb, Knolselder hoe gaat het met Suzette? En zijn er ook zwangere mensen in dit topic nu? :D

Koudbloedkim, spannend van Kim! Ben echt zo benieuwd naar haar veulen net als vele anderen gezien je goed lopende topic hihi

Hier nog niet veel merrienieuws, ze zitten allemaal nog niet eens aan de 300 dagen dus duurt nog wel even, ik verwacht de eerste pas eind april/ begin mei.

Wel is het dekseizoen hier al begonnen met de eerste gastmerrie op stal, een prachtige cremello welsh A merrie voor Pjotr *D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:43

Pretty wat is die knap! Jammer dat er een slurfje aan hangt anders was dat wel een houder geweest of niet?

Hier speen ik af vanaf 4 maanden. Mijn kwpn trekt het niet veel langer,dit jaar geprobeerd en ik had natuurlijk geen gras dus heb haar met 4 maanden en 1 week afgespeend.
Als merries het langer volhouden dan het liefst 5 maanden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:43

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:57

Wauw Woofy, mooi maar heftig filmpje.

Manda, wat een heerlijk blij grietje <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:01

Wij enten altijd voor klem en spenen rond 5 a 6 maanden, soms wat langer. Hangt ook van de merrie af hoor. Sansa is er op 4,5 vanaf gegaan wegens Cheyenne's gezondheid.

Is dat dat filmpe van die merrie en die hengsten? Hield mn hart vast toen ik het zag, arme merrie.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:02

Yup het filmpje van de jonge pubers die een mama komen lastig vallen...eikels hahaha

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:07

mannen :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:07

Dustinlover schreef:
Pretty wat is die knap! Jammer dat er een slurfje aan hangt anders was dat wel een houder geweest of niet?

Dankje! Het zou in elk geval een kandidaat geweest zijn om te houden! Maar die slurfjes toch altijd hé.
Ik denk dat ik gewoon een slurjesfokker ben. :')
Mocht Ella nu eens zo een mooi hengstje geven ook (nog liever een merrietje :P ),dan zouden we ook overwegen het eens aan te houden en te kijken.

Oh dat filmpje,arme merrie ook. Ik ben nogal gesteld op hun rust. :o

Kiki dat is juist,je kan de graad van de hoek ook instellen. Ach,dat heb ik allemaal gedaan in het begin en nu blijf ik er mooi vanaf,alleen de slaapstand gaat soms uit bij merrie's die niet liggen. Dat is dan inderdaad SL:0

Manda wat een mooie,lieve,vrolijke baby. <3
Euhm wat hengstjeshormonen van hier hebben? Dan neem ik de merrietjes. :D

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:13

Manda, hopen maar dat je in de hengsten geboortegolf zit :)
Dat filmpje, ik dacht even arm ding, maar zo gaat dat in de natuur en vooral het einde mooi stukje!

Trouwens geen zwangere maar ga dit jaar wel voor het eerst tante worden aangezien mijn zus zwanger is.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:17

CL, gaaf hoor, zo'n veulen met uniek papier. Zou ik ook trots en zuinig op zijn.
Cynthia, succes met het maken van de keuze. Blijft soms lastig. Al een voorkeurtje? En lekker bezig geweest qua verzorging, haha.
Aaaah Booster,wat een knap ding heb je daar!
Peetjuh, duimduim dat jij net zo'n leuke bonte krijgt als slurfjesfokster Pretty ;-) Pretty, wát een patsertje +:)+
Wat krijgt Malik al een uitstraling AZ! Mooi. En gewoon dekken; ik kijk teveel uit naar jouw veulens :D
Linda2008, gefeliciteerd met je knappe nieuwe aanwinst.
Wow Vientje, wat is ze wit!!!! :oo
Mopjemop, hier wordt ook veel gedekt; voornamelijk voor onszelf (zeker de merries) maar er moet ook nog weleens wat verkocht worden. Gelukkig krijgen we geregeld vraag, dus dat is nooit zo'n probleem.
Oh KBK, gaat het nu opschieten met Kim!? Spannend!
Manda, heerlijk dat je al zo lang zelf je knappe dochter (wat een vrolijkerd!) kunt laten drinken. Mooi is dat hè? Voor jou gelukkig dat dat praatje van het afvallen bij BV niet zo klopt; ik baalde er juist van dat het niet klopte aangezien ik behoorlijk dik ben. Helaas dus in mijn geval, haha.
Klinkt goed van je hengst Crines, wat fijn! En nu óp naar een veulentje!

Hier nog weinig nieuws, maar normaal gesproken duurt het ook nog een week of 3. Wordt nu wel érg ongeduldig 8-) Afgelopen zaterdag stamboekopname gehad met de eerste jaargang van onze hengst; één driejarige hengst en vijf driejarige merries opgenomen. Vooral de merries met veelbelovende lijsten; superblij mee. Geeft vertrouwen voor de toekomst, zowel voor deze vijf merries als voor wat er nu nog in dikke buiken verstopt zit :=
Laatst bijgewerkt door Arianne op 21-03-16 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:18

Wat een lieve baby. <3
Ben ook benieuwd hoe het met Suzette gaat. :j

En wat een prachtige filmpje, Woogy!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:34

Weet iemand wat voor prachtig kleurtje dat veulentje van het filmpje heeft?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:42

pretty schreef:
Crines als die uier eenmaal vol blijft kan het snel gaan...dus spannend!
Lijkt me echt een goeie koop geweest te zijn dan hé.

Ja tot nu toe ben ik echt in de wolken met haar :D
Ik denk er zelfs aan om haar deze zomer naar de keuring mee te nemen.. :=
Eigenlijk wilde ik eindelijk eens mijn hengst meenemen, maar door de tegenslag van vorig jaar, is hij er ook dit jaar nog niet klaar voor.
Alleen wilde ik heel graag ook de functionaliteitsproef rijden en Sierra is nog niet beleerd... Ze zou nog nooit iets gedaan hebben, dus moet echt helemaal van nul beginnen.
De premiekeuring is altijd rond 20 augustus, dus dat wordt wel heel krap dan...
Maar toch blijf ik koppig hopen O:)

Ik weet trouwens ook niet zo goed of ik beter Sierra of Imperiosa zou meenemen :=
Als ik de veulens op de achterbank steek, kan ik ze zelfs allebei meenemen }:0 :D

Ik ga vanavond nog eens naar Sierra kijken en als de uier terug wat voller is dan gisteren, ga ik toch daar waken vannacht. Komt niet echt goed uit want heb morgen een zitting met 23 dossiers in Brussel maarja :o

Woogy: jeetje zeg dat filmpje :oo Het sloeg al helemaal aan m'n hart toen het veulen nog lag. Leek wel alsof de merrie zeker op één van de beentjes zou gaan staan... :\ Arme merrie ook, wat een paniek moet dat niet geven... En dat vlak na de geboorte :(:)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:45

Woogy schreef:
Weet iemand wat voor prachtig kleurtje dat veulentje van het filmpje heeft?

Leek me een grullo te zijn. Maar op andere foto's misschien toch een buckskin...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:45

Wat super goed Arianne! Jouw merrie's doen dat super.

Euhm eind augustus wordt krap ja om netjes te beleren en ondertussen nog te moederen. :')
Grote plannen dus. :D
Oei zeg en ik kan me voorstellen dat je wel wat je hoofd er moet kunnen bijhouden op zo een zitting,niet handig. :(:)