[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rooslover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:47

Succes wakers vannacht!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:11

Scooby, wat een beentjes, en mooi hoofdje leuke foto's ende halster keus is reuze :D, slaap ze :z

Quincy, hoever is je merrie? Misschien even foto's plaatsen. Maar er zijn er meerzo te lezen met dit gedrag nu.

Onze toppers, zo haar banden zijn al echt slap zeg voor 313dgn.

Moniquex, ooo arme Raya sneu is dat he en dat schoonpoetsen is nog best lastig als het goed schoon as deed ik er vorig jaar sudocreme op ( billen zalf voor baby's) dan poetste het de keer erna makkelijker schoon..

Astridklomp, oo fijn dat het helemaal goed gaat. Wat een zorgen dan he. En goed dat je andere hiervoor waarschuwd.

Lisch, einde in zicht?? Vertel, vooruitgang aan het maken, zag dat uitreken datum 5-5 is toch?

Bonny-CT, op 267 en begint een uier te maken. Zelf niet echt ervaring mee, andere hier vast wel, Hoor we eens dat idd merriebrok/muesli hier invloed op kan hebben.

Lauraa, ha fijn dat de spenen nu wat gaan wijken, zal geruststellend zijn voor je. En flemen toch wel een teken van ongemak, suc6 met waken.

Urielle, geweldige foto die blik van Future :D. Opstaan ging hier vorig jaar ook wel wat moeizamer.

Cemlys, suc6 ik spiek nog wel vanavond hief

Emmy, wauw ook jij suc6 komende nacht.

Zat eens te kijken niet normaal hoeveel merries ineens zouden kunnen gaan,

L0esje, Dolly maakt nu ook goede vooruitgang, hopen dat Amalia dan ook zin krijgt maar zag dat Tinka ook al zover is toch?

Irischcob, 336 en vordert ook
Tinniie, Bolleke al vooruitgang?
Luna2006, ze wacht tot jij er weer bent joh.
Vitaquilla, hoe staat het bij jou?
XshaartjeX, ook bij jou steeds meer vorderingen of niet?
Wennie 19, hoe gaat het bij jou?
Bonnie AW! ook al aan tijd?
Ladylisa, groeiende uier,
Stal-Hd, ook rustige vorderingen.
Chardy, 15-4 dus mag ook wel komen hoor
Lizze12, 13-4 spannend, nog vorderingen?
Onley, 336 dgn uier begint rustig te vullen

Pfff, kunnen jullie niet de afspraak maken met de merries allemaal morgenavond ofzo dan hebben we een leuke nachf met elkaar wakker houden. En misschien ben ik er nog vergeten, had de pendellijst erbij genomen.

Alle wakers succes, spiek later nog wel.

O ja typefouten komt door tablet wil niet altijd doen wat ik wil :+

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:17

Scooby gefeliciteerd met de zoete pluis :)

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:19

Wauw weer een palomino! <3 gefeliciteerd!!

Astrid ik ben echt verliefd op jou veulen! Wat is ze knapppp!!

Nog even fotootje van m'n lievie! Koda groeit heel hard en is heerlijk eigenwijs!

Afbeelding

Afbeelding
Echt stom heb zulke mooie foto's gemaakt met me camera maar heb nog helemaal geen tijd gehad ze op m'n laptop te zetten! Maar we staan elke dag met 3 camera's te fotograferen dus daar moet nog meer moois tussen zitten haha!

Veel succes aan alle wakers vanavond!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:20

Wauw, ik zou ook zo graag eens een pikzwarte merrie voor mijn fokkerijtje erbij willen, liefst arabisch ogend ook nog :D ik ben zo gek op zulke zwarte!

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:24

mijn merrie is 324 dagen ver.

ik zal morgenvroeg nog wat foto's nemen.

wat zou dit kunnen zijn dat gedrag van het plassen maar dan niet plassen?

hier thuis zeggen ze dat het nog zeker 2 weken gaat duren maar ik denk hooguit een week nog mss.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:26

Iedereen succes met waken! Ik hou het voor gezien. De merrie is weer rustig dus ik denk niet dat het vanavond/vannacht nog gaat komen.

Jobamara; Tinka is idd morgen officieel ook aan tijd. Ze begint al met een mooi uier, maar ik verwacht dat ze net als de vorige keren weer een week of twee over tijd gaat. Er zit iig verandering in dus we zullen zien wanneer ze er klaar voor is.

Edit: Quincy21 volgens mij hebben ze dan gewoon druk van het veulen. Las laat bij een link die hier geplaatst was dat het te maken had met het proef draaien. Beetje voor weeën dus eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door l0esje21 op 16-04-15 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:29

Iedereen succes met waken! Hopelijk komt er vannacht weer een baby-boom.

Mijn merrie kan na het weekend waarschijnlijk de merrie box in *\o/*

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:33

deze foto's waren van deze morgen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:47

Klinkt goed Manda! Hopelijk ook een stippelbaby onderweg.
Had stiekem al wel baby's verwacht! Benieuwd wanneer de eerste zich meld vannacht, want komen gaan ze!!! :-) Ik kwam laat thuis van vergadering en zag dat behalve Candora nu ook Sonneke de melder op heeft. Manlief ligt al te slapen, maar ben benieuwd waarom :+

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:51

Wat klinkt goed bij mij? Ik verwacht zelf geen eigen veulens meer dit jaar hihi alleen mijn baby maar dat wordt hopelijk geen stippel :P

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:57

Dat dat hengstje zo mooi is. Misschien niet van jezelf, maar toch mooie reclame.
Ja sorry, lag paar blz achter :-)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:04

Arianne, dus ook al spannend waarschijnlijk dan dat ze de melder op hebben :)

Quincy, kan goed het draaien vh veulen zijn en dan iets tegen de blaas vd merrie drukken waardoor ze dan het gevoel hebben dat ze moeten plassen. Vermoed ik he. Denk wel dat de uier van achteren nog voller gaat worden hoor!

Myrthee, super fijn dat ze in de merriebox kan, top

Lovelyn, vind dit al geweldige foto's hoor, Zo gaaf die bles en witte benen en al flink gegroeid zo te zien. Geniet ervan.

Loesje, ha Dolly moet dus het voortouw nemen voor de andere twee dames, kom maar op dan hoor!!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:05

Ik loop hopeloos achter, maar ik zie een hoop spannende uiers! Sella begint nu ook echt verschil in uier te zien ,maar verder nog niks. T is haar eerste veulen en t zou me niks verbazen als ze t op een heel onverwachts moment zo eruit gooit, en er dan totaal geen raad mee weet, het is nogal een typje.. Maar wie weet... nog 9 dagen tot uitgerekende datum.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:06

Nou ik ga even slapen, om 3 uur gaat de wekker en vervolgens om 7 uur. Er zijn een heleboel hele lieve bokkers die mee willen kijken dus een paar zetten ook 1 keer de wekker waardoor ik ook vannacht maar 1 keer hoef. Geweldig! :D :))

jolandjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:07

pff, wat denken jullie? 269 of 299 dagen? 8)7

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:08

Deze heeft gelukkig alweer een paar uur geslapen :D en gaat vast straks het veulen missen lol

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:10

Arianne schreef:
Dat dat hengstje zo mooi is. Misschien niet van jezelf, maar toch mooie reclame.
Ja sorry, lag paar blz achter :-)

Oooo ja, de Pjotr baby's hihi. Ben inderdaad heel blij dat tot nu toe de merrie eigenaren zo blij en tevreden zijn met hun veulens van Pjotr, daar doe je het natuurlijk o.a. allemaal ook voor :-).

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:16

Dames wakker blijven :D

Uiltje, wauw ook spannend bij jou, ik type te langzaam dan is er weer gepost terwijl ik bezig ben :+ Suc6

Urielle, nu ook spannend ah worden lees ik net!! Suc6

Astridklomp, wat een geweldige foto die had ik dus ook bijna gemist, sorry

Jolandje, pff sorry daar zullen de experts zich morgen vast over uitlaten!!

Tries en Faf, Sella ook al een fopmerrie denk je, die zijn er meer hier hoor!

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:16

jobamara schreef:
Scooby, wat een beentjes, en mooi hoofdje leuke foto's ende halster keus is reuze :D, slaap ze :z

Quincy, hoever is je merrie? Misschien even foto's plaatsen. Maar er zijn er meerzo te lezen met dit gedrag nu.

Onze toppers, zo haar banden zijn al echt slap zeg voor 313dgn.

Moniquex, ooo arme Raya sneu is dat he en dat schoonpoetsen is nog best lastig als het goed schoon as deed ik er vorig jaar sudocreme op ( billen zalf voor baby's) dan poetste het de keer erna makkelijker schoon..

Astridklomp, oo fijn dat het helemaal goed gaat. Wat een zorgen dan he. En goed dat je andere hiervoor waarschuwd.

Lisch, einde in zicht?? Vertel, vooruitgang aan het maken, zag dat uitreken datum 5-5 is toch?

Bonny-CT, op 267 en begint een uier te maken. Zelf niet echt ervaring mee, andere hier vast wel, Hoor we eens dat idd merriebrok/muesli hier invloed op kan hebben.

Lauraa, ha fijn dat de spenen nu wat gaan wijken, zal geruststellend zijn voor je. En flemen toch wel een teken van ongemak, suc6 met waken.

Urielle, geweldige foto die blik van Future :D. Opstaan ging hier vorig jaar ook wel wat moeizamer.

Cemlys, suc6 ik spiek nog wel vanavond hief

Emmy, wauw ook jij suc6 komende nacht.

Zat eens te kijken niet normaal hoeveel merries ineens zouden kunnen gaan,

L0esje, Dolly maakt nu ook goede vooruitgang, hopen dat Amalia dan ook zin krijgt maar zag dat Tinka ook al zover is toch?

Irischcob, 336 en vordert ook
Tinniie, Bolleke al vooruitgang?
Luna2006, ze wacht tot jij er weer bent joh.
Vitaquilla, hoe staat het bij jou?
XshaartjeX, ook bij jou steeds meer vorderingen of niet?
Wennie 19, hoe gaat het bij jou?
Bonnie AW! ook al aan tijd?
Ladylisa, groeiende uier,
Stal-Hd, ook rustige vorderingen.
Chardy, 15-4 dus mag ook wel komen hoor
Lizze12, 13-4 spannend, nog vorderingen?
Onley, 336 dgn uier begint rustig te vullen

Pfff, kunnen jullie niet de afspraak maken met de merries allemaal morgenavond ofzo dan hebben we een leuke nachf met elkaar wakker houden. En misschien ben ik er nog vergeten, had de pendellijst erbij genomen.

Alle wakers succes, spiek later nog wel.

O ja typefouten komt door tablet wil niet altijd doen wat ik wil :+

Klopt, dit is al sinds dag 302/303 zo... Op dag 308 had ze wat bloed aan haar kling (dat zou de 10-dagen draai moeten zijn geweest?)... Daarom denk ik ook dat ze binnen nu en 2 weken gaat bevallen, vriendjelief denk 5 mei (omdat het dan bevrijdingsdag is). Alleen de uier wil niet vlotten, maar daar ga ik niet op af, aangezien sommige merries de uier enkele uren of zelfs minuten voor de bevalling wel vol hebben. Het wordt haar 1e veulen, wij zelf hebben 'geoefend' met Hilandra, onze mini Shetlander. Het is eigenlijk helemaal niet te vergelijken... Zigiandra heeft ook vandaag weer niet al haar brokken opgegeten en was heeeeel erg onrustig tijdens het eten. Wanneer ik haar staart optil begint ze al te trappelen en zich te verplaatsen (zijwaarts met haar achterbenen). Ik kan haar staartwortel al een stuk verder dan 3 dagen geleden naar haar rug buigen (schijnt een trucje te zijn om te zien hoe slap de banden nu daadwerkelijk zijn).

Dit was op dag 311:
Afbeelding

Helaas kon ik vandaag geen foto maken, omdat ze niet stil wilde staan (dat zijwaarts lopen met haar achterbenen). Ook heb ik het idee dat haar kling aan het veranderen is...

Bloedverlies dag 308:
Afbeelding

Dit was op dag 311:
Afbeelding

Dit was gisteren (dag 313) :
Afbeelding

Ook draagt ze haar staart nu hoger (dag 313) :
Afbeelding

Hieronder haar dracht-kaart:
Afbeelding

Ze is eind augustus 2014 nogmaals gescand, omdat we dachten dat ze hengstig was (ging de kudde in en plaste alles bij elkaar, incl 'knipperen'). De paardenarts heeft toen geconstateerd dat ze nog precies op schema lag en alles was goed met haar en het veulentje! Haar dracht zou dus van 07-06-2014 moeten zijn, want de KI van mei (toen hebben we zonder scan + drachtkaart haar laten insemineren, aangezien ze heeeel netjes regelmatig hengstig is - iedere maand -, hebben we gegokt) bleek ze na de 18 dagen scan niet drachtig te zijn. Zoals te zien is op de kaart, bleek ze op 25-06-2014 wel drachtig (dit was ook de 18 dagen scan).

Aangezien dit haar 1e veulen is, hebben we geen enkel vergelijkingsmateriaal van haarzelf, dus ik vind het extra spannend... Ben daarom benieuwd wat de 'ervaren' fokkers ervan denken, sommigen hebben het telkens over de uier, maar goed, als je naar de banden kijkt en haar gedrag..?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 01:00

ik ben geen ervaren fokker, pas 1x :D . Maar iets aan uier zou ik toch wel verwachten denk ik.
Hoop dat morgen de meer ervarene je wijzer kunnen maken.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 01:32

jobamara schreef:
ik ben geen ervaren fokker, pas 1x :D . Maar iets aan uier zou ik toch wel verwachten denk ik.
Hoop dat morgen de meer ervarene je wijzer kunnen maken.

:+ hier idem
Toch bedankt voor het meedenken *D

Voor diegenen die de uier-foto gemist hebben:

Dag 313:

Afbeelding

2 extra foto's van onderen...

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 02:49

Merrie is een stuk onrustiger nu. Denk maar even om het half uur kijken ipv om het uur nu. Benieuwd of het nu doorzet

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 02:58

Vannacht half 1 geboren een palomino hengstje. Geboorte ging vlot nageboorte na een uurtje eraf alleen nog drinken. Pffff veearts is even geweest voor controle. Later vandaag volgen de foto's

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 03:02

Succes cemlys!