[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:22

Ze is Vorige week woensdag voor het eerst gedekt. Kan het dan dat ze woensdag direct drachtig was en dat het nu dan in de baarmoeder aan is gekomen?
Heb de DA zelf niet aan de lijn gehad maar de hengstenhouder. Dus kan enkel zeggen wat hij heeft gezegd.
Ga sowieso pas gerust zijn als er achter 18 dagen een bevrucht eitje is.
Anders is het dit jaar echt gewoon niets. Mijn prioriteit is uiteindelijk het showen op het moment. Ben nog zo nieuw in de wereld van de mini's en dan kan ik zo ook ervaring opdoen voor evt. keuringen in de toekomst.

Als de DA langs komt voor mijn partbred te enten zal ik het ook nog eens bij hem navragen. Hij is ook best wat bezig met KI en veel grote merries scannen. Want ik ken der persoonlijk helemaal niets van.

Bij de welshen werd er gewoon een hengst bij op de weide gezet en die regelde het wel zelf. Als we ze dan gedekt zagen worden schreven we die datums op, dan hadden we ongeveer een dekdatum.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:38

Anne was vandaag gescand om 11 uur sochtends. Niet drachtig ook niet Hengstig. En nu net om 10 uur vanmiddag de e de hengsten houder haar naar binnen. Was ze in eens hartstikke Hengstig. Raar beest. Dus wordt morge gedekt.

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 06:30

Nou chrisje, in ieder geval meer duidelijkheid nu! Wel jammer dat het nog niet gelukt is...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:57

chrisje maar als er nog niks te zien is dan zou ik ze nog niet laten dekken hoor, zo snel rijpt een ei niet, ze kan wel hengstig tonen naar de hengst maar ze heeft nog geen ei, kans is dan groot dat ze niet meer wil tegen dat het ei wel klaar is, merrie's zijn soms echt raar. Misschien eens vragen aan DA.

Heb dit ook eens gehad met een shetmerrie, op scan nog helemaal niet hengstig, geen ei klaar, kom ik bij de hengst toe, begint madame instant te pissen en laat zich dekken, vijf dagen later opgehaald maar niet drachtig. Scans liegen nooit.

Luna zelfs al is het eitje toen bevrucht, dit kan je nooit zo vroeg merken hoor, pas als het vruchtje zich nestelt na max 5-6 dagen dan komen de extra hormonen op gang en weet het lichaam dat ze drachtig is. Een ei springt en dan heb je 24uur de tijd tot bevruchting. Vandaar dat het zaad er al moet in zitten, ook omdat tijdens het springen van het ei, de baarmoedermond sluit, om ervoor te zorgen dat er geen vreemde dingen meer in kunnen zodat ze schoon is tegen dat het bevruchte ei er is.
Allez dat heb ik er ondertussen al aan overgehouden en je ziet op scan heel duidelijk het verschil tussen een drachtige baarmoeder of lege, een drachtige baarmoeder geeft een grote witte vlek op een scan met een zwart klein vruchtje, een lege baarmoeder is een grote zwart vlek en de eitjes die dan klaar zitten zijn wit.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:04

Dank jullie wel allemaal.
Het is nog even een klein beetje spannend want er zitten er twee op. De eerste is mooi groot en goed ontwikkeld en de tweede is klein en lijkt al vanzelf weg te gaan. Ze wordt donderdag opnieuw gescand om te kijken of het lichaam het zelf al heeft opgelost en anders helpen we het een handje.

@ MijnLieverd
Wat leuk, wij hebben dezelfde hengst gekozen. Mijn merrie kon niet tegen het transportmedium en daarop heb ik haar dit jaar dus naar België gebracht. Mocht het niet lukken bij je, dan kan ik de kliniek waar ze stond zeer aanraden. Daar springst Copper ook (15min van zijn thuis af). Dat is echt ideaal.

Vette showponies. Ja, dat idee had ik altijd al. Wat erg dat zelfs de jury's dat mooi vinden...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:11

Oh noisy wist niet dat je een quarter had, heb even in je profiel gespiekt omdat je dezelfde hengst hebt als ml, mooi paard hoor, wat zijn je kleurenkansen? Spannend

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:30

Fijn ML, ik moest wel lachen hoor. Om je bericht en hoe je het kan interpreteren. Maar goed, het begin is er weer!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:53

Vocht is altijd zwart op een echo. Wit is weefsel. Dus inderdaad een witte rand met een zwart bolletje is een bevruchte baarmoeder met een vochtblaas met een vruchtje in. Is er geen zwarte bol is ze niet drachtig.
Als ze een scan maken van de eierstokken, zijn de zwarte plekken de follikels die rijpen. Een eitje rijpt in het vocht van die follikel. Het is niet dat het ei zelf 4cm is, maar de follikel die zo groeit. En het witte het weefsel van de eierstok.

Chrisje, als de barmoeder niet hengstig was en er geen follikel klaar zat om te springen, zou ik ook nog niet gaan dekken hoor. Is er niets gezegd over een follikel?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:08

klopt helemaal knolselder, het follikel met ei erin rijpt tot het springt. :o niet het ei zelf natuurlijk ;)
Wel interessant allemaal :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:15

Chrisje als er geen ei zit gebeurt er niks idd dan kun je dekken tot je een ons weegt. De baarmoeder toonde wel hengstig toch? Als ze normaal zo mooi regelmatig is zou ik toch willen weten wat er nu gaande is! :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:17

Ja he! Toch knap ook wat ze tegenwoordig allemaal kunnen ook.

Maar dus inderdaad met andere woorden, je kan nooit of te nimmer een eicel zien met een scan :P je kan alleen zien of de follikel gesprongen is en na een tijdje of er een vruchtje ingenesteld is. Maar je gaat nooit of te nooit op een scan een eitje zien zweven :P

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:26

Dan weet ik ook niet wat ze gezien hebben...
we zullen wel zien achter 18 dagen hoe en wat. Voorlopig staat ze ook thuis alleen. Heeft haar voerbak gesloopt en zodra dilys kwam ruiken kon ze een beet verwachten...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:34

toch speciaal topic hoor, mijn man las even mee, amai zei hij, waar hebben jullie het toch allemaal over, eitjes, sperma, dikke buiken, in andere topic komen er dan nog tietjes en klingen bij en rare foto's <<)
Heb me een kriek gelachen, ja sommige worden blij van sperma, andere van een ei en later van dikke tietjes, melk, en zwarte mest _O-

Echt opmerkelijk wat ze allemaal kunnen :)) , vorig jaar bij 105 dagen scan zie je echt al een paardje liggen, hoofd, oren en benen en soms als het goed ligt bij ons het geslacht. Heel speciaal.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:38

Ja ik vind t ook raar hoe t nu loopt. Maar woensdag wordt er zo ie zo nog een scan gemaakt. Om te kijken of er een ei zit. Vorige x was ze gescand op de 18 dagen niet drachtig ook geen ei ook geen hengstigheid. Maar 2 dagen later hartsticke Hengstig was ze. Volgende dag laten scannen had ze een ei van 5.5

amyz schreef:
Chrisje als er geen ei zit gebeurt er niks idd dan kun je dekken tot je een ons weegt. De baarmoeder toonde wel hengstig toch? Als ze normaal zo mooi regelmatig is zou ik toch willen weten wat er nu gaande is! :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:43

Haha Fotsy dan weten we over wat we kunnen praten als we langskomen :P
Hij is gelukkig al voorbereid dan.

Luna het klinkt eerlijk gezegd ook een beetje euhm amateuristisch hoe ze het jou uitgelegd hebben. Je kunt een merrie niet dekken en dan zeggen dat ze drachtig is en het eitje nog moet zweven of wat dan ook. Dat kun je echt maar zeggen vanaf een 15 dagen na de eisprong.
Marley heeft toch een beetje last van haar hormoontjes zo te zien. Hadden ze wel tevoren laten weten dat ze ze terugbrachten? Ze heeft toch zeker wel haar eisprong gehad? Aangezien ze zo snel terug was ineens na haar bitchy gedrag. :')

Noisy super hoor! Klinkt al goed wb de twee vruchtjes,hopelijk lost ze het zelf op.

Chrisje klinkt allemaal nog raar. Wordt ze eigenlijk gescand of is het allemaal op zicht?

Leuk Amzy dat je ook voor de mini's maakt nu.

Knolselder nog 1 week en dan zijn al je merries die je drachtig wou hopelijk drachtig! _/-\o_

Super ML dat je toch nog aan het sperma geraakt bent! *\o/*

Hier is Kikkie heel erg veulenhengstig en Ella zit er tegenaan te hikken. Back for some action. Gelukkig blijft Cas mooi aan zijn kant van de wei. Het hengstveulen wat er bij de merries loopt heeft echter andere plannen.. Profiteur..

Afbeelding

Afbeelding

En mijn mooie mannetje. <3

Afbeelding

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:06

Fotsy schreef:
toch speciaal topic hoor, mijn man las even mee, amai zei hij, waar hebben jullie het toch allemaal over, eitjes, sperma, dikke buiken, in andere topic komen er dan nog tietjes en klingen bij en rare foto's <<)
Heb me een kriek gelachen, ja sommige worden blij van sperma, andere van een ei en later van dikke tietjes, melk, en zwarte mest.

whaha kan me voorstellen dat die daar raar van op kijkt.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:07

@pretty wat een mooie man heb jij zeg ♡

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:26

Jouw foto's zien er altijd zo vrolijk en gezellig uit Pretty!
Leuke boel daar!

Op zich mag Ster drachtig, maar hoeft niet perse. Het zal van de hengst afhangen!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:31

Gefeliciteerd met alle drachtige merries. Vrijdag zal ik me hopelijk in dat lijstje voegen voor even _O- scannen gebeurt nml over paar weken pas.

Pretty wat een prachtige hengst heb je toch. Maar dat veulen moet ik toch stiekem om lachen. Die oefent vast.

Knolselder ik hoop dat jij je ook in het lijstje voegt. Dan wordt het langzaam aan een beter lijstje.

Haha fotsy ja mijn vriend heeft dat ook vaak hoor.

Ik lees trouw mee maar het lukt me niet echt mooie bijleesposts te maken zoals jullie sorry :(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:31

Dank je! Ik kan het niet laten om elke dat met mijn fototoestel door de wei te lopen. Het geeft me een instant gevoel van geluk. <3 Het is inderdaad een leuke bende en ze doen het allemaal goed samen.

Alec zal wel weten wat hij wil toch? :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:34

Normaal zal het eitje wel af zijn. Ze heeft een hele week bij de hengst gestaan en is toch ook niet meer hengstig.
Ze heel veel last van haar hormonen, mijn oma is ze met een klein hartje weg gaan halen bij Luna. Beiden serieuze beten, hopelijk geen echte wondes... Ga in de namiddag naar daar en mij eens bezig houden met haar.

Joey is echt gaaf! net als je grote hengst! die zilver d'apple is van hem zeker? hij staat namelijk op mijn lijstje

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:43

Action? Kikkie en Ella? of alleen Kikkie
Joey heeft ook last van de hormonen hoor, en Mika keek ernaar en vond het maar raar :+
Casje ziet er prachtig uit, terug die leuke warme tint en mooi in conditie :9 :9

chrisje ik zou ze persoonlijk nog eens scannen voor te dekken, dit bevuilt alleen maar onnodig de baarmoeder.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:53

Noisy gefeliciteerd en wat leuk dezelfde hengst idd, Het is al gelukt, heb Parnasse daar 1 juni ook heen gebracht en ze is 22 juni drachtig gescant :).
Noumea is geïnsemineerd met het zaad van de paint horse Tuffuler cat jr :). Woensdag kijken of t ei weg is.

Pfff ja ben zo blij dat t allemaal als nog goed is gekomen *\o/* .

Ik ga nu ff de rest bij lezen :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:44

Lijkt erop dat liz drachtig is. Wachten het nog 1 dag af dan maken we afspraak voor scannen. Ze loopt nu twee dagen achter en is normaal super op schema qua hengstigheid :D

Super schattig hoor pretty hij weet gewoon wat ie wil. Moeten mannen soms meer hebben _O-

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:53

Fotsy schreef:
Oh noisy wist niet dat je een quarter had, heb even in je profiel gespiekt omdat je dezelfde hengst hebt als ml, mooi paard hoor, wat zijn je kleurenkansen? Spannend

12.50% Gold Champagne
12.50% Red
12.50% Gold Cream Champagne
12.50% Palomino

9.38% Buckskin
9.38% Amber Champagne
9.38% Bay
9.38% Amber Cream Champagne

3.13% Black
3.13% Classic Cream Champagne
3.13% Smoky Black
3.13% Classic Champagne

Genoeg kansen op een apart kleurtje dus :D Maar eigenlijk kan het me weinig schelen welke kleur het gaat krijgen. Op dit moment ben ik allang blij dat er een veulen komt..

Hahaha, mooi he, die kerels die snappen er maar niks van _O-

Hahaha, dat wordt wat als die groot is, dat veulen nu al wil dekken. Mooi hengstje is Cas trouwens +:)+