Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miicchhellee schreef:Ze heeft eigenlijk altijd zoveel brok gekregen, alleen nu is het iets opgehoogd omdat ze het nodig had.
Eigenlijk is het best apart hoe paarden zo kunnen verschillen.
Ze staat qua hooi wel op een strenger dieet omdat ze snel veel te dik wordt
Jibbel schreef:miicchhellee schreef:Ze heeft eigenlijk altijd zoveel brok gekregen, alleen nu is het iets opgehoogd omdat ze het nodig had.
Eigenlijk is het best apart hoe paarden zo kunnen verschillen.
Ze staat qua hooi wel op een strenger dieet omdat ze snel veel te dik wordt
Dik als in 'vet' of een ronde buik? Paarden krijgen vollere darmen door ruwvoer, dus een grotere buik als ze ruwvoer eten. Dan zijn ze niet direct te dik.
Voorheen kregen ze hier ook vrijwel onbeperkt, maar afgelopen zomer is mijn ruin zo vet geworden van een hele goede wei, dat ik ze nu even op dieet heb. 'S nachts gaan ze nu op stal zodat ik per paard ook wat beter kan regelen hoeveel ze krijgen. Heb ze liever iets slanker dan te vet, beter voor de gewrichten en algehele gezondheid.
Voor mijn merrie is het het 2e veulen, voor mij het eerste veulen wat in eigen bezit geboren wordt, maar wel de derde die ik van dichtbij mee maak.
Urielle schreef:Mijn merrie doet geen reet meer sinds ze drachtig is en krijgt 3 kiloscheppen muesli dus ik vind het geen gekke hoeveelheid voor een fanatiek gereden paard.
ponyparadijs schreef:Dan nog hoor.
Maar ieder zijn ding.
Mijn merrie liep vorig jaar ook nog vol op in de sport op M2 niveau.
Was drachtig en kreeg nog geen halve schep muesli per dag.
Maar goed die staat normaal ook op zo weinig voer.
En daarnaast onbeperkt ruwvoer.
Maar elk paard is anders hoor!
Fotsy schreef:Dustinlover schreef:Vind jullie ruwvoer ook echt laag.. Mijn grote merrie (niet dragend) krijgt nu 15/20kg hooi(ongeveer) en halve emmer bietenpulp,1 kilo sportbrok, halve kilo muesli en 1 kilo paardenmeel verdeeld over de dag.
en dit voor 1 paard DL? wow![]()
Heb ik even een goedkoop paard zeg, ik doe een ganse maand met een grote baal voor 1 paard en 2 pony's (en dit omdat ze niet meer op de heringezaaide weide mogen), zak van 15kg light eten, doe ik drie weken mee voor de drie. En jullie kennen mijn paardje ondertussen, die staat toch niet ondervoed he![]()
Ik geef nu stillekes aan wat lucerne bij, kan ze wat aan wennen en bevat veel eiwitten. En binnenkort vitaminen en mineralenkeur.
Af en toe geef ik eens slobber, maar niet zo vaak, mijn merrie wordt dan gek en staat, ja te kwispelen met haar staart, niet normaaleen echt slobbermonster, heel raar
Marije oh wat wordt het toch al spannend bij jou, voor we het weten is het Kerst en Nieuw en dan aftellen.