Tjinta schreef:Wij hebben camera's in de stal.
maar nu een ander probleem.....![]()
Tenna stond altijd in de grote merrie stallen. Maar deed graag erg veel moeite om uit de stal te komen als de deur ook maar iets open gedaan werd.
Twee veulens heeft ze in deze stal gekregen. Of beter geschreven niet gekregen want beide keren is ze buiten bevallen. Heeft de bevalling echt opgehouden en zodra ze buiten was... plop veulen.
Nu wilden we haar weer verhuizen naar de bevalling stal (vorig jaar gust gebleven dus niet in de bevallingstal gestaan).
Maar madam gaf heel duidelijk aan, hier wil ik niet staan. Rondjes draaien hinniken, klooien met eten.
Dus uiteindelijk haar terug in de kleinere stallen achter. Waar alles weer rustig was.
Deze week nog een keertje geprobeerd... en verdorie weer hetzelfde.
Zowel mijn hubbie als ik zeiden beiden na ja dit kan niet dus haar weer terug gebracht.
Nu moeten we een oplossing bedenken. Stal groter maken is niet zo'n probleem. We hebben en stal over, dus tussenwand eruit. Kein thema.
Maar de camera komt niet tot daar...Kabel doortrekken wordt lastig.
Tweede camera? Birthalarm? mmmm.
En dat alleen omdat madam niet in de echt veel grotere merriestallen wil staan.
Gek beest....maar we doen het voor haar, dus moeten maar creatief wat bedenken.
Laten staan in de stal waar ze nu ook staat. Hoe groot is je merrie? Anders zou ik ook niet eens wat doen aan de maten van de stal.
Mijn paard/pony hebben hun veulen ook gekregen in de stal waar ze altijd in staan, verplaatsen geeft alleen maar stress.
Ik heb een BA, en dit jaar is voor het eerst dat er een paard thuis gaat bevallen, andere keren was het altijd op pensionstal.
Ik zit er aan te denken om ook nog een camera bij te plaatsen in de stal, maar weet niet of ik dat voor elkaar kan krijgen...