[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_Claire

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:32

Nou inderdaad. Ik heb het idee dat het eerder gaat komen, maar haar uiers moeten nog wel voller. Toch verschilt dat per paard echt enorm. Van het straaltje schrok ik wel. Hoeft in principe nog niet wat te betekenen, maar dit had ik niet verwacht. Wordt wel voor het echie nu!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:35

Ja ze kunnen nog wel voller,maar bij vele merries is een druppel al een teken van een naderende bevalling,ik had al helemaal gehyperd,maarja kun je bij zo een merries wel weken doen :D

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:39

Ik was dus ook al hyper, maar ze moet nog een kleine 4 weken.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:58

<3 <3 <3 <3 <3

Afbeelding

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:01

Wat is hij toch een geweldig knap mannetje!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:02

SharonIndezz prachtig diertje heb je.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:05

En natuurlijk ook nog een van zijn mooie mammie <3

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:05

gentle is prachtig.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:07

Hij is echt mooi! :j

Sola is trouwens gisteren weer geïnsemineerd. De vorige keer heeft niet gepakt door de stress (ze heeft een weekje op de kliniek gestaan ivm veulen met wond), dus gisteren nog een keer gedaan. Atena is nu een maandje drachtig! :) Eerste keer voor haar, ze is nu 3. Dus als het goed is volgend jaar weer twee veulens! :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:13

Allemaal mooie foto's heb ik voorbij zien komen.

Merries zijn stom....
Kom ik tussen 2 klanten door door even thuis, meteen prompt alarm. Liggen er 2 voor eerst wat onrustig te zijn in het land.
Maar ja, en dan? Ik moest weer weg en er was niemand thuis. Dus ff in de gaten gehouden, pony babyzitter (de buurvrouw ;) ) geregeld en toen toch maar weg gegaan.
Was amper bij m'n klant belde de buurvrouw al al met de vraag of het normaal was dat je zo naast Lotje kon gaan staan en ze helemaal vlak bleef liggen en ze enorm steunt en kreunt. Ja hoor, zolang er niets uit steekt, ze niet bezweet is en niet perst is dat volkomen normaal voor onze aangespoelde walrus ;).

Judith is wel rustig geweest verder, maar niet helemaal in haar hum.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:26

lijkt toch te naderen voor jou merries Dennis,erg hé,als je dan net verplichtingen hebt en ze raar gaan doen.

Wat een mooie mama en veulen heb je SI! <3

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:39

Mijn merries zijn gewoon stom :+.
Judith heeft afgelopen 2 jaar gewoon netjes gekegeld en die zelfde nacht werd er wat geboren, dus daar ga ik voorlopig nog maar van uit. Maar bij Lotje (mijn troetelbaby en altijd een beetje zorgen kindje) is het de eerste keer. Vandaar dat die ook al met het alarm om loopt.

Morgen een kantoordagje, dus dan ben ik op 10 minuten van huis en zou ik in geval van nood naar huis kunnen. Vriend is dan thuis om de boel in de gaten te houden.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:02

pippalex schreef:
Hoi Magic Ice,
Niet boos worden, ik bedoel het helemaal niet vervelend..
Op Vlieland ga ik altijd heerlijk het strand op of het bos in met een Ijslander, ik heb alle gangen mogen voelen, en dat is geweldig..

Op de manege waar mijn paarden vroeger stonden reden ze ook met Ijslanders, en dat was niet zo'n succes, die sukkels van mij vonden ze dood eng, van die rondvliegende pony's met van die gekke gangen.. haha.. Vandaar dat ze bij ons zijn omgedoopt tot geitlander..

Ik vind die van jou echt prachtig, ik hoop dat je je niet aangevallen voelt, en anders mijn excuus.. Y;(

Gelukkig maar, ik ben niet boos maar voelde me een beetje gekrenkt, haha! Het kwam anders over op mij dan je bedoelde, maar no hard feelings!

Inowa, wat vertrouw je niet bij Pepper?

Merel_Claire, spannend, hopelijk houd ze het nog even binnen!
Een vol uier had die van mij ook niet bij de bevalling en nu is het weer een schrompeluier aan het worden.

Pretty, fijn van het abces!

SI Prachtige foto's!

Marrlinde, spannend! Atena is toch de palomino? door wie worden ze gedekt?

Dennis, fijn is dat he...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:03

Iorrr schreef:
Ineke heb je de moeder al weer bijgezet aan het werk? Vind ik vrij vlot... Laat je het veulen er dan gewoon bijlopen? Wij beginnen vaaak als het veulen ongeveer een maand is, maar laten het veulen op stal.

De Merrie is afgelopen zondag voor het eerst weer gelongeerd. Toen maar 5 minuutjes, paar rondjes linksom, paar rondjes rechtsom. Maandag, dinsdag, woensdag tien minuutjes en vandaag voor het eerst een kwartier en vandaag weer met hoofdstel en touwtjes. Is niet echt een bijzet die ik eraan heb, dat werkt veel sterker in dan deze touwtjes. Ik ga zo een plaatje zoeken om te zien wat ik bedoel. Klinkt intensief voor een net bevallen merrie, maar het werk is nog erg licht. En ik hou de stopwatch erbij zodat ze echt niet meer dan 10 minuten loopt. Paar rondjes draven en dat is het. Ik longeer haar altijd los, ze mag dan door de hele bak lopen, longeren aan een longeerlijn doe ik eigenlijk nooit.
Veulen loopt gewoon mee, die paar minuten kan ze echt wel aan. Als ze wil mag ze ook gewoon ergens stil gaan staan, daar is ze vrij in.

Als ik merrie lief niet longeer dan wordt ze heel vervelend en gaat ze de andere paarden en de bak slopen, dat is ook niet echt de bedoeling. In de dracht is ze nog tot een paar dagen voor de bevalling gelongeerd, niet meer dan een paar rondjes stap en draf, net zoveel als nodig was om haar vriendelijk te houden. Naar ons toe is ze trouwens nooit vervelend, het is meer dat ze naar de andere paarden vervelend is als ze niet loopt.

De bedoeling is dat ik er over een maand weer voor het eerst opstap. Voordat ik ga rijden komt eerst de chiropractor en de fysio om te controleren of haar rug goed is en alle spieren.

Het veulen gaat morgen voor het eerst even weg bij moeders, maar niet alleen op stal. Daar heb ik nare ervaringen mee. Ik zet het kleintje in de weide naast de rijbak. Dan kan ze haar moeder zien en horen en meestal gaat dat heel goed. Vorig veulen is op die manier heel zelfstandig geworden en die konden we met een paar maanden rustig uren lang van haar moeder scheiden. Veulen liep dan in de weide rustig te grazen samen met de andere paarden.

edit: dit bedoel ik met de touwtjes. Bij mij staan ze zelfs nog langer en de merrie loopt niet aan een longeerlijn.
Afbeelding

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:30

Atena is de palomino inderdaad. Wordt deze maand eerst opgenomen in het hoofdstamboek Polen om daarna opgenomen te worden is het hoofdstamboek Duitsland! :) Als eerste palomino merrie :) Ze is gedekt door deze hengst: (willen natuurlijk zo groot mogelijke kans op paloveulen! ;) ) http://www.youtube.com/watch?v=_Px8nUjoBtg

Door welke Sool is weet ik eigenlijk niet! Ze waren van plan een bonte Trak. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:56

Wat fijn pretty, eindelijk wat meer zorgeloos genieten

Hier gaat ook grwoon weer gereden worden als veulen er is. Ostheopaat even langs laten komen eerst en uiteraard opbouwen met longeerwerk en met veulen.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:01

Osteopaat mag van mij pas komen als het veulen drie maanden oud is, eerder kan schadelijk zijn. De merrie haal ik liefst elke dag vanaf de dag van geboorte van het veulen. Bridie longeer ik nu ongeveer drie keer per week. Gilly-Gail blijft dan braaf alleen in de stal. De eerste 10 dagen heb ik mensen gevraagd even bij haar in de box te blijven, maar nu kan ze ook alleen staan. Merrie begint ook weer meer zin te krijgen in werken. Ik denk dat ik er over een week of 2 weer op ga zitten, mits ze dan allebei al rustig blijven tijdens het longeren (ik doe alles graag vanuit ontspanning).

Wat jammer dat er nog geen veulens bij zijn gekomen. Zie wel flinke uiers, dikke buiken en moeie merries op foto's. Hopelijk doen ze het komend weekend, dan wordt het weer lekker warm.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:27

pffffffff.... Ik sta met mijn bolle, trage merrie te grazen in de zon, iedere dag weer een beetje teleurgesteld als ik geen vorderingen waarneem. Lees ik net in een topic dat ik al een tijdje volg dat de merrie is overleden.
Ze stond op de kliniek, daar is het veulen dood geboren. En nu, een paar weekjes later, de merrie ook, terwijl het net wat beter leek te gaan. Ik sta hier met tranen in mijn ogen te snotteren.
Mij horen jullie niet meer klagen.. Zo word je maar weer met je neus op de feiten gedrukt...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:28

ik zie weer prachtige foto's voorbij komen,gentle en rose zijn een schitterend stel!

net weer even bij mijn skippybal-op-pootjes geweest,weinig nieuws. ze lijkt wel een geel harsje aan 1 speen te hebben...ieniemienie dan :P en met veel fantasie te zien }>
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:41

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:43

@Cynthia is dat die fries die haar veulentje op de kliniek verloren is???

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:53

Wis haar uier is wat terug gelopen maar er komt nu wel echt vocht uit..
Maar nog gewoon doorzichtig..
Alles gaat voor de rest nog gewoon rustig in slowmotion..
Ook al komt de sproeier langs, daar geven we gewoon geen drol om...
Want je meent toch echt niet dat wis zich voort maakt voor een paar druppeltjes water :+

Ik heb trouwens vandaag nog een shetlander van zijn haren afgeholpen... Ze stond voorbeeldig stil. De beentjes vond ze alleen niet helemaal prettig.. Eindresultaat was wel mooi..
Maar die zat nog goed in de haren. arme pony :P

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:59

Vanavond krijg ik te horen wanneer mendy word gedekt! :):)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:04

Sharon: Wat een mooie merrie en zoon :)

Leuk Agarcia.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:06

Leuk agarcia..

Wat een leuke foto's allemaal :D Krijg er steeds meer zin in.. al heb ik de hoop opgegeven..
Misschien dat het dan komt :P
En Pipje.. die is dik.. indd een mira buik..