[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:48

Vervelend DL, wat dat betreft kun je nog wel het beste wachten bij de slachter tot je het bewijs gezien hebt.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:57

DL dat is echt niet grappig nee. Het probleem van de losse knieeen ken ik, daarom hebben wij ook al eens een pony moeten laten inslapen.
Tis toch wel jammer dat je niet eens meer mensen kunt vertrouwen als je een paard mee geeft voor de slacht.
Dat je erbij moet blijven om zekerheid te krijgen dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
En de schrik die je krijgt als je hoort/ziet dat het betroffen paard weer wordt aangeboden als sportpaard. :(:)

Ik word hierdoor weer gesterkt in mijn idee dat het toch goed is geweest dat ik in September erbij gebleven ben tijdens het schieten.
Dat drama heeft zich in ieder geval 'geloond' dat ik wel zekerheid heb.

Feit blijft dat het triest is dat het noodzakelijk is wil je die zekerheid krijgen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:56

Vriendin van me heeft net naar de handelstal gebeld en ze vragen er verdomme nog €4000,- voor!! dus vriendin gezegd van dat ze iemand hier heel ongelukkig mee gaan maken en dat het beest van mij is geweest en dat het niet voor niets wegging.. Maar ze houden voet bij stuk.. het paard mankeerd niks en springt super.. Ik hoop zo dat alle mensen hem sowieso op de foto laten zetten want daarop is hij in ieder geval afgekeurd.. (op zijn knieen).

Ik heb mijn hengst waar fab door gedekt is ook weg moeten brengen helaas.. En die heb ik ook meegegeven aan een koeienboer, maar kreeg een stuk manen met vlees eraan terug en zijn bebloede halster en het papier waar het aantal kilo's vlees op stond en wat ik ervoor kreeg.. Heel pijnlijk want het beestje was pas 2 jaar jong, maar kon totaal niet meer hoe graag hij ook wilde... Daarom hoop ik zo zeer op een merrie veulen omdat ik dat wil houden en ben ik zo bang dat fab het weer kwijt raakte..

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:08

DL: pfff, arm beestje, hopelijk komt hij ergens terecht waar het paard nog zijn verdiende rust krijgt, op welke manier dan ook.
En komt wel goed met fab deze keer, we duimen!! :(:) :(:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:13

Vorig jaar is het gelukkig goed gegaan Hera.. Die keer daarvoor niet(zie profiel) :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:51

oei, even de jaren door elkaar gesmeten! Het zal dan dit jaar ook wel weer goedkomen! :)

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:45

Dustinlover wat sneu voor het dier en voor de toekomstige eigenaar (hopelijk laten ze hem keuren)

Hier heel ander nieuws, vandaag is mijn nieuwe beebie gekomen *YAY* een super leuk, lief en mooi fries hengstveulen van Abel Boszorg. *Helemaal Blij*

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:46

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:49

Dank je! Ik zal morgen foto's maken ;)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:05

:wave:

Enig, de post was anderhalf uur later, niet dat ze dat even op tijd melden. Bah. :n Net thuis en gegeten en nu even opwarmen en straks nog even lekker naar Heaven! :j

DL, dat meen je niet zeg! Wat een prijs en wat een bord voor hun kop hebben ze daar dan. :n

Super ReneZ, snel foto's inderdaad! :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:09

Had jij hem ook nog op de foto gezet DL????
Vaag verhaal idd hoorde het van Nicole.. Op het filmpje te zien springt ie mega (soms te oversprongen)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:44

DL Dan maar hopen dat de potentiele nieuwe eigenaren 4000 euro genoeg vinden om foto's te laten maken.
tja en dan ook nog de knieen en niet alleen de benen..... :(:)
Ik duim voor je voor een supergaaf merrieveulen van Fab, dat zou echt fijn zijn.

ReneZ ooh leuk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ben heel benieuwd naar foto's.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:49

He bah wat vervelend dat zo,n beestje dan weer op een handelsstal terecht moet komen.
Maar zo staan er wel meer daar die eigenlijk voor de slacht zijn.
(Zal hun verder een zorg zijn, ze verkopen ze toch wel)
Jammer dat het dier er uiteindelijk de dupe van is.

Maar ik zou een paard zowiezo niet aan iemand mee geven voor de slacht, als hij dan naar de slacht moet dan breng ik hem zelf weg, dan weet ik in ieder geval zeker dat hij/zij echt dood is en niet de handel in gaat.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:04

welk paard is het eigenlijk op de site van jansenvdhout??

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:33

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:55

Bah DL dat zijn dingen die niet horen te gebeuren maar helaas nog al te vaak voorkomen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:19

Joyce: broer die belde mij om te vragen of dat het inderdaad woody was(wodanbalou) en ik heb hem niet meer gekeurd maar die losse knieen waren zo al te zien door een veearts uit den bosch. En broer had hem op de foto al gehad waar hij niet goed op was. Heel sneu voor t beest.

Renez gefeli

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:24

Tussen de verbouwingen door :o hallo allemaal !

Muzefee heel veel sterkte :(:)

Nog 3 maandjes en het is al zover voor Romi , en Kyra nog 3,5 maanden ......Kyra ga ik effe laten opvoelen èèn dezer daar ze vrij bescheiden draagt ,ze heeft op 4 maanden nog een echo gehad waarop we het hartje zagen kloppen ,maar je weet nooit...Romi steekt het niet onder stoelen of banken }:0

Afbeelding

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:30

Tjeumineeeeeeee! Past Romi nog wel door de deur? :') Sodeju. :+

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:37

@muzefee : ze past er nog net door (bloost) ....weet iemand soms veulendekens te koop aan een schappelijke prijs ? mag ook tweedehands zijn ,Romi bevalt begin Maart en kan nog koud zijn dan..normaal doe ik dat nooit ,maar nu staan ze 24/24 op weide

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:50

Zo, die is me even fiks!
Ik ben wel ergens veulendekens tegengekomen die niet al te duur waren dacht ik, maar waar het was??? Moet ik weer een keer zoeken. Is wel in Nederland.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 02:03

Dustinlover schreef:
Joyce: broer die belde mij om te vragen of dat het inderdaad woody was(wodanbalou) en ik heb hem niet meer gekeurd maar die losse knieen waren zo al te zien door een veearts uit den bosch. En broer had hem op de foto al gehad waar hij niet goed op was. Heel sneu voor t beest.

Renez gefeli

Klopt maar B heeft alleen achterknie op de foto gezet, daar zat ocd in, daarna heeft B ook geen foto's meer laten maken.
Kun je dat van buitenaf zien ja? Rontgenogen..

Manueeltje: Het is een vos van 1.67 WodanXBalou

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 08:31

Hey joyce,

Losse knieen kun je inderdaad zo zien.. heb je geen rontgenogen voor nodig ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 08:46

DL wat vervelend.
Dat is voor mij de reden geweest dat we paarden zelf weg brachten of het door een goede vriend lieten doen...

Amandake, ik zal wel eens kijken of ik nog wat in de schuur heb liggen. Had ooit wel een veulendeken liggen voor de cobs en die past nu natuurlijk nooit meer met de mini's :D
Weet alleen niet of ik die nu al weg had gedaan of niet. Als ik hem nog heb, stuur ik wel een pb.

Vandaag zwangerschapsgym voor de dames, de hoefsmid komt :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:00

Haha.. zwangerschapsgymnatstiek :P ik zal mijn hoefsmid volgende week ofzo ook eens bellen. Voor de veulentjes dan..