[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:22

Pff, wat een stunt, dat doe je toch niet? Wel een vertrouwen van dat paard zeg.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:36

Hier is ze dan:

Felbria .v Voice x Krack C 1,5 wk te vroeg op 327 dagen en totaal zonder enig voorteken.

Zo trof ik ze aan:
Afbeelding

In het weiland:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:37

wat een knap veulen!!!!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:39

Mooi veulen vanessa!
Jeetje dat filmpje! Had ik nooit gedaan :P.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:46

Haha ik had al een vemoeden dat het AD was!!! Bij deze gericht: AD GEFELICITEERD!!! je hebt ons wel in spanning gelaten!! Nu nog foto's ;-)

Vanessa, wat een leuke verassing!! Gefeliciteerd met je mooie meisje :-)

Jeutje dat filmpje, wel gewaagd hoor :-)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:47

Vanessa, wat een lekker ding!
Margriet nog steeds geen foto's? Ik kom speciaal daarvoor nu even kijken (ben op het werk).

Gem, Neon vindt het inderdaad wel leuker met z'n 2en in de wei.

En Michael ziet er op dit moment echt niet uit, hij begint echt wel oud te worden, maar zijn lekkere bekkie en lieve blik zal hij altijd wel houden.
Dit is een foto van een jaar of 12 a 15 geleden:
Afbeelding

En 2,5 jaar geleden, toen hij nog kampioen geworden was: [ITP] Hulde aan de kampioenen! (de lichtste van de 2, degene die ik niet vast heb).
Beestje is ontelbare keren KNHS-kampioen (Hippiade) geweest, en 2 keer Nederlands Kampioen (is dus niet meer basissport maar categorie 1 & 2). Heb een geweldige tijd met hem gehad, en zal hem echt missen op de wedstrijden. Was altijd een uitdaging met hem, hij heeft een enorm grote trucendoos en die haalde hij altijd uit de kast. :D Boefje is het, maar wel goudeerlijk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:52

Vanessa: prachtig veulentje! Ziet er toch mooi voldragen uit :)

justgushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:57

gefeliciteerd allemaal met jullie veulens!!
hier gaan we weer waken!!!
hopelijk gaat het nu snel komen!!!
ze houd echt nog steeds heel veel vocht vast!!!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:58

Neonlight wat een mooie foto!

ja gem vond ik ook. Vorig jaar is euforia geboren op de 334ste dag en felbria nu op 327. Onze da zei als ze te vroeg beginnen blijven ze dat doen? Ik heb er geen verstand van een daarom was ik er ook niet bij.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:05

Vanessa wat een mooi veulen! Ze zien er goed uit samen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:19

Vanessa, normaal gezien heeft iedere merrie zijn eigen draagtijd. Er zijn merries die standaard rond de 330 dagen gaan, maar er zijn ook merries die altijd rond de 360 dagen gaan. De laatste zijn geen merries die overdragen, een merrie draagt tussen de 320 en de 360 dagen. Zo'n merrie heeft gewoon als draagtijd 360 dagen, en als die een veulen krijgt op 340 dagen is dat juist weer een erg vroeg geboren veulen.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:23

AD van harte!
vanessakusje: gaaf veulen hoor! en kan me voorstellen dat je dacht dat je genept was haha

Dotcom gaat steeds wat beter op haar beentjes staan en wordt ook met de dag vinniger, als ik morgen niet te laat klaar ben met werken zal ik weer eens wat foto's schieten, deze in de gauwigheid gisteren genomen;
Afbeelding

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:26

Neonlight bedankt voor de uitleg!

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:43

AD, en Vanessakusje gefeliciteerd.

Ella staat ook de hele tijd te suffen/slapen, en wat inowa zei over snelle ademhaling heeft ze ook heel erg. Kan dat ook door de warmte komen? Ook als ik ga wandelen heeft ze er totaal geen zin in. Zijn dat voortekenen?
Ze heeft nog steeds geen hars of dergelijke, ga wel s'avonds laat even kijken, maar waken weet ik nog niet. Als ik zie hoe het ook kan gaan zoals bij vanessakusje, begin ik toch te twijfelen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:48

vanessa, wat een geweldig mooi veulen!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:53

JoyceA schreef:
AD, en Vanessakusje gefeliciteerd.

Ella staat ook de hele tijd te suffen/slapen, en wat inowa zei over snelle ademhaling heeft ze ook heel erg. Kan dat ook door de warmte komen? Ook als ik ga wandelen heeft ze er totaal geen zin in. Zijn dat voortekenen?
Ze heeft nog steeds geen hars of dergelijke, ga wel s'avonds laat even kijken, maar waken weet ik nog niet. Als ik zie hoe het ook kan gaan zoals bij vanessakusje, begin ik toch te twijfelen.

winoa heeft er al een tijdje last van,wandelen vind ze leuk in het begin maar na amper 10 minuten is ze doodop
zijn gewoon tekens dat ze het er zwaar mee hebben

hars hoeven ze niet eens perse te hebben,winoa had vorig jaar totaal geen uier terwijl ze bijna 2 weken te laat was en ineens stond het veulen erbij

[KS-ITP] mijn buikjes op het landje.....nog even volhouden

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:59

Neon ja op die foto's ziet ie er inderdaad een stuk jonger uit maar dat houd niet weg dat hij er nog lekker uit ziet voor een oudje. Mijn oude pony Frappant (oude new forst dekhengst in zijn jonge jaren) heeft het tot 34 jaar geschopt met zijn lekkere bekkie en inderdaad tot 26jaar in de sport gelopen hij heeft ook altijd hoge sport gelopen paar keer Z2dress en ZZ springen mijn zus en ik hebben hem gekregen als leer pony van mensen van de ponyclub en hebben echt heel veel van deze pony geleerd iedereen keek ons altijd aan en zei altijd ja maar op Frappant kan ik het ook die is helemaal voor gekouwt maar daar vergiste iedereen zich in want hij wist presies hoe het moest en ohwee als je het fout deed want dan lag je er zomaar naast. En ook in de dressuurproeven deed je iets fout jammer joh daar ging je wedstrijd of niet haha hebben heel wat prijsen gewonnen maar ook heel wat keer gediskwaliceerd geweest. Maar de pony kon je nooit op zijn donder geven want hij deed presies wat je vroeg. "Ik snap het niet dus ik doe iets anders als wat je verwacht dat doe je bij mij ook" haha altijd heel kostelijk om gelaggen als we weer lopend de ring uit gingen.
Het moeilijke was om hem te laten gaan. Hij kreeg steeds griep en elke keer met griepprikje ging het weer een tijd goed maar die tijd ertussen werd steeds korter en op een gegevenmoment komt er dan een tijd om te laten gaan maar oh daar heb ik nog verdriet van het was een pony uit 1000den.
Oeps sorry voor mijn lange verhaal maar lucht wel op het eens te kunnen delen...

Lightning Bug kan gewoon in geschreven worden bij het Barok Pinto stamboek en hij mag ook naar de keuring in Augustus ik hoop dat hij voldoet aan de eisen dan word ik nog trotser op het kleine ventje als ik al ben.
Hij heeft vandaag ook weer een nieuwe move laten zien, de Chachacha ik zal eens kijken straks of ik er een goede foto van heb ziet er in iedergeval heel stoer uit haha.

Kannie wat ziet ze er mooi uit ze is al wat steviger aan het worden of komt het dat ons mannetje zo iel nog is dat kan natuurlijk ook nog.

Zag net ook weer een mooi rond schimmeltje voorbij komen, ziet er mooi uit weet effe niet meer welke van de 2 het nou is maar ze maken het wel spannend geloof ik.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:12

denk dat je winoa bedoelt haha,die is morgen uitgeteld

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:15

ja inderdaad Winoa wist effe niet meer wie wie ook weer was haha vind ze erg leuk ben heel benieuwd wat ze op de wereld zetten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:22

nou ik hoop gezonde merrie,s haha

kreeg vandaag te horen dat mijn hengstenhouder van dezelfde hengst 2 veulens had nu,schijnen erg goed te zijn..

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:30

ben benieuwd vond de veulens van vorig jaar ook erg mooi.

Vanessa wat een super leuk en mooi veulen leuke vroege verrassing

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:30

kappiegirl schreef:
Neon ja op die foto's ziet ie er inderdaad een stuk jonger uit maar dat houd niet weg dat hij er nog lekker uit ziet voor een oudje. Mijn oude pony Frappant (oude new forst dekhengst in zijn jonge jaren) heeft het tot 34 jaar geschopt met zijn lekkere bekkie en inderdaad tot 26jaar in de sport gelopen hij heeft ook altijd hoge sport gelopen paar keer Z2dress en ZZ springen

Ben benieuwd welke afstamming Frappant had! Was het een ggk dekhengst?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:41

gem schreef:
kappiegirl schreef:
Neon ja op die foto's ziet ie er inderdaad een stuk jonger uit maar dat houd niet weg dat hij er nog lekker uit ziet voor een oudje. Mijn oude pony Frappant (oude new forst dekhengst in zijn jonge jaren) heeft het tot 34 jaar geschopt met zijn lekkere bekkie en inderdaad tot 26jaar in de sport gelopen hij heeft ook altijd hoge sport gelopen paar keer Z2dress en ZZ springen

Ben benieuwd welke afstamming Frappant had! Was het een ggk dekhengst?

heb even beandwoord met PB

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:58

Ik ben daar eigenlijk ook benieuwd naar KG.
En die dieren die hoog lopen zijn allemaal karakterbeestjes.:j Michael ook, zijn eigenaar kon dus echt niet met hem rijden, hij haalde met zijn trucjes het bloed onder de nagels uit en dan verloor hij zijn geduld, en daar zat Michael dus gewoon op te wachten, dan was het voor hem yihaa en deed hij alleen nog maar keihard scheuren.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:21

Gefel,iciteerd Vanessa!

Ik heb zojuist de foto's ge-upload...
zal ze plaatsen...

hier een paar en maak zo even een eigen topic aan...

eerste kennismaking:
Afbeelding

Daar ben ik dan:
Afbeelding

Binnen een uur kon ik al staan:
Afbeelding

Vandaag lekker buiten geweest:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal zo mn topic even spammen... haha