[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:11

Hier niet meer scannen hoor, ben er nu wel zeker van dat ze drachtig is.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:20

Spannend al die scans, ik duim met jullie mee.

Zelf heb ik ook niet meer gescand trouwens. Ze was heel nadrukkelijk hengstig toen ze bij Bascal stond, is drachtig gescand en heeft sindsdien niet meer hengstig gereageerd op de jongens (Gruno kreeg vandaag nota bene nog een veeg #) ), dus ik wacht het maar gewoon af.

Neon: bedankt :) Als veulen werd ze veulenkampioen (boven mijn Gruno, belachelijk natuurlijk :D ). Ze heeft mooie gangen en ik denk dat dat het met name heeft gedaan. Haar type is voor een Groninger namelijk wel heel luxe.
Als driejarige werd ze ster met een eerste premie. Ze had toen een veulen aan de voet en zal in die hoedanigheid wat kaal zijn geweest. Tenzij ze nog veel meer uitzwaart doe ik haar ook niet op voor model, vanwege dat type.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:32

Hier slaat ze ook af Uums... maar ze is toch ook nog wel erg aanhankelijk naar alles wat ademt.... :+

Ik wil het graag heel zeker weten omdat ze ook 17 is en nog nooit een veulen op de wereld heeft gezet... :)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:33

Fiebie, dat is al best aan de leefdtijd. Al kan het tegenwoordig volgens mij nog prima!

Ik ben echt zenuwachtig voor morgen. Had me er zo op ingesteld dat er niets in zou zitten. Maar toch ga je dan weer twijfelen..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:43

Ja dat kan ik me voorstellen inderdaad! Gewoon denken dat er niks in zit, dan valt het altijd mee! :j Kan je alleen maar blijer worden... ;)

Ze is zeker aan de leeftijd, maar als ik zo vrij mag zijn ziet ze er retegoed uit voor haar leeftijd :D

HH vond haar nog erg goed ''aan de binnenkant'' Ze heeft natuurlijk weinig geleden wat dat betreft.. Er zijn weinig merrie's met zulk goed en hard beenwerk op die leeftijd.... <3

Edit* Foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:46

Hahah, ahg, als ze nog zo goed is, waarom dan niet?

Vorige keer was ik er van overtuigd dat ze drachtig was, en toen zat er niets in.. Dat was best wel zuur..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:51

Ik ben benieuwd Merlinde, zou wel heel gaaf zijn als ze toch drachtig is.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:57

Hmm... ja dat is minder Merlinde... Hoop voor je dat ze drachtig is en dat ze het mooi laat zitten daar :j

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:59

Ik duim voor je merlinde!

mel is 16 en zal komend jaar haar eerste veulen krijgen. En net wat jij zegt fiebie, ook mijn merrie, al zeg ik t zelf, ziet er niet uit als 16!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:00

Azra is nu 12 jaar en krijgt haar 2e veulen, haar eerste veulen heeft ze gehad toen ze 3 was.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:02

hihi, we zullen het morgen horen.. Morgen zou ze op 85 dagen zitten. Precies 5 dagen later als die van jou Fiebie!
Al vanaf de eerste dekking heb ik 16 mei in m'n hoofd :+ Maar hoe ik daar op kom, weet ik echt niet. Denk gedroomt ofzo.. Dat zou nu wel bijna kunnen kloppen!

Ahg, zit er niets in, jammer dan. Ik heb er mega veel van geleerd. Ben er ook 2 keer bijgeweest toen de hengst moest springen, en mocht door de microscoop kijken :D

En als er niets in zit, en ik ben zelf van mijn blessure verlost ( wat nog een klein jaartje gaat duren ) mag ik van mezelf een veulen kopen. Dan hoef ik niet alle fokprogramma's er op los te laten welke kleur die word :+

Al is een veulen van je eigen merrie natuurlijk veel specialer!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:04

Hier ook een 16 jarige merrie die ook haar laatste veulen krijgt in 2011.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:08

Ja dat is zo Merlinde.... :j Dat is natuurlijk veel leuker...

Die van mij is uitgerekend op mijn verjaardag... Zou het erg leuk vinden als ze dan ook bevalt! :j Al heb ik het idee dat ze eerder is, maar dat weet je niet en daar kan je eigenlijk ook niks van zeggen van een merrie die nog nooit een veulen heeft gehad :+

Speciale reden voor Maseike dat dit haar laatste veulen is? :)

Charaz, daar zit ook nog een tijd tussen! :) Maar het kan dus prima en ben niet de enige :P

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:16

@ Fiebie de merrie heeft altijd hard gelopen in de sport met een dracht ertussen door.
Ik heb haar 3 jarige zoon nog en gehouden en daar gaat dadelijk ook aardig wat geld in zitten.

Vinden het zo goed dat ze volgend jaar haar laatste veulen krijgt want daarna mag ze lekker op de wei, en beetje hobbelen en gekke dingen doen.
En buiten dat is ze nooit echt fok merrie geweest of bedoelt maar wij vonden het erg leuk, vinden we nog steeds.
Maar genoeg is genoeg.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:24

Spannend Merlinde. Hopelijk krijg je onverwacht goed nieuws.

Fiebie je merrie ziet er nog goed uit hoor.

Mijn merie is 13 als ze der eerste veulen krijgt.
Op advies van de dierenarts geen scan voor gust. Ze is geaccepteerd door de verzekering en 3 weken geleden zag alles er goed uit, ga ik deze week niet nog een keer.
Mijn merrie zit over een week "al" op 5 maanden, dat is verder dan de meeste met dit kwakkelende dekseizoen.

Zaterdag even scheerapparaat wegbrengen en dan hoop ik haar de eerste week oktober kaal te kunnen halen. Heeft ze nog bijna 6 maanden om weer haar te kweken. Probleem is dat mijn vriendin en hulp bij scheren met spoed geopereerd moet worden en ik ook nog een beetje afhankelijk ben van haar opname.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:30

gr_roos schreef:
Op advies van de dierenarts geen scan voor gust. Ze is geaccepteerd door de verzekering en 3 weken geleden zag alles er goed uit, ga ik deze week niet nog een keer.
Mijn merrie zit over een week "al" op 5 maanden, dat is verder dan de meeste met dit kwakkelende dekseizoen.

Dankjewel!

Nou dat is zeker zo... Zijn er niet veel die al zo ver heen zijn... :)
Als het voor de vruchtverzekering al goedgekeurd is, is het goed toch? :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:31

Maseike schreef:
@ Fiebie de merrie heeft altijd hard gelopen in de sport met een dracht ertussen door.
Ik heb haar 3 jarige zoon nog en gehouden en daar gaat dadelijk ook aardig wat geld in zitten.

Vinden het zo goed dat ze volgend jaar haar laatste veulen krijgt want daarna mag ze lekker op de wei, en beetje hobbelen en gekke dingen doen.
En buiten dat is ze nooit echt fok merrie geweest of bedoelt maar wij vonden het erg leuk, vinden we nog steeds.
Maar genoeg is genoeg.

Dan heeft ze het goed gedaan! Heeft ze nog een lekker leven voor zich...! :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:35

Fiebie schreef:
Nou dat is zeker zo... Zijn er niet veel die al zo ver heen zijn... :)
Als het voor de vruchtverzekering al goedgekeurd is, is het goed toch? :)

Zo denk ik er ook over. Ik wilde het vruchtje gewoon graag verzkerd hebben en om dan nog een maand te wachtenvond ik overdreven. "Even" scannen is hier ook een kostbare zaak. Ik ben 110 euro per keer kwijt. Ik mocht der ook laten scannen bij de Dalhoeve, maar dat is zonder files al 1.45 rijden enkele reis. Dat kost heen en terug bijna net zoveel als de DA aan huis laten komen ;)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:37

110 Euro??? Zooo!! Ik dacht dat ik al veel kwijt was!

Maar mijn DA heeft me gelukkig onwijs gemazzeld ( lees; maar 5 van de 10 bezoekjes geschreven )

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:12

Ik ga vanavond even foto's maken van de aanstaande mama! :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:17

Pfoei dat is veel geld zeg! Is dat dan geen totaalpakket?
Ik betaalde voor Lente €110 all in... :j
Maar goed, die stond dan ook bij de hengst... :o

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:20

scannen was voor mij 67, opvoelen 48 incl voorrijkosten.. Dan is 110 echt een hoop!!

110 all in is dan niet veel!!
Als ik haar nog eens laat dekken, zet ik haar denk ook bij de hengst zelf!!!!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:23

Als ik had geweten dat ze er 4 maanden moest staan had ik het misschien anders gedaan. Zit een heel duur veulen in nu :+

Goed, aan de andere kant heeft ze echt pérfecte begeleiding gehad bij Belvedere en is ze super in de gaten gehouden :j

Morgen weet ik de kosten van het scannen... Zal ook wel weer even slikken zijn gok ik.... :\

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:25

Ahg, de poging bij Won was ook niet goedkoop. Maar wat ik zei, de DA heeft me gemazzeld en de helft van de bezoekjes weggestreept, geen avondtarief, en geen zaterdag tarief gerekend. IPV scannen heeft die vaak opvoelen neergezet. Dus als er nu niets in zit, was het nog steeds ergggg duur, maar gelukkig red ik de 3 nullen niet meer :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:27

110 Euro! Jeetje!

Mijn merrie is 8 en krijgt haar eerste veulen als ze 9 is. Dat vond ik toch wel een nette leeftijd!

Ik zit al een paar weken met 26 mei in mijn hoofd. Ze is 29 juni voor het laatst gedekt dus het zou heel goed kunnen...