[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jael89

Berichten: 77
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:21

Woogy wat een prachtige merrie heb je! <3
Mijn merrie neemt haar zwangerschap (-sbuik) heel serieus :') 81 dagen drachtig nu, dat wordt wat _O-
Afbeelding

Imre

Berichten: 14226
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:55

Jeetje, ook al zo'n buik! :=

Spijtig, Vulina. -O-

Diertjec

Berichten: 4632
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:33

Wat balen vulina -O-

Oh jeetje jael, dat gaat nog wat worden

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:49

Balen Vulina maar ergens inderdaad wel goed kan ze iets langer genezen.

Imre

Berichten: 14226
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:03

Ik had een tijdje geleden een oproepje van iemand uit de buurt gezien dat ze wilde oefenen met blackfoto's en foto's van bepaalde rassen. Een IJslander had ze nog niet, dus Witjes is gister op de foto gezet. Da's niet makkelijk, haar oren naar voren krijgen is namelijk nogal veel werk. :+ Maar het heeft toch wat mooie plaatjes opgeleverd. Met buikie. <3


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

juval

Berichten: 13361
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:30

Leuke foto's imre.

Vulina, wat jammer!

Afbeelding
Afbeelding
Smarti zat gisteren op de 50 dagen. Zie nog niet veel verandering.
Mijn wens... valkhengst. Maar net wat iedereen zegt, als het maar gezond is en het goed gaat met moeder en kind.

Sarah_Elise

Berichten: 887
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:18

Ik ben hier een beetje een stille meelezer, erg leuk om alle verhalen te lezen en hopelijk leer ik een hoop van jullie kennis en ervaring :)

Geïnspireerd door een berichtje van iemand heb ik ook een combinatieplaatje gemaakt, dan hebben jullie in ieder geval een beetje beeld bij mijn paard. Om een beetje beeld van mij te hebben: ik ben 23 jaar, werk in het onderwijs en rijd en men recreatief met mijn merrie. Ze is 13 en dit wordt haar eerste veulen. Ik heb heel bewust niet voor een Friese hengst gekozen en ben uiteindelijk bij de PRE Don Enamorado beland.

Afbeelding

Vandaag is de dierenarts geweest voor een laatste check en dat was allemaal prima. Nu 106 dagen drachtig alweer... Ik ben zo benieuwd! Ik verwacht het veulen te houden, ongeacht merrie of hengst, maar ik hoop op een merrieveulen! Ben echt een merriemens :o Kleurenkansen zijn bruin of zwart, dat vind ik allemaal niet zo spannend.

Imre

Berichten: 14226
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:31

Welkom! Leuke combinatie hoor! Knappe hengst! Waarom wilde je geen friese hengst gebruiken?

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:37

Al_Zawraa, Ohoh. Dat is wel precies wat Enchelina doet... in de warme stront liggen. En kleine Rey kan er ook al wat van. Gelukkig zijn zij beide bruin. Duimen dan maar dat Formidable ook zijn manieren meegeeft. :=
Lekker buikje heeft je merrie al.

Imre ik zou me niet te druk maken. Enchelina haar karakter en doen en laten was met de dracht niet anders als ervoor bij Rey.

Noisy, wat vroeg al. Ik heb 3 september de tweede scan. Hopelijk mogen wij beide een hartje horen en aansluiten bij de rest op de wachtbank.

Jammer, Vulina.

Jael89, dat wordt nog wat. Flinke buik al.

Prachtige foto's Imre. <3

Wat een schattige combinatie Juval.

Mag ik vragen waarom je voor een pre gekozen hebt, Sarah_Elise?

Kabayo

Berichten: 14169
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:48

Ik ben ook wel benieuwd waarom je er een pre op hebt gezet. Verder wel een mooi dier!

Jammer vulina!

Juval al een buikje zie ik. Wat voor band heeft ze om?

Wauw mooi imre <3

Jeutje jael. Klopt de dekdatum wel :P :wow:

Spannend noisy! Denk wel dat ie er nog zit hoor! Leuke kleurkansen

Jeetje az ook al zo dik al! Het staat haar wel :j

Milanlover dankjewel! Wat ziet die van jou er super uit zeg

Spannend Claudia!

Zilver alweer 2 maand drachtig. Ik wil een zwarte zonder wit :P Geslacht maakt mij niks uit
Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2657
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:24

Kabayo. Zilver 2 maanden *\o/* op naar de 11

Alicelover. Ik heb altijd de indruk dat de veulens hun moeder na doen. Dus ook lekker in de mest liggen :+ maar ik hoop voor je dat ik ongelijk heb!

Sarah_Elise. Welkom!

Juval. Smarti is leuk <3

Imre. Mooie foto's!

Jael. Die is al flink :wow:

Noisy. Spannend! Gave Kleurkansen.

Vulina. Wat balen dat ze niet drachtig is -O-

Sarah_Elise

Berichten: 887
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:39

Imre schreef:
Welkom! Leuke combinatie hoor! Knappe hengst! Waarom wilde je geen friese hengst gebruiken?


Bedankt voor alle leuke reacties, ik voel me erg welkom!

Waarom geen Fries?
Omdat ik van plan ben het veulen te houden, heb ik vooral gekeken naar wat ik graag zie in mijn toekomstige recreatiepaard. Gezondheid vind ik ontzettend belangrijk en tja, bij Friezen speelt er nu eenmaal het een en ander. Ik hoop door buiten het ras te kijken een gezonder dier te fokken. Beetje hetzelfde idee als outcross bij honden, waar ik ook groot voorstander van ben (mits alles goed overwogen e.d. is natuurlijk).

Waarom een PRE?
In eerste instantie heb ik naar lusitano's gekeken omdat die mij qua karaktereigenschappen erg aanspreken, meer dan bijvoorbeeld de arabofriezen. Het aanbod dekhengsten voor externe merries was echter beperkt en in combinatie met wat wensen (vers beschikbaar, bepaald exterieur, vnl goede rug) lukte het niet een hengst te vinden. Dus toen even wat verder gekeken naar de PRE's, veel waren niet geschikt in combinatie met mijn merrie i.v.m. rug (ik liet iemand meekijken met veel meer verstand van exterieur omdat ik een gezonde, goed gebouwde nakomeling wil). Deze hengst rolde eruit als zijnde een goede optie plus dat het contact met de eigenaar van de hengst prettig verliep, dus toen is het deze geworden :)
Laatst bijgewerkt door Sarah_Elise op 23-08-18 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Diertjec

Berichten: 4632
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:11

Gave combi Sarah_Elise en goed overwogen zo te horen om buiten het ras te kijken. Ben benieuwd wat eruit komt :)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:35

Welkom nieuweling mooie combi

Balen vulina maar ergens had je het dus verwacht

Jeetje die buiken zijn al enorm, ben ik blij dat de mijne niet alleen ontploft lijkt.

Nou van Aziza zijn we dat wel gewoon natuurlijk.

Moeders nadoen doen ze hier niet allemaal hoor, Flo is een echt een moddermonster, dochterlief rolt nooit in de modder en Flo is mega vuil paard op stal, poept overal, loopt het gelukkig niet onder. Dochter poept netjes achteraan in haar stal.

Zo schattig die smarti

Gave kleurkansen noisy, ben zo benieuwd

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:43

Ik zal van de week even een goeie bij lees post maken. Maar door omstandigheden heb ik weinig tijd gehad.

Maar wilde even fitany op 128 dagen met jullie delen

Afbeelding

Evelien_MG

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:47

Aah Vulina super balen, ook al had je het al een beetje aan zien komen..

Sarah Elise wat een leuke combi! Heel benieuwd wat daar uit gaat komen.

En wat een buiken komen er al langs.. Van schattige kleine buikjes naar al aardig ronde tonnetjes! Super leuk als de buiken beginnen te groeien.
Morgen gaan we bij onze oudere merrie scannen voor de 18 dagen! Ik heb echt geen idee, merk niets aan haar. Dus ben echt heel benieuwd!

SparkYY_8

Berichten: 395
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:09

Gefeliciteerd jeanna! Knappe combinatie, fijn dat ze toch drachtig is :)

Murosch, afscheiding wil nog niet altijd iets zeggen heb ik in de DBT topics wel gelezen dus geef de moed nog niet op :) Nog een paar dagen geduld haha!

Noisy, er zal vast nog wel een mooi gestippeld vruchtje te zien zijn op de scan!

Jammer vulina dat de laatste niet drachtig is.. Toch altijd bijzonder dat mensen kunnen ‘vergeten’ hun merrie open te zetten -.- hoeveel veulens heb je nu volgend jaar van jezelf?

Welkom Sarah_Elisa, mooie merrie en hele knappe hengst! Ik heb stiekem altijd een zwak voor die knappe PRE hengsten met hun mooie spieren en glimmende lijf!

En dan natuurlijk alle dikke (en nog niet zo dikke) buiken en mijlpalen haha! Knappe mama’s in spe van diertjec, woogy (mooie keuringsfoto’s ook!), cioccolato, luna2006, milan_lover, al_zawraa, jael89, imre, kabayo, juval en faratjuh! Grappig om de verschillen te zien tussen paarden die op hetzelfde zitten qua draagtijd, dat de een al heel dik lijkt t.o.v. de ander! Wat is jullie ervaring met maiden merries? Ik lees overal dat die over het algemeen minder snel buik/uier tonen t.o.v. paarden die vaker een veulen gehad hebben.

Wij hopen hier vooral op een levend, gezond veulen en een voorspoedige, snelle bevallig voor paard. Lichte voorkeur voor een merrietje, hopelijk kunnen we op de laatste scan (1 oktober) al iets van een geslacht zien :) Kleur maakt me niet zoveel uit, is ook niet spannend hier (50% kans op vos, 50% kans op zwart).

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:12

AM_Horses schreef:
Kabayo. Zilver 2 maanden *\o/* op naar de 11

Alicelover. Ik heb altijd de indruk dat de veulens hun moeder na doen. Dus ook lekker in de mest liggen :+ maar ik hoop voor je dat ik ongelijk heb!

Sarah_Elise. Welkom!

Juval. Smarti is leuk <3

Imre. Mooie foto's!

Jael. Die is al flink :wow:

Noisy. Spannend! Gave Kleurkansen.

Vulina. Wat balen dat ze niet drachtig is -O-

Betreft Rey is het mama x2...
Mama ligt er vaak met haar hoofd of hals in. Laatst hele stal schoon, binnen gezet en gevoerd. Mama legt een verse hoop en Rey gaat daar met zijn buik midden in liggen dutten. :x

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:12

Lina zit op 101 dagen. Ik twijfelde eerst of ik nog moest scannen maar denk niet dat ik dat nog ga doen.
Afbeelding
Afbeelding

jael89

Berichten: 77
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:27

SparkYY_8 schreef:
Wat is jullie ervaring met maiden merries? Ik lees overal dat die over het algemeen minder snel buik/uier tonen t.o.v. paarden die vaker een veulen gehad hebben.

Die van mij is een maiden :') Maar dit wordt mijn eerste veulentje wat ik fok, dus ik heb er verder geen ervaring mee!

Diertjec

Berichten: 4632
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:34

jael89 schreef:
SparkYY_8 schreef:
Wat is jullie ervaring met maiden merries? Ik lees overal dat die over het algemeen minder snel buik/uier tonen t.o.v. paarden die vaker een veulen gehad hebben.

Die van mij is een maiden :') Maar dit wordt mijn eerste veulentje wat ik fok, dus ik heb er verder geen ervaring mee!

Hier zelfde situatie hahah

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:37

Sparky, ik heb tonnetje ronde maidens gehad, en slankere. Met of zonder uier :Y) Dus het verschild gewoon per merrie. Heb je wat aan :P

Wij hebben deze merrie gekocht van de tussen handelaar. Daar stond ze dan ook en daar is ze bevallen. Zij wisten dat ze open moest, maar wisten geen exacte uitgerekende datum. Dus te laat geweest..

We verwachten nu zelf 8 veulens.
Ferdeaux x Jazz
Desperado x Jazz
Totilas x Fashion hill
Zirocco Blue x Manhatten
First Class (appaloosa) x Gribaldi
Jehannes 484 x Andries
High Five US x Jetset
Jovian x Numero Uno
*D

Milan_lover

Berichten: 6196
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:39

SparkYY_8 schreef:
Gefeliciteerd jeanna! Knappe combinatie, fijn dat ze toch drachtig is :)

Murosch, afscheiding wil nog niet altijd iets zeggen heb ik in de DBT topics wel gelezen dus geef de moed nog niet op :) Nog een paar dagen geduld haha!

Noisy, er zal vast nog wel een mooi gestippeld vruchtje te zien zijn op de scan!

Jammer vulina dat de laatste niet drachtig is.. Toch altijd bijzonder dat mensen kunnen ‘vergeten’ hun merrie open te zetten -.- hoeveel veulens heb je nu volgend jaar van jezelf?

Welkom Sarah_Elisa, mooie merrie en hele knappe hengst! Ik heb stiekem altijd een zwak voor die knappe PRE hengsten met hun mooie spieren en glimmende lijf!

En dan natuurlijk alle dikke (en nog niet zo dikke) buiken en mijlpalen haha! Knappe mama’s in spe van diertjec, woogy (mooie keuringsfoto’s ook!), cioccolato, luna2006, milan_lover, al_zawraa, jael89, imre, kabayo, juval en faratjuh! Grappig om de verschillen te zien tussen paarden die op hetzelfde zitten qua draagtijd, dat de een al heel dik lijkt t.o.v. de ander! Wat is jullie ervaring met maiden merries? Ik lees overal dat die over het algemeen minder snel buik/uier tonen t.o.v. paarden die vaker een veulen gehad hebben.

Wij hopen hier vooral op een levend, gezond veulen en een voorspoedige, snelle bevallig voor paard. Lichte voorkeur voor een merrietje, hopelijk kunnen we op de laatste scan (1 oktober) al iets van een geslacht zien :) Kleur maakt me niet zoveel uit, is ook niet spannend hier (50% kans op vos, 50% kans op zwart).


Ik heb dan alleen Myrthe, en die is maiden. Naja, wel drachtg geweest maar niet voldragen. Is ze dan nog steeds Maiden te noemen eigenlijk? Ze is eigenlijk nooit echt vol of dik geweest, en ik betrap haar nu toch op een buikje. Al is ze de laatste tijd ook flink volwassen geworden. Dus teveel factoren en te weinig vergelijkingsmateriaal om daar echt wat van te zeggen denk ik :)

Dankjulliewel ook voor de complimenten, dit jaar is ook het eerste jaar dat ze echt goed in haar vel zit en er ook goed uit ziet, ze glanst je ook tegemoet. We zijn er echt blij mee, hopelijk kunnen we dit volhouden.

En ik zag nog een knappe combi met een PRE voorbij komen, gave combi! Ik hou er wel van om een beetje out of the box te denken. Ik ben zeer benieuwd wat daar uit komt.

Zo, Lina heeft al een flink buikje zeg! Ze ziet er ook goed uit.

Mooi lijstje zo Vulina :D Je hebt wel eens mindere jaren gehad volgensmij toch?

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:41

Ik heb maiden nu, en ik vind ze al mega dik :o
Uier is al niet meer weggestoken dus die toont heel duidelijk dat ze drachtig is. Hoop dat ze zo duidelijk is als men andere merrie om te veulen ook.

Diertjec

Berichten: 4632
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:41

Ik ben benieuwd naar de Zirocco blue en numero uno, Vulina. Wilde Eleane eigenlijk ook eerst met numero uno of Unaniem dekken. Gave hengsten zijn dat. Zirocco heeft ook even in het rijtje gestaan, maar was voor mij boven budget