[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:11

glowy was drachtig van de eerste dek, camille een cyclus later, volgende week wil ik ze nog even gescant hebben en dan maak ik een volgtopic aan :D

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:24

Az wat jammer zeg! Vind het echt rot voor je!

Penny ik snap je probleem.. ik heb na mijn 1e veulen wat dus overleed ook een tinker hengst gepakt. Gratis toen omdat ik wilde kijken of ze überhaupt wel een gezond veulen kon krijgen.. dit veulen heb ik toen wel verkocht. Andere kant zou je nu wel kunnen sparen voor volgend jaar..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:40

Wat een vervelende berichten, mensen die zo graag willen en nu het op moeten geven, bah :(
Ik zou persoonlijk niet een ander ras nemen als de kruising niet is wat je wilt. Immers schiet je dan niks op, al lukt het dan nu wel, dan heb je er niks aan als het van een warmbloed niet lukt en dat je droom is. En ik vind dat er echt paarden genoeg op de wereld zijn, dus fokken moet of verbetering voor het ras zijn, of voor eigen gebruik in mijn ogen...

Heb hier nog helemaal niet het goede nieuws gemeld zag ik. Na 3 cyclussen proberen, besloten we in de vierde cyclus nog een keer te proberen, te dekken op eisprong (na flushen en oxytocine en chorulon), en dat is gelukt!

Caily x Forrest - 26 juni 2018

Afbeelding

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:40

Mijne was heel mooi 114dgn drachtig. Zo ver hij kon zien was het merrie

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:59

Dustinlover schreef:
Az wat jammer zeg! Vind het echt rot voor je!

Penny ik snap je probleem.. ik heb na mijn 1e veulen wat dus overleed ook een tinker hengst gepakt. Gratis toen omdat ik wilde kijken of ze überhaupt wel een gezond veulen kon krijgen.. dit veulen heb ik toen wel verkocht. Andere kant zou je nu wel kunnen sparen voor volgend jaar..

Dat is ook precies mijn gedachte op dit moment.
Ik heb met mijn vriend overlegt aangezien we de keuze beiden zullen gaan maken. We hebben besloten om even de financiën op een rijtje te zetten en misschien toch nog een poging wagen op het zangersheide. Ze moet dan wel morgen hengstig gespoten worden aangezien ze pas uit haar hengstigheid is.

Eergisteren gescand met een mooi eitje. Gisteravond naar een hengst geweest om te kijken hoe ze reageerde maar sloeg af.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:15

Luna2006 schreef:
wat zijn er veel niet drachtig zeg... Hier ook eentje waar we een nieuwe ronde moeten beginnen. Ondanks dat de baarmoeder gewoon schoon is gaan we ze toch spoelen na de hengstigheid.

Kan dat, dat 2 paarden gewoon geen match zijn? Dat de merrie van die ene hengst gewoon niet drachtig raakt?

Mijn 2 jarige is het bloedei ook af gespoten, benieuwd wanneer ze nu opnieuw hengstig wordt.

Hoe kan ze een bloedei hebben als ze drachtig is?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:14

xPenny schreef:
Ze moet dan wel morgen hengstig gespoten worden aangezien ze pas uit haar hengstigheid is.

Eergisteren gescand met een mooi eitje. Gisteravond naar een hengst geweest om te kijken hoe ze reageerde maar sloeg af.

Bedoel je dat ze gister of eergister haar eisprong heeft gehad? Volgens mij ben je dan te vroeg als je haar morgen al hengstig laat spuiten. Dat heeft pas na een kleine week zin. Mochten jullie er voor gaan dan hoop ik in elk geval dat het lukt!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:15

Caily.....Gefeliciteerd!

Penny.....Lastig....ik denk dat ik zelf het volgend jaar weer zou proberen.

Az.....Jeetje wat balen zeg!

Hier zijn we inmiddels weer volop aan het trainen en afgelopen weekend de eerste 2 winstpunten binnen gehaald in het M1. Ze begint echt fijn te lopen en gaan proberen haar volgend jaar toch nog ster te krijgen.

Heb zelf inmiddels een regendeken erop liggen, hopen dat ik dit jaar niet hoef te scheren.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:51

goeroe schreef:
xPenny schreef:
Ze moet dan wel morgen hengstig gespoten worden aangezien ze pas uit haar hengstigheid is.

Bedoel je dat ze gister of eergister haar eisprong heeft gehad? Volgens mij ben je dan te vroeg als je haar morgen al hengstig laat spuiten. Dat heeft pas na een kleine week zin. Mochten jullie er voor gaan dan hoop ik in elk geval dat het lukt!

Vorige week Dinsdag was ze al aan het plassen. Eergisteren gescand en bleek ze leeg. DA zei dat ze hengstig stond ( de dag erna gebeld met de vraag hoe rijp ze waren en ze meende 3cm maar dit was niet op betreffende dag gemeten laat maar zeggen). En die dag met de merrie naar de hengst geweest maar ze sloeg niet echt af door schoppen, vies kijken of kont gericht draaien. Ze bleef met haar oren vooruit kijken met interesse maar had ook meer interesse in de andere paarden die in de stallen ernaast stonden. Ze was niet aan het plassen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:58

Je kan na een hengstigheid pas op 8 dagen hengstig spuiten, anders heeft het geen nut.

Ik zou niet nu voor een kruising kiezen. Het is september, je kan pas half september insemineren. Dan heb je half augustus een veulen. Gewoonlijk vind ik dat geen probleem, maar jij lost er niks mee op, aangezien je dan pas voor je 'droom'veulen kan gaan dekken. Je hebt dan volgend jaar maar 1 poging, hoogstens 2, om drachtig te raken. Ik zou mooi even wachten en vroeg beginnen. Vraag anders eens de hengstenhouder om compensatie voor aankomend jaar, vaak werken ze best mee.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:16

Ik zou geloof ik ook gaan voor je droomhengst en volgend jaar vroeg beginnen Penny...

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:17

Net weer even overlegd.
Morgen komt de DA scannen, kijken of de eitjes er nog zitten, zo ja, brengen we haar weg. Is de cyclus voorbij, dan wachten we tot volgend jaar Februari en gaan we vroeg beginnen.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:25

Is de kans aanwezig dat de eitjes er nog zullen zitten? Als de DA aangaf, 2 dagen geleden dat ze ongeveer 3 cm waren?

Ik heb nog nooit eerder een veulen gefokt en ben er een leek in.. :') Vind het fijn dat je in dit topic aan zo veel informatie en advies kan komen.
Daar wil ik jullie erg voor bedanken dames!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:42

Ja, het kan dat er nog een follikel zit. Meestal worden ze tussen de 4 à 5 cm, uitzonderingen daar gelaten.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:18

Ik hoop dat er morgen nog een mooi ei zit xPenny. Zo niet dan lijkt het me een verstandig besluit om het voor dit jaar voor gezien te houden. Februari is erg vroeg en het kan zijn dat haar cyclus dan nog niet goed op gang is. Zelf heb ik niet zulke goede ervaringen met hengstig spuiten, dus ik zou daar persoonlijk in elk geval niet te vroeg mee beginnen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:30

Ik zou persoonlijk kiezen voor volgend jaar een warmbloed hengst. Lopen al genoeg rare kruisingen rond.
En volgend jaar nieuwe kansen dan.
Zelfs al zit het ei er nog, zou ik het niet meer doen. Kansen worden alsmaar kleiner, gaat alleen maar geld kosten.

Kara wat fijn en een merrie. Leuk.

Az jeetje gaat echt niet goed. Wat een pech.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:54

Ja je eitjes kunnen er zeker nog zitten. Hier wordt pas vanaf 4cm geinsemineerd en meestal groeit het 0,3 per dag ofzo..

Ik persoonlijk zou ook een jaar wachten en dan opnieuw proberen voor je droomveulen..

Hier Kiki vandaag 17 dagen dus vandaag of morgen scannen...

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:13

Ik zou ook een jaar overslaan. Wordt nu ook al laat in het seizoen, volgend jaar gewoon vlot beginnen
Maar ja ik heb makkelijk praten mijn merrie was gelijk de eerste keer drachtig

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:20

Even een poosje niet actief meegelezen en meegepraat. Vanmorgen Gaya gescant en wat ik al vreesde is werkelijk zo. Ze is echt niet drachtig en er zit ook niet eens een ei. Conclusie. Gaya wordt gewoon niet hengstig met veulen aan de voet. Volgend jaar proberen we gewoon opnieuw en kijk ik het jaar later weer of ze wel of niet hengstig wil worden met veulen. Kan nu natuurlijk ook toeval zijn.
Om een lang verhaal kort te houden.... Ik verwacht als alles meezit volgend jaar 2 veulens.
Beiden van mijn eigen hengst.

Afbeelding
SLC Kid banana superster 1e premie hengst.

Afbeelding
WMM Magic Flirt of LTDs 1e premie stermerrie.

Afbeelding
HD's Chakira 1e premie stermerrie.

Ik ben erg benieuwd wat ze er dit keer van maken.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:40

Leuk Stal HD, Jammer alleen dst de merrie niet drachtig wil worden met een veulen aan de voet ...
Heb je ze nog naar keuringen/shows gedaan ?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:40

Mooie combinaties mathilda!

Marley is vandaag 124 dagen. Hormonaal weer een stapje gemaakt de laatste 14 dagen.

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:49

jammer mathilda, dat gaya niet drachtig is, volgend jaar beter :(:)
knappe Kid <3

marley ziet er goed uit sara

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:49

vanmiddag was nina er, zij helpt me altijd zo fijn met de paardjes :) mooi even de kans om foto's te maken van de drachtige dames

Glowy 148 dagen

Afbeelding

Camille 120 dagen

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:20

Allemaal mini baby's :) jammet mathilde, ik heb er ook 1 die niet hengstig word met veulen aan de voet.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:30

Wat een pech voor een aantal -O- dan doe je zoveel je best. Helaas kunnen we de natuur niet regelen.

En ik zou id niet een ander ras nemen om te proberen. Volgend jaar lekker vroeg beginnen. Dat ga ik ook doen met Wild Thing ;)

Prachtige paardjes stal_hd

En al een aantal mooie buikjes!

Esmeralda is ook alweer 145 dagen drachtig. En jeetje wat heeft ze al een buik :') en niet van het dik zijn, ze is eerder afgevallen.
Afbeelding
Afbeelding