[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:48

Kappiegirl als je twee minuten je vinger induwt en er staat een putje in dan is het oedeem anders als het bakstenen zijn dan zijn het haar melkklieren die zich klaar maken. :P

Oh manda hier loopt hengstje ook nog bij mams en hij is elf maanden, mams is wel opnieuw drachtig en die gaf al veel langer aan dat hij niet meer mocht drinken maar anderzijds nog echte liefde tussen die twee. Nog nooit een poging gedaan om op haar te springen dat doet hij bij de andere merrie wel.

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:50

Ik heb Pico vorig jaar met 4,5 mnd afgespeend en dat vond ik zelf al wat te veel voor de merrie eigenlijk. Maar het verschilt natuurlijk wel per merrie en veulen. Het veulen van Star zal met 3,5 mnd al afgespeend worden (mits de gezondheid van beide het toelaat) vanwege de verkoop...
En volgend jaar zie ik wel weer verder :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:51

Als het veulen blijft wil ik het ook afspenen met 5-6 maanden. Daarna gaat ie naar de opfok, maar het liefst eentje waar ook oudere dieren bijlopen.

Hier is eindelijk weer iets vooruitgang te zien in de uier! Ben benieuwd of ze nu eindelijk doorzet en vaart gaat maken en het veulen en volgende week langs staat, of dat ze overdraagt. Halsteralarm vannacht 10x afgegaan :z (terwijl ik ook een paar nachten heerlijk rustig heb door kunnen slapen zonder alarm). Denk dat ik het alarm er toch nog maar even af haal voor mijn nachtrust want tekenen heeft ze nog niet. Weet in ieder geval dat alarm werkt :D

Spannend KBK! Kimmie gaat winnen dan!

Sommigen ook al druk bezig met de dekkingen voor dit jaar. Wat gaat de tijd toch snel eigenlijk, kan me vorig jaar nog zo goed herinneren. Nu het resultaat nog afwachten haha

Bij Nicole en Chrome nog geen veulen?

Cynthia mooie staart weer! En nog een paar die hun paard weer gefatsoeneerd hebben! :))

Wat een leukerd Linda! Gefeliciteerd!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:10

Tjonge wat gaan jullie snel ! Gefeliciteerd met de nieuwe geboortes ! Ik volg het allemaal niet meer ..

Azara moet nog 3 en een halve week voordat ze uitgerekend is. Nu vroeg ik mij af, met haar vorige veulen had ik een mand van te voren al de vaccinaties in huis gehaald maar heb daar nu nog helemaal niet bij stil gestaan. Nou heb ik verschillende meningen gehad, de een vaccineert, de andere weer niet.

Vaccineren jullie iedereen standaard ? Ben er toch een beetje huiverig voor, bij Dax wou hij absoluut niet, toen moesten we hem met kracht vast houden en toen duurde het weer een poosje voordat hij vertrouwen in ons had ...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:28

Hoe komt dat eigenlijk dat zoveel merrie's dat zo slecht trekken een veulen te zogen?
Mijn merrie's heb ik nog nooit aan gemerkt dat ze inleveren zelfs na 8 mnd nog niet, blijven mooi op gewicht en worden zelfs weer gewoon bereden na een maand of drie, dus kan me er niet veel bij voorstellen dat men zo vroeg al moet spenen ivm de merrie (en vroeg vind ik 4 a 5 mnd)

Zelf 'zoog' ik mijn dochtertje nu al 7 mnd volledig, ik ben zelf niet de dikste en kan niet veel missen maar ben gelukkig ook geen gram afgevallen terwijl iedereen zei dat het zoveel energie kost en je gaat afvallen, nou daar merk ik gelukkig niks van en mijn baby heeft zelfs spekrollen op haar bovenbenen :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:30

CL wat een knapperd is Gentle,zo mooi warm van kleur,nog even en hij is al helemaal uitgevouwen!

Kiki al druk aan het waken,lukt het een beetje? :(:)

Cynthia als je tijd hebt doe me eens een verslag van het laatste hengstenbezoek!
Yolooo op film! *\o/* En hij verkruipt precies van kant op de foto's hihi.
Oh ik lees het al van de hengsten verder in het topic!

Jolandje <3 <3 <3
Ik heb hetzelfde dekje voor Picasso trouwens. :P

Mopjemop wat doen ze het goed daar,super!

Veulenprikje doe ik alleen na een lastige bevalling of iets anders wat haperde,laat drinken etc...

Booster wat 'n knap kereltje ook. Hij kon zo familie zijn van de mijne :D

Vulina ze laat je eerst wat trainen om op te staan 's nachts,voor het echte werk begint. }>

Kappiegirl aan 250 dagen uieren is inderdaad wel vroeg. Goed in de gaten houden en VA erbij als je twijfelt.
Ik zie de foto nu. Ik denk ook dat het vooral zucht en zwelling is. Nog niet panikeren en gewoon in de gaten houden.

KellyDV hihi zo lag Nikita dus bijna de hele nacht!

AZ hihi jij kijkt het volgende alweer eruit! duurt nog even. Wat is hij toch knap. <3 <3

Peetjuhh bedankt! Ik gun je zelf ook zo een veulen. Met zo een knappe merrie komt dat wel goed. :j

wat een poepie Bonnydione!

Pandakaas en heeft het geholpen? :+

Emma waarom denk je aan een waterhoofdje? Ik heb er geen ervaring mee persoonlijk.

Stal HD zo dat komt ook dichterbij!!
Ik dacht ook vosbont inderdaad,al wordt de tint steeds donkerder nu. Ach,maakt niet uit,mocht het toch zilverappelbruin zijn kan dat maar een plusje zijn voor de eventuele nieuwe eigenaren. Ik ga zelf niet testen. :)

AniekR en thuis geslapen?
Ik heb dat ook gedaan bij Nikita,zaterdagavond nieuwe vlecht erin,maantjes kammen,..kon ze mooi op de veulenfoto's. :') Enneh hier hielp het hoor.
Roos is nochtans knap met haar nieuwe coupe,netjes!

Wow Linda gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wat een knap ding!
Bruin! <3 <3 Ze lijkt zelfs wat op Bentley zo. :D

Vientje jouw Miep ziet er echt zo heerlijk drachtig uit,alsof ze er zelf ook heel blij mee is!

Dbt 2017.. ik heb het nog druk genoeg met deze maar in april wordt hier alvast ook één merrie gedekt.

Fijn dat Baida ook begonnen is met uieren.

LoesVL zo die is er bijna!

KBK echt?? Oh wat spannend!

astrid oei jouw merrie ook zo vaak vals alarm? Nikita hield dat een week vol zo. Dan ben je echt moe ja. :z

Zogen. Ja ikzelf heb ook mijn zoon 11 maanden gezoogd en die extra kilo's gingen er nog niet af. :+
Ik heb hier merrie's die ze gerust een jaar kunnen zogen maar ook steeds dezelfde merrie's die hard inleveren.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:31

Iedereen al gefeliciteerd met de geboortes!

Ik ga vanaf nu proberen te volgen hahahah :')

Mijn merrie moet op 8 mei bevallen. Ze is zelf een centauer Z x Renville merrie en ze is drachtig van de nrps hengst contador

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:32

Hier vorig jaar nog een maand voor bevallen gevaccineerd. Geen problemen gehad.

Hier nog 7 weken voor het veulen (en mijn vakantie). Uiertje lijkt te beginnen veranderen, maar vorig jaar was dat ook pas echt een maand vooraf en daarna laatste dagen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:40

En na mijn bijleespost mag ik jullie officieel voorstellen aan onze nieuwste aanwinst.
" Cassanova's Picasso." *\o/*

12 uur oud op de foto's en aan uitstraling niks tekort. Vind ik dan. <3

Afbeelding

Afbeelding

Zijn eerste showfoto met mijn zoontje. :')

Afbeelding

Check het beentje. _/-\o_

Afbeelding

Nog even de andere kant.

Afbeelding

En halfbroertje Ti Amo in innig moment met mijn zoontje. <3 <3

Afbeelding

2 hengstjes of niet...dit is echt genieten! <3 <3 <3
Ze zijn beiden zo lief en mensgericht. Karaktertjes om van te smullen.
Dank u Cas. _/-\o_

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:43

Wat een droppie pretty! En om te smelten die foto's met je zoontje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:47

<3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:07

Heerlijke foto's Pretty, <3 zijn knappe jongens en mooi fijn hoofdje zo te zien, heeft cas heel goed gedaan. Best grappig zo 1 wit oortje.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:13

Wat een bijleespost en heerlijke foto's pretty.
Dat witte oortje en bruine oortje staat heel leuk!
Vooral de foto met de 2 veulentjes en die met je zoontje <3
Benieuwd hoe de mannetjes met elkaar overweg kunnen als ze groter zijn

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:15

Wat een leuke foto's pretty.

Fien zit vandaag op de 290 dagen is iets of wat verder gegaan met haar uier. Ook haar banden beginnen wat slapper te worden. Ze is 10 mei uitgerekend maar geloof nooit dat ze dat gaat halen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:18

Bedankt iedereen!
Die twee veulens lijken hetzelfde heerlijke open karakter te hebben en worden zometeen zeker dikke vriendjes. Voordeel aan twee hengstjes,die gaan heerlijk spelen straks! Zalig om naar te kijken. <3
En mijn zoontje voelt de paardjes prima aan,hij heeft er echt feeling voor ondanks dat hij dus absoluut niet wilt rijden en hij "het" dus niet lijkt te hebben zoals papa en mama dat wel hadden. :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:30

aaah ik smelt van je foto´s Pretty <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:34

Hij is echt prachtig Pretty!!! *D <3

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:36

Aaahw pretty wat onwijs schattig!
Ons vorige veulen is met 4,5 maand afgespeend en naar een opfok gegaan met een kudde van zn eigen leeftijd en een volwassen ruin erbij. Maar die was ontzettend dominant en niet alleen mams maar ook wij hebben behoorlijk wat trappen geïncasseerd gekregen. Toen was het voor ons genoeg. Nu is hij bijna 3 en net thuis, en echt het makste jonge paard dat we ooit terug op stal hebben gekregen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:45

Pretty wat is het een mooi kereltje.
En dat beentje, geweldig!
Ook die met je zoontje zijn geweldig <3
Nog niet echt fanatiek aan het waken, maar hebben wel het alarm eraan hangen.
Camera hangt, maar wel steeds super slecht ontvangst. Verbinding valt steeds weg.
Vanmiddag gaan we het proberen of een Wi-Fi versterker uitkomst bied.
Wauw respect dat je het zelf 11mnd hebt volgehouden _/-\o_

KBK, Kim maakt het spannend!

Angelpam, oei best vroeg. Maar goed hier op stal staat er ook eentje die al een flink uier heeft, en banden kunnen niet slapper. Moet pas eind mei, maar ik gok dat ze het einde van de maand niet haald. Is drachtig op stal gekomen, maar we hebben sterk het vermoeden dat de datum niet klopt.

Cemlys, lekker hoor straks vakantie.

Manda, joh is ze alweer 7 mnd, gaat dat hard zeg!
Ik viel er ook niet veel vanaf, maar een vriendin van mij juist veel.

astriidj, jij ook al zoveel alarm gehad. Hier ook *gaap*
Bo slaapt graag heerlijk plat haha.

Wauw Cynthia en Noisy, respect voor jullie hoor met het hardlopen. Ik red het niet. Hoofdzakelijk vanwege m'n rug en daardoor toch een stuk minder conditie aan over gehouden.

Cynthia, graag gedaan hoor. Vind het zelf ook leuk als er op een update gereageerd word. Maar ook dat het soms moeilijk is om overal op te reageren.
Ben benieuwd voor welke hengst je uiteindelijk gaat.

AniekR, banden zijn idd al goed slap. Spannend!

LoesvL, ook al een flink uier. Gaat ook spannend worden.

Hier ook het doel om het veulen er minimaal 6 maanden bij te laten lopen, mits Bo het volhoud.
Bij haar vorige veulen (oke misschien niet te vergelijken omdat ze gewoon veel te jong was + dat ze niet goed was bijgevoerd omdat ze het niet wisten) was ze behoorlijk schraal. Het leek heel wat door het dikke teddy vacht, maar je kon piano spelen op haar ribben. En die heeft er 7 mnd bijgelopen.

Vannacht heeft Bo ons weer een keer of 10 wakker gebeld, dame slaapt graag lekker plat.
Wederom al haar hooi door de stal heen getrapt en weinig gegeten. Was dus ook weer een grote bende.
Hooi nu maar in een net gedaan ipv op de grond.
Uier wel weer wat meer, maar kwam net van stal af.
Vanavond/einde van de middag weer eens kijken.

Voor degene die ook met een halster alarm werken. Ik heb de Smart geboortemelder
Je krijgt af en toe een sms met info.
Nu staat er een meting bij van :
CT: 0180S x4
Als ik dit goed begrijp is er een meting gedaan van 180 seconde, waarbij er 4x duidelijke persbewegingen zijn waargenomen.....
SL:1 CT:10
Als ik dit goed begrijp is de SL:1 slaapstand aan. De CT:10 dit houd in dat er enige mate van onrust is in de slaappositie.
Zouden jullie hier al zenuwachtiger van worden? Of zijn dit redelijk normale waarde's?

Uier vanmorgen:
Afbeelding

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:51

Wanneer was de uitgerekende datum Kiki, ziet er namelijk al goed uit.
Heb je topic gelezen, stoere merrie hoor!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:56

LoesvL, 20 april pas, vandaag op 310
Dus knijp hem stiekem een beetje hihi

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:57

Ja begrijpelijk, maar zoals meerdere merries hier kunnen sommige het nog aardig goed volhouden!
We wachten in spanning af

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:59

wauw wat een geweldig beeld zo samen Pretty! en wat een leuke naam ook! <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:02

Klopt hoor Loesvl, ze moet gewoon nog minimaal anderhalve week haar benen bij elkaar houden.
Hier ipv de wortel maar een mega kurk _O-

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:04

Amai, hier een druk weekend achter de rug. We hebben al heel wat nieuwe weidepalen in de grond gekregen :D Komend weekend dan eindelijk de draad ertegen :) Gaat allemaal niet vlot met al die stenen en boomstronken in de grond... :n
Ik heb dus veel gemist en ben nog druk aan het bijlezen (zit nu al op pagina 148).
Proficiat CL en pretty!!!!
Prachtige veulens!

Mooie naam ook CL! En wat fijn dat hij nu al geïnteresseerden trekt voor dekkingen :P

Super genoten ook van de veulenspam :D
Eventjes zeggen dat ik Malik echt een prachtexemplaar vind :wow: Doot het scheren komt zijn mooie hoofdje nog beter uit. Straks val ik toch weer voor die arabjes (mijn lievelingsras van mijn 10de tot mijn 13de ongeveer :o ).

Hier zit Sierra op 329 dagen en Imperiosa op 309 dagen *\o/*
Sierra had zaterdagochtend een bomvolle uier. Maar tegen de avond was die al een stuk minder.
Zaterdagmiddag kwam mijn veearts om alledrie de paarden te enten, de merries eens te bekijken en mijn hengst te beoordelen nu er bijna een jaar voorbij is na de ontdekking dat hij de ziekte van lyme had.
Sierra was eerst aan de beurt en was echt héééééél lief. Mijn VA zei zelfs: "Je ziet er mij echt een leuk beestje uit, hé meisje". Ik stond met mijn mond vol tanden te kijken naar die twee, want mijn veearts is absoluut niet het type knuffel-de-paardjes :') Ze moet dus wel echt indruk gemaakt hebben :D
Imperiosa daarentegen was terwijl in de stal ernaast de boel aan het slopen :+ Nee slopen niet hoor, maar ze was best wel opgefokt :# Toen ik naar haar toe ging was ze uiteindelijk ook heel braaf en ook met enten geen kik gegeven <3
Mijn hengst kreeg ook complimentjes en mijn VA gaat er vanuit dat hij helemaal gaat herstellen *\%/*

Intussen heb ik mijn bed al klaargezet, want ik denk niet dat ik het waken nog lang durf uitstellen.
Sierra's banden zijn nog niet echt slap, maar haar uier was zaterdagochtend wel echt heel vol...