[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AstridJ

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:09

Scooby wat een prachtig veulentje! Gefeliciteerd!

Clemys, Lady Lisa en Emmy, dat kan toch echt niet lang meer duren!

Fotsy mijn dierenarts zei inderdaad ook dat je niet zo snel overdoseerd maar mij lijkt het toch niet echt goed zoveel troep in dat kleine lijfje. Mijn dierenarts zei trouwens ook dat je de wormenspuit niet in de koelkast hoeft te bewaren.

Clemys ik las dat je alleen een zandpaddock hebt voorlopig, kijk daar inderdaad mee uit. Ik had dus hetzelfde hier, wei was bemest dus daar konden ze de eerste 2 weken niet in. Ik heb ze dus een aantal keer per dag kort in de zandpaddock gezet en ondanks dat ik het goed in de gaten hield heeft Jaycey toch teveel zand binnen gekregen en kreeg daardoor dus koliek. Ze kunnen nu gelukkig in de wei, maar ik zet ze voorlopig niet meer op het zand. Nu zal niet elk veulen zand eten, maar als je pech hebt (net als ik) dan is het toch wel erg vervelend als ze zandkoliek krijgen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:14

Ik heb 2 paddocks, eentje met zand en eentje ernaast gewoon op kleigrond maar staat amper gras meer op (kapotgelopen). Op de kleipaddock komen de merries. Deze is nu kurkdroog en hard maar ook stoffig. Ik ben ook erg voorzichtig met zand. Normaal voer ik in de paddock alleen in een palletbox. Vandaag even gewoon van de grond maar is geen los zand. Harder gedeelte dus.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:44

Bij jou al wat cemlys? Hier nog niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:46

Scooby, wat is ie leuk zeg! Zo te zien palomino zonder appaloosa, hij mist de mensenoogjes daarvoor.

En weer wat merries waarvan je toch zou denken dat er vanavond of vannacht veulens uit gaan komen. *\o/*

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:48

Ben benieuwd hoeveel veulens er vannacht gaan komen! Succes alle wakers en merries ;)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:48

Mijn merrie stond eerder op de avond zeer uitgebreid te gapen en net was ze aan het flemen. Flemen heb ik haar serieus nog nooit zien doen. :+

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:56

Whow die verzameling halstertjes :wow:

Spannend met de andere merrie's zeg! Welke staan er nou precies op knappen?

Mijn merrie heeft al wel kei harde uier maar spenen niet vol, ik krijg er ook niets uit. Vandaag tijdens het hoeven krabben ging ze de hele tijd trappen en met haar bovebeen tegen haar buik aan. Veulen was zeker weer wild.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:04

Wauw ben weer zo trots op het Pjotr kind, wat een prachtig luxe mannetje *\o/* en weer heeft pjotr zijn crème doorgegeven, 4 x al dit jaar (al kan bij mijne de merrie het ook hebben gedaan :P). Nu wordt het tijd voor eentje met heel veel stippen :D

Cemlys spannend zeg! Moet toch wel echt gauw komen!

Urielle, jouw merrie doet het niet volgens het boekje met die melktesten, binnen de twee dagen klopt allang niet meer hihi zou nu toch wel echt eens moeten komen zou je denken...

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:08

Gefeliciteerd iedereen met de veulentjes! Wat zijn het knapperdjes <3 <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:20

Emmy7 schreef:
Bij jou al wat cemlys? Hier nog niet.

_-:( nee ze staat te slapen

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:27

Hier wel een onrustige merrie. Of het door gaat zetten geen idee, we zullen zien! Ze zit iig verwoed aan haar zoutblok te likken. Haha

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:28

Nou hier dan toch eindelijk verandering.in de uier.

Afbeelding

En gister

Afbeelding

Vandaag van de zijkant

Afbeelding

vandaag ook 336 dagen

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:00

Dit topic gaat turbo :+ Lees wel mee, maar kom tijd tekort, druk met werk, kraamvisite :o , Raya mak maken en billen schoonhouden :') (3,5 dag spuitpoep grrrrr)....en we organiseren 2 mei voor het eerst een sportdag voor Welsh pony's in het Noorden, had me in het najaar aangemeld als vrijwilliger, maar uiteindelijk zijn we maar met een heel klein groepje alles aan het organiseren, super leuk, maar wat een werk!

Scooby007, gefeliciteerd! Wat een plaatje met een geweldig kleurtje! Heel knap! En wat een keuze in halstertjes, voor iedere dag 1 :D

OnzeToppers, dat schiet ook alweer op! Fijn altijd als je die 300 dagen weer hebt gehad!

Emmy7, spannend! Dat moet toch wel heel snel komen!

__Lauraa, dat schiet op! Wat de hengstenboer zei, als de spenen nog naar binnen wijzen kan het nog wel even duren.

ladylisa, lastig dat onrustige, soms ook lastig te plaatsen. Aan mijn merrie heb ik tot een uur van te voren niks, maar dan ook niks gezien, had de hele dag op 31 maart in de storm nog buiten gestaan met haar vriendinnetje in de paddox. Kwam van les terug en de poetsplaats grenst aan haar stal en ze stond nog doodleuk met mijn ruin te klieren en een uur later begon ze met bevallen....

Cemlys, oei wat spannend! Dat wordt een vruchtbaar nachtje! En wat is je jonge hengst stoer! <3

astridklomp, fijn dat het weer beter gaat met moeder en kind! Lastig het kiezen tussen 2 kwaden, opzich is een paddox ideaal, maar die kleintjes moeten alles nog ontdekken en happen overal in....moet zeggen dat ik nooit eerder op 31 maart een veulen heb gehad, mijn anderen veulens zijn geboren tussen 5 mei en 16 juni en dan was het makkelijk qua weer en gras. Maar ook hier net mest uitgereden, vorige week geïnjecteerd en dan de kou niet te vergeten de eerste week en de gure wind. Nu is het puzzelen, want veel beweging en buiten is ook super belangrijk, ik zet ze om 6:45 uur op het gras als ik stallen ga uit mesten en is er dan niemand thuis gaan ze op stal met het bovenluik openen en dan als ik weer thuis ben weer de wei op. Soms heb ik mazzel en kunnen ze langer blijven staan als mijn moeder thuis of later moet beginnen. Ook heb ik een uitloopje van 6 bij 3 meter aan de stal vast gemaakt, daar staan ze nu met beter weer ook in, want het gras moet eigenlijk ook nog groeien ik wil ook dat de Uk genoeg kan rusten en het niet koud heeft. Zal blij zijn als het straks echt mei/juni is. Vind het ook altijd lastig in te schatten wat de veulens kunnen hebben qua weer en kou.....

Hier gaat alles met moeders en kind nog goed, inmiddels 2 weken oud. Wat een grappig dametje, ze is ook constant naar ons aan het hinniken, zo schattig! Alleen van Zondag tot gisteren gigantische spuitpoep gehad, vreselijk. Zo erg heb ik het nog nooit gehad. dus zondag en woensdag ontwormt met ivermectine en 3 maal daags de billen schoon gemaakt want anders bijt het zo in. Gelukkig lijkt het sinds gisteravond eindelijk weer goed, pff maak me dan wel altijd veel zorgen. Gelukkig was ze wel heel tierig en wakker....sowieso een wakkere tante :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:21

wow zeg het schiet hier best op, veel merrie's op knappen nu, oh altijd zo spannend. Succes aan de wakers en lees deze nacht wel even.

monique ook druk leven :D , Lily heeft ook soms diarree en dan wat vaster en dan weer slap, morgen nog een keer ontwormen, en billen proper houden. Wil ze niet te veel doen inderdaad kan niet goed zijn Astrid maar wormen zijn ook niet goed dus dilemma.
Ze is wel super actief amai, halstertje training wordt soms abrupt onderbroken omdat madame meer zin heeft in spelen met de hengst. 8)7

astrid toch een opluchting en zou het echt zandkoliek geweest zijn dan?

urielle jou merrie gaat niet tegen de muur staan om de uitgang te blokkeren, ze gaat gewoon op haar poep zitten _O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:22

Manda schreef:
Urielle, jouw merrie doet het niet volgens het boekje met die melktesten, binnen de twee dagen klopt allang niet meer hihi zou nu toch wel echt eens moeten komen zou je denken...

Ze had daarnet weer een prachtige 5,5 . Heb haar het prachtige leren veulenhalster laten zien, maar maakte geloof ik niet veel indruk.
Ze doet niet zo graag dingen volgens de boekjes :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:24

Toch wel iets verschil onley.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:25

Arme Urielle, wat moet je een geduld hebben....

Cemlys al meer actie? En bij onley?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:26

Hier ging mijn merrie net 2 keer liggen binnen 10 minuten, toen viel de cam uit en was er dikke stress, en toen de cam het weer deed stond ze op en ging ze weer rustig staan eten. :Y) :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:29

Goed voor je bloeddruk Laura _O-

Urielle

Murosch schreef:
Arme Urielle, wat moet je een geduld hebben....

Cemlys al meer actie? En bij onley?

T wordt hier ook steeds groener :+

Fotsy

lauraa je hebt ook gewoon een fopmerrie :')

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:30

Hahaha ja echt wel, maar de cam doet het gelukkig nu weer goed. :P :')

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:32

Dames wat een gedoe hè? Leuk dat fokken maar al die spelletjes die ze op het laatst met je spelen...

Ik duik Mijn bed in, morgen poetsdag dus vroeg op en aan de slag!

succes wakers!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:37

MoniqueX schattig is dat hinniken hè, dat doet Jaycey ook sinds een week naar mij, zo lief. Ik hoor veel veulens met diarree, even afkloppen maar Jaycey heeft helemaal geen diarree gehad. Maar wel koliek dus... Ontwormen ga ik morgen pas doen, wilde eerst d'r darmen weer in orde hebben.

Fotsy het is wel zandkoliek geweest denk ik ja, want ik heb d'r mest een paar keer gecontroleerd en daar zat echt veel zand in.

Ik denk dat Jaycey vooral mama nadeed in de paddock, want er staat ook wat gras tussen het zand en mama at daarvan. Alleen pakte Jaycey natuurlijk zand omdat dat er meer ligt dan gras. Ik heb ook een uitloop voor de stal die bestraat is van 7 x 4, en daar lopen ze de rest van de dag als ze de wei uitkomen. Ik zet ze maar een paar uurtjes op de wei omdat ik niet zo'n grote wei heb. Er staat wel genoeg gras in. De wei van de buren mag ik ook gebruiken, die is heel groot, alleen heeft die een gedeelte prikkeldraad van de koeienwei ernaast. Daar zit wel dubbel lint voor met stroom maar dat vind ik nu nog veel te eng met zo'n jong veulen. Ook ligt Jaycey het liefst in de stal in het zonnetje, lekker warm.

Afbeelding

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:40

Afbeelding

Afbeelding
[/img]

Spannend wordt het hier! Manlief aan het waken.